Skip to content

השר לשעבר גונן שגב מואשם בריגול לטובת איראן

שגב שהסתבך בעברו בפרשיות סמים ורמיה כספית, נעצר בחודש שעבר בגין חשד לריגול. לטענת השב"כ שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. פקליטיו, אלי זוהר ומשה מזור: "ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר וחבר הכנסת לשעבר, גונן שגב נעצר בחודש מאי 2018 בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל, כך הותר היום (שני) לפרסום בהודעה משותפת למשטרת ישראל ולשב"כ.
על פי הפרסום בתום החקירה, בתאריך 15.6.2018 הגישה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד שגב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. לבקשת השב"כ ומשטרת ישראל, נעתר בית המשפט והתיר היום לפרסום את הפרטים האמורים ועל יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום.

גונן שגב בעת משפטו (צילום : באדיבות חדשות )
גונן שגב בעת משפטו (צילום : באדיבות חדשות )

שגב, שבשנים האחרונות התגורר בניגריה, הגיע לגיניאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי. שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל. מהודעת המשטרה עולה כי בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו.

עוד נטען כי בחקירתו התברר כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים, ועוד.

"כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראליים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל. שגב פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראניים כגורמים עסקיים תמימים", נטען בכתב האישום.
עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, באי כוחו של שגב, מסרו בתגובה: "אנו מלווים את מר שגב החל ממועד הגעתו ארצה לפני כחודש ימים. לאחרונה הוגש כתב אישום. פרטיו ברובם חסויים לבקשת המדינה. כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה". משטרת ישראל נמסר כי "לא ניתן להרחיב במידע נוסף מעבר לאמור בהודעה".

משך כ-30 אלף ₪ וטען כי כרטיס האשראי נגנב

זו אינה ההסתבכות הראשונה של שגב. בעת ששהה בהונג קונג בחודש נובמבר 2003, משך מזומנים בשווי כולל של 20,387 ש"ח, באמצעות שש פעולות משיכה שונות במכשירי כספומט, באמצעות כרטיס אשראי של חברת "ישראכרט". לאחר ביצוע המשיכה שגב פנה לחברת "ישראכרט" והודיע לה שכויס וכרטיס האשראי שלו נגנב, ולכן לא הוא זה ביצע את המשיכות.
אלא שמצלמות האבטחה הוכיחו שאינו דובר אמת ועל תרמית זו הוא הועמד לדין. בית המשפט דחה את גרסאותיו  השונות אותן טען  להגנתו וקבע שהן כסותרות וכבלתי אמינות, ועל כן הרשיעו בניסיון לקבלת דבר במרמה ובהונאה בכרטיס חיוב. על שגב נגזרו שנת מאסר על תנאי וקנס של 50,000 ש"ח או שלושה חודשי מאסר תמורתו. שגב ערער בבית המשפט המחוזי בתל אביב על הכרעת הדין ועל העונש. בית המשפט דחה את הערעור על ההרשעה אך החליט לבטל את הקנס.

סחר בסמים

באפריל 2004 נעצר שגב בחשד להברחת אקסטזי לישראל. שגב טען כי קיבל לרשותו סוכריות מסוג "M&M's" אשר השאיר בתא בשדה התעופה באמסטרדם, ואשר התברר לאחר מכן כי הן למעשה סם מסוג "אקסטזי". מעצרו עורר הד תקשורתי נרחב. כמו כן הואשם בזיוף תוקפו של הדרכון הדיפלומטי שקיבל בעת שכיהן כשר. במרץ 2005, אימץ בית המשפט המחוזי עסקת טיעון, וגזר על שגב עונש של חמש שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים מאסר על תנאי, וקנס של 27,500 דולר בגין עבירות הסמים וזיוף הדרכון. שגב ערער על חומרת העונש, אך בית המשפט העליון דחה את ערעורו פה אחד. שגב ריצה את עונשו וב-4 ביוני 2007 השתחרר מהכלא אחרי הפחתת שליש מעונשו על התנהגות טובה.. קודם לכך, בפברואר 2007 נשלל רישיונו של שגב לעסוק ברפואה. שגב ערער גם על החלטה זו לבית המשפט המחוזי בירושלים, וערעורו נדחה, בין היתר בנימוק שסחר בסמים לשם רווח ולא מתוך צורך שנובע מהתמכרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן