Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 03 ביוני 2018 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     בהרכב של תשעה שופטים, בג"ץ דן הבוקר לראשונה בעתירות נגד חוק ההסדרה; היועמ"ש מתנגד לחוק, המדינה יוצגה בידי עו"ד פרטי (פוליטי)     שייח' אל אקצא מאיים: "ירושלמי שישתתף בבחירות יהיה מחוץ למולדת" (פוליטי)     סקר: הליכוד מתחזק – הפער מיש עתיד ממשיך לגדול; המחנה הציוני במקום החמישי (פוליטי)     בעקבות המשך ירי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    בהרכב של תשעה שופטים, בג"ץ דן הבוקר לראשונה בעתירות נגד חוק ההסדרה; היועמ"ש מתנגד לחוק, המדינה יוצגה בידי עו"ד פרטי (פוליטי)

    שייח' אל אקצא מאיים: "ירושלמי שישתתף בבחירות יהיה מחוץ למולדת" (פוליטי)

    סקר: הליכוד מתחזק – הפער מיש עתיד ממשיך לגדול; המחנה הציוני במקום החמישי (פוליטי)

    בעקבות המשך ירי הרקטות לעבר ישראל, חיל האוויר תקף מטרות נוספות בעזה (בטחוני)

    דיווח: מגעים לעסקה להרחקת האיראנים מדרום סוריה בתמורה לפירוק בסיס אמריקאי (בטחוני)

    אירופה מימנה למעלה מ-40 מליון אירו לבניה בלתי חוקית בשטחי C (מדיני)

    פסגת טראמפ-קים: "המנהיגים יכריזו על סיום המלחמה בקוריאה" (חוץ)

    ההפגנות הגדולות בירדן זה שנים: רבבות ירדנים מחו נגד עליית המחירים וקראו להדיח את ראש הממשלה (חוץ)

    האיש החזק ביותר בעיראק: היהודים יוכלו לשוב – אם יוכיחו נאמנות (חדשות)

    המדינה השיבה לבג"ץ כי היא בוחנת הקמת יישוב חדש בבנימין (חדשות)

    "פתח להתבוללות וחורבן היהדות" | יוזמת חוק הגיור: מערך חדש שיפקיע את סמכות הגיור מהרבנות, ויאשר רשמית את גיורי הרפורמים בחו"ל; סיכום קואליציוני קבע כי לא יקודמו הצעות חוק בענייני דת (יהדות)

חדשות

משטרת ישראל פתחה אמש בחקירה, שעניינה חשד להשחתת דגל המדינה במהלך הפגנה שאירעה ביום שישי (1.6.18) בשעות הערב בשדרות בן גוריון בעיר חיפה.

החקירה נפתחה בעקבות סרטון שהובא לידיעת המשטרה, כפי שהופץ ברשתות החברתיות השונות, כשמקורו אינו ידוע

הותר לפרסום : במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל בשיתוף כוחות מיוחדים של מג"ב, נעצרו במהלך היממה העוקבת חמישה אזרחים ישראלים, תושבי הנגב, בחשד למעורבותם באירוע חטיפת נשקו של חייל בצומת בית קמה. ביום 27.5.2018 בשעות הערב, התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות תקיפת חייל צה"ל בצומת בית קמה וחטיפת נשקו האישי תוך איומי אקדח ותקיפה פיזית.  התקדמות מהירה בחקירה הובילה לקשירת שלושה מהחשודים, 2 בגירים בני 22 ו– 18 וקטין בן 17, למעורבות במקרה, להסגרת האקדח כן להסגרת הנשק שנחטף מהחייל. עפ"י החשד חברו השלושה יחדיו בכדי לחטוף נשק מחייל וזאת כשהמניע הוא פלילי. הבגיר בן ה 22 לקח רכב ללא רשות מאחיו, נסע עימו לאיו"ש והצטייד בלוחיות רישוי אחרות. אז הגיע חזרה לאזור הפזורה, החליף את לוחיות הרישוי ויחד עמו ברכב אחיו הקטין ואדם נוסף ממשפחתו. משאיתרו החייל בעודו צועד באזור בית קמה, הגיחו לעברו מתוך רכבם ובתום מאבק אלים חטפו ממנו את נשקו תוך שהם חובלים בו ומאיימים באקדח. כאמור, עם קבלת האירוע, כוחות גדולים של משטרה החלו בסריקות בהן התגלה רכב הפוך אשר נקשר לאירוע, וסופו במעצר החשודים. עם תם מלאכת החקירה ביחידה מרכזית של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, הוארך מעצרם פעם נוספת ועד ה 6.6, תוך כוונת התביעה להגיש כנגד המעורבים כתב אישום בגין המיוחס להם.

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי מתייחסים בחומרה רבה למעורבותם של אזרחים ישראלים בפגיעה בחייל צה"ל.

שר המשפטים לשעבר נסים מסר לראש הממשלה את סיכום ממצאי הוועדה שבראשה עמד, שתמליץ על הפרטת מערך הגיור בישראל מבתי הדין הרבניים ומהרבנות הראשית, כשע"פ ההצעה תוקם רשות גיור ממלכתית, שתפעל להאיץ את קצב הגיור של מאות אלפי מחוסרי הדת בישראל. בנוסף, לראשונה גיורים של הכתות הרפורמיות בחו"ל יקבלו מעמד חוקי ורשמי

לפי דיווחים מוקדמים יותר, ע"פ הדו"ח: את הדיינים במערך הגיור יבחרו וועדה בת 11 חברים, ואשר כוללת אחיזה משמעותית מטעם הרפורמים. הוועדה תכלול את ראש הממשלה, שר המשפטים, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, יו"ר הסוכנות, נציב שירות המדינה, ראש רשות הגיור, יו"ר המרכז הלאומי לזהות וגיור, ושני נציגי ציבור שימנה ראש הממשלה בהסכמת יו"ר הסוכנות. בוועדה ישתתפו גם שני הרבנים הראשיים לישראל

– שר הפנים אריה דרעי בתגובה להמלצות הגיור: ״אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות אלו, ואדאג שלא יעלו אפילו לדיון. המוסמך היחידי על פי תקנות הממשלה להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו"

– מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית על דוח הגיור: "חייבים להודות שהדו"ח הוא מהפכני במידה לא מבוטלת"

האיש החזק ביותר בעיראק: היהודים יוכלו לשוב – אם יוכיחו נאמנות

המטיף השיעי העיראקי מוקתדא א-סדר מקדם בברכה את חזרתם של היהודים לעיראק, בתנאי שנאמנותם שמורה לעיראק. * א-סדר, שהפך ללשון המאזניים בהרכבת ממשלת עיראק לאחר שהקואליציה שלו זכתה לאחרונה במספר המושבים הרב ביותר בבחירות לפרלמנט, אמר את הדברים תשובה לשאלה שנשלחה אליו

המדינה השיבה לבג"ץ כי היא בוחנת הקמת יישוב חדש בבנימין

מתשובת המדינה לבג"ץ בעקבות עתירה שהגישו ארגון יש דין וראשי כפרים פלסטיניים באזור, עולה כי נשקלת האפשרות להפוך את המאחז הלא חוקי עדי עד לשכונה של היישוב השכן שילה. (מעריב)

    הממשלה אישרה פה אחד את הרפורמה בחברת החשמל * לאחר דיון מעמיק בממשלה, אושרה היום הרפורמה במשק החשמל, למרות כוונתו של רה"מ לדחות את ההצבעה ולקיים דיון נוסף. * מוקדם יותר היום התנגד ראש הממשלה לקיום ההצבעה, ואמר בישיבת שרי הליכוד: "יש צורך להעמיק ברפורמה טרם הצבעה בממשלה"

    הממשלה אישרה הקמת ועדת שחרורים מהירה שתדון בניכוי שליש לאסירים שנשפטו לתקופות של 3-12 חודשים * בעקבות בג"ץ הצפיפות בבתי הסוהר: הממשלה אישרה את הצעת החוק של שר המשפטים, בתמיכת שר המשטרה, לפיה תוקם ועדת שחרורים מהירה שתדון בניכוי שליש לאסירים שנשפטו לתקופות של 12-3 חודשים, למעט מקרים מוגדרים * שר המשטרה: "ההצעה תאפשר לנו לקצר את מאסרם של אסירים שביצעו עבירות פחות חמורות וכך יגדל הסיכוי לשקמם. היא אף תסייע לנו להפחית את מספר האסירים הכולל, ולקדם את הגדלת שטח המחיה לכל אסיר, כחלק מהתכנית הלאומית שאנו מקדמים"

    מספר האזנות הסתר שמבצעת המשטרה הוכפל בתוך עשור * בתי המשפט אישרו בשנה שעברה כ–3,500 בקשות להאזנה, רק שתיים נדחו. בקשות האזנה הוגשו גם נגד חשודים בעבירות קלות (הארץ)

פוליטי

בהרכב של תשעה שופטים, בג"ץ דן הבוקר לראשונה בעתירות נגד חוק ההסדרה; היועמ"ש מתנגד לחוק, המדינה יוצגה בידי עו"ד פרטי

בעקבות עתירות שהגישו 23 מועצות מקומיות בגדה ו-13 ארגוני שמאל נגד החוק שמבקש להסדיר בחוק מעמד של התנחלויות שנבנו על קרקעות פרטיות, הרכב מורחב של תשעה שופטים דן הבוקר בחוקיות המהלך. * באופן חריג ייצג את הממשלה עורך דין פרטי שיטען נגד פסילת החוק, ואילו היועץ המשפטי לממשלה יטען כי החוק לא חוקתי ודינו להתבטל * היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון ביקש מביהמ"ש לפעול לפי אחת משלוש אפשרויות, אם בג"ץ לא יקבל את עמדת הממשלה על חוק ההסדרה: לאשר את החוק בבחינת "עת לעשות"; לחילופין, לצמצם את החוק ולא לפסול אותו; לחילופין, להשהות את הפסילה תוך התווית קווים מנחים למחוקק

– במהלך הדיון גילה נציג המדינה כי לאחרונה פנה משרד הביטחון ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להפקיע אדמות ולהסדיר את ההתנחלות עפרה

– עו"ד הראל ארנון, שמייצג את המדינה בדיון בחוק ההסדרה בבג"ץ: "אם בג"ץ יתערב ויפסול את החוק הוא יהיה חייב להתערב גם בירושלים המזרחית וגם ברמת הגולן", לדבריו, "במשך 20-15 שנה, בשל הסיטואציה המדינית המורכבת, דיברה המדינה ביהודה ושומרון בשני קולות. המדינה מבינה כי ללא הסדרה, פינוי המוני יוביל למשבר חברתי ממדרגה ראשונה". עוד טען כי "הדין הבינלאומי לא יכול להיות עילה לביקורת שיפוטית"

– נציג היועמ"ש שמתנגד לחוק בבג"ץ, טען כי אין חשש לפינוי אלפי בתים וקהילות שלמות ביהודה ושומרון. לחוק תכלית אחת ראויה, הסדרת בתים שהוצאו מהקו הכחול. מנגד יש תכלית לא ראויה להסדיר את ההתיישבות הישראלית מבלי איזון – הפגיעה בזכות הקנין של פלסטינים חזקה וקשה – "לא ייתכן שהכנסת תחוקק חוק שפוגע בזכויות אדם מחוץ לשטח המדינה, ולא תהיה על כך ביקורת שיפוטית"

– נציג הממשלה בבג"ץ, עו"ד הראל ארנון טען כי הוא "לא מכיר מקרה שבו השתלטו בידיעה על קרקע פרטית וגירשו את בעליה". השופט פוגלמן: "לשיטתך, בכל המקרים יש תום לב. אין מקרה שמישהו ידע שהוא תופס קרקע פרטית. אם המציאות הייתה כל כך פשוטה, לא היו צריכים הסדרים כאלה"

– היועץ המשפטי לכנסת, עורך הדין אייל ינון, בדיון לגבי חוק ההסדרה בבג"ץ: "החוק נוצר בשל התנהלות בעייתית ביותר של ממשלות ישראל לדורותיהן. אם החוק ייפסל הבעיה לא תיעלם"

– עו"ד דן יקיר מהאגודה לזכויות האזרח ביקש לחשוף פרוטוקול של דיון שנערך בדלתיים סגורות בוועדת חוץ וביטחון, ועסק בהשלכות ובסיכונים המדיניים של חוק ההסדרה. השופטים קיימו דיון בנושא והחליטו שלא להתיר את הפרסום

שייח' אל אקצא מאיים: "ירושלמי שישתתף בבחירות יהיה מחוץ למולדת"

המופתי של מסגד אל אקצא הצהיר כי תושב שישתתף בבחירות הקרובות "יחשב מחוץ לדת, ללאומיות ולמולדת". יו"ר המינהל הקהילתי צור באהר שהחליט לרוץ למועצת העירייה לא נבהל ולא מתכוון להסיר את מועמדותו: "המועצה היא הדרך היחידה שאני יכול להשפיע על המשאבים" (מיינט ירושלים)

סקר: הליכוד מתחזק – הפער מיש עתיד ממשיך לגדול; המחנה הציוני במקום החמישי

סדר היום הביטחוני נותן את אותותיו: לפי סקר וואלה, לו היו הבחירות מתקיימות היום, היה הליכוד זוכה לניצחון מוחץ עם 34 מנדטים – בפער גדול מיש עתיד הממוקמת שנייה עם 16 מנדטים בלבד. המחנה הציוני בראשות אבי גבאי יורדת ל-10 מנדטים. * לפי הסקר הקואליציה הנוכחית מתחזקת ל-70 מנדטים לעומד 67 כיום.

– ע"פ הסקר הליכוד במקום הראשון עם 34 מנדטים (לעומת 30 כיום), יש עתיד – 16 (11), הרשימה המשותפת – 12 (13), הבית היהודי – 11 (8), המחנה הציוני – 10 (24), יהדות התורה – 8 (6), כולנו – 6 (10), ישראל ביתנו – 6 (6), מפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס – 6, מרץ – 6 (5), ש"ס – 5 (7)

    יותר מ-40 ח"כים חתמו על הבקשה להדיח את זועבי * יותר מ-40 חברי כנסת חתמו על בקשת ההדחה של ח"כ חנין זועבי, שקראה למיליוני פלסטינים לעלות על ירושלים. האישור של בג"ץ בשבוע שעבר לחוק ההדחה, שלפיו נדרשות 70 חתימות, האיץ את קצב איסוף החתימות בקרב ח"כים בליכוד ובסיעת כולנו. * המפלגות החרדיות עדיין מסרבים לחתום

בטחוני

בעקבות המשך ירי הרקטות לעבר ישראל, חיל האוויר תקף מטרות נוספות בעזה.

לאורך הלילה נשמעו אזעקות בעוטף עזה ולאחריהן יורטו שיגורים בשמי ישראל * חיל האוויר תקף בתגובה חמש יעדים במתחם צבאי השייך לכוח הימי של חמאס בצפון הרצועה. זאת, בנוסף לעשרה יעדי טרור שהותקפו מוקדם יותר בלילה. * ארגון הנמנה על גדודי אל-אקצא נטל אחריות על הירי לישראל אמש. לפי הפלסטינים, יכולותיו של הארגון מוגבלות, והוא ככל הנראה ביצע את הירי בתגובה למות החובשת הפלסטינית בסוף השבוע.

– מקורות פלסטינים: טיל מיירט של כיפת ברזל נפל הלילה על בית בבית חאנון שבצפון רצועת עזה, מבלי שהתפוצץ. צוותי הנדסה של חמאס פעלו לפרק את הנפל

– ‏פצצת מרגמה שנורתה מרצועת עזה אותרה בשטח חקלאי באשכול

דיווח: מגעים לעסקה להרחקת האיראנים מדרום סוריה בתמורה לפירוק בסיס אמריקאי

לפי הדיווח הבוקר בעיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון ארה"ב הציעה את פירוק בסיסה בא-תנף בגבול סוריה-עיראק בתמורה לנסיגה איראנית מדרום סוריה. * העיתון דיווח מפי גורמים דיפלומטיים כי עוזרו של שר החוץ של ארה"ב, הציע במהלך הפגישות שקיים עם גורמים רוסים, ירדנים וטורקים, תוכנית להקמת מנגנון פיקוח משותף לארה"ב ולרוסיה. לפי ההצעה: כל המיליציות והכוחות הסורים יורחקו מהגבול עם ירדן, ויוצבו כוחות שיטור רוסים במקומם תוך הקמת מנגנון פיקוח רוסי-אמריקאי.

    טרור העפיפונים נמשך: 4 שריפות גרמו נזקים לחורש טבעי

    סגן מפקד מיליציית הבסיג' האיראנית: "אינשאללה, אנחנו מבטיחים להרוס את ישראל. הם עצמם בטוחים שהם על סף השמדה".

    כלי תקשורת פלסטינים: מת מפצעיו אדם שנפצע במהלך אירועי "צעדת השיבה" ברצועת עזה. זהו ההרוג ה-120 ברצועה מאז תחילת העימותים (חדשות10)

    הערב יחל תרגיל צבאי בדרום הארץ * מהערב ועד יום רביעי יתקיים תרגיל צבאי בדרום ותורגש תנועה של כוחות הביטחון. במקביל יחל היום תרגיל בכלל בסיסי חיל-האוויר שיימשך עד יום חמישי ויכלול תנועה ערה של כלי טיס, פיצוצים ואזעקות תרגול בבסיסי חיל-האוויר ובסמוך אליהם. * התרגילים תוכננו מראש כחלק מתוכנית האימונים ל-2018

מדיני

אירופה מימנה למעלה מ-40 מליון אירו לבניה בלתי חוקית בשטחי C

תנועת רגבים פרסמה בדיון שנערך בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת: מדינות אירופה והאיחוד האירופי תרמו 42 מיליון אירו בחמש השנים האחרונות לבנייה בלתי חוקית של פלסטינים בשטחי C * נציג משרד החוץ בדיון: פנינו לאותן מדינות באירופה והתרענו כי מדובר בבנייה לא חוקית, אך הן בחרו להתעלם מהפניות של ישראל. – בדיון נחשף גם כי ברשות הפלסטינית הוקם משרד ייעודי שכל עניינו הוא קידום ההשתלטות הפלסטינית על קרקעות בשטחי c, שנמצאות בשליטה ישראלית מלאה (כאן)

    ארה"ב עם הגולן: היוזמה בקונגרס האמריקנית לקדם הכרה ברמת הגולן צוברת תאוצה * תוכנית לחיזוק ההכרה האמריקנית ברמת הגולן הוצגה בשבוע שעבר לפקידים ישראלים ואמריקנים בוושינגטון. במרכז התוכנית, החלת הסכמי הסחר בין ישראל לארה"ב על הגולן וניסוח מכתב "הכרה בשינויים שחלו בשטח", בדומה לזה שהעניק הנשיא בוש לאריאל שרון בנוגע ליהודה ושומרון. התוכנית היא חלק ממאמץ נרחב של חברים בקונגרס האמריקני, שאותו מוביל הסנאטור טד קרוז, לעגן את האחיזה הישראלית בגולן באמצעות תמיכה אמריקנית. בנוסף, גם חבר בית הנבחרים רון דה סנטיס קידם יוזמה דומה. (ישראל היום)

    נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "מחר אצא לאירופה, ואפגש עם שלושה מנהיגים מרכזיים: אנגלה מרקל, עמנואל מקרון ותרזה מיי. אדון איתם על ההתפתחויות באזור, אבל הדגש יהיה על המשך בלימת תוכנית הגרעין של איראן"

חוץ

פסגת טראמפ-קים: "המנהיגים יכריזו על סיום המלחמה בקוריאה"

דיווח בקוריאה הדרומית: טראמפ, מון וקים עשוים להכריז על סוף המלחמה בין הקוריאות במהלך הפסגה בסינגפור * גורם דיפלומטי דיווח לעיתון בסיאול על "הכנות להכרזה רשמית של נשיא קוריאה הדרומית, לצד מנהיגי ארה"ב והצפון". * מדובר בצעד סמלי, 68 שנים לאחר שהחלה המלחמה בחצי האי (חדשות10)

    ארה"ב לצפון קוריאה: הציגו הוכחות שאתר הגרעין הושמד * מומחים בתחום וגורמי מודיעין אמריקנים טענו כי ישנם כמה סימנים לכך שהאירוע היה מבוים. שר ההגנה מאטיס: "יוקל לקוריאה הדרומית רק בהצגת ראיות מוצקות לפירוק מגרעין"

    – שר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס: "קוריאה הצפונית תזכה להקלות רק כאשר תציג ראיות בלתי הפיכות לכך שבכוונתה להתפרק מגרעין"

    דילמה: מי יממן את הסוויטה המפוארת של קים בפסגה? * בארה"ב לא יודעים מי יכסה את עלות השהות של המשלחת מהמדינה הענייה, המרוששת ממזומנים. לילה במלון בסינגפור עולה 6,000 דולר, וושינגטון חוששת להציע לשלם בעצמה כדי לא להעליב את פיונגיאנג (וושינגטון פוסט)

ההפגנות הגדולות בירדן זה שנים: רבבות ירדנים מחו נגד עליית המחירים וקראו להדיח את ראש הממשלה

המחאות בירדן נמשכו זה הלילה השלישי ברציפות בו אלפי בני אדם יצאו לרחובות המדינה מחו על הרפורמות הכלכליות וקראו להדיח את הממשלה * המלך עבדאללה הורה לעכב חלק מהחלטות הממשלה ומנהל שיחות עם מארגני המחאה. * עבדאללה קורא לפשרה, אך ראש הממשלה והמפגינים מתבצרים בעמדותיהם * עימותים נרשמו בין מפגינים לשוטרים, שלפי דיווחים, השתמשו בגז מדמיע * בעקבות ההפגנות, סגרו כוחות הביטחון את הדרכים לבנייני הממשל

    ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן סיכמו בשיחת טלפון על הצורך להיאבק בנוכחותה המערערת של איראן במזרח התיכון (sky news)

    דיווח: אסד מתכנן להיפגש עם קים בצפון קוריאה * בתקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית דווח כי נשיא סוריה אמר במהלך מפגש עם דיפלומטים מפיונגיאנג כשקיבל את כתב האמנה של השגריר הצפון קוריאני בסוריה בשבוע שעבר כי הוא רוצה להגיע בקרוב לפיונגיאנג ולפגוש את קים. "בטוח שחלום האיחוד של קוריאה יתגשם, וידו של קים תהיה על העליונה" * זאת תהיה הפגישה הראשונה של קים עם מנהיג זר בפיונגיאנג. עם זאת, לא צוין מתי היא תתרחש

    קטאר: לא ניגרר לעימות מול איראן למרות המחלוקות בינינו; מסוכן לדחוף את ארה"ב וישראל לכך * שר ההגנה אמר כי על המחלוקות עם טהראן, "אין זה אומר שאנחנו מתדלקים מלחמה באזור". הוא רמז לכך שריאד, המובילה את המצור על ארצו, דוחקת בוושינגטון ובירושלים לפתוח במלחמה (וואלה)

    אפגניסטן: טליבאן ודאעש משתוללים, וכמחצית מילדי אפגניסטן לא הולכים לבית ספר * דוח מדאיג מראה כי לראשונה מ-2002, חלה עלייה במספר הילדים במדינה שאינם לומדים במוסדות חינוך. זאת בשל התפשטות הלחימה, העוני, נישואי ילדים ואפליה נגד בנות. "המצב הזה לא יכול להימשך" (וואלה)

    ונצואלה: מחווה של המשטר הסוציאליסטי: ונצואלה שחררה עשרות אסירים פוליטיים * כ-80 פוליטיקאים ופעילים מהאופוזיציה קיבלו חנינה מהשלטון של מדורו, שאמר כי יבחן מקרים נוספים. * אחד מבכירי מתנגדי הנשיא הגיב: "הם מעולם לא היו צריכים להיות בכלא, אין מה להודות לדיקטטורה על כך" (וואלה)

    טורקיה: תשעה בני אדם, וביניהם שישה ילדים, נהרגו בטביעת סירת פליטים לחופי המדינה

    סוריה: דיווח: 20 אזרחים סורים נהרגו אתמול מהפצצות אוויריות * מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח כי 20 אזרחים סורים, בהם ארבעה ילדים, נהרגו אתמול מהפצצות אוויריות של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארה"ב, באזורים ממזרח לנהר הפרת

    – המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי חיילים איראנים ופרו-איראנים נסוגו מאזור "משולש מוות" בדרום סוריה שבין דרעא, קוניטרה והפרבר הדרומי של דמשק, במקביל להגעת רכבים צבאיים רוסיים וסוריים לאזור

צרכנות

    בקרוב – הוזלה במחירי הביצים * ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות ממליצה להוזיל ב-1₪ את מחירי תבניות 12 ביצים בפיקוח, בכל הגדלים (M/L/XL); הפחתה של 8%-9.5% שתיכנס לתוקף אחרי שימוע שיימשך 3 שבועות (גל"צ)

פרסום ושיווק

    משרד הפרסום גיתם זכה בתקציב ארגון מגדלי הדגים * על רקע השינויים בשוק בעקבות חוק המזון, בארגון מגדלי הדגים נערכים לפתוח בקמפיין במטרה לעודד צריכת דגים מתוצרת ישראל, וזאת כמענה לכניסה לשוק של יבוא דגים מחו"ל * לאחרונה ניהל הארגון מכרז על תקציב הפרסום שלו בהיקף של כ-3 מיליון שקל. (גלובס)

נדל"ן

    עשרות זוכים במחיר למשתכן זועמים: דירות נוספו לפרויקט ללא ידיעתם * הזוכים בהגרלת פרויקט הדגל של שר האוצר מאשימים את הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שאישרה ליזם להוסיף דירות, מה שיהפוך לטענתם את הפרויקט ל”שיכון רכבות” (מעריב)

כלכלה

    מלחמת הסחר: סין: אם ארצות הברית תיישם את המגבלות שהטילה עלינו, נבטל את ההבנות לסיום משבר הסחר בין המדינות

    בנק ישראל פרסם מתווה סופי להקמת בנק חדש * ההון העצמי הנדרש: 50 מיליון שקל * דרישות הלימות הון יחלו עם הגעה לנכסי סיכון של 600 מיליון שקל * כעת משרד האוצר צריך לטפל בחסם מרכזי שמונע הקמת בנקים חדשים והוא הוצאות המחשוב. באוצר התחייבו לפרסם עוד במהלך החודש הקרוב מכרז להקמת לשכת מחשוב שתעניק שירותי טכנולוגיה לבנקים חדשים. (גלובס)

    האו"ם: "טראמפ מדרדר במכוון מיליוני אמריקאים להרס כלכלי" * הממונה על העוני באו"ם: טראמפ מביא את האי שוויון בארה"ב לרמה מסוכנת, מתגמל את העשירים ומעניש את העניים כשהוא מונע מהם באכזריות מזון והגנות בסיסיות אחרות (גרדיאן)

בעולם

    לוויתן מת בחופי תאילנד לאחר שבלע 80 שקיות ניילון * היונק הימי שבלע כ-8 ק"ג של פלסטיק נמצא במצב אנוש בתעלה בדרום המדינה, אך הניסיונות להצילו כשלו. "לאחר בליעת השקיות הוא לא היה מסוגל להכניס מזון לקיבתו" (חדשות10)

    לאחר 103 שנים: נמצאו חבילות שוקולד וסיגריות ממלחמת העולם הראשונה * תשע אריזות התגלו בקופסה ששייכת לאדם שלחם בצרפת באותה עת. * בין הפריטים: שוקולד בן יותר מ-100 שנה וטבק שקיבל במתנה מהצבא הבריטי וכן מדליות, אותות, מכתבים וחפצים נוספים. האוסף נמכר בלמעלה מ-2000 ליש"ט

    הפתרון של סין לטרור: מחנות חינוך מחדש למוסלמים * תחקיר AP: מאות אלפי מוסלמים מוחזקים בכפייה במחנות בשינג'יאנג. הם נאלצים לקום עם אור ראשון, להניף את דגל סין – ולדקלם בקול: "טעיתי, הקוראן אינו הדרך, תחי מפלגת השלטון". עצירים ששרדו מעידים על מתקני עינויים וניסיונות התאבדות: "צרחתי 'קחו אותי מכאן'. שמעתי אנשים בוכים כל לילה". (ynet)

    רומניה: הדובים שמטילים אימה על העיירה * תושבי בוסטני שברומניה, עיירה מוקפת הרים ועצים, חיים במציאות מפחידה: מדי יום מגיעים אליה דובים החיים ביערות שסביב לה – ונוברים בפחי האשפה בחיפושם אחר מזון. הדובים מפחידים את התושבים, שמצדם חוששים לצאת מהבתים – זאת לאחר שבעיירה ניסו לאטום את הפחים כדי למנוע מהדובים להגיע. (החדשות)

הפרלמנט בדנמרק ידון בהצעת חוק האוסרת לקיים ברית מילה. * לאחר ש-50 אלף אזרחים חתמו על עצומה בעניין. הפרלמנט בדנמרק ידון בהצעת חוק האוסרת לקיים ברית מילה * רב יהודי מדנמרק אמר כי אף שהמפלגות הגדולות מתנגדות ליוזמה יהודי דנמרק מודאגים נוכח ההתנגדות הגוברת בסקרים במדינה לברית המילה (כאן)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן