Skip to content

סופית – נבחרת ארגנטינה ביטלה את הגעתה ארצה

אחרי כל הדרמה שיצרה שרת התרבות והספורט כששלמה מיליוני שקלים להעתקת משחק הידידות בין נבחרות הכדורגל ישראל וארגנטינה, מחיפה לאצטדיון טדי בירושלים, אחרי פרשת הכרטיסים שנתנו לעובדי משרדה של רגב והוחזרו לאחר כעס ציבורי רב להפקה. הודיעה נבחרת הכדורגל שלא תגיע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נבחרת ארגנטינה הודיעה אמש כי לא תגיע לישראל. את ההודעה קיבלו  מפיקי המפגש בין נבחרת ישראל לנבחרת הארגנטינית בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לניסיונות, שוחח הלילה (שלישי) עם הנשיא מאוריסיו מאקרי וביקש את התערבותו, אך ללא הועיל. ג'יבריל רג'וב,  ראש התאחדות הכדורגל הפלסטינית ציין הלילה (רביעי) כי מה שהניע את הפלסטינים לפעול ביתר שאת נגד קיום המשחק בישראל, הייתה העובדה  שהמשחק הועתק מחיפה לירושלים. "שישחקו בחיפה" אמר רג'וב, "למה להעתיק את המשחק לירושלים?", הוא הוסיף כי העתקת המשחק לירושלים על ידי שרת התרבות הגזענית והפשיסטית של ממשלת הימין בישראל, היוותה רוח גבית לפלסטינים להגביר מאמצים על מנת למנוע מהמשחק להתקיים בישראל.
הוגו מויאנו, סגן נשיא התאחדות הכדורגל בארגנטינה, אישר את ביטול המשחק ואמר: "זו ההחלטה הנכונה, זה לא היה שווה את זה. במקומות האלה כל כך הרבה אנשים נהרגים, כבני אנוש אי אפשר לקבל את זה. המשפחות של השחקנים סבלו מהאיומים".
מעט אחרי חצות מסרו גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו כי ראש הממשלה ונשיא ארגנטינה מאקרי שוחחו בשנית בעקבות הדיווחים על ביטול משחק הכדורגל בין שתי המדינות. מאקרי אמר לנתניהו שאין לו יכולת להשפיע בנושא
.
שחקן נבחרת ארגנטינה גונסאלו היגוואין התייחס הלילה לביטולו המסתמן של משחק האימון בין נבחרות ישראל וארגנטינה, ואמר בראיון ב-
ESPN כי "הצעד הנכון היה לא לנסוע לשם".

 

מירי רגב: ארגוני טרור שונים החלו לשלוח מסרים והודעות לשחקני נבחרת ארגנטינה ולבני משפחתם ובהם איומים מפורשים לפגיעה בחייהם" (צילום מדף הפיסבוק ספורט 1)
מירי רגב: ארגוני טרור שונים החלו לשלוח מסרים והודעות לשחקני נבחרת ארגנטינה ולבני משפחתם ובהם איומים מפורשים לפגיעה בחייהם" (צילום מדף הפיסבוק ספורט 1)

בסמוך לשעה 01:00 מסר דובר השרה, אלי סבתי, כי "לפני מספר דקות שוחחה שרת התרבות והספורט מירי רגב עם היזם של המשחק דני בן נעים ועודכנה על ידו במאמצים הקדחתניים שנעשים שנבחרת ארגנטינה תבוא לשחק בישראל, על אף הפרסומים הערב.

לשרה רגב נמסר, כי מאז שנבחרת ארגנטינה הודיעה על הגעתה למשחק מול נבחרת ישראל, ארגוני טרור שונים החלו לשלוח מסרים והודעות לשחקני נבחרת ארגנטינה ולבני משפחתם ובהם איומים מפורשים לפגיעה בחייהם ובחיי משפחתם.  בין היתר נשלחו לשחקנים גם סרטונים ותמונות של גופות ילדים".

השרה רגב: "אני מקווה ששחקני ארגנטינה לא ייכנעו לאיומי הטרור ולארגוני ה-BDS".

השרה אף שוחחה עם ראש הממשלה שעדכן אותה בשיחתו עם נשיא ארגנטינה מאקרי שהודיע כי לא יוכל להשפיע על שחקני הנבחרת.

מסי לא יגיע לשחק בישראל - קריקטורה שפרסם ארגון הBDS
מסי לא יגיע לשחק בישראל - קריקטורה שפרסם ארגון הBDS

רגב התייחסה גם להודעות שהוציאו פוליטיקאים התולים את אי הגעת נבחרת ארגנטינה בקיום המשחק בירושלים: "אלה דברי הבל שנותנים לגיטימציה לטרור ולתומכי ה-BDS נגד מדינת ישראל. לצערי יש לנו סוסים טרויאנים בכנסת שנותנים רוח גבית לטרור".
חב ר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר בתגובה לדבריה:
 "ניצחון פלסטיני 0:1 בדקה ה-90 משער עצמי של מירי רגב".
יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה  אמר בתגובה לביטול המשחק מול ארגנטינה: "ממשלת נתניהו אולי מרוויחה את טראמפ אבל מפסידה את העולם. אי אפשר להמשיך סתם להינות ממשחקים בזמן שדורסים את הזכויות של מליוני פלסטינים. יש רק דרך אחת לנצח – סיום הכיבוש והסכם שלום אמיתי. זה עדיין אפשרי".

ח"כ איציק שמולי מסיעת המחנה הציוני הגיב אמש  לביטולה המסתמן של נבחרת ארגנטינה ומסר לשחקני הנבחרת כי "בואו בשביל הכדורגל, עזבו את הפוליטיקה". שמולי הוסיף כי "מירי רגב רצתה פוליטיקה וקיבלה פוליטיקה. מי שישלם את המחיר הם האוהדים שציפו למשחק ההיסטורי הזה. זאת פארסה גדולה שנותנת תנופה אדירה לקמפיין ה-BDS נגד ישראל. למרות הכל אנחנו עדיין מפצירים בשחקני ארגנטינה – זו טעות."


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן