Skip to content

נשות הכותל סירבו להתפלל בתוך "מכלאה"

נשות הכותל הגיעו לרחבת הנשים בכותל המערבי והתפללו שם כמו בכל תחילת חודש. חרדיות פרצו לתפילתן והפריעו בשריקות וצעקות. המאבטחים הזהירו את הנשים: לא נוכל לאבטח אתכן ברחבה. נשות הכותל: אנו מסרבות להיכלא במכלאה. לשכת רב הכותל: "אנו מצרים על התנהגות זו ובימים הקרובים תתקיים ישיבה משותפת של גורמי המדינה המוסמכים לשם קבלת החלטות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תפילת ראש חודש תמוז עם נשות הכותל התקיימה הבוקר (חמישי) בעזרת הנשים בכותל. מאתיים חברות הארגון שהגיעו להתפלל סירבו להיכנס למכלאה, כך לדבריהן,  שייעד עבורן רב הכותל, בחלק האחורי ביותר ברחבה וללא יכולת גישה לכותל. תחת זאת השתלבו המתפללות בין עשרות הנשים שהתפללו בעזרת הנשים וקיימו את התפילה כהלכתה.

לדרישת רב הכותל ענו נשות הכותל כי "אנחנו מסרבות להיכנס למכלאה, שמוצגת כאילו נועדה להגן עלינו, אבל בפועל הפכה לכלי שרת בידי רב הכותל כדי לדכא, להדיר ולהשפיל אותנו. זכותנו להתפלל כמו כולן".

נשות הכותל (צילום גל זיו)
נשות הכותל (צילום גל זיו)

במהלך התפילה חגגו המתפללות בת מצווה לנערה אוליביה, שבהתחלה נבהלה מאוד מעוצמת הרעש והאלימות מצד המתנגדות לתפילה, אך לאחר שנרגעה עלתה לתורה וקראה מספר התורה שנשות הכותל הביאו עמן.

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, היועצת המשפטית של נשות הכותל אמרה כי "גם היום נמנעו הקרן למורשת הכותל ומשטרת ישראל מלטפל בהפרעות לתפילת נשות הכותל ובהתנכלויות החמורות כלפי נשות הכותל. במקום להגן על זכותן של נשות הכותל להתפלל כמנהגן בעזרת הנשים בכותל, מגבה המשטרה את רב הכותל שמנסה להצר את צעדיהן. אנו נמשיך להיאבק על זכותנו להתפלל ללא הפרעות במרכזה של עזרת הנשים".

לדברי ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "הדרישה של רב הכותל להציב אותנו בתוך מכלאה מסמנת אותנו כשונות וכמוקצות ומאפשרת לבריונים לפגוע בנו בחסות סדרני הקרן למורשת הכותל. לו רב הכותל היה באמת מעוניין להגן עלינו ולאפשר לנו לממש את זכותנו להתפלל הוא היה מונע את ההפרעות לתפילה ודואג לשמירה על הסדר הציבורי בתוך עזרת הנשים".

צילום – גל זיו

מטעם רב הכותל נמסר בתגובה: "היום, ראש חודש תמוז התקיימה תפילה המונית של נשים וגברים אורתודוקסים לצד נשות הכותל.למרות רצון הקרן למורשת הכותל המערבי והמשטרה להפריד בין הקבוצות, בחרה אותה קבוצה להיטמע בין הנשים האורתודוקסיות ובכך יצרה מהומה ומחלוקת בניגוד להנחיות משרד המשפטים".

לדבריו "גם נציגים בכירים של משרד המשפטים נכחו הבוקר ברחבת הכותל על מנת לעקוב מקרוב אחרי האירועים בכותל ונוכחו לראות הפרה בוטה של החוקים וההנחיות מצד נשות הכותל, לאחר שיום קודם קיבלו נשות הכותל אזהרה נוספת בכתב מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה בדבר הכוונה לנקוט נגדן צעדים מנהליים באם תפרנה נשות הכותל את ההנחיות.

למרבה הצער, גם הבוקר הגיעו נשות הכותל אל רחבת הנשים ועוררו פרובוקציות והפרו את הסדר הציבורי בשעה שבמקום התקיימה תפילת המונים של ראש חודש תמוז.

אנו מצרים על התנהגות זו ובימים הקרובים תתקיים ישיבה משותפת של גורמי המדינה המוסמכים לשם קבלת החלטות. כמו כן, תבחן נקיטת צעדים נגד אלו שפעלו למחות נגד קבוצה זו בניגוד לנהלים."

נשות הכותל  הן קבוצת נשים דתיות מכל הזרמים (אורתודוקסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות), הנאבקות למעלה מ- 29 שנה למען חופש דת ושוויון זכויות לנשים בכותל המערבי. הקבוצה מבקשת להתפלל במסגרת ההלכה היהודית, בקבוצה ובקול, לקרוא בתורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן