Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 20 ביוני 2018 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     דיפלומט ירדני: ירדן מנסה להכשיר את הקרקע לחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים (מדיני)     אסד מגביר את המתקפות בגבול הגולן; דיווח: חיזבאללה נסוג מהחזית (חוץ)     מלחמת הסחר מחריפה – אירופה מטילה מכסים על ארה"ב (כלכלי)     גדולי התורה הספרדים: גיוס חרדים הוא ביהרג ואל יעבור, אין שום צד בעולם ליתן הסכמה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות



כותרות המהדורה

    דיפלומט ירדני: ירדן מנסה להכשיר את הקרקע לחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים (מדיני)

    אסד מגביר את המתקפות בגבול הגולן; דיווח: חיזבאללה נסוג מהחזית (חוץ)

    מלחמת הסחר מחריפה – אירופה מטילה מכסים על ארה"ב (כלכלי)

    גדולי התורה הספרדים: גיוס חרדים הוא ביהרג ואל יעבור, אין שום צד בעולם ליתן הסכמה לחוק כזה או לחלק ממנו; יש לצאת במחאה אדירה שתשמע מסוף העולם ועד סופו; אם החוק או חלקו יעבור נצטרף להוראה הפומבית שלא להתייצב בלשכות הגיוס (חרדים)

     המתיחות בדרום  לילה במקלטים: 45 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל; פצמ"רים נפלו ליד גן ילדים ובבסיס צבאי; חיל האוויר תקף 25 יעדי חמאס ברצועה (בטחוני)

    טרור העפיפונים נמשך – חיל האוויר ירה ליד חוליה שהפריחה בלוני תבערה בדרום הרצועה (בטחוני)

    חמאס והג'יהאד האסלאמי מאיימים: "ירינו על 7 מוצבים צבאיים שי ישראל, כל תקיפה תיענה בתקיפה" (בטחוני)

    טרור העפיפונים: חמאס וישראל מנסים לקבוע את כללי המשחק, וישראל מזהירה: "נערכים למבצע כולל" (בטחוני)

     ילדי המהגרים במחנות המעצר  טראמפ: "אחתום עוד היום על צו שישהה את הפרדת משפחות המהגרים"; הרפובליקאים עובדים על הצעת חוק חדשה בנושא (חוץ)

    ממשל טראמפ הקים מתקני מעצר לגיל הרך לילדי המהגרים (חוץ)

    יו"ר רשות ההגירה האמריקנית לשעבר: "סביר שמאות ילדי מהגרים לא יאוחדו לעולם עם הוריהם" (חוץ)

    במחאה על הפרדת ילדי המהגרים: מושלים בארה"ב החזירו חיילים מהגבול (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    הלילה: בהיר עד מעונן חלקית. מחר: נאה. תחול עלייה קל בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

    שישי: נאה. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה מעט גבוהות מהרגיל לעונה. אחה"צ הרוחות יתחזקו בדרום וייתכן שם אובך.

    שבת: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול ירידה בטמפרטורות.

    ראשון: מעונן חלקית וייעשה נאה, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

חדשות

    העליון דרש מהמדינה חומרים בנושא החזרת גופות מחבלים * בית המשפט העליון קיבל את בקשת משפחת גולדין, ודורש מהממשלה את החומר המודיעיני המסווג שעל פיו קיבלה את ההחלטה להעביר לקבורה שלוש גופות מחבלים שביצעו פיגועים נגד ישראל ביהודה ושומרון במהלך החודשים האחרונים בניגוד להחלטת הקבינט

    באופן חריג, המשטרה עוצרת תושבים בצפון בשל עבירות בנייה * תושב הכפר מע'אר שבנה דלת בביתו העביר לילה במעצר, ובני משפחה מכעביה נעצרו משום שבנו משטח לחציר בעילה של "סיכון ביטחון הציבור". הסנגוריה הציבורית: מזהים מגמה של מעצרי שווא (הארץ)

    אושר לקריאה ראשונה: תוספת הטבת מס לישובים סמוכי גדר בצפון * ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה * מדובר בתיקון לחוק הטבות המס לישובים בפריפריה אשר עבר בשנת 2015 * עפ"י התיקון יהיו זכאים ישובים בהם חיים עד 85 אלף איש (במקום 75 אלף איש קודם לכן), דבר שיכניס גם את נהריה לרשימת הערים הזכאיות (גלובס)

    אושר בית עלמין אזורי חדש בסמוך לעיר חריש * פתיחת בית העלמין החדש אושרה בסמוך לבית החולים "שער מנשה", והוא ישרת את יישובי המועצה האזורית מנשה ואת יישובי צפון השומרון. שטח בית העלמין כ-72 דונמים ויהיו בו כ-20 אלף מקומות קבורה (וואלה)

    לאחר מספר שעות: בן 35 שנעדר בכינרת אותר בריא ושלם * שני צעירים ירדו מאופנוע הים שלהם, כ-2 קילומטרים מהחוף, על מנת לשחות. אולם, רוחות חזקות סחפו את כלי השיט ורק אחד הצליח לחזור אליו. לאחר מאמצים אותר הגבר השני * מסוק חיל האטויר שסייע בסריקות איתר במים את הנעדר, בן 35, במרחק של ק"מ מקו החוף, וסימן לכוחות השיטור הימי את מיקומו (חדשות10)

פוליטי

תיק 2000: מקורב למילצ'ן: הוא ניסה להשכין שלום בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, אך לעולם לא תיווך לעיסקה ביניהם

ממקורב למילצ'ן אומר שהוא היה בקשרי חברות עם מוזס ונתניהו באותה תקופה ושוחח איתם גם זה על זה – אך בזה השיחות הסתיימו ומעולם הוא לא תיווך לעסקה על ביטול המוסף השבוע של ישראל היום בתמורה לסיקור אוהד לנתניהו. לדבריו, "מילצ'ן היה ידיד של שניהם. נתניהו התלונן באוזניו על היחס של ידיעות אחרונות כלפיו ומו"ל ידיעות אחרונות סיפר לו שבגלל נתניהו קם ישראל היום. מילצ'ן ניסה להשכין שלום ביניהם" * בפרקליטות מעוניינים לגבות גרסה ממילצ'ן גם בתיק 2000 (חדשות10 | כאן)

הכאוס בעבודה נמשך: מאמצים לקידום פשרה להחזרת השקט

ברקע המכה הקשה שספג יו"ר המפלגה, ח"כ חיליק בר הציג הצעת פשרה הוצגה לגבאי וח"כ פרץ ומתקיימים מאמצים לשכנע אותם להפסיק את ההתדיינות המשפטית ביניהם (מעריב)

– מבוכה ליו"ר מפלגת העבודה: יו"ר וועדת חוקה של המפלגה הגיש לבית המשפט המחוזי תשובה לעתירה של עמיר פרץ שמתנגדת לחלוטין לעמדת גבאי שמבקש לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק ואין זה ראוי להפוך את המוסד היחיד במפלגה שנבחר – למוסד ממונה. כל יתר המוסדות משותקים (כאן)

בטחוני

המתיחות בדרום | לילה במקלטים: 45 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל; פצמ"רים נפלו ליד גן ילדים ובבסיס צבאי; חיל האוויר תקף 25 יעדי חמאס ברצועה

בעקבות תקיפה ישראלית לעבר יעדי טרור של חמאס בתגובה לירי עפיפוני התבערה, שוגרו כ-45 רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. פצמ"ר שנורה הלילה נחת בבסיס צבאי. המועצה האזורית אשכול הודיעה כי זוהו שש נפילות בתוך יישובים במועצה ו-13 נפילות במרחב המועצה כולה. באחד היישובים נגרם נזק למבנים ולמכוניות. רקטה נפלה גם ליד גן ילדים, הגן היה ריק מאדם ובחסדי שמים אין נפגעים * בתגובה ביצע חיל האוויר גל תקיפות נוספת נגד יעדי חמאס ברצועה, ובסך הכל הותקפו 25 יעדי חמאס. (מגפון ניוז)

טרור העפיפונים נמשך – חיל האוויר ירה ליד חוליה שהפריחה בלוני תבערה בדרום הרצועה

טרור העפיפונים ובלוני הנפץ נמשך: 12 שריפות פרצו מהבוקר בעוטף עזה – כמות נמוכה יחסית לימים האחרונים. בלון תבערה נפל בין בתים בקיבוץ במועצה האזורית אשכול וגרם לשריפה. חברי הקיבוץ שעברו במקום כיבו אותה עם דליי מים. לא נגרם נזק. בנוסף, שני בלוני תבערה נחתו ביישובי חבל שלום – אחד על עץ והשני על טרמפולינה. חבלנים הוזמנו למקום, לא נגרם נזק * כלי טיס של חיל האוויר ביצע היום בשעות הצהריים ירי אזהרה לעבר שתי חוליות שניסו להפריח בלוני תבערה, האחת בדרום רצועת עזה והשנייה בצפון הרצועה. * לפי דיווחים פלסטינים, אין נפגעים.

– בנט: "להפסיק לירות ליד המחבלים, ולירות במחבלים"

– גלנט נגד בנט: "מי שרוצה לירות בבן 8 לא מבין את מגבלות הכוח"

חמאס והג'יהאד האסלאמי מאיימים: "ירינו על 7 מוצבים צבאיים שי ישראל, כל תקיפה תיענה בתקיפה"

ארגוני הטרור קיבלו אחריות על ירי 45 הרקטות בלילה – "אנו נושאים באחריות להפגזת שבע עמדות ישראליות בעוטף עזה הלילה ולפנות בוקר – בתגובה על התוקפנות המתמשכת כלפי אתרי פלגי ההתנגדות בעזה וכלפי תושבי הרצועה", * בהודעה שפרסמו אף הצהירו שימשיכו להגיב בירי על כל פעולה צבאית ישראלית – "כשאנחנו אומרים – אנחנו מבצעים"

– דובר הג'יהאד האיסלאמי: "רצועת עזה לא תהיה שטח מטווח עבור מטוסי ה-F-16 הישראליים". בהודעתו אמר: "התקופה שבה היה לכיבוש חופש תנועה נגמרה. חובתם של כוחות ההתנגדות להגיב בהתאם על פי הנסיבות בשטח ולפי מה שהם רואים לנכון".

– דובר חמאס: "לא ניתן לאויב לבודד את עמנו או לכפות משוואות חדשות. אם הוא ינסה, הוא יישא בתוצאות". "ישראל החלה בהסלמה ולכן אחראית להשלכות", לדבריו, "ההתנגדות כלל לא מעוניינת להיכנס למלחמה, אך תמיד תהיה נכונה לקיים את חובתה הלאומית, להגן על בני העם הפלסטיני ולשבור את המשוואות של הכיבוש הציוני"

טרור העפיפונים: חמאס וישראל מנסים לקבוע את כללי המשחק, וישראל מזהירה: "נערכים למבצע כולל"

ישראל וחמאס מנסים לקבוע את כללי המשחק החדשים במאבק שרק מסלים: על פי גורמים בצבא, עד כה תקיפות של יעדי חמאס בתגובה לפיגועי טרור ללא אבדות בנפש עברו בשקט יחסי – אך הלילה זה השתנה. * בעוד שבישראל מנסים להבהיר לחמאס שלא תוכל להשלים עוד עם טרור העפיפונים. בנסיון לבלום את תופעת העפיפונים ובחרו במדיניות של גביית מחיר מחמאס באמצעות תקיפות בעומק הרצועה בתגובה על העפיפונים שהוא שולח לישראל. בארגון הטרור מתעקשים: העפיפונים הם נשק לגיטימי. ובוחרים לשגר רקטות לעבר ישראל בתגובה לתקיפות חיל האוויר. * בתום הערכת מצב שהתקיים אומרים בצבא כי חמאס שוגה בהערכותיו וישראל לא תאפשר את המשך טרור העפיפונים והירי מרצועת עזה, גם במחיר של כניסה לעימות רחב. "לא ניתן לחמאס לייצר משוואות חדשות"

– נתניהו על המצב בדרום: "מוכנים לכל תרחיש, העוצמה תגדל ככל שיידרש – מוטב שאויבינו יבינו זאת"

– בעקבות ההסלמה בדרום: ישראל מתגברת את סוללות כיפת ברזל באזור.

היום התקיים טקס סיום קורס קצינים קרביים אחוד – מחזור 51 בבית הספר לקצינים במצפה רמון, בו הוענקו דרגות קצונה לצוערי הקורס. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי, רב- אלוף גדי איזנקוט, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גור שרייבמן ובנוכחות משפחות הבוגרים, חברים ואנשי זרוע היבשה.

לצוערים המסיימים הוענקו דרגות הקצונה סגן-משנה ודרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על-ידי הנשיא, ראש הממשלה ושר הביטחון. טקס הסיום נערך בסופם של שישה חודשי הכשרה לתפקיד הקצין, כחלק ממאמץ מוכנות ללחימת יבשה ותרגיל סדרת הקרב המשולב וזאת בנוסף להכשרת מפקדי הכיתות בבתי הספר למקצועות חיל הרגלים. החל ממחר עתידים הבוגרים להשתלב בתפקידי הקצונה בכל היחידות הקרביות של זרוע היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו.

מדברי נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין: "רק הלילה, תושבי עוטף עזה היו נתונים למתקפה נפשעת, נוספת של החמאס," הוסיף הנשיא ואמר: "אני רוצה מכאן לחזק את ידי התושבים העושים מאמץ עילאי לשמור על שגרת יומם בתנאים קשים. איננו ששים אלי קרב. אבל אם תיקרא עלינו המלחמה, אם נמצא עצמנו בעימות בזירה אחת או יותר, נפעל בנחישות נגד כל איום. אתם חוד החנית, ה'להב' של צבא ההגנה לישראל. אתם הערובה שלנו לחוזק, והבסיס ליכולת ההכרעה של צה"ל במערכה הבאה אם נידרש לה".

בנאומו התייחס הנשיא גם לאמירות האחרונות סביב שיקולים מנחים בנוגע למינויים בשדרת הפיקוד הבכיר של צה"ל, והדגיש: "מהיום והלאה, משיבוצכם הראשון ועד המינוי האחרון לו תזכו בטרם שחרור, דעו בביטחון מלא, כי מפקדיכם שופטים אתכם על פי היכולות שתפגינו, על פי סולם הערכים בו תדבקו, על פי הדוגמא האישית שתוכיחו. אלה ואלה בלבד, הם שמנחים היום וינחו גם בעתיד את מפקדינו, האמונים על מינוי סגל הפיקוד הזוטר והבכיר בצה"ל. אני יודע מעל לכל ספק, וכפי שאמר אחד ממפקדי צה"ל בעבר, שאת קידומם של מפקדינו לא קובעים 'על פי מה שמסתתר או לא מסתתר, מתחת לקסדה'. דעו כי לנו, המוצבים בכל עמדות ההנהגה של מדינת ישראל, יש אמון מלא במפקדי צה"ל ובשיקולים המנחים אותם. מכם, מהם, בכם חוסננו, עוצמתנו, גאוותנו".

פרשיית הריגול האיראני | השר לשעבר החשוד בריגול לאיראן: "אמרתי לאיראנים שחשתי כעס על ישראל כדי ליצור אצלם אמון"

פרטים נוספים על פרשיית הריגול שמסעירה את המדינה: שגרירות איראן יצרה קשר עם השר לשעבר גונן שגב המואשם בריגול כדי שייתן חוות דעת רפואית על השגריר האיראני. מפעיליו האיראנים שאלו אותו על מבנים ארגוניים של ארגוני ביטחון והוא מסר להם מידע שאליו נחשף כשר האנרגיה בתחומי החשמל והאנרגיה. לדברי שגב: "אמרתי לאיראנים שחשתי כעס ואכזבה מישראל ואני לא מתכוון לחזור לישראל. עשיתי זאת כדי ליצור אצלם אמון" * במערכת הביטחון אומרים: כי שגב לא הופעל בידי קהיליית המודיעין ולא עדכן איש על מעשיו. לדבריהם, החקירה הסמויה נגד שגב התנהלה זמן רב בטרם נעצר (חדשות10)

    בג'יאהד האיסלאמי נערכים לבחירות פנימיות למינוי מזכ"ל חדש * עיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הרואה אור בלונדון, מדווח מפי גורמים המקורבים לג'יהאד האיסלאמי כי בארגון ניתנה הוראה לקיים בחירות פנימיות כדי למנות מזכ"ל חדש, וזאת על רקע מצבו הבריאותי הבלתי יציב של המזכ"ל הנוכחי רמדאן שלח (חדשות10)

מדיני

דיפלומט ירדני: ירדן מנסה להכשיר את הקרקע לחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים

מקור דיפלומטי ירדני אמר הבוקר לעיתון "אל-חיאת" כי מטרת הפגישה אתמול של מלך ירדן עם חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר, היא הכשרת הקרקע לחידוש המשא-ומתן בין ישראל לפלסטינים. המקור סירב לקשור בין ביקורו של רה"מ נתניהו בירדן, לביקורו של קושנר (כאן)

    באופן חריג – נתניהו יאריך את כהונת השגריר בוושינגטון דרמר לשש שנים "בשל קשריו ההדוקים בבית הלבן" (חדשות10)

    בכירים במשרד החוץ: "פרישת ארה"ב מהמועצה לזכויות אדם תפגע ביכולת למנוע פרסום 'רשימה שחורה' לחברות הפועלות בהתנחלויות"

    האיחוד האירופי: חמאס והרשות מפרים את הדין ההומניטרי

חוץ

ילדי המהגרים במחנות המעצר | טראמפ: "אחתום עוד היום על צו שישהה את הפרדת משפחות המהגרים"; הרפובליקאים עובדים על הצעת חוק חדשה בנושא

לאחר הביקורת החריפה: נשיא ארצות הברית הודיע כי יחתום על צו המשהה זמנית את מדיניות ההפרדה של ילדים ממשפחות החוצות את הגבול הדרומי, וכי יתמוך בחקיקה בקונגרס שתסיים אותה סופית – "נהיה חזקים בגבול, אבל גם עם חמלה. הדמוקרטים רוצים שהגבולות יהיו פתוחים, שאנשים מהמזרח התיכון יוכלו להיכנס למדינה" * טראמפ לא אמר מה יכלול הצו, אך מוקדם יותר דווח כי מדובר בצו מנהלי שיאפשר למשפחות המהגרים להישאר ביחד במתקני המעצר וימנע הפרדת הורים מילדיהם

– ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, פול ראיין, אמר שמחר תיערך הצבעה על חקיקה חדשה בתחום ההגירה, הרפובליקאים דנים בכמה הצעות, שכוללות כליאה של ההורים עם הילדים עד לבירור מעמדם החוקי. וכן שכירת מאות שופטי הגירה על מנת לזרז את ההליך. * הדמוקרטים לא מזדרזים לתמוך בהצעת חוק שתבלום את הפרדת הילדים, לטענתם "יש כל כך הרבה מכשולים בדרך לשינוי החקיקה, וכאשר נשיא ארה"ב יכול לעשות את אותו הדבר בחתימה אחת, זה לא הגיוני"

ממשל טראמפ הקים מתקני מעצר לגיל הרך לילדי המהגרים

ממשל טראמפ שלח תינוקות וילדים קטנים שהופרדו מהוריהם בגבול מקסיקו למתקני מעצר מיוחדים לגיל הרך, כך פורסם הלילה בסוכנות הידיעות AP. * עורכי דין ורופאים שביקרו בשלושת המתקנים בעמק הריו גרנדה שבדרום טקסס תיארו אותם כחדרי משחקים מלאים בילדים בוכים. לפי הפרסום, הממשל שוקל לפתוח מתקן נוסף לגילים אלה ביוסטון. * גורמים במקסיקו סיטי טוענים כי ילדה הופרדה מאמה והועברה למקלט בטקסס, על אף שאביה הוא אזרח אמריקני שגר רק שעה נסיעה משם. (גרדיאן)

– ר"מ בריטניה: "התמונות של הילדים הכלואים בארצות הברית מטרידות מאוד"

– מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי: "אי אפשר לצפות בילדים האלו בוכים. איך הם יכולים לבצע פשע כזה, להפריד ילדים מאמם עבור ביצוע מדיניות אכזרית? עכשיו, אלה האמריקנים"

– סטיב שמידט, האסטרטג הרפובליקני שעבד עבור בוש ומקיין, הודיע שהוא פורש בגועל מהמפלגה הרפובליקנית בשל "הבושה" על מעשיה

יו"ר רשות ההגירה האמריקנית לשעבר: "סביר שמאות ילדי מהגרים לא יאוחדו לעולם עם הוריהם"

מי שכיהן בעבר כראש רשות ההגירה בארה"ב מזהיר מפני הקטסטרופה שעלולה להיווצר בעקבות מדיניות ה"אפס סובלנות" של טראמפ בגבול מקסיקו וטען כי עלולות לעבור שנים רבות, אם בכלל, עד שיתקיים איחוד משפחות – "עלולים להיווצר אלפי ילדים יתומים". לדבריו, "ההפרדה הזו לא תורמת דבר מבחינה ביטחונית"

במחאה על הפרדת ילדי המהגרים: מושלים בארה"ב החזירו חיילים מהגבול

מושלי המדינות וירג'יניה, מרילנד וקרוליינה הצפונית החזירו את כוחות המשמר הלאומי שהציבו בגבול מקסיקו במחאה על מדיניות ההגירה של ממשל טראמפ. "החיילים אמורים למנוע פשע, לא להפריד ילדים מהוריהם" (וואלה)

אסד מגביר את המתקפות בגבול הגולן; דיווח: חיזבאללה נסוג מהחזית

המשטר מזרים כוחות של יחידת עלית לחזיתות בדרעא וקוניטרה, ועיתון המזוהה עמו דיווח על הגברת ההכנות לקראת "מבצע גדול לשחרור" הדרום. * ירדן הביעה דאגה מהתפשטות האלימות לשטחה * בסקיי ניוז דווח כי לוחמי הארגון השיעי עזבו את אזור דרעא, ברקע איומי ישראל נגד המיליציות של איראן * אתמול התנהלו חילופי אש בין חיילי המשטר הסורי למורדים בפרבר המזרחי של דרעא – לראשונה מאז 2015, וגורמים באופוזיציה הסורית העריכו בעיתון "אל-חיאת" כי המשטר הסורי קיבל מעין אור ירוק מישראל למבצע בפרבר המזרחי של דרעא – בלבד

    רוסיה: מוטרדים מהתכנית של טראמפ להקים זרוע חלל נפרדת בצבא – "תוכנית טראמפ להקים חיל חלל – חמורה יותר ממרוץ חימוש גרעיני"

    אוקראינה: מנהיגת האופוזיציה תתמודד בבחירות לנשיאות

    אפגניסטן: 30 חיילים נהרגו בידי טליבאן במערב המדינה

    ארה"ב: סגן ראש הסגל בבית הלבן הודיע על פרישתו * הבית הלבן הודיע על פרישתו של סגן ראש הסגל, ג'ו הייגין אשר הוביל את המשלחת האמריקנית לפסגה שקיים לאחרונה הנשיא דונלד טראמפ עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. * בהודעת הבית הלבן נמסר כי הייגין החליט לחזור לעבוד במגזר הפרטי. (MivzakLive)

    הונגריה: הפרלמנט העביר שינוי חוקתי הקובע כי "אוכלוסיה זרה" לא תוכל להתיישב במדינה * הפרלמנט ההונגרי העביר תיקון לחוקה הקובע כי "אוכלוסייה זרה" לא יכולה להתיישב במדינה. התיקון התקבל על רקע כוונת הרשויות במדינה להגביל את פעילותם של הארגונים למען מהגרים

    גרמניה: אדם בעל אזרחות תוניסאית נעצר בחשד שתיכנן לבצע במדינה מתקפה באמצעות נשק ביולוגי

    זמביה: עשרה נהרגו בהתמוטטות אתר פסולת הסמוך למכרות

    טורקיה: 10 לוחמים כורדים נהרגו בתקיפה אווירית בעיראק

    לבנון: גורם במשרד הפנים הלבנוני: "נבחן מחדש את ההחלטה המאפשרת לאיראנים להיכנס למדינה ללא צורך בחתימה בדרכון שלהם". מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית יצאה נגד ההסדר, ואמרה כי מדובר בניסיון לסייע לטהראן לשלוח כוחות נוספים לסוריה דרך ביירות, או להעביר כספים לחיזבאללה

    מקדוניה: הפרלמנט אישר חתימת הסכם עם יוון לשינוי שם המדינה, מהלך שיביא להידוק יחסיה של מקדוניה עם האיחוד האירופי

    סוריה: האו"ם: גם צבא אסד וגם המורדים בסוריה אשמים בפשעי מלחמה בקרבות בחוטה

    צרפת: סוכל נסיון פיגוע בצפט נעצר חמוש בסכין שצעק קריאות איסלאמיות, דקר מספר אנשים וניסה להשליך אדם מגשר

    קוריאה: נשיא סין, שי ג'ינפינג, בפגישתו עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און: "בטוח ששלום יציב ישרור בחצי האי הקוריאני"

    – למרות זיהום המים והרעב: שיפור במצב הילדים בצפון קוריאה * אחד מחמישה ילדים סובל מבעיות התפתחות הנגרמו מתת תזונה. 74% מהילדים שותים מים מזוהמים, לעומת 67% בסקר הקודם. באזורים כפריים האזרחים עדיין מתמודדים עם קשיים משמעותיים. יוניצ"ף: "40 אלף ילדים טופלו במרכזים מצילים חיים" (וואלה)

    תימן: רשת "אלערביה" מדווחת: כוחות הצבא בתימן מתקדמים לעבר שחרור נמל העיר אל-חדידה, וזאת לאחר שהשתלטו אמש על שדה התעופה בעיר. מפקד הצבא הלאומי של תימן הוסיף כי שחרור מחוז אלחדידה הוא עניין של זמן, וכי כרגע ישנם קרבות קשים מול החות'ים

כלכלה

    שערים יציגים (20/06/18): דולר = 3.639 ; ליש"ט = 4.7872 ; אירו = 4.2062 ; פרנק שוויצרי = 3.6476

מלחמת הסחר מחריפה – אירופה מטילה מכסים על ארה"ב

נציבות הסחר האירופית הודיעה היום על הטלת מכסים בגובה 32 מיליארד דולר על מוצרים אמריקאים וזאת החל מיום שישי הקרוב. המהלך מגיע בתגובה לצעדים של טראמפ שהטיל בתחילת החודש מכסים על פלדה ואלומיניום מאירופה. * מדובר במכסים בגובה 25% שיוטלו בין היתר על מוצרי פלדה ואלומיניום, תוצרת חקלאית, ואופנועים. (bizportal)

שעות לפני דיון: אל על וישראייר הודיעו כי הן מוותרות על מיזוג

חברת התעופה אל על הודיעה הבוקר על ביטול רכישת ישראייר. המיזוג היה אמור לחבר את שתי החברות, ולייצר חברה של כ-60 מטוסים. ברשות להגבלים עסקיים התנגדו למיזוג והערימו קשיים בנושא, עקב חשש מפגיעה בתחרות בקווים פנימיים והשפעה על מנגנוני הביטחון * החברות הגישו ערעור לרשות להגבלים עסקיים, אך דיון שהיה אמור להתקיים נדחה והחברות משכו את הבקשה

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן