Skip to content

ההסלמה בדרום – ישראל תוקפת והחמאס יורה רקטות ופצמ"רים

בשלושה גלי תקיפה של מטוסי קרב של חיל האוויר הותקפו 25 יעדי טרור. 11מהם במתחמי ארבעה מתמים צבאיים של החמאס. מרצועת עזה נורו כארבעים פצמ"רים ורקטות. פצצת מרגמה נפלה בטווח קצר מגן ילדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל תקפה הלילה (רביעי) בשלושה גלי תקיפה כאשר בכל גל תקיפה עלה מספר התקיפות ומספר המטרות שהותקפו. התקיפות באו בעקבות מטחים כבדים של פצצות מרגמה ורקטות שנורו מרצועת עזה לעבר ישובי עוטף עזה. במהלך הלילה והבוקר זוהו כ-40 שיגורים מרצועת עזה. שבעה שיגורים יורטו באמצעות סוללת כיפת ברזל ושלושה שיגורים לפחות נפלו בשטח הרצועה.

תקיפות צה"ל הלילה (אילוסטרציה: דובר צה"ל)
תקיפות צה"ל הלילה (אילוסטרציה: דובר צה"ל)
תקיפות בעזה
תקיפות בעזה

דובר צה"ל מסר כי הבוקר תקף צה"ל בפעם השלישית לאורך רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב, 11 יעדי טרור בארבעה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי. עד כה תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב כ- 25 יעדי טרור בשטח רצועת עזה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע במהלך הלילה מרצועת עזה לשטח הארץ. במועצה האזורית אשכול אותרו הבוקר עוד 5 נפילות בתוך יישובים במועצה אזורית אשכול, מהם 3 נפילות בתוך יישוב באזור דרום המועצה ו 2 נפילות בתוך יישוב במרכז המועצה. קודם לכך נמסר מהמועצה האזורית אשכול כי במהלך הלילה הושמעו עשרות אזעקות ביישובי המועצה. עד הבוקר זוהו 13 נפילות במרחב המועצה, 3 נפילות בתוך יישובים. אין נפגעים, יש נזק באחד הישובים למבנים ומכוניות. הלימודים בכל מוסדות החינוך מתקיימים כסדרם. רכזי הבטחון היישובים ילוו את הסעות התלמידים לבתי הספר. יום הלימודים יותאם לאירועי הלילה. צוותי החינוך ישוחחו עם הילדים וינסו לאתר קשיים. בסביבות 09:00 בבוקר זוהתה עוד נפילת פצצת מרגמה במרחק של כמה עשרות מטרים מגן ילדים של המועצה האזורית אשכול.

נפילה שזוהתה לפני זמן קצר בסמוך לגן ילדים במועצה אזורית אשכול
נפילה שזוהתה לפני זמן קצר בסמוך לגן ילדים במועצה אזורית אשכול
צילום: ביטחון מועצה אזורית אשכול
צילום: ביטחון מועצה אזורית אשכול
חבלן משטרה מטפל באחד מהפצמ"רים (צילום: דוברות משטרה)
חבלן משטרה מטפל באחד מהפצמ"רים (צילום: דוברות משטרה)
צילום: ביטחון מועצה אזורית אשכול
צילום: ביטחון מועצה אזורית אשכול

"ההתנגדות", בהובלה ברורה של חמאס וגדודי עז אדין אלקסאם שיגרה לאורך הלילה והבוקר עשרות רקטות כאשר השיגורים מגיעים לאחר התקיפות ובמהלכן.  אנשי חמאס דאגו לשגר רקטות גם לאחר התקיפה האחרונה של צה"ל כדי להראות שהם בעלי" המילה האחרונה".   בחמאס מקפידים להדגיש באוזני הציבור הפלסטיני, ישראל8והעולם את מדיניותם החדשה: "תקיפה תענה בתקיפה" ודבריו של בכיר החמאס פוזי ברהום לאחר גל התקיפה הראשון, לפיהם ירי יענה בירי,  ממשיכים להיות רלוונטיים היום במיוחד.

כרזה שהעלה החמאס עם המדיניות החדשה שלו לפיה ירי יענה בירי
כרזה שהעלה החמאס עם המדיניות החדשה שלו לפיה ירי יענה בירי

אין ספק כי החמאס מנסה ובמידה רבה גם מצליחה לכפות על ישראל משוואה חדשה בחודש האחרון.  החמאס מזהה שיש לה עוד " טווח ביטחון", על אף השיגורים, עד להגעה לסבב וכי ישראל אינה מעוניינת בסבב לחימה. ולכן הוא מושך את הקצוות וממשיך במדיניות החדשה.  יחד עם זאת חשוב לציין כי המהלך של חמאס בהחלטתה לשגר רקטות לעבר ישראל הוא בעיקר מהלך שמכוון להישגים בתחום דעת הקהל. דעת הקהל הפנים פלסטינית, הישראלית והבינלאומית. כל זאת זאת מפני שבפועל חמאס מפסידה נכסים צבאיים משמעותיים בתקיפות והרווח שלה כאן הוא בעיקרו תודעתי.

הלילה הקשה של תושבי עוטף עזה:

1:14: אזעקה באשכול

1:26: אזעקה בחוף אשקלון

2:35: אזעקה בחוף אשקלון

2:42: אזעקה באשכול

2:50: אזעקה באאשכול

3:13: אזעקה באשכול

3:18: אזעקה באשכול

4:05: אזעקה בשדות הגב

4:46: אזעקה בחוף אשקלון

5:17: אזעקה באשכול

5:29: אזעקה באשכול

5:51: אזעקה באשכול

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן