Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת ערב – יום שישי 08 ביוני 2018

כותרות המהדורה     המהומות בגבול הרצועה: עפיפון ממולכד התפוצץ באוויר; חייל נפצע מרסיס של ריקושט; משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על שני הרוגים; חמאס מאיים: על כל הרוג ישוגר רקטה; כיפות ברזל נפרסו בפריסה מקסימלית (בטחוני)     לראשונה בעימותים בגבול הרצועה: עפיפונים עם מטעני רסס המופעלים באמצעות טלפונים ניידים; מטען חובר לבלון המגיע למרחקים גדולים (בטחוני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    המהומות בגבול הרצועה: עפיפון ממולכד התפוצץ באוויר; חייל נפצע מרסיס של ריקושט; משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על שני הרוגים; חמאס מאיים: על כל הרוג ישוגר רקטה; כיפות ברזל נפרסו בפריסה מקסימלית (בטחוני)

    לראשונה בעימותים בגבול הרצועה: עפיפונים עם מטעני רסס המופעלים באמצעות טלפונים ניידים; מטען חובר לבלון המגיע למרחקים גדולים (בטחוני)

    דיווח: גנץ מנהל מגעים להיות מועמד המחנה הציוני לראשות הממשלה; גבאי יישאר יו"ר המפלגה והשר הבכיר מטעמה (פוליטי)

    נתניהו סירב לפגוש את שרת החוץ של האיחוד האירופי ובשל כך היא ביטלה את ביקורה בישראל (מדיני)

    טראמפ: "להחזיר את רוסיה ל-G7"; הקרמלין: מחפשים פורמטים אחרים (חוץ)

    דיווח: מנהיג קוריאה הצפונית יגיע לסינגפור כבר ביום ראשון (חוץ)

פוליטי

דיווח: גנץ מנהל מגעים להיות מועמד המחנה הציוני לראשות הממשלה; גבאי יישאר יו"ר המפלגה והשר הבכיר מטעמה

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מנהל מגעים להצטרפות למפלגת המחנה הציוני כמועמדה לראשות הממשלה, בחודשים האחרונים קיימו גבאי וגנץ כמה פגישות סביב המהלך, בין השניים הושג הסכם עקרוני לפיו היו"ר הנוכחי יישאר ראש הרשימה. * לפי ההסדר הצפוי, במקרה וגנץ ייבחר לראשות הממשלה, גבאי ישמש כשר הבכיר בה. במידה שלא ייבחר, גנץ יפרוש וגבאי ישמור על כסאו. * על פי סקר מנדטים פנימי המציג את גנץ כמועמד לראשות הממשלה, המפלגה זוכה ל-25 מנדטים בניגוד ל-15 להם זוכה גבאי. * גורם המקורב למשא והמתן אישר את הפרטים, אך גבאי הכחיש: הקונסטרוקציה הזו לא הגיונית, אך אני סבור שגנץ נוטה להצטרף אלינו (מעריב)

אבי גבאי פועל לביטול הבחירות לוועידת העבודה; כל המועמדים יתקבלו באופן אוטומטי כצירים בוועידה

יו"ר העבודה מקדם הצעה יחד עם ראשי מחוזות ופעילים במפלגה לביטול הבחירות שהיו אמורות להיערך בסוף החודש. * הטענה: המהלך יחסוך מאות אלפי שקלים וימנע סכסוכים פנימיים. * לפי ההצעה, כל 5,300 המועמדים יתקבלו באופן אוטומטי כצירים בוועידה (וואלה)

    ראש הממשלה בחקירה: רה"מ נתניהו ייחקר ביום שלישי הקרוב, ככל הנראה רעייתו תיחקר במקביל אליו (חדשות10)

    הבחירות לראשות העיר ירושלים: מטעמו של השר אלקין נמסר בתגובה נגד עתירת ליאון המבקשת להורות לו להתפטר מתפקידו כשר לענייני ירושלים: "יש לדחות לאלתר את העתירה המגוחכת. העותר, משה ליאון (מועמד בעצמו לראשות העיר), ממלא גם הוא תפקיד בעירייה ואינו מתכוון להתפטר. השר ימשיך לפעול לטובת ירושלים – ובעוד חמישה חודשים כראש העיר"

בטחוני

המהומות בגבול הרצועה: עפיפון ממולכד התפוצץ באוויר; חייל נפצע מרסיס של ריקושט; משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על שני הרוגים; חמאס מאיים: על כל הרוג ישוגר רקטה; כיפות ברזל נפרסו בפריסה מקסימלית

למעלה מעשרת אלפים מפגינים התאספו בחמישה מוקדים לאורך גדר הרצועה, המפגינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים, כמו כן שיגרו עפיפונים אליהם מחוברים חפצים בוערים במטרה להבעיר שרפות בשטח הארץ, בעקבות עפיפון תבערה פרצו שריפות במספר מוקדים. * אחד מעפיפוני תבערה שככל הנראה נשא חומר נפץ והתפוצץ באוויר * חייל נפצע קל מרסיס של ריקושט ירי בצווארו ובפניו, ופונה לבית החולים.

– משרד הבריאות בעזה: 413 פלסטינים נפגעו – רובם מגז. מצבם של שבעה מהם קשה * משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על  ארבעה הרוגים

– בשל איומי חמאס כי ישגר רקטות על כל הרוג, מערכת כיפת ברזל פרוסה בפעם הראשונה בפריסה מקסימלית לאורך כל יישובי עוטף עזה

– משרד הבריאות הפלסטיני טוען כי הצבא ריסס אמבולנסים באזור חאן יונס בגז מדמיע

– דיווח פלסטיני: צלם של סוכנות הידיעות הצרפתית, נפגע מירי ישראלי באזור ג'בליה, בצפון רצועת עזה

– מקורות פלסטיניים לכאן חדשות: איראן שילמה 500 דולר לכל משפחה של הרוגי ההפגנות על הגדר ברצועת עזה. הכסף חולק על ידי חמאס בסעודה לשבירת צום הרמדאן, שנערכה אמש בעזה לכבוד משפחות ההרוגים

לראשונה בעימותים בגבול הרצועה: עפיפונים עם מטעני רסס המופעלים באמצעות טלפונים ניידים; מטען חובר לבלון המגיע למרחקים גדולים (מגפון ניוז)

בפעם הראשונה היה ניסיון של חמאס לפוצץ עפיפוני תבערה על כוחות צבאיים. מדובר בעפיפונים עם מטען של כדוריות ברזל וחומר נפץ שאליהם מחובר מנגנון הפעלה סלולרי. כמו כן, זו הפעם הראשונה שבה חובר מטען לבלון הליום

דיווח: חיל האוויר הצית ערימות צמיגים ואוהלים בדרום רצועת עזה

רשת אל מיאדין דיווחה כי חיל האוויר הצית באמצעות נורים ערימות של צמיגים שהוצבו ברפיח שבדרום רצועת עזה במטרה לערוך בהם שימוש בהפרות הסדר* דובר חמאס: "העובדה שהכיבוש הצית את האוהלים ואת הצמיגים לא תחליש את ידיו של הציבור הרחב, שישתתף בצעדות המיליונים, אלא תדחוף אותו לדבקות בהמשך הצעידה ושבירת המצור"

    בכיר איראני: "במידה וטהראן תרגיש שגבה מופנה לקיר על ידי אויבים, הביטחון במזרח התיכון יהיה מאוים" * יו"ר הפרלמנט בטהרן, עלי לאריג'אני, טען במהלך הפגנות לציון יום הסולידריות עם הפלסטינים, כי המזרח התיכון יהיה תחת איום אם אויביה של טהראן ידחקו אותה לפינה. ישראל וערב הסעודית הן המקור לכאוס באזור ותומכות בטרוריסטים – "ישראל וערב הסעודית הן המקור לכאוס במזרח התיכון, הן מגבות קבוצות טרור"

    – סגן מפקד משמרות המהפכה, אמר כי "תגובת ציר ההתנגדות (איראן-סוריה-חיזבאללה) ברמת גולן הוכיחה כי תל אביב תושמד במקרה וישראל תתקוף

    נשיא איראן: ישראל לעולם לא תהנה מביטחון * במסגרת יום אל-קודס בטהראן מפגינים תלו בובה בדמות הנשיא האמריקני עטופה במגן דויד ושרפו אותה * נשיא איראן, חסן רוחאני: "יום שבו כל העמים האסלאמיים יורדים לרחובות במטרה להתקרב אל העם הפלסטיני. ישראל לעולם לא תהנה מביטחון, עליה לדעת שהעם האסלאמי העצום לא יעזוב את ארץ אבותיו וסבותיו" * גם תושבי דמשק ריימו תהלוכה לציון "יום ירושלים העולמי"

    נסראללה: יש ערבים, שחושבים שלישראל יש זכות היסטורית בפלסטין ובירושלים. זו התחלה מסוכנת * חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, בנאום לציון יום ירושלים: "יש ערבים, במיוחד בסעודיה, שחושבים שלישראל יש זכות היסטורית בפלסטין ובירושלים. זו התחלה מסוכנת, והיא ממש זיוף של הקוראן ועקרונות האסלאם", "החובה של יתר המוסלמים בעולם היא לעזור לתושבי ירושלים באמצעות העברת כספים כדי שהם יוכלו לעמוד בצורה איתנה מול האירועים האחרונים" (מגפון ניוז)

מדיני

נתניהו סירב לפגוש את שרת החוץ של האיחוד האירופי ובשל כך היא ביטלה את ביקורה בישראל

החרפה ביחסים בין ישראל לאיחוד האירופי: ביום שני הקרוב ייערך כנס בירושלים בו אמורה הייתה להשתתף שרת החוץ של האיחוד האירופי, אלא שלמארגנים היא הודיעה כי אינה יכולה להגיע. ההחלטה שלא להגיע לכנס הגיעה לאחר שמוגריני ביקשה להיפגש עם נתניהו וסורבה בשל אילוצי לו"ז של רה"מ. * גורם מדיני בכיר: "עמדותיה עוינות מאוד את ישראל"

חוץ

טראמפ: "להחזיר את רוסיה ל-G7"; הקרמלין: מחפשים פורמטים אחרים

לאחר שהודיע שלא ישתתף בדיוני האקלים בפסגת המדינות המותעשות, קרא להחזיר את מוסקבה לארגון, שממנו סולקה בעקבות סיפוח חצי האי קרים ב-2014. * איטליה, החברה ב-G7, הביעה תמיכה * מקור המקורב לנשיא צרפת אמר כי "הצעתו של טראמפ להחזיר את רוסיה לארגון ה-G7 – אינה עקבית" * דובר ממשלת בריטניה: "רוסיה צריכה לשנות את גישתה לפני שההצעה להחזרתה תעלה על הפרק"

דיווח: מנהיג קוריאה הצפונית יגיע לסינגפור כבר ביום ראשון

גורם המעורב בארגון פסגת טראמפ-קים מסר לרויטרס כי המנהיג הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, ינחת בסינגפור ביום ראשון הקרוב. * טראמפ אמר כי: 300 עיצומים נוספים על פיונגיאנג הוקפאו "עד שנוכל לעשות עסקה" * נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר במהלך מסיבת עיתונאים עם מקבילו הסיני כי "הקשרים האחרונים עם קוריאה הצפונית מצביעים על כך שבפיונגיאנג מוכנים לעבודה חיובית"

חשד: עיתונאים מדרום קוריאה ניסו לחדור לשגרירות צפון קוריאה בסינגפור

שני עיתונאים מדרום קוריאה נעצרו בחשד להסגת גבול לאחר שניסו לחדור למעונו של שגריר צפון קוריאה בסינגפור, 4 ימים לפני המפגש ההיסטורי בין נשיא ארה"ב טראמפ למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. * הרקע לניסיון החדירה למבנה השגרירות עדיין אינו ברור (החדשות)

דיווח: המתיחות בין רוסיה לאיראן בסוריה מחריפה על רקע הנוכחות של כוחות איראניים בסוריה

המרכז הסורי לזכויות אדם מדווח כי המתיחות בין איראן לרוסיה הולכת וגוברת על רקע סירובה של טהראן לדרישות מוסקבה כי תסיים את נוכחותה בצפון המדינה, כחלק מהבנות שאליהן הגיעה עם טורקיה. * בנוסף לכך, איראן מתנה את עזיבת אזורי הגבול עם ישראל בנסיגת ארה"ב מבסיס הסמוך לגבול עם ירדן

דיווח: מגעים בין וושינגטון לרוסיה לפגישה אפשרית בין טראמפ לפוטין

סוכנות הידיעות הרשמית ברוסיה ציטטה מקור שטען כי מתקיימות שיחות בנושא מפגש בין שני המנהיגים. "הנושא עלה אבל עדיין אין הסכמים סופיים על כך"

    גרמניה, בלגיה, דרום אפריקה, הרפובליקה הדומיניקנית ואינדונזיה נבחרו כחברות זמניות במועצת הביטחון. הן יחליפו את שוודיה, הולנד, אתיופיה, בוליביה וקזחסטן

    דובר הקרמלין: יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, יבקר ברוסיה במהלך השבוע הבא

    אוסטריה: מספר אימאמים המומנים על ידי גורמים זרים יגורשו מהמדינה, ו-7 מסגדים יסגרו * ממשלת הימין בווינה הודיעה על שורת צעדים נגד "חברות מקבילות" ומימון זר של ארגונים דתיים. בנוסף, יגורשו מהמדינה האירופית עשרות אימאמים שממומנים על ידי מדינות זרות. * הקנצלר קורץ: "לאסלאם הפוליטי ולמגמות קיצוניות אין מקום בארצנו" * טורקיה: תוצאה של גל גזעני

    אפגניסטן: בכיר בצבא ארה"ב: נרחיב את המבצע נגד דאעש * בכיר בצבא ארצות הברית באפגניסטן אמר כי ארה"ב מעוניינת להרחיב את המבצע נגד דאעש במזרח אפגניסטן בזמן הפסקת האש הזמנית בין הממשלה לבין ארגון טליבאן (ynet)

    ארה"ב: טראמפ שוקל לחון כ-3,000 בני אדם, בהם אדם שהואשם בסירוב להתגייס לצבא במהלך מלחמת ויאטנם

    – הוואי: למעלה מ-600 בתים נהרסו בהתפרצות הר הגעש קילאואה באי הגדול

    – 1,600 מהגרים בלתי חוקיים יישלחו לבתי כלא פדרליים * רשויות החוק בארצות הברית יעבירו 1,600 בני אדם שעיכבה רשות ההגירה לבתי כלא פדרליים בזמן שהם ממתינים לשימוע בנושא מעמדם במדינה (רויטרס)

    סוריה: מניין ההרוגים בתקיפה האווירית באידליב עלה ל-44 * מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח כי מספר ההרוגים בתקיפות אמש באזור אידליב שבצפון מערב המדינה, עלה ל-44. התקיפות מיוחסות לחיל האוויר הרוסי * משרד ההגנה הרוסי מכחיש כי רוסיה אחראית לתקיפות האוויריות שבאזור אידליב שבסוריה

כלכלה

    שערים יציגים (08/06/18): דולר = 3.574 ; ליש"ט = 4.7907 ; אירו = 4.2043 ; פרנק שוויצרי = 3.6388

בעולם

    מנהל נאס"א: שוקלים לפרק את תחנת החלל הבינלאומית * ראש נאס"א החדש אמר שלשום כי הסוכנות בוחנת אפשרות להפוך את תחנת החלל הבינלאומית, שעלות הפעלתה ארבעה מיליארד דולר בשנה, לתחנה מסחרית. לדבריו, הסוכנות תבחן "אופציות שונות" כדי לאפשר את הפרטת פעילות התחנה. "חלק מהאופציות פירושן שתחנת החלל תפסיק להתקיים בצורתה הנוכחית. אבל אולי היא תפוצל לכמה חלקים, וחלק מהם אולי יפסיקו להקיף את כדור הארץ" * עם זאת, ההסכמים הבינלאומיים שבמסגרתם הוקמה התחנה עשויים להגביל זאת (ניו יורק טיימס)

    בחברת התעופה אמירייטס עוברים לחלונות וירטואליים * במטוסי הבואינג 777 של חברת אמירייטס איירליינס שבסיסה בדובאי, התחילו להחליף את החלונות הרגילים במטוסים בחלונות וירטואליים. החברה השיקה תאי מחלקה ראשונה חדשים בהם הותקנו חלונות וירטואליים שהחליפו את החלונות הרגילים ומקרינים צילומים מחוץ למטוס באמצעות מצלמות מיוחדות שהותקנו על גוף כלי הטיס. כך דיווח האתר Fast Company. (הארץ)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן