Skip to content

רבע מיליון משתתפים במצעד הגאווה הישראלי

מאות אלפים צעעדו, רקדו ובילו היום במצעד הגאווה ה - 20 בתל אביב יפו. נושא המצעד השנה הוא שיוויון - שווין בין בני אדם ללא הבדלי צבע, מין, עדה, דת או לאום. את שיר הנושא הקליטו זוג הראפרים טקה ואריסה

כרבע מיליון בני אדם צעדו היום  (שישי) ורקדו במצעד הגאווה של הקהילה הלהט"בית בישראל  שנערך בתל אביב יפו. אליהם הצטרפו עשרות אלפי תיירים שהגיעו ארצה במיוחד למצעד זה. זהו המצעד ה-20 שנערך השנה בישראל תחת הסלוגן "קהילה עושה היסטוריה", בסימן הוקרה לחברי הקהילה הוותיקים שפרצו את הדרך במאבק לשוויון.  שיר הגאווה שנוצר השנה ליום זה נושר את השם 'טוקור'  שפירוש מילולי מאמהרית: שחור.

"כראוי לשנת ה-20 למצעד, שנת ה-20 למאבק, נצעד תחת הנושא ״קהילה עושה היסטוריה", יחד במשימת שינוי התודעה הישראלית – כולנו שווים, ללא הבדל צבע, גזע, ונטייה מינית. קבלו את קליפ הגאווה 2018. אנו חושך לגרש!" אמרו מוטי טקה ואריסה זמרי הראפ ויוצרי הקליפ.

לפני שני עשורים בדיוק נערך מצעד הגאווה הראשון בתל אביב-יפו במתכונתו הנוכחית, אירוע שהתקיים מאז בכל שנה בעיר ומשמש כאחד הכלים המרכזיים במאבק של הקהילה הגאה לקבלה ולשוויון.

המצעד השנה מציין גם עשור להקמת המרכז הגאה ו-30 שנים לביטול החוק האוסר על משכב זכר ונמצא כעת בעיצומו: הצועדים והצועדות – כ-250,000 על פי הערכות, יצאו משדרות בן ציון לטיילת הרברט סמואל ועושים את דרכם לעבר גן צ'רלס קלור עם דגלי גאווה, שלטי ארגוני הקהילה ובליווי המשאיות שמצטרפות אליהם כעת.

13 המשאיות שהוזנקו בטיילת מלוות את הצועדים ועליהן רקדנים ודי-ג'ייס של מיטב הליינים הגאים  בעיר. זהו מצעד הגאווה הגדול ביותר שהעיר תל-אביב-יפו ידעה עד כה, הן מבחינת מספר צועדים והן מבחינת מספר המשאיות.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

אירוע השיא יתקיים בסוף המצעד על הבמה המרכזית בגן צ'רלס קלור, בהנחייתם של לוסי אהריש וגל אוחובסקי ובהשתתפותם של רקדנים, די-ג'ייס של הליינים הלהט"בקים המובילים בעיר ומספר שיא של אמנים: נועה קירל, מרגול, אגם בוחבוט, אניה בוקשטיין, לינה מחול, נסרין, חדווה עמרני, דפנה ארמוני, עדי אולמנסקי, מוטי טקה ולהקת הבנות סקסטה ובראשם המנצחת הגדולה באירוויזיון, נטע ברזילי.

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי פותח את המצעד (צילום: גיא יחיאלי)
ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי פותח את המצעד (צילום: גיא יחיאלי)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

במעמד הזנקת המצעד מגן מאיר, אמר ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "אני זוכר מה היה כאן לפני 20 שנה שהתחלנו את המצעד הזה ואני עומד נפעם לראות את הקהל הרב שנמצא כאן ברחוב, את האווירה ואת החופש שמורגש כאן. צעדנו 20 שנה והתקדמנו הרבה מאוד. אבל יש לנו עוד כברת דרך ללכת. ואנחנו נלך ביחד ונפרוץ את החומות של השנאה, נפרוץ את החומות של ההפרדה, נפרוץ את החומות של החקיקה ונגיע למצב שבו במדינת ישראל הריבונית והחופשית יהיו כל בני האדם שווים. ולמצעד הזה יש משמעות ערכית בלתי רגילה במובן שלומר אנחנו כאן ולא נפסיק ללכת עד שנשיג את היעד הזה. הייתי כאן 20 שנה ואני מתכוון להיפגש איתכם בעוד 20  שנה ואפילו ללכת על המשאית עוד 20 שנה."

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

2 Comments

  1. גל
    8 ביוני 2018 @ 19:31

    אז מה היה לנו.. לפי התקשורת היו 250 אלף איש, כלומר לפי נסיוננו זה אומר שהיו בערך 150 אלף איש, כעת מתוכם כחמישים אלף תיירים שבאו מכל העולם, המאה אלף הנותרים מורכבים מעיתונאים צלמים אנשי הפוליטיקה שבאו לגרוף קולות אמנים שונים ובעלי עניין, מתוך העשורות אלפים שנשארו חציים באו רק בגלל ההפעות (כן גם של נטע ברזילי) והבאזז (שמרגיש כמו פורים ואדליאדע באמצא השנה) וכמובן שלל סקנים ואזרחים שנקלעו (לעיתים שלא בטובתם) לאזור שבו המצעד עובר באותו הזמן

    אז מה נשאר לנו? בערך כ 25 אלף צועדים שבאו באמת כדי לצעוד ושלפחות רבע מהם הם אנשי "התעשיה" הן של הזנות והן של מוצרים המושפעים ממנה וכמה אלפי ה"ילדים" האומללים ששטפו להם את המוח ובאו לצעוד בגופיות ושער ציבעוני..רחמנות!

    ועכשיו נעבור לקריינית הנרגשת שתדווח לכם על "חרדים ודתיים" שצעדו במצעד…

    הזויים תקשורתיים רק מתחלפים וחבל שאנחנו מאמינים להם להזיות שלהם

  2. אחד
    8 ביוני 2018 @ 19:14

    אבל, לפי המשטרה היו 10,000….ורובם מיובאים מחו"ל ל"מצעד" הזה ,כידוע. אל תפריעו לעצמכם לשקר. לכל הפגנה ממציאים מספרים לי מה שמתאים לכם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן