Skip to content

צה"ל תקף ברצועה, מטח כבד של רקטות ופצמ"רים

הפלסטינים מדווחים כי שגרו וירו לפחות 36 פצצות מרגמה ורקטות. צה"ל זיהה יותר מ13 שיגורים וכיפת ברזל יירטה לפחות ארבעה מהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדרום בסבב קרב נוסף? הלילה (רביעי) נשמעו אזעקות בכל אזור עוטף עזה, באזור התעשייה אשקלון ובמועצות האזוריות חוף אשקלון, לכיש ושער הנגב. האזעקות החלו זמן קצר לאחר שצה"ל תקף שלוש מטרות טרור בבסיס של החמאס בדרום רצועת עזה ונמשכות גם בשעה זו. מדובר צה"ל נמסר בתחילה כי זוהו בוודאות חמי שה שיגורים לעבר שטח הארץ אך לא דווח על נפגעים או על נזק וכי החלו לבדוק את פרטי האירוע.


עוד נמסר כי תקיפת צה"ל ברצועה בוצעה בתגובה להמשך שיגורי העפיפונים ובלוני הנפץ והתבערה אל שטח מדינת ישראל. בנוסף נמסר מצה"ל כי ימשיך לפעול נגד פעולות טרור העפיפונים וכי הוא רואה בארגון החמאס אחראי לכל מה שמתרחש ברצועה
מאוחר יותר בסמוך ך 03:22 דיווח דובר צה"ל כי זוהו 13 שיגורים לעבר שטח הארץ. וכי צה"ל, ב
דובר צה"ל סיכם ומסר כי הלילה תקף צה"ל פעם נוספת באמצעות מטוסי קרב שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס במספר מוקדים לאורך רצועת עזה. וכי התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול שמבוצע במהלך הלילה משטח רצועת עזה לעבר שטח הארץ.
דובר צה"ל: "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל. בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. וכן : "צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל". תוך כך אישר צה"ל כי ארבעה שיגורים יורטו באמצעות סוללת כיפת ברזל.

תקיפה באזור חאן יונס (צילום: רשתות חברתיות פלסטיניות)
תקיפה באזור חאן יונס (צילום: רשתות חברתיות פלסטיניות)

בכיר חמאס פאיד עלי איים הלילה כי תושבי עוטף עזה לא ישנו הלילה ואף הוסיף ואיים להרחיב את הירי לכיוון מרכז הארץ בעקבות התקיפות הנרחבות של צה"ל ברצועה.


אתמול, ביצע כוח צה"ל ירי לעבר קבוצה של פלסטינים שחצו את גדר המערכת והציתו עמדה בגבול הרצועה – כך דווח בכלי תקשורת פלסטינים. לדיווח אין אישור רשמי מצה"ל. שלשום חוליה של 5 מחבלים ניסתה לחבל בתשתית ביטחונית בגבול הרצועה. כתוצאה מפיצוץ שאירע במקום הם נפגעו, ואחד מהם נהרג. בקרב כוחות צה"ל לא היו נפגעים.

שעות לפני כן דובר צה"ל אישר כי בתגובה לטרור העפיפונים, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר 9 יעדים של חמאס. התקיפות בוצעו בשני מתחמים צבאיים, וכן במתחם לייצור אמצעי לחימה השייכים לחמאס באזור צפון רצועת עזה.

על פי פרסומי החמאס זהו "סיכום הירי (הלילה) עד כה":

1: 024 – פצצות מרגמה לעבר כראם אבו סאלם

רקטות – לעבר כראם אבו סאלם

1:26 – שתי רקטות לעבר חוף אשקלון

2:35 – שתי רקטות לעבר חוף אשקלון

 2:42 – שש רקטות לעבר שטחי לכיש

2:50  – שש רקטות לעבר כיסופים

–        רקטה לעבר העין השלישית ונירים

3:15 0 ארבע רקטות לעבר רעים

הפרסום הפלסטיני במקור:

 ملخص قصف (المقاومة) حتى الان:

1:024 قذائف هاون باتجاه كرم ابو سالم

1:14 5 صواريخ باتجاه كرم ابو سالم

1:26 صاروخين باتجاه شاطئ عسقلان

2:35 صاروخين باتجاه شاطئ عسقلان

2:42 6صواريخ باتجاه مناطق لخيش

2:50 6صواريخ باتجاه كيسوفيم

2:56 صاروخ باتجاه العين الثالثة ونيريم

3:15 4 صواريخ تجاه ريعيم

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן