Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 12 ביוני 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     הפגישה ההיסטורית הסתיימה: טראמפ: "זה היה יותר טוב ממה שהיינו יכולים לצפות"; קים: "החלטנו להשאיר את העבר מאחור, העולם יראה שינוי מהותי" (חוץ)     טראמפ וקים חתמו על הצהרה משותפת הכוללת "פירוז מלא, ערבויות ביטחוניות והידוק היחסים" (חוץ)     דיווח: קים הזמין את טראמפ לפסגה נוספת בפיונגיאנג; טראמפ: אני בהחלט מתכוון להזמין […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    הפגישה ההיסטורית הסתיימה: טראמפ: "זה היה יותר טוב ממה שהיינו יכולים לצפות"; קים: "החלטנו להשאיר את העבר מאחור, העולם יראה שינוי מהותי" (חוץ)

    טראמפ וקים חתמו על הצהרה משותפת הכוללת "פירוז מלא, ערבויות ביטחוניות והידוק היחסים" (חוץ)

    דיווח: קים הזמין את טראמפ לפסגה נוספת בפיונגיאנג; טראמפ: אני בהחלט מתכוון להזמין את קים לבית הלבן (חוץ)

חדשות

המשטרה עצרה גבר כבן 58 בחשד שבמשך שנים ביצע עבירות מין קשות בקטינות, בהן קרובות משפחתו – הבוקר הוא יובא בפני בית המשפט להארכת מעצרו * "נחשפנו לעדויות קשות אותן חוו הצעירות במשך שנים ע"י קרוב משפחתן בו הן בטחו, והוא ככל הנראה ניצל זאת על מנת להשיג קרבתן ולבצע בהן את זממו." ציינו השוטרים.

ראשיתה של חקירת המשטרה, בעקבות תלונותיהן של צעירות, לפיהן במשך שנים חוו מסכת עבירות מין קשות, ע"י גבר כבן 58.

עם התקדמות חקירת המשטרה, גבו החוקרים עדויות וערכו מגוון פעולות חקירה, מהן עלה חשד כי החשוד ביצע עבירות דומות במספר צעירות נוספות בהן קרובות משפחתו, כאשר עפ"י החשד העבירות החלו מהיותן קטינות ונמשכו לאורך שנים * עוד עלה מחקירת המשטרה, כי עפ"י החשד נהג החשוד לבצע עבירות אלו במקומות שונים ככל הנראה על מנת להסתיר את המתרחש.

אמש, במהלך פעילות מבצעית מתוחכמת, עצרו השוטרים את החשוד (58, מעלה אדומים) והוא הובא לחקירה במשטרה בחשד לביצוע מעשה מגונה בקטינים בנסיבות מחמירות ומעשה אונס בנסיבות מחמירות * הבוקר, יובא החשוד בפני בית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך מעצרו.

הארכת מעצרו של תושב ג'ינין בן ה-20 החשוד בדקירת הצעירה אתמול בעפולה תתקיים היום בבימ"ש שלום נצרת בהעדרו עקב אשפוזו בבית החולים.

    החל פינוי ההתנחלות הלא חוקית  נתיב האבות: מאות בני נוער מתבצרים בבתים במאחז; לפחות שלשה נעצרו, חלקם קטינים * כוחות הביטחון החלו הבוקר בפינוי 15 המבנים במאחז נתיב האבות בגוש עציון, שנבנו חלקית על אדמות פלסטיניות פרטיות. * אלפים מפגינים במקום. מאות בני נוער מתבצרים בכמה מהמבנים * במערכת הביטחון אמרו כי סוכם עם המתנחלים על פינוי שקט יחסית, שבמסגרתו תתמקד המחאה רק בשני מבנים. * במשטרה טוענים כי כל העת, נמשכת ההידברות מול האנשים הנמצאים במקום

    מאמר ב'הארץ': הדמוקרטיה היחידה במזה"ת זו לא ישראל * מאות אלפי ירדנים גדשו את רחובות עמאן וערי הממלכה הירדנית בהפגנות סוערות. עד כתיבת שורות אלה, שום ברך של שום מפגין לא נשברה, לא לפני המעצר ולא במעצר, אם בכלל היו מעצרים. שום ראש עיר לא יצא נגד המפגינים שבאו מחוץ לעירו בתואנה שהם מסיתים. אם האמת היא נר לרגלי ההיסטוריה, הגיע הזמן להכריז בפה מלא, שירדן, ולא ישראל, היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

"ליל אל קאדר – מאות אלפי מתפללים, חיי מסחר שוקקים ואווירת חג שררו במהלך כל חודש הרמדאן ברחבי מזרח ירושלים והעיר העתיקה שהגיע לשיאו הלילה כאשר 230 אלף מוסלמים התפללו במהלך תפילת ליל אל קאדר בהר הבית * החל משעות אחר הצהריים אמש, עברו במעברי עוטף ירושלים מעל 76 אלף מוסלמים בהם משפחות, ילדים ונכים מרחבי איו"ש שהגיעו באמצעות מאות אוטובוסים בדרך המהירה ביותר לעוטף העיר העתיקה, שם ערכו את קניות החג והמשיכו בדרכם לעבר התפילה  בהר הבית.
דובר צה"ל מוסיף כי
אתמול עברו במעברים ביהודה ושומרון עשרות אלפי מתפללים בדרכם להר הבית לתפילות "לילת אל-קדר". סה"כ עברו מעל ל- 91,000 מתפללים, לעומת 55,200 בשנה שעברה

פוליטי

    תיק 4000: ראש הממשלה נתניהו ייחקר היום באזהרה שוב בפרשת בזק * בחקירתו בפרשת בזק צפויים במשטרה לעמת את ראש הממשלה עם עדותו של מקורבו ניר חפץ. לפי החשד הוא העניק לאיש העסקים שאול אלוביץ' הטבות בתמורה לסיקור אוהד בוואלה. בין היתר צפוי נתניהו להישאל על מסרונים ששלחה רעייתו לאיריס אלוביץ'

בטחוני

    טרור העפיפונים: בעקבות הרוח, השריפות החלו מוקדם מאוד היום, אחרי 7:00. עפיפון תבערה נפל במאגר שקמה שליד זיקים. יש שליטה על האש. (כאן)

    חברון: פלסטיני חמוש בסכין נעצר במערת המכפלה * צעיר בן 19 נעצר ובמהלך חיפוש בבגדיו, נפלה לרצפה סכין שעליה לא דיווח. הוא נלקח לחקירה ומניעיו נבדקים

אתמול התקיים "חיכוך" בין ממתנחלי יצהר לפלסטינים בסמוך לישוב יצהר שבחטיבה המרחבית שומרון.לאחר הגעת כוח צה"ל לנקודה החלה הפרת סדר אלימה של מספר פלסטינים לעבר הכוחות אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי לאוויר. ההתקהלות פוזרה. כצפוי, איש מהמתנחלים לא נעצר

מדיני

    חקיקה בקונגרס: ארה"ב תחל לפרסם דוח שנתי על ההסתה ברשות הפלשתינית * הצעת החוק, ביוזמת חברי קונגרס משתי המפלגות, דורשת מהרשות לקבל אחריות על תכני הסתה המופיעים בתוכנית הלימודים בבתי הספר * בנוסף ייבדק אם הפלשתינים עושים שימוש בכספי סיוע אמריקניים לקידום הסתה במערכת החינוך שלהם (ישראל היום)

חוץ

הפגישה ההיסטורית הסתיימה: טראמפ: "זה היה יותר טוב ממה שהיינו יכולים לצפות"; קים: "החלטנו להשאיר את העבר מאחור, העולם יראה שינוי מהותי"

פגישתם של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ונג און בסינגפור הסתיימה עם חתימת שני המנהיגים על מסמך הצהרות משותף ועל קריאה להמשך המגעים ביניהם. תחילה נועדו טראמפ וקים בליווי מתורגמנים בלבד וללא יועצים. הפסגה המצומצת בין שני המנהיגים, שצפויה היתה להיארך שעתיים, קוצרה ל-45 דקות. בפגישה זו. בתום השיחה אמר טראמפ כי הפגישה היא היתה "טובה מאוד" וכי היחסים ביניהם "מצוינים". * בהמשך התקיימה פגישה בפורום נרחב שכלל בכירים בוושינגטון ובפיונגיאנג. לאחמ"כ החלה ארוחת הצהריים המשותפת לשתי המשלחות. לפני שהתיישבו לאכול, טראמפ אמר בבדיחות הדעת שהוא רוצה שתצולם "תמונה יפה" שבה הוא נראה טוב. * אחרי הארוחה יצאו טראמפ וקים לטיול משותף מחוץ למלון קאפלה

– לפי כתב ה-CNN קים אמר לטראמפ בצאתם מפגישתם כי רבים ברחבי העולם לא היו מאמינים שדבר כזה היה מתרחש: "הרבה אנשים בעולם יחשבו שזה לקוח מתוך פנטזיה, או מתוך מדע בדיוני"- נשיא ארצות הברית: "היחסים שלנו עם קוריאה הולכים להשתנות. אנחנו רוצים לעשות משהו, פיתחנו קשר מאוד מיוחד. קים מנהיג מאוד מוכשר שאוהב מאוד את ארצו. אנשים יתרשמו ויהיו שמחים, נטפל בבעיה מאוד מסוכנת לעולם. אני רוצה להודות לקים. מה שהיה כאן הוא יותר טוב ממה שהיינו יכולים לצפות, ממה שמישהו היה יכול להעריך. זה יוביל לדברים נוספים", לדבריו "תהליך הפירוק מנשק גרעיני בקוריאה הצפונית יחל מהר מאוד"

– מנהיג קוריאה הצפונית: "היום הייתה לנו פגישה היסטורית, והחלטנו להשאיר את העבר מאחור. אנחנו עומדים לחתום על מסמך היסטורי. העולם יראה שינוי מהותי. אני רוצה להביע את הערכתי לנשיא טראמפ שהגיע לכאן"

– סין: "מברכים על הפסגה, מקווים שהושגו הבנות לסוגיית הגרעין. במקביל, צריך לנסות להגיע לשלום בחצי האי הקוריאני"

טראמפ וקים חתמו על הצהרה משותפת הכוללת "פירוז מלא, ערבויות ביטחוניות והידוק היחסים"

טראמפ וקים סיימו את המפגש ההיסטורי ביניהם בחתימה על הצהרת כוונות משותפת. ההצהרה כוללת ארבעה סעיפים. – 1. המדינות מתחייבות לכונן יחסים חדשים ביניהן; 2. המדינות ישתפו מאמצים לקדם שלום מתמשך ויציב בחצי האי הקוריאני; 3. קוריאה הצפונית מתחייבת לפעול למען פירוז מלא של חצי האי הקוריאני; 4. ארה"ב וקוריאה הצפונית מתחייבות להשיב אסירי מלחמה ונעדרים. * ע"פ הדיווח ב-AFP: ההצהרה כוללת ערבויות בטחוניות של ארה"ב לצפון קוריאה * ע"פ הדיווח ברשת CNN מפי גורם אמריקאי רשמי, במסמך מצהירים המנהיגים כי הם מכירים בהתקדמות שהושגה בשיחות ביניהם ומחוייבים לשמר את המומנטום.

– רגע לפני ששני המנהיגים התכנסו לחתום על מסמך ההבנות, העוזרים של השליט התווכחו דקות ארוכות עם הצלמים, ניקו את העט של קים בכפפות לבנות ויישרו את הכיסא מספר פעמים.

דיווח: קים הזמין את טראמפ לפסגה נוספת בפיונגיאנג; טראמפ: אני בהחלט מתכוון להזמין את קים לבית הלבן

לאחר החתימה על ההצהרה המשותפת נשאל טראמפ אם הוא מתכוון להזמין את קים לבית הלבן. הנשיא האמריקאי ענה במלה אחת: "בהחלט" * מוקדם יותר דיווח העיתון הדרום קוריאני ג'ונגנג אילבו מפי מקור בסינגפור כי קים ג'ונג און הזמין את הנשיא טראמפ לפסגה נוספת בצפון קוריאה בחודש יולי הקרוב. ההזמנה נכתבה במכתב שנשלח מקים לטראמפ ונמסר על ידי עוזרו של קים, הגנרל יונג צ'ול, שביקר בבית הלבן בתחילת החודש. לפי הדיווח, פסגה אפשרית בפיונגיאנג תכשיר את הקרקע לפסגה נוספת בוושינגטון בספטמבר.

    לקראת הפסגה, טראמפ שוחח עם מנהיגי יפן ודרום קוריאה * נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוחח אמש עם נשיא דרום קוריאה מון ג'אי-אין וראש ממשלת יפן שינזו אבה. * לפי הדיווחים, השיחה ארכה 40 דקות, אך הבית הלבן פרסם רק מלים בודדות אודותיה.   * בהודעת הבית הלבן נכתב כי המנהיגים "קראו להמשך התיאום הקרוב ביניהם לאחר פגישת טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה בסינגפור".

    – נשיא קוריאה הדרומית על הפסגה: "לא עצמתי עין הלילה. אני, יחד עם כל בני עמי, מקווה שתהיה פסגה מוצלחת שתפתח עידן חדש של פירוז מוחלט מנשק גרעיני, שלום ויחסים חדשים בין קוריאה הדרומית, קוריאה הצפונית וארה"ב"

צרפת: "אנו נלחמים בציפורניים למען יישום הסכם הגרעין עם איראן"

שרת ההגנה של צרפת אמרה ל'חדשות כאן': "צרפת נלחמת בציפורניה למען יישום הסכם הגרעין עם איראן, בניגוד לעמדת ארה"ב. אנחנו קוראים לשותפינו האיראנים לכבד את ההסכם במלואו" (כאן)

    ירדן: כלי תקשורת מקומיים מדווחים כי ממשלתו החדשה של עומר אל-רזאז תושבע בפני המלך עבדאללה השני לכל המאוחר ביום חמישי

    עיראק: דיווחים בעיתונות הערבית: מפקד כוח "קודס" במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, הגיע לעיראק במסגרת ניסיונות איראן להשפיע על הרכב הממשלה הבאה בבגדאד (כאן)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן