Skip to content

קיץ לוהט: שכרון חושים עם מחול בינלאומי בסוזן דלל

200 רקדנים ויוצרים ו-21 להקות מחול מרחבי העולם בארבעה חודשים בעונה הבינלאומית בתל אביב. להקות מחול מצרפת, ברזיל, הודו, ספרד, קולומביה וסיאול בפסטיבל תל אביב דאנס המצטלב השנה עם אירועי דאנס אספניה ודאנס פראנס. סלסה ופלמנקו, בוליווד, ומחול עכשווי, מזרח ומערב, ביצירות מרגשות של כוריאוגרפים מרתקים הקיץ בסוזאן דלל. יולי עד אוקטובר 2018.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרכז סוזן דלל, יארח בחודשים יולי-אוקטובר, להקות בינלאומיות ומופעי מחול במסגרת עונת המחול הבינלאומית 2018 של המרכז שמשקפת פסטיבל רבגוני ומרתק ובו יופיעו יוצרים עכשוויים מרחבי העולם במסגרת אירועי תל אביב דאנס, יוצרים מספרד במסגרת "דאנס אספניה" ויוצרים מצרפת במסגרת עונה  .המצטלבת עם צרפת "דאנס פרנס"

להקת המחול סלסה ויוה מקולומביה בעונה הבינלאומית בסוזן דלל. צילום Leonardo Orozco

בין האורחים ב- 4 חודשים של מחול בינלאומי יגיעו: להקתו של בנג'מין מילפייה ולהקת הבלט שליד ביתהאופרה בראן, תיאטרון המחול נבדהרה מהודו, להקת המחול סלסה ויוה – קולומביה, הצמד רוחאס ורודריגס – מגדולי רקדני הפלמנקו- ספרד, להקת המחול שרון פרידמן – ספרד, "להבת האש" – רקדנית הפלמנקו מריה חונקל, זוכי תחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית- סיאול, פרוייקט משותף לשלוש להקות .מברזיל עם שלושה יוצרים מישראל, להקת יובל פיק- צרפת

  .אירועי העונה הבינלאומית יפתחו בשני מופעים משתי קצוות שונים – הודו וקולומביה

תיאטרון המחול נבדהרה מהודו שחוזר אחרי הצלחה גדולה, למרכז סוזן דלל עם היצירה אגני (אש) ובה הרקדנים   חוקרים את מושג ה"אגני" -הגוף והמוות, בביטוייו השונים.  הלהקה היא להקת מחול עכשווי הידועה בזכות הופעותיה הססגוניות בהשראת בוליווד ובזכות הכוריאוגרף והמנהל האמנותי עטור השבחים אשלי לובו . (23 ביולי, 21:00 ;24 ביולי, 19:00)

להקת המחול סלסה ויוה – קולומביה, תעלה מחול צבעוני ולוהט המלווה במוזיקה קצבית, הישר מלבה הפועם של קולומביה. הרקדנים מפגינים יכולות מרהיבות בסגנונות כמו סלסה, ממבו, בוגלו, צ'ה צ'ה צ'ה, בולרו, בצ'אטה, מילונגה, סמבה ומחול קולומביאני . (27 ביולי בכניסה חופשית סלסה בכיכר, מופעים 29-28 ביולי, 21:00; 30 ביולי.18:00).

במסגרת אירועי דאנס אספניה , יארח המרכז להקות ויוצרים מובילים מספרד חלקם הנותנים פרשנות עכשווית לפלמנקו וחלקם מייצגים את סצנת המחול העכשווי בספרד.

דאנס אספניה רוחאס ורודריגס - צילום: Jose Luis Tabueñas

הצמד רוחאס ורודריגס הידועים כיוצרי הפלמנקו הדינאמי ביותר בספרד, בביקורם הרביעי במרכז סוזן דלל ,יעלו בבכורה עולמית בסוזן דלל את יצירתם "כחולים החיים" – אזול וידה העוסקת באושר. השניים מתבססים על החיפוש אחר גישות חדשות לתנועה, ליצירה ולבמה, מאחדים על הבמה את הקלסי והעכשווי יחד עם הפרוקה, הפנדנגו, האלגריה, המערב הפרוע ומעשירים את הפלמנקו יותר מאי פעם.

( 31 ביולי, 21:00; 1 לאוגוסט, 19:00).

מנואל ליניאן, הסולן וכוריאוגרף הפלמנקו הנודע יגיע עם היצירה Baile de Autor (ריקוד המחבר) – יצירת מחול אישית בה הוא מציג סיפור בו הבמאי, שהוא גם התסריטאי, מפיח רוח חיים בכל אלמנט: האור, הסאונד, השירה, הגיטרה, המוזיקה והמחול. פנטזיה שבה דמויות הכוריאוגרף והרקדן מתאחדות. ליניאן  הוא זוכה פרסים רבים כרקדן הפלמנקו הטוב ביותר. יצירותיו מועלות על במות בפסטיבלי פלמנקו מכובדים מסביב לעולם, ביניהם פסטיבל נים (צרפת), הביאנלה של הולנד, ופסטיבל הפלמנקו לונדון. (3 לאוגוסט, 21:00; 4 לאוגוסט 19:00)

להקת נובה גלגה דה דאנסה בראשותו של הכוריאוגרף חיימה פבלו דיאז, תעלה את "להיות" SON  מופע פורץ דרך בו הלהקה מציגה תערובת של שפות כוריאוגרפיות הכוללות מחול גליסיאני מסורתי, מחול ספרדי מסוגנן, מחול עכשווי ופלמנקו. ביצירה הם מאחדים את הישן עם החדש, את הגברי עם הנשי, ואת המחול המסורתי עם העכשווי.   (6 לאוגוסט, 21:00; 7 לאוגוסט, 19:00).

להקת אמיליו אוצ'נדו, תעלה את היצירה שירוקו  (סופת חול). "שִׁירוֹקוֹ" היא רוח מדברית יבשה וחמה הנושבת מכיוון צפון אפריקה אל מרכז הים התיכון במהירות רבה. היצירה מוקדשת לגאות ולשפל של הרוח, לשינוי ולתנועה, ומרחיבה את גבולות המחול המסורתי תוך שהיא מאתגרת סטריאוטיפים ותוויות.  עבודה זו היא לארבעה רקדנים הלבושים בלבוש הנשים המסורתי של הפלמנקו, שמלות ארוכות-זנב,לצד שלושה מוזיקאים וירטואוזיים. היצירה זכתה בשני פרסים ראשונים בפסטיבל הכישרונות במדריד 2017. (10 לאוגוסט, 14:00; 11 לאוגוסט, 21:00 ).

הלהקה תופיע גם במרכז אלמא בזכרון יעקב בחלק משיתוף הפעולה עם המרכז ביום חמישי 9 לאוגוסט.

להקת המחול שרון פרידמן תגיע מספרד עם היצירה All Ways (כל הדרכים) ,החוקרת את האוטופיה של ההרמוניה הנצחית, מצב אליו מגיעים לאחר פתרון סכסוכים אישיים ומציאת מקומנו הראוי על פני האדמה. שבעת הרקדנים מגלמים מטיילים הצועדים לאורך דרכים מרובות המשתלבות במרדף אחר ההרמוניה במסלול החוצה חמישה מצבים רגשיים: אובדן, חיפוש, חלום, התאהבות וגיבוש מצפון. בסוף המסע מחכים השמיים, הכוכבים, החלל… הרגשה של ניתוק בתוך ריקנות עמוקה ומוחלטת. (13  לאוגוסט, 21:00; 14 לאוגוסט, 19:00)

להקת המחול קור'סיה תעלה את Cul de Sac  יצירתם של שני הכוריאוגרפים האיטלקיים, מנהלי הלהקה אנטוניו דה רוסה ומטיה רוסו. היצירה משלבת אלמנטים מתוך קולנוע, צילום, ספרות ופיסול בהשראת עולמו של הפסל הספרדי חואן מוניוס ומציגה חברה בנויה מדמויות יוצאות דופן המבודדות בין ארבעה קירות, כבולות למסגרת חברתית בחיפוש אחר החופש . (16 לאוגוסט, 21:00; 17 לאוגוסט, 14:00).

"להבת האש" מריה חונקל בפלמנקו סוער צילום: אנה איתורבידה. Ana Iturbide

רקדנית הפלמנקו מריה חונקל, מי שזכתה לכינוי "להבת אש", בזכות ביצועיה הנועזים, זוכת פרס אנטוניו גאדס לרקדנית הפלמנקו הטובה ביותר, תעלה בליווי זמרים וגיטריסט את היצירה EMOTIONS (רגשות(.  דרך שורשי הפלמנקו – מרטינטה, גואחירה, אלגריה וסולאה – היא לוקחת אותנו לעולם נשי מסתורי וחושני. כל רגע מביא עמו סגנון שונה. תשוקה ומסורת מתמזגים עם מחול ספרדי ורגשות טהורים.(19 לאוגוסט, 21:00; 20 לאוגוסט, 19:00 )

גם אמנים ישראליים משתתפים במסגרת יוקרתית זו : להקת רמנגר עם קרן פסח, ש/ להקת קומפאס של  מיכל נתן המארחת את הרקדן הספרדי אדריאן סנטנה והזמר קובי זרקו.

במסגרת אירועי תל אביב דאנס יגיעו לסוזן דלל המופעים הבאים:

זוכי תחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית בסיאול עם  ארבע יצירות מחול מאת הכוריאוגרפים המבטיחים של קוריאה ובמסגרת שיתוף הפעולה בין מרכז סוזן דלל ומכון הבינלאומית לכוריאוגרפיה בסיאול

( 30 לאוגוסט, 21:00; 31 לאוגוסט).

מחול עכשווי מקוריאה Mob- Dong Kyu Kim by Sang-hoon Ok

מלוס אנג'לס תגיע להקתו של הכוריאגרף הידוע בנג'מין מילפייה, אחד האמנים הבולטים ביותר במאה ה-21. להקתו " לוס אנג'לס דאנס פרוג'קט"  תבצע ערב רפרטוארי הכולל שני דואטים מאת מרתה גרהאם , "לימודי באך "(חלק ראשון) ו"דרך אורפאוס" מאת בנג'מין מילפייה.

מילפייה הוא כוריאוגרף, במאי קולנוע ורקדן לשעבר, יליד צרפת. שש-עשרה שנות קריירה בניו יורק סיטי בלט, יחד עם גוף העבודות שיצר, הפכו אותו לאחד האמנים החשובים והבולטים כיום.

מילפייה יצר את הכוריאוגרפיה לסרט הידוע "ברבור שחור" בכיכובה של נטלי פורטמן שזכתה בפרס האוסקר על משחקה בסרט זה.

בשנת 2012, עבר מילפייה ללוס אנג'לס, שם הקים את להקת לוס אנג'לס דאנס פרוג'קט (LADP), שמאז הופיעה על הבמות הנחשבות ביותר בעולם. הלהקה היא פלטפורמה לפיתוח, יצירה, תמיכה והצגה של מחול ברמה בינלאומית בלוס אנג'לס.( 8 לאוקטובר, 21:00; 9 לאוקטובר, 19:00, 10 לאוקטובר, 21:00).

בשיתוף פעולה מיוחד עם ברזיל ,יציג מרכז סוזן דלל שלוש יצירות מחול חדשות, פרי שיתוף פעולה בינלאומי בין שלושה יוצרים ישראלים – אלה רוטשילד, אייל דדון ואורלי פורטל – ולהקות המחול מברזיל:  Companhia Municipal de Dança מפורטו אלגרה, Companhia Eliane Fetzer de Dança Contemporânea מקוריטיבה, ו-Entre Nós Coletivo de Criação מהעיר נטל. כל להקה מבוססת מציגה סגנון ותרבות שונים. היצירות יצאו גם לסבב הופעות בברזיל, ישראל וגרמניה. כל אחד מהיוצרים הישראלים יביא עמו אסתטיקה כוריאוגרפית ייחודית שתבוא לידי ביטוי במופע חוצה תרבויות יחיד מסוגו. (12 לאוקטובר, 14:00; 13 לאוקטובר, 21:00).

אירועי "דאנס פראנס" במסגרת השנה המצטלבת עם צרפת  ,יתקיימו במרכז בין ה- 19 לאוקטובר ועד למוצ"ש 27 באוקטובר.

במסגרת זו יועלו המופעים הבאים:

הכוריאוגרף הישראלי יובל פיק, יוצא להקת בת שבע, הפועל כבר שנים במרכז הלאומי לכוריאוגרפיה ריליו לה-פאפ (צרפת) יעלה את  היצירה סופה של מערכה, בה הוא חוקר  את נושא הקולקטיב, השייכות, הזהות מנקודת מבט של מי שנולד בארץ אך חי במקום אחר.

יחד עם חמשת הרקדנים שלו הוא מנסה ליצור  משהו שמאחד את קבוצת הרקדנים אך מאפשר בתוכו לחיות את הייחוד של כל אחד. (19 לאוקטובר, 14:00; 20 לאוקטובר21:00 )

הכוריאוגרפית הצרפתייה המרתקת מוד לה פלאדק, מהמרכז הלאומי לכוריאוגרפיה אורליאן תעלה את היצירה "פרופסור" בהשראה של יצירתו של המלחין פאוסטו רומיטלי. כמו ביצירה של רומיטלי, כך גם ביצירת המחול נרקם מפגש בין מוזיקה עכשווית, רוק אלטרנטיבי ומוזיקה פופולרית. ביצירה מתחבאות 'דלתות נסתרות': סאונד רווי הכולל פן פולחני ומהפנט, טעם של עיוות מלאכותי,התפרצות רגשית מוגזמת, וסיטואציות בלתי שפויות. ( 22 לאוקטובר, 21:00;  23 באוקטובר בשעה ב 19:00 .

להקת הבלט שליד בית האופרה בראן תעלה את יצירתה של הלן בלקבורן "היפיפייה הנמה" בעיבוד עכשווי ושונה מהמקובל למוסיקה מעובדת מאת מרטין טטריאולט על בסיס יצירתו של ציקובסקי. היצירה לכל המשפחה ומדגישה את קשר הדורות שבין ילדות לנערות ולבגרות והיא ראשונה בסדרה מתוכננת של יצירות המבוססות על סיפורי אגדות .  ( 26 באוקטובר בשעה 22:00 , 27 באוקטובר בשעה 21:00 ).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן