Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 08 ביוני 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     היערכות שיא לקראת המהומות בגבול עזה: חשש מירי רקטות – ועפיפוני נפץ; מפגינים לבושי מדי אסירים במחנות הריכוז ינסו לפרוץ את הגדר ולהשיג תמונות ניצחון (בטחוני)     מנהיג חמאס: ההפגנות בגבול יימשכו עד שירושלים תשוחרר; לצעדות השיבה שלוש מטרות (בטחוני)     נתניהו מאיים: "אם אסד יירה, נשמיד את כוחותיו" (בטחוני)     נתניהו: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    היערכות שיא לקראת המהומות בגבול עזה: חשש מירי רקטות – ועפיפוני נפץ; מפגינים לבושי מדי אסירים במחנות הריכוז ינסו לפרוץ את הגדר ולהשיג תמונות ניצחון (בטחוני)

    מנהיג חמאס: ההפגנות בגבול יימשכו עד שירושלים תשוחרר; לצעדות השיבה שלוש מטרות (בטחוני)

    נתניהו מאיים: "אם אסד יירה, נשמיד את כוחותיו" (בטחוני)

    נתניהו: עמדתי שלפלסטינים מגיעה עצמאות וממשל משלהם, אך ללא סמכויות ביטחוניות (מדיני)

    חמאס מסרב לקשור בין שיקום עזה להשבת גופות חיילים (מדיני)

    דיווח: ייתכן והשיחות בין טראמפ לקים בסינגפור יימשכו יומיים; טראמפ: "אם הפסגה תצליח, אשקול להזמין את קים לארה"ב" (חוץ)

    האו"ם: מקווים שהפגישה בין קים וטראמפ תעלה לדיון את זכויות האדם בארצו (חוץ)

    פוטין: לא מתכננים לסגת בשלב זה מסוריה – "שום תרגיל צבאי לא יכול להשתוות ללחימה אמתית בשדה הקרב" (חוץ)

    פסגת ה-G7 | נשיא צרפת: לא לפחד מהסכמים בלי ארה"ב (כלכלי)

תחזית מזג אוויר

    תחזית מזג האוויר: חם ולח במישור החוף, שרבי בפנים הארץ ובהרים * הטמפרטורות ימשיכו להיות גבוהות מהרגיל. בשבת וראשון ימשיך להיות חם בכל הארץ, ובשני ושלישי תורגש התקררות קלה (החדשות)

היום(שישי): הטמפרטורותללאשינוישתהיינהגבוהותמהרגיללעונה.

בוקר מעונןחלקיתעדבהיר.

תנשב רוח משתנה 0-17 קמ"ש עם משבים עד 15 קמ"ש.

צהריים בהיר.

הטמפרטורות ללא שינוי.

תנשב רוח צפון מערבית 17-35 קמ"ש עם משבי רוח עד 60 קמ"ש. באילת רוח צפון מזרחית 23-35 קמ"ש.

מצב ים התיכון: גלי, גובהגליםבתלאביב 60-120 ס"מ, טמפרטורתמיםבחופימזרחהיםהתיכון 26 מעלות.

אזהרות מטאורולוגיות: םגבוה, בבוקרצפויערפלבדרוםובמרכזמישורהחוף, צפוןמערבהנגב, בשפלה.

תחזית זיהום אוויר: בינוני.

טמפרטורות

ירושלים: 20-32, תל אביב: 23-28. חיפה: 21-28, נתניה: 20-31.כפר סבא: 22-29, באר ש': 22-35.חרמון: 14-24,   מרום גולן: 20-30.קר' שמו': 22-35,     קצרין: 22-34.צפת: 20-30,          עפולה: 22-35.כרמיאל: 21-31, נצרת: 20-33.נהריה: 21-29,  כרמל: 21-27.אשדוד: 23-28, עוטף עזה: 21-33.אריאל: 22-32,     בית אל: 21-31.מעלה אדו': 24-35,אפרת: 21-31.ב.שמש: 22-35,   רחובות: 22-32.ערד: 21-33,  מצפה רמון: 21-32.טבריה: 25-38,  בית שאן: 25-38.דרו'  הירדן: 28-40, אילת: 29-41.

מחר – שבת- (9/6): הטמפרטורותללאשינוי.

בוקר:מעונןחלקיתעדבהיר.

צהריים: בהיר, הטמפרטורותללאשינוי. מזגאווירחםמהרגיל. בחוףהביל.

ראשון(10/6): טמפ' רגילותלעונהבחוףוחםמהרגיללעונהב-3 מעלותבהרים.

שני(11/6): טמפ' רגילותלעונהבחוף.

גשם קל בצפון הארץ בשעות הבוקר.

שלישי(12/6)  טמפ' רגילותלעונהבחוףוקרמהרגילב-3 מעלות .

גשם קל בצפון הארץ.

מפלס הכנרת (מעודכן 7/6) 213.47- מטר מתחת לפני הים.

המפלס ירד בקיץ הנוכחי ב-12 ס"מ.

בקיץ 2017 ירד המפלס ב-145 ס"מ ועלה בחורף האחרון 104 ס"מ.

המפלס נמוך ב-467 ס"מ מקו רום עליון וב-47 ס"מ מקו אדום תחתון.

המפלס גבוה ב-140 ס"מ מהקו השחור.

חדשות

    בשעה 05:15 בערך התקבל דיווח על שמיעת פיצוץ בבניין דירות בשדרות. כוחות המשטרה שהגיעו למקום סגרו את זירה והחלו בפינוי דיירי הבניין, יחד עם כוחות ההצלה של כב"ה ומד"א. חבלני המשטרה בודקים כעת את נסיבות האירוע (ככל הידוע עד כה, לא מדובר באירוע ירי רקטי). מהמקום פונו מספר נפגעים לטיפול רפואי * מהמקום פונו שלושה נפגעים לטיפול רפואי בבתי החולים סורוקה וברזילי

גבי קדיס, יו"ר האגודה האורתודוכסית ביפו, נרצח על ידי אדם שהתחפש לסנטה קלאוס בינואר 2012. אמש נדקרה למוות בביתה אלמנתו פאדיה. גופתה התגלתה שעות לאחר מכן במקלחת, המשטרה עצרה חשוד במעשה * הבוקר הוציאה המשטרה צו איסור פרסום על החקירה ופרטיה

יותר מחצי מהרשויות המקומיות לא מנגישות חופים לנכים * מבדיקה שערכה עמותת "נגישות ישראל" עולה כי 15 מ-24 רשויות לא עומדות בדרישות משרד הפנים להנגשת חופי רחצה לאנשים עם מוגבלויות. בנוסף להעדר חניות לנכים ושירותים נגישים, ברשויות רבות לא מונגש המידע על אודות החופים שכן מותאמים לנכים (וואלה)

    אחרי 10 ימים: שב"כ יאפשר לנער החשוד ב"תג מחיר" לפגוש עורך דין * השירות התיר לבן 17 החשוד בגרימת נזק לרכוש של פלסטינים להיפגש עם עורך דינו לראשונה, כשבוע וחצי לאחר מעצרו. אמו אמרה: "אפילו לאחרון הפושעים לא מתנהגים ככה, שללו לו את כל הזכויות, מצבו מעורר דאגה גדולה" (וואלה)

    עקב חוסר יכולת לאייש טייסים: שלוש טיסות בוטלו השבוע ברגע האחרון * טיסת אל על להונג קונג שהיתה צפויה לצאת אמש התבטלה בשעות האחרונות. מדובר בטיסה השלישית של החברה שמתבטלת השבוע, לאחר שגם טיסה לבייג'ין וגם טיסה לבוסטון בוטלו. הטיסה בוטלה עקב חוסר יכולת לאייש טייסים, מרביתם לא ענו לטלפון ואחרים דיווחו על מחלה * בימים אלו נמצאים אל על וטייסיה בהליך שאמור להסדיר את מעמד ההעסקה שלהם – בעקבות תקנות חדשות שנועדו להבטיח את בטיחות הטיסה. בתקנות מגדירות מחדש את כללי המנוחה של הטייסים * אל על: "ביטול הטיסות – מסיבות מבצעיות"

פוליטי

פרשת המעונות: בכירים במשרד רה"מ העידו שוב בפרשה בעקבות הקלטות שמסר עד המדינה; ההכרעה בתיק תתקבל בקרוב מאוד

עד המדינה ניר חפץ הביא הקלטות של היועצת המשפטית והחשב במשרד רה"מ, ושני הבכירים העידו שוב בפרשה בעקבות ההקלטות. * השלמות החקירה וההקלטות לא צפויות לשנות את ההחלטה בתיק, וייתכן כי הפגישה בין פרקליטי אשת רה"מ לנציגי הפרקליטות לא תתקיים * המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה למברגר העריך הבוקר בראיון לרשת ב' כי ההחלטה בתיק המעונות תהיה ממש בקרוב "תוך ימים ואולי מעט יותר". לדבריו ההסדר לפיהם רעיית רה"מ תשיב את כסף הינה רק אופציה אחת שנמצאת על השולחן "הדברים נשקלים".

– המשנה לפרקליט המדינה, התייחס בראיון לרשת ב' גם לחקירות הנוספות של רה"מ: "אנחנו בהשלמות חקירה בתיקי 1000 ו-2000. בעקבות חתימה על הסכמי עד מדינה בתיק 4000 אנחנו חייבים לבדוק את השלכות עדויותיהם על תיקי 1000 ו-2000. היועמ"ש חוזר ואומר שהמהירות לא תהיה על חשבון המקצועיות". לדבריו, "חקירות מהסוג הזה הדורשות חיקורי דין בחו"ל ופניה לעדים נוספים בעקבות התפתחויות לוקחות זמן. אי אפשר בחקירות כאלה שלא להפוך כל אבן כדי לוודא שאנחנו לא טועים"

    החוק הארמני: יו"ר הכנסת, מתכוון לקיים בשבוע הבא את ההצבעה על ההצעה לסדר של יו"ר מרצ, להכרה רשמית של הכנסת ברצח העם הארמני. זאת, למרות עמדת משרד החוץ שהודיע בתחילת השבוע שהוא מתנגד לקידום הצעות החוק בנושא (כאן)

    השרים צפויים לתמוך בביטול החוק שמאפשר לרה"מ ושר הביטחון להכריז על מלחמה * ועדת השרים צפויה בנוסף לבטל סעיף שמחייב רוב של מחצית מחברי הקבינט כדי להכריז מלחמה. באופן זה, יהיה ניתן להכריז על מלחמה בכל הרכב של הקבינט, גם אם הוא כולל רק את ראש הממשלה (הארץ)

בטחוני

היערכות שיא לקראת המהומות בגבול עזה: חשש מירי רקטות – ועפיפוני נפץ; מפגינים לבושי מדי אסירים במחנות הריכוז ינסו לפרוץ את הגדר ולהשיג תמונות ניצחון
אתמול הטיל צה"ל עשרות אלפי כרוזים בערבית שקראו לפלסטינים לשמור על עצמם וחייהם ולא להישמע לחמאס ולהתקרב לגדר המערכת

יום השישי האחרון של הרמדאן: עשרות אלפי פלסטינים צפויים להגיע היום לגדר במסגרת צעדות השיבה. המפגינים צפויים להגיע מחר למרחב גדר הגבול כשהם לבושים במדים המזכירים מדי אסירים במחנות הריכוז. ובצבא יש חשש גם כי מפגינים רבים ינסו לחצות את הגדר ולייצר "תמונת ניצחון" * ההפגנות היום עומדות בסימן סיום הרמאדן ויום אלקודס האיראני, והן עשויות להיות דומות בעוצמתן לאירועי יום העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, אז הגיעו 40-50 אלף פלסטינים, אירוע שהסתיים ב-60 הרוגים. * בחמאס קוראים לתושבי הגדה להצטרף למחאה ולקיים מחר צעדה המונית למסגד אל-אקסא. * חיל האוויר פיזר כרוזי התרעה וקראו לעזתים מפני התקרבות לגדר, פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות צבא.

– חמאס הצהיר שיחידת עפיפוני התבערה שלו תתוגבר. וע"פ הדיווחים בעזה כ-1,500 עפיפוני תבערה הוכנו לקראת הפרות הסדר * בצבא הזהירו: לא לגעת או להתקרב לעפיפונים מחשש למילכוד

– בישראל קיים חשש שבעזה יחליטו לשגר רקטות לעומק שטח ישראל במקביל להפרחת מאות עפיפוני תבערה בו זמנית

– כוחות צבאיים נערכים באופן מתוגבר במיוחד לאורך גדר המערכת ברצועת מחשד לנסיונות פיגוע וחדירה ופגיעה בגדר. * מאות צלפים הוצבו לאורך הגדר ובצבא ינסו למנוע את הפגיעה הצפויה של עפיפוני התבערה

– נתניהו על פעילות הצבא מול ההפגנות בעזה: ניסינו שיטות לא קטלניות, זה לא עבד – חמאס רוצה שימותו – "הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה אלימות"

מנהיג חמאס: ההפגנות בגבול יימשכו עד שירושלים תשוחרר; לצעדות השיבה שלוש מטרות

אסמאעיל הנייה בנאומו לכבוד יום ירושלים העולמי שייערך מחר: "צעדות השיבה ימשיכו עד שירושלים תהיה חופשייה. נעשה את כל המאמצים לשבור את המצור על רצועת עזה. אנו מוכנים להתייחס באופן חיובי לכל יוזמה אמיתית שתסיים את המצור, אך לא על חשבון שלמות הסוגיה הפלסטינית"

– בטור דעה שפרסם כתב הנייה: "לצעדות השיבה שלוש מטרות: לבטא את דבקות העם הפלסטיני בזכות השיבה, להראות התנגדות להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים ולשלוח מסר לעולם על המצב הקשה בעזה"

    חמינאי: "התמיכה בפלסטין מול המשטר הציוני היא מקור גאווה לאיראן" * המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית נשא דברים לציון יום אלקודס שיצוין בשישי, ותקף את המדינות הערביות שמכוננות קשרים עם ישראל: "הפכו לאויבי העמים שלהן" * במשמרות המהפכה קראו לעם האיראני להשתתף בצעדות שיתקיימו במסגרת "יום ירושלים העולמי" באיראן. בהודעה שפרסמו נמסר כי "ההתנגדות האסלאמית הפלסטינית נכנסה לשלב חדש ומשמעותי של 'אינתיפאדת השיבה'" וכי "בכל יום ברצועת עזה מתרחשים פשעים ציוניים של הרג פלסטינים"

נתניהו מאיים: "אם אסד יירה, נשמיד את כוחותיו"

ראש הממשלה אמר בביקורו בלונדון כי ישראל לא התערבה במלחמת האזרחים בסוריה, אך עכשיו משהיא הסתיימה יש משוואה חדשה "במהלך המלחמה לא התערבנו. הדבר היחיד שעשינו זה להקים בית חולים. עכשיו המלחמה כמעט הסתיימה, דאעש נגמר, ועכשיו הוא מביא את האיראנים? אסד חייב להבין שישראל לא תהיה סובלנית להתבססות צבאית של איראן בסוריה, והמסקנות של כך היא לא רק כלפי איראן, אלא גם כלפיו" * לדבריו, "אירן מעוניינת להציב טילים ארוכי טווח בסוריה כדי לירות עלינו", "היא בסוריה רק כדי להשמיד את ישראל" * נתניהו הוסיף, "אמרתי לפוטין שיש לנו זכות להגן על עצמנו מאיראן ואם הם יזיזו כוחות לכיווננו, אנחנו נפעל"

    הפרמדיקית הפלסטינית שנהרגה במהלך המהומות בגבול עם עזה, תועדה בעבר זורקת רימון גז * הפרמדיקית הפלסטינית שנהרגה מאש הכוחות במהלך העימותים בסוף השבוע והפכה לסמל ההפגנות אחרי מותה, תועדה בעבר כשהיא משליכה רימון גז במהלך מחאה על גבול רצועת עזה. לצדה נראו מספר פלסטינים שתדרכו אותה כיצד לבצע את המעשה ושיבחו אותה בסופו. * בראיון לתקשורת הפלסטינית אמרה שהיא משמשת "מגן אנושי". * דובר הצבא: "לא מלאך רחמן כמו שתעמולת חמאס משווקת". * דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית אמר: "חמאס מנצל אנשי רפואה למען מטרות הטרור שלו"

אמש הגיע לסיומו מסע ״בדרכי אריות״ של חטיבת כפיר. ביומיים האחרונים, צעדו מפקדיי ולוחמי החטיבה בשבילי אזור יהודה ושומרון וביקרו במקומות עליהם הם מגנים יומם ולילה.

          במסגרת המסע, צעדה כלל החטיבה בשלל נתיבי מורשת ודרכים בעלי מורשת חטיבתית והיסטורית, בהם עברו הדרכות ערכיות והיסטוריות.

          את המסע הובילו מפקדי החטיבה ולכל אורכו הציגו בפני החיילים את מורשת החטיבה המפוארת, החל ממבצע חומת מגן, דרך מבצע שובו אחים ועד אירועי גודל השעה. בפני הצועדים הוצגו מורשות הקרב החטיבתיות, מורשות המשקפות את רוחה ואת ערכיה של החטיבה

מדיני

נתניהו: עמדתי שלפלסטינים מגיעה עצמאות וממשל משלהם, אך ללא סמכויות ביטחוניות

נתניהו אמר בראיון בבריטניה: "מעולם לא שיניתי את דעתי בנוגע לשתי מדינות. באזור הקטן בין הירדן לים צריכים להיות לפלסטינים עצמאות וממשל משלהם, אבל הביטחון צריך להישאר בידי ישראל. אם זה אומר שיכתבו עלי מאמר לא מחמיא בעיתונים הבריטים אז לא אכפת לי" * נתניהו הסביר: "יצאנו מעזה, ובחמש דקות חמאס השתלטה עליה והם יורים טילים על ישראל. יצאנו מלבנון ותוך חמש דקות חיזבאללה, כלומר איראן, יורה טילים על ישראל. לכן אנו לא יכולים לעשות אותו דבר כאן"

חמאס מסרב לקשור בין שיקום עזה להשבת גופות חיילים

חמאס מאותת: נשקול ויתור על המנהרות ההתקפיות במסגרת הסדרה בעזה, שתתבטא בהטבות כלכליות שיקלו על התושבים. לצד זאת, חמאס לא יסכים לפירוז של הרצועה מנשק, או לקשור בין שיקום עזה להשבת גופות חיילים. (כאן)

    נורבגיה החליטה להגדיל את התקציב ההומניטרי שלה לתושבי רצועת עזה ב-15 מיליון כתר נורבגי (כ-6.5 מיליון שקלים). הכסף ישמש לרכישת תרופות ולשיפור היכולת של בתי החולים ברצועה * שרת החוץ של נורבגיה, אמרה בהודעה לעיתונות כי ירי תחמושת חיה במפגינים אינה מקובל, וכי היא מודאגת מאוד מהמצב ההומניטרי הקריטי בעזה

    הרשות הפלסטינית מאשימה: מצרים מחזקת את חמאס בצל ההסלמה האחרונה ברצועת עזה. * ברשות טוענים כי פתיחת מעבר רפיח מאפשרת הכנסה של מלט לרצועת עזה ללא פיקוח, וסחורות ללא גביית מכסים עבור הרשות. גורמי ביטחון ישראליים עודכנו בדברים. (כאן)

    נתניהו נפגש במשרדו עם שרי החוץ של לטביה ואירלנד * ראש הממשלה נפגש במשרדו עם שרי החוץ של לטביה ואירלנד. בפגישות דן נתניהו עם כל אחד מהשרים בתוקפנות האיראנית ובהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון * נתניהו מקדם הטלת סנקציות על איראן, וייתכן שייצא לביקור בלטביה. המדינה נחשבת לחולייה החלשה של מערכת הבנקאות באירופה, בשל חשד שבנקים בה סייעו לרוסיה וצפון קוריאה

חוץ

דיווח: ייתכן והשיחות בין טראמפ לקים בסינגפור יימשכו יומיים; טראמפ: "אם הפסגה תצליח, אשקול להזמין את קים לארה"ב"

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר שקוריאה הצפונית הביעה את נכונותה להתפרק מנשקה וציין כי הוא מלא תקווה לקראת הפסגה, אך יחד עם זאת יבחן אותה בעיניים פקוחות. – "מנהיג צפון קוריאה הביע בפניי אישית שהוא מוכן להתפרק מהגרעין". טראמפ הוסיף: "אם הפסגה תצליח, אשקול להזמין את קים לארה"ב". הוא הדגיש כי לא יהסס לעזוב את השיחות אם הן לא יעלו יפה * טראמפ אמר כי הוא "לא יכול להוריד את הסנקציות על קוריאה הצפונית בשלב זה". והוסיף כי "הפגישה עם השליט הצפון קוריאני תהיה יותר מרק תצלום היסטורי". * טראמפ אישר כי ייתכן שבפגישה ייחתם הסכם על סיום מלחמת קוריאה, אבל הדגיש כי מהלך כזה יהיה רק ההתחלה, "אנחנו יכולים לחתום על הסכם שישמש כשלב הראשון" – "זה כנראה יהיה החלק הקל. החלק הקשה יבוא לאחר מכן". * לפי גורמים שמסרו לCNN, למרות שמפגש הפסגה במדינה האסייתית בין נשיא ארה"ב למקבילו הצפון קוריאני תוכנן להימשך יום אחד, אם הוא יצליח – ייתכן ויימשך יומיים

– ראש ממשלת יפן, צפוי להיפגש עם טראמפ לפני נסיעתו לסינגפור לפגישה עם קים. מלבד החשש מענייני הגרעין הקוריאני, אבה צפוי לבקש מטראמפ שייפעל למען 12 האזרחים יפנים שנמצאים, מתים או חיים, בידי הקוריאנים

– שר החוץ האמריקני אמר כי דבריו של רודי ג'וליאני לפיהם קים ג'ונג און התחנן להיפגש עם הנשיא טראמפ "אינם מייצגים את הממשל"

– האו"ם: מקווים שהפגישה בין קים וטראמפ תעלה לדיון את זכויות האדם בארצו * מחנות הכפייה של צפון קוריאה גדולים פי 20 משטח מנהטן, מעלימים מתנגדי שלטון ומבצעים "חינוך מחדש". מומחים אומרים שהעלאת הנושא היא קו אדום של המשטר וטראמפ צפוי להימנע מכך

– "מחשש שייעלב: סין חסמה תכנים שעלולים לפגוע בקים ג'ונג און" * בצל ההתחממות ביחסים וההכנות לפסגת סינגפור, סוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית דיווחה כי בייג'ינג מונעת מתושביה לחפש מילים וכתבות שיוכלו להעליב את השליט מפיונגיאנג (חדשות10*

פוטין: לא מתכננים לסגת בשלב זה מסוריה – "שום תרגיל צבאי לא יכול להשתוות ללחימה אמתית בשדה הקרב"

נשיא רוסיה אמר כי צבא רוסיה יישאר במדינה מוכת הלחימה כל עוד זה יהיה באינטרסים שלו. "השימוש שאנחנו עושים בכוחות הצבאים שלנו הוא תרגול ייחודי, שבאמצעותו ניתן לשפר אותם". לדבריו, "שום תרגיל צבאי לא יכול להשתוות ללחימה אמתית בשדה הקרב". * פוטין ציין כי במקרה הצורך יוכל לפנות את כוחותיו במהירות מהמדינה המשוסעת. "הכוחות נמצאים בבסיסים שמאפשרים נסיגה מהירה"

פוטין: מלחמת עולם שלישית תביא לקץ האנושות, עלינו לרסן את צעדינו

שיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי העולם צריך לרסן את צעדיו ולהיזהר מצעדים מסוכנים, מפני ש"מלחמת עולם שלישית תביא לקץ האנושות". * פוטין התייחס ללחצים הבינלאומיים על ארצו ואמר כי הסנצקיות שננקטו נגד הקרמלין לא השיגו את מטרותיהן. (Ynet)

דיווח: מגעים לקיום פגישה בין שרי החוץ של רוסיה וארה"ב

גורם במשרד החוץ הרוסי אמר כי מתקיימים מגעים לפגישה בין שר החוץ סרגיי לברוב לבין מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בסינגפור בעוד חודשיים. (ynet)

    פוטין: "בקרוב נכריז על נשקים אולטרא-מודרניים שנמצאים כעת בפיתוח" (חדשות10)

    מועמדת לשגרירת ארה"ב בפולין: חוק השואה הפולני תרם להגברת תופעת האנטישמיות * המועמדת האמריקנית לתפקיד השגרירה בוורשה, ג'ורג'יט מוסבאצ'ר, התייחסה בשימוע בסנאט האמריקני ל"חוק השואה" הפולני, ואמרה כי החוק שאוסר על ייחוס פשעי הנאצים בשואה לעם הפולני, תרם להגברת תופעת האנטישמיות במזרח אירופה. * בממשלת פולין מסרו כי דבריה אינה מקובלים (AP).

    סופות ההוריקן מאטות את קצב התקדמותן – והופכות קטלניות יותר * מחקר שפורסם במגזין Nature, ערב תחילת עונת ההוריקנים השנתית, התמקד במה שידוע יותר כ"מהירות המעבר", אשר מודדת כמה מהר סופה חולפת על פני אזור מסויים * החוקרים מצאו כי בין השנים 1949 ל-2016 מהירות המעבר של ציקלונים טרופיים ירדה ב-10% בכל העולם. כתוצאה מכך, הסופות מכות באזורים השונים יותר זמן ובשל כך סכנת ההצפות והשיטפונות גוברת (ניו יורק טיימס)

    גואטמלה: מניין ההרוגים בהתפרצות הר הגעש עלה ל-109 * בעקבות התפרצות הר הגעש הוציא משרד הבריאות משלחת סיוע של שמונה מומחי רפואה בתחום כוויות ומחלות ריאה לגוואטמלה. המשלחת צפויה לשהות בגואטמלה כשבוע וחצי. חברי המשלחת יחברו לבתי החולים המקומיים בסיוע בטיפול בנפגעים

    גרמניה: 4 עיראקים נעצרו בחשד לחברות בדאעש * הרשויות בגרמניה עצרו ארבעה אזרחים עיראקים שחשודים בחברות בדאעש. כל המעורבים שנעצרו עזבו את עיראק ב-2015 ונכנסו לגרמניה * אחד העצורים חשוד כי הרג ופצע חיילים אמריקנים בכמה מתקפות שביצע בעיראק, לאחר הצטרפותו לארגון הטרור בשנת 2006. (AP).

    טורקיה: ארדואן: ייתכן שמצב החירום במדינה יוסר לאחר הבחירות ב-24 ביוני

    ירדן: כוחות הביטחון בירדן הודיעו רשמית על תום ההפגנות נגד תכנית המיסוי של הממשלה. הכיכר המרכזית שבה הפגינו השבוע הירדנים ריקה כעת וכלי תקשורת מקומיים מייחסים זאת להודעתו של ראש הממשלה החדש, א-רזאז, כי ימשוך את הצעת החוק לרפורמה במיסוי

    מצרים: נשיא מצרים א-סיסי הטיל על שר השיכון להרכיב ממשלה חדשה

    סוריה: 18 בני אדם נהרגו בתקיפות של רוסיה באידליב * מלחמת האזרחים נמשכת. בתקיפות שעשו אתמול מטוסי קרב של רוסיה נהרגו לפחות 18 אזרחים ובהם שני ילדים. עוד 50 נפצעו. כך מסר מרכז בריטי לזכויות האדם, המנטר את מעשי האלימות בסוריה. התקיפות היו בצפון מערב אידליב באזור זארדנה (כאן)

    סעודיה: העיתון "עוכאז" דיווח כי בית הדין במדינה גזר עונש מוות על 4 נאשמים בעוון הקמת תא טרור, מסירת מידע מסווג לאיראן והכשרה צבאית שעברו במחנות משמרות המהפכה לצורך ביצוע פעולות טרור (חדשות10)

    ספרד: ממשלה חדשה הוקמה * סנצ'ס הסוציאליסט ינסה לשרוד למרות שלמפלגתו רק רבע ממושבי הפרלמנט. הוא מינה גם אנשי מקצוע רבים, כולל מומחה לשינויי אקלים לתפקיד השר לאיכות הסביבה

    הפיליפינים: קרוב ל-500 עצורים, בהם שמונה ישראלים, בחשד למעורבות בהונאת ענק * כ-500 חשודים נעצרו באחת מפרשות הונאת הסייבר הגדולות בפיליפינים, בהם גם 8 ישראלים שחשודים בניהול ותפעול האופרציה. המשטרה המקומית פשטה על שלושה בניינים והחרימה מחשבים. ע"פ החשד, החשודים שכנעו קורבנות ברחבי העולם להשקיע במניות זרות ושאבו את פרטי חשבון הבנק וכרטיסי האשראי באמצעות אפליקציה. * משרד החוץ: הנושא בבדיקה

    קוריאה הדרומית: גבר התנגש בשער שגרירות ארה"ב במדינה. על פי הדיווחים, ישנה אפשרות שמדובר בעריק צפון קוריאני שניסה להשיג מקלט מדיני. ככל הנראה אדם אחד נפצע באירוע

    תימן: מו"מ להפסקת אש בין הקואליציה הסעודית לחותים הנתמכים בידי איראן * מקורות באו"ם מדווחים כי הארגון מקדם הפסקת אש בתימן, בין הקואליציה הערבית, בהובלת סעודיה, לבין המורדים החות'ים, הנתמכים בידי איראן. במסגרת המתווה – יופסק שיגור הטילים מתימן אל סעודיה והמורדים ימסרו את הטילים שבידיהם. בתמורה, תוקם ממשלת מעבר שתייצג את כל הזרמים בתימן (כאן)

כלכלה

פסגת ה-G7 | נשיא צרפת: לא לפחד מהסכמים בלי ארה"ב

מנהיגי מדינות ה-G7 נערכים לפסגה טעונה עם הנשיא טראמפ על רקע החלטתו להטיל מכסים על ייבוא מתכות. "אולי טראמפ מעוניין להיות מבודד, אך כגוש מדינות נישאר חזקים", אמר מקרון, יממה לפני תחילת הפסגה שתיערך בקנדה. ר"מ קנדה: "עם טראמפ אפשר להיות בוטים"

– ראש ממשלת בריטניה לא תיפגש לפגישה בארבע עיניים עם נשיא ארצות הברית במהלך כינוס ראשי מדינות ה-7 בקוויבק בקנדה. עם זה בכוונתה לקיים פגישות עם מנהיגי כל יתר מדינות הג'י 7

– טראמפ בתגובה לביקורת עליו: "אמרו לרה"מ טרודו ולנשיא מקרון שהם גובים מארה"ב מכסים ענקיים ויוצרים חסמים. ר"מ קנדה טרודו כל כך כועס, הוא מדבר על מערכת היחסים בין קנדה לארה"ב, אבל לא מזכיר את העובדה שהם גובים מאיתנו 300% על מוצרי חלב – פוגעים בחוואים שלנו, והורגים את החקלאות שלנו"

בעולם

    מקובה ועד סין: תעלומת הדיפלומטים המתחרשים הולכת ומסתעפת * שנתיים אחרי שדיפלומטים אמריקאים בקובה סבלו מנזק מוחי בעקבות שמיעת קולות מוזרים, התופעה פוגעת בנציגי ארה"ב בגוואנגז'ו. התיאוריות הולכות ומתרבות ומשרד החוץ חושש ממתקפה של סין או רוסיה (ניו יורק טיימס)

טכנולוגיה

    בקרוב הרובוט יקפל לכם את הכביסה? * מכונת כביסה ומייבש נפוצות בבתים רבים, אולם לאחר ביצוע הפעולות במכונות הללו עדיין נשארת פעולה נוספת ושגרתית שדורשת זמן רב – קיפול הכביסה. חברה ישראלית בשם "פולדימייט" פיתחה רובוט שיגשים לרבים את החלום ויקפל לכם את הכביסה תוך דקות. (החדשות)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן