Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 25 ביוני 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     במערכת הביטחון מעריכים: חמאס חותר לעימות נרחב עם ישראל (בטחוני)     טרור העפיפונים נמשך: ישראל תקפה ארבע פעמים ברצועה, שלושה בני אדם נפצעו     ניסיון פיגוע ירי סמוך למגדל עוז בגוש עציון; בחסדי שמים אין נפגעים; מצוד אחר המחבל שנמלט (בטחוני)     טיל פטריוט שוגר מאזור צפת לעבר מל"ט שהתקרב משטח סוריה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    במערכת הביטחון מעריכים: חמאס חותר לעימות נרחב עם ישראל (בטחוני)

    טרור העפיפונים נמשך: ישראל תקפה ארבע פעמים ברצועה, שלושה בני אדם נפצעו

    ניסיון פיגוע ירי סמוך למגדל עוז בגוש עציון; בחסדי שמים אין נפגעים; מצוד אחר המחבל שנמלט (בטחוני)

    טיל פטריוט שוגר מאזור צפת לעבר מל"ט שהתקרב משטח סוריה אך לא פגע בו; הערכה: המל"ט לא התכוון לחדור לישראל (בטחוני)

    קושנר בפנייה ישירה לפלסטינים: אם אבו מאזן יסכים למו"מ – נדון עימו בפרטי ההסכם; אם אבו מאזן לא ישוב לשולחן המו"מ – נפרסם אותה באופן פומבי (מדיני)

    מקורבי אבו מאזן: קושנר לא מצא אוזן קשבת במדינות ערב ולכן מנסה לפנות לפלסטינים באופן ישיר (מדיני)

    סאיב עריקאת: "לא נדבר עם קושנר – תוכנית השלום תיכשל" (מדיני)

    טראמפ: הרבה מדינות לחצו עלי שלא אעביר את השגרירות לירושלים (מדיני)

    גורם אמריקני: "נגיש לצפון קוריאה לו"ז עם דרישות למימוש הבנות הפסגה" (חוץ)

    ארדואן זכה ב-53% לאחר ספירת מרבית הקולות; למרות הטענות לזיופים מועמד האופוזיציה הודה בהפסדו (חוץ)

    ארדואן יצטרך לצרף מפלגות מהאופוזיציה לממשלתו בכדי שיוכל להכניס תיקונים בחוקה; המפלגה הפרו-כורדית עברה את אחוז החסימה (חוץ)

    בית המשפט המחוזי בפסיקה חמורה: ניתן לקיים במרחב הציבורי אירועים עם מחיצות אך כל אדם חופשי להחליט באיזה צד של המחיצה לשהות (יהדות)

    נתניהו מזלזל בחרדים; למרות התנגדות החרדים הקואליציה מתכננת להעלות את החוק המחייב עשרות אלפי חרדים להתגייס לצבא לקריאה ראשונה; לראשי המפלגות החרדיות זכות ווטו נגד העלאת החוק להצבעה, אך הם טרם הפעילו אותו (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ. הלילה: מעונן חלקית

    שלישי: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות.

    רביעי: הטמפרטורות יעלו במידה נכרת. בפנים הארץ ובהרים יהיה חם מהרגיל עד שרבי.

    חמישי: בהיר עד מעונן חלקית עם ירידה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ

פוליטי

דיון נוקב בוועדת חוק ומשפט – היועץ משפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מתנגד חריפות להצעת שרת המשפטים אילת שקד (בית יהודי) לפיה שר בממשלה יהיה זה שימנה אישית יועץ משפטי למשרדו. בוועדה דברו והתנגדו חריפות לשרת המשפטים שופטים עליונים לשעבר, חברי כנסת ועוד. מנדלביט הציע פשרה: לכו לכיוון החשבים הכללים. הם יהיו כפופים רק לי, בצד המקצועי, היועץ המשפטי יהיה זה שימנה אותם. "אני חושב שזו הצעה גרועה, אבל באיזון בקיצוניות מסויימת אם לא תהיה ברירה, זו ההצעה שלי. "אבל אני מתנגד להצעת החוק הזו ומצטרף לעמדתו של פרופ' זמיר היועת המשפטי לשעבר לממשלה שמתנגד לה ודיבר כאן מדם ליבו".

    מכה לגבאי: ועידת המפלגה בוטלה בהוראת בית המשפט * שעות ספורות לפני כינוס ועידת מפלגת העבודה שהייתה אמורה להצביע על הצעת גבאי לביטול הבחירות. בית המשפט הוציא צו מניעה נגד קיום ההצבעה * בכירים במפלגה עתרו לבית המשפט וטענו לאי חוקיות ההליך, בית המשפט קיבל את העתירה במעמד צד אחד והוועידה בוטלה. * גבאי מאשים: "לצערנו גורמים אינטרסנטים בחרו להטעות ביודעין את ביהמ"ש ולטרטר מאות אנשים על מנת לשמר את המחנאות על פני טובת המפלגה והמדינה" * ח"כ כבל: "מקווה שהרמז שבית המשפט שלח היום יחלחל גם להחלטות של המפלגה"
תוך כך, בית המשפט המחוזי בתל אביב סילק הבוקר את טענות העותרים נגד כינוס ועידת מפלגת העבודה * השופטת רחל ברקאי ציינה במהלך הדיון כי אין עוררין על טיב הכוונות הטובות מאחרי המהלך שמנסה לקדם המפלגה – להרחבת השורות ופתיחת הועידה למגוון רחב יותר של דעות, ודרשה מהעותרים למצות את האפשרות לערעור בפני המוסד לבירור עתירות של המפלגה.

ממפלגת העבודה נמסר כי המפלגה מברכת על ההחלטה, ומאמינה שבהליך המשפטי הנדרש יובהרו גם לעותרים כל הסיבות בזכותן ראוי ונכון לקבל את ההצעה להרחבת הועידה וחיזוק הדמוקרטיה המפלגתית.

    בניגוד לעמדת נתניהו, הרצוג מונה ליו"ר הסוכנות * מינוי יו"ר האופוזיציה לתפקיד אושר כצפוי, חרף התנגדות רה"מ. * לראשונה מאז 1995 בחרה הסוכנות במועמד שאינו מטעם ראש הממשלה. * הקרב על תפקיד ראש האופוזיציה נפתח מחדש

    המחליף של הרצוג בכנסת מטעם העבודה – בכלל לא חבר מפלגה * רוברט טיבייב, חבר הכנסת לשעבר שצפוי להחליף את יצחק הרצוג בכנסת בעקבות בחירתו ליו"ר הסוכנות עזב את המפלגה לפני כחצי שנה. "ודאי שראוי שאהיה חבר מטעמה" (חדשות10)

בטחוני

במערכת הביטחון מעריכים: חמאס חותר לעימות נרחב עם ישראל

במערכת הביטחון מזהים בשבועות האחרונים נכונות של חמאס לסבב לחימה נוסף מול ישראל, כפתרון אפשרי למשבר ההומניטארי בעזה. לפי הערכות בישראל, חמאס מאמין שעימות ממושך בעוצמה גבוהה יקדם את שיקום הרצועה והשקעה במיזמי תשתית בה. * נראה שבינתיים חוששים בארגון מההשלכות של סבב לחימה מלא, ולכן מבקשים לשמר את המתיחות בגבול הרצועה תוך "מתיחת החבל" מול ישראל. זאת, באמצעות הפרחת עפיפוני ובלוני תבערה, ניסינות חדירה לישראל וקביעת משוואה חדשה, שלפיה תקיפות ישראליות ברצועה ייענו בירי לעבר ישראל. אך עם זאת, ההערכה היא שבחמאס התקבלה החלטה להתעמת עם ישראל, ולפיכך עימות נרחב הוא רק שאלה של זמן. (הארץ)

טרור העפיפונים נמשך: ישראל תקפה ארבע פעמים ברצועה, שלושה בני אדם נפצעו

כ- 30 שריפות פרצו ביום אחד ביישובי עוטף עזה. בישראל מאיים על מפריחי העפיפונים – אמנם תקפנו תשתיות עד עכשיו, אבל אתם על הכוונת. ומבקר המדינה אמר במהלך סיור באזורים שנשרפו: "לא פוסל אפשרות לבדוק את טרור העפיפונים. זו מלחמה יומיומית וצריך למצוא את הפתרון"

– בתגובה להמשך ירי העפיפונים: כלי טיס של ישראל ביצעו ארבע תקיפות ברצועת עזה, וע"פ הדיווח ברצועה באחרונה שבהן נפצעו שלושה פלסטינים * בין יעדי התקיפה: כלי רכב ששימש חוליה שהפריחה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה, וכן עגלה המשמשת חוליות טרור של חמאס בהכנת בלוני תבערה ונפץ. בנוסף הותקפו גם עמדות חמאס ואופנוע במחנה הפליטים אל-בוריג'.

ניסיון פיגוע ירי סמוך למגדל עוז בגוש עציון; בחסדי שמים אין נפגעים; מצוד אחר המחבל שנמלט

מחבל שנסע ברכב פלסטיני פתח הערב בירי לעבר עמדת ש.ג בכניסה הדרומית ליישוב מגדל עוז שגוש עציון. בחסדי שמים אין נפגעים ולא נגרם נזק. מצוד אחר המחבל נמלט ברכבו * בעקבות ניסיון פיגוע הירי מצור הוטל על הכפר בית פאג'ר כחלק מהמאמץ לאיתור המחבל. היתרים פרטניים ליציאה יינתנו בהתאם לאישורים

טיל פטריוט שוגר מאזור צפת לעבר מל"ט שהתקרב משטח סוריה אך לא פגע בו; הערכה: המל"ט לא התכוון לחדור לישראל

טיל פטריוט שוגר מאזור צפת לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מכיוון סוריה לעבר שטח ישראל. כתוצאה מכך התרחק הכלי מהגבול. ולא זוהתה פגיעה. תושבים בצפת דיווחו כי נשמע פיצוץ וכי נראו שובלי עשן בשמים * ההערכה היא שהמל"ט לא התכוון לחדור לישראל * מפקד בכוחות המזוהים עם משטר אסד אמר שהמל"ט הופעל במסגרת המבצע של צבא סוריה לכיבוש דרום מערב המדינה

    כוחות אסד השתלטו על עמדת או"ם נטושה באיזור החיץ עם ישראל * כוחות המזוהים עם משטר אסד השתלטו על עמדת או"ם נטושה באזור החיץ סמוך לגבול. בישראל רואים את הדבר בחומרה, ומדגישים את הנחישות למנוע התבססות צבאית באזור. (כאן)

    הנהגת המיליציה השיעית-עיראקית: מקור התקיפה בשבוע שעבר בגבול עיראק סוריה היא ארה"ב ולא ישראל * סגן ראש המיליציה השיעית-עיראקית "אל-חשד אל-שעבי", הודיע כי ארה"ב אחראית להתקפה על מוצב הארגון, שאירעה בשבוע שעבר ובה נהרגו עשרות אנשי הארגון. * הדברים נאמרו לאחר שההנהגה טענה כי שרידי טיל אמריקני נמצאים ברשותה. * ארה"ב הכחישה כל מעורבות בהפצצה באזור גבול עיראק-סוריה. ובכיר אמריקאי אף טען כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה.

    משרד הבריאות בעזה: מת מפצעיו בן 29 שנפצע מאש ישראלית בהפגנה ברצועה * ההרוג, נפצע ביום שישי האחרון מזרחית לחאן יונס. * לפי הרשויות בעזה, מותו העלה את מספר ההרוגים בהפגנות מאז מרץ ל-132 (הארץ)

מדיני

קושנר בפנייה ישירה לפלסטינים: אם אבו מאזן יסכים למו"מ – נדון עימו בפרטי ההסכם; אם אבו מאזן לא ישוב לשולחן המו"מ – נפרסם אותה באופן פומבי

יועצו הבכיר של טראמפ אמר בראיון לעיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי ארה"ב מוכנה להיות שותפה לשיחות בין ישראל לפלסטינים אם יו"ר הרש"פ מוכן לשוב למו"מ. "מוכן לעבוד יחד עם אבו מאזן, אם הוא רוצה", אך אם הנשיא הפלסטיני לא ישוב לשולחן המו"מ, הממשל "יהפוך את התוכנית לפומבית" * לדבריו, כל המנהיגים הערבים ששוחח עמם אמרו כי הם מעוניינים לראות "מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים"

מקורבי אבו מאזן: קושנר לא מצא אוזן קשבת במדינות ערב ולכן מנסה לפנות לפלסטינים באופן ישיר

מקורבי אבו מאזן טוענים בעקבות ריאיון שהעניק ג'ארד קושנר כי האחרון נכשל במשימתו ואין לו אפשרות לגייס את מנהיגי העולם הערבי. לדברי הפלסטינים, קושנר מנע פגישות ביניהם לבין נתניהו ודרש לתווך בעצמו בין הצדדים. * בכיר פת"ח, נביל שעת': "הריאיון של קושנר הוא ראייה לכך ש'עסקת המאה' נכשלה. שכן, הוא ניסה לפנות לעם שלנו באופן ישיר, כיוון לא מצא אוזן קשבת במדינות ערב"

סאיב עריקאת: "לא נדבר עם קושנר – תוכנית השלום תיכשל"

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר כי "כשקושנר אומר שהוא בספק אם אבו מאזן מסוגל או רוצה למצות את העסקה האמריקנית, הוא כבר יודע שאבו מאזן דוחה את מה שהוא מנסה להכתיב. הוא יכול להיות בטוח שאבו מאזן לא יסכים שירושלים תהיה בירת ישראל או שסוגיית הפליטים תצא מהדיון". לדבריו, "הממשל האמריקני מוטה לטובת ישראל – תוכנית השלום שלהם תיכשל. אף אחד מהנהגת הרשות לא ייפגש איתם" (חדשות10)

טראמפ: הרבה מדינות לחצו עלי שלא אעביר את השגרירות לירושלים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ תאר בריאיון לרשת TBN, את הלחץ שהופעל עליו שלא להעביר את השגרירות האמריקנית לי-ם: "פנו אלי מכ"כ הרבה מדינות בבקשה שלא אעשה זאת, עד שאמרתי להם שאחזור אליהם בעוד שבוע. לא רציתי שיגידו לי לא לעשות זאת, כי התכוונתי לעשות זאת"

    רה"מ: "קושנר וגרינבלט הביעו תמיכה מוחלטת בפעולות נגד עזה" * רה"מ נתניהו אמר כי בשיחות עם שליחי הממשל האמריקני, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, הייתה תמיכה מוחלטת לעמדת ישראל לפיה יש לדאוג לביטחון תושבי עוטף עזה. הוא ציין כי "בשיחות עלתה השאלה איך פותרים את הבעיה בעזה בלי לחזק את חמאס והאם מצב כזה בכלל אפשרי.

    בנט: "נלמד את 'עסקת המאה' – אך נעמוד על האינטרס הביטחוני" * בנט: "בימים האחרונים מדברים על הצעת שלום שעשויה להגיע מארה"ב. נלמד לעומק כל הצעה מתוך כבוד לידידתנו ארה״ב, שהוכיחה שהיא רואה בישראל נכס אסטרטגי. יחד עם זאת, בהחלט נעמוד על האינטרס הביטחוני-לאומי שלנו"

    ממשלת בולגריה תפתח קונסוליית כבוד בירושלים * ראש הממשלה הודיע בפתח ישיבת הממשלה כי בולגריה תפתח קונסולית כבוד בירושלים. – "שוחחתי עם ראש ממשלת בולגריה שהחליט לפתוח קונסוליית כבוד בירושלים. אמרתי לו שזה צעד מבורך ואני מקווה שיוביל לפתיחת שגרירות בירושלים" * לדבריו, הקונסול יטפל לא רק בענייני בולגריה בירושלים, אלא בענייני בולגריה בכל ישראל.

חוץ

גורם אמריקני: "נגיש לצפון קוריאה לו"ז עם דרישות למימוש הבנות הפסגה"

פקיד אמריקני במערכת הבטחון אומר כי בתוך זמן קצר הממשל בוושינגטון יציג לקוריאה הצפונית לוח זמנים מסודר לצעדים שעליה לנקוט כדי לממש את ההצהרה המשותפת שחתמו עליה טראמפ וקים ג'ון און. * הפקיד הדגיש כי הוא יהיה מהיר דיו כדי להבהיר אם פניה של קוריאה הצפונית למימוש מזכר ההבנות או לא

ארדואן זכה ב-53% לאחר ספירת מרבית הקולות; למרות הטענות לזיופים מועמד האופוזיציה הודה בהפסדו

ועדת הבחירות המרכזית בטורקיה הכריזה כי ארדואן ניצח בבחירות לאחר שנמנו כ-97.7% מהקולות. * ארדואן: "מקווה שאף אחד לא יגרום נזק לדמוקרטיה בכך שינסה להסתיר את כישלונו בבחירות על ידי הטלת צל על כשרות הבחירות" * מועמד האופוזיציה, מוהארם אינג'ה, הודה בהפסד: "זו לא הייתה תחרות הוגנת, אבל ארדואן ניצח". * שיעור ההצבעה היה גבוה ועמד על 87% * מוקדם יותר, טענו היריב המרכזי של ארדואן וגוף עצמאי שספר את הקולות אמרו כי הנשיא זכה ל-10% פחות ממה שמעניקות לו התוצאות הרשמיות. בכיר באופוזיציה: "זה כאילו אנחנו צופים בתוצאות ממדינה אחרת" * באופוזיציה טוענים גם לאי-סדרים בתחנות הצבעה במזרח ובדרום-מזרח המדינה, ברקע החשש כי הנשיא לא יאפשר תחרות הוגנת. שישה תומכי אופוזיציה שתועדו מעליבים את ארדואן נעצרו על ידי הרשויות.

– נשיא טורקיה אמר בנאום הניצחון כי יתחיל לפעול למימוש כל ההבטחות שלו במערכת הבחירות. לדבריו, יורה לצבא להמשיך לשחרר עוד מאדמת סוריה כדי שהפליטים המתארחים בארצו יוכלו לשוב בבטחה לבתיהם

– ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ויו"ר הלשכה המדינית של החמאס אסמאעיל הנייה, התקשרו לארדואן וברכו אותו על ניצחונו

ארדואן יצטרך לצרף מפלגות מהאופוזיציה לממשלתו בכדי שיוכל להכניס תיקונים בחוקה; המפלגה הפרו-כורדית עברה את אחוז החסימה

למרות שינוי המשטר בטורקיה מפרלמנטרי לנשיאותי כשלנשיא יהיו סמכויות נרחבות – לרבות הוצאת צווים ללא אישור הפרלמנט, הכרזת מצב חירום ובחירת מחצית משופטי העליון. בכדי שארדואן יוכל להעביר חוקים ומדיניות כרצונו הוא יצטרך לפחות 330 מושבים בפרלמנט מתוך 600, ואם ישאף להכניס עוד תיקונים בחוקה הוא יזדקק לתמיכת שני שלישים מחברי הפרלמנט. * לפי ספירת הקולות, נחלש כוחה בפרלמנט של מפלגת הצדק והפיתוח (AKP) שמוביל ארדואן, והיא זכתה ב-42% מהקולות. בעלת בריתה המפלגה הלאומנית (MHP) זכתה ב-11%. * המפלגה הרפובליקאית הגדולה באופוזיציה, זכתה ב-23%, מפלגת הטוב (IYI) ל-10%, ומפלגת האושר (SP) השמרנית לפחות מ-2%. * המפלגה הפרו-כורדית (HDP) זכתה ב-11% מהקולות, והצליחה לעבור את אחוז החסימה על אף שמנהיגה בכלא.

בעקבות צו טראמפ: הממשל האמריקאי איחד בין 522 ילדים להוריהם המהגרים

המשרד לביטחון המולדת הודיע כי הוא נערך לאחד בין עוד 16 ילדים למשפחותיהם בהמשך היום. * משרד הבריאות האמריקאי: הורים שיגורשו מהמדינה צריכים לבקש במפורש שילדיהם יתלוו אליהם * טראמפ: "כשמהגר לא חוקי נכנס לארה"ב, עלינו לגרש אותו מיד למקום שממנו הגיע, ללא כל הליך משפטי"

משבר המהגרים באירופה: מנהיגי האיחוד בפסגת חירום

מרקל, מקרון וראשי מדינות נוספות נפגשו לוועידה לא רשמית בבריסל, לקראת הפסגה המלאה בסוף השבוע. זאת בצל המשבר הפנימי בגרמניה, המאיים על שלטון הקנצלרית, שמודה – לא יושג הסכם בין כולן * פסגת ראשי המדינות בבריסל: בהצעה שהגישה איטליה היא דורשת שכל מדינות האיחוד ישתתפו בקליטת המהגרים באופן שווה, ומדינה שלא תיקח חלק תעמוד בפני הפחתת תקציבים מהאיחוד האירופי * נשיא צרפת מקרון אמר שהאיחוד האירופי ניצב בפני משבר פוליטי סביב סוגיית ההגירה

איראן: שוללים אפשרות של תקיפה סעודית נגדנו

יועצו הצבאי של המנהיג העליון של איראן, עלי ספווי, אמר כי איראן אינה רואה בסעודיה ובשכנותיה איום והוא שולל אפשרות של תקיפה סעודית נגד איראן. עם זאת, אמר כי "אם ריאד תחליט לתקוף את איראן זה יהיה מעשה טיפשי והיא תשלם על כך מחיר כבד"

    לבקשת רוסיה: מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לדיון מיוחד על המצב במזה"ת ובצפון אפריקה

    איראן: מחאות בטהראן בעקבות ירידה דרמטית בערכו של הריאל האיראני מול הדולר. הפגנות ושביתות נרחבות של בעלי עסקים בעיר

    אתיופיה: עלה לשניים מספר ההרוגים בפיצוץ שאירע בבירה אדיס אבבה במהלך נאומו של רה"מ אבייה אחמד

    מאלי: לפחות 32 בני אדם השייכים לקבוצת הפולה נהרגו במתקפה שכוונה נגדם

    מצרים: הפרלמנט במדינה אישר להאריך את מצב החירום במדינה לשלושה חודשים החל מאמצע חודש יולי, בהתאם לדרישתו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי

    ניגריה: 86 הרוגים בעימותים שבטיים במרכז המדינה בין חקלאים לנוודים

    ניקרגואה: תינוק הרוג במהומות: הלחימה בין ממשלת ניקרגואה למתנגדיה מסלימה * כוחות הביטחון של הנשיא אורטגה פשטו על שכונות ועל מתחם מחאה בבירה מנגואה, וארבעה אנשים נהרגו, בהם תינוק בן שנה וחצי. * יותר מ-200 איש נהרגו מאז תחילת ההפגנות נגד השלטונות לפני כחודשיים (וואלה)

    סוריה: האופוזיציה במדינה טוענת כי כוחות אסד הפגיזו את העיר בסר אל-חריר שבמחוז דרעא, והוציאו מכלל שימוש את המרכז הרפואי במקום * ע"פ הדיווח ברשת אל-ג'זירה בתוך 12 שעות תקפה רוסיה 29 פעמים את העיר, ובתקיפות נהרגו לפחות ארבעה אנשים

    ספרד: משמר החופים במדינה הציל כ-800 מהגרים ששהו על כ-20 סירות קטנות וניסו להיכנס למדינה

    סעודיה: שני טילים נורו לעבר ריאד על ידי החות'ים בתימן ויורטו * כלי תקשורת בסעודיה מדווחים כי מערכות ההגנה האווירית יירטו טיל ששוגר לעבר הבירה ריאד. * "שמענו שישה פיצוצים ואורות מהבהבים נראו בשמיים"

    עיראק: ספירה ידנית חוזרת – רק בקלפיות החשודות

    צרפת: 10 בני אדם נעצרו בחשד שתכננו תקיפה אלימה נגד אזרחים מוסלמים

    – על פי סקרים בצרפת, הפופולריות של נשיא המדינה עמנואל מקרון נמצאת בשפל חסר תקדים – רק 40% מתושבי המדינה השיבו כי הם מרוצים מתפקודו

חדשות

התנכלות למני נפתלי – אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה – סמוך לשעה 01:30 לפנות בוקר במוקד 100 של משטרת ישראל התקבלה הודעה על עשן שעולה  מרכב שחונה ברחוב יאנוש קורצ'אק בעפולה * שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירת הארוע * לוחמי האש שהגיעו גם הם למקום השתלטו על העשן ולרכב נגרם נזק.

מחקירה ראשונית עולה כי הרכב שייך מני נפתלי תושב עפולה וממצאים ראשונים עולה כי ככל הנראה מדובר בניסיון הצתה. נפתלי סיפר כי לפני מספר ימים נגנב אופנועו ובמקום נמצאו מספרי החיתוך (קאטר) וממצאים נוספים שיכלו להביא למציאת האופנוע והאדם שגנב אותו, אך המשטרה התייחסה בקלות ראש לתלונתו. הפעם הוא תובע מהמשטרה בדיקה מעמיקה. נפתלי עצמו הוא זה שהצליח לכבות את השריפה ברכבו בהפעלת מטף לכיבוי אש. ברכב נמצאו סמרטוט מפוייח וחומרי הצתה

    בית המשפט הטיל צו סגירה סופי למיכל האמוניה וקנס בסך חצי מיליון שקלים על חברת "חיפה כימיקלים" * בית משפט השלום בחיפה הטיל צו סגירה סופי למיכל האמוניה של חברת חיפה כימיקלים והורה כי עליה לשלם קנס של חצי מיליון שקלים על כך שניהלה במשך לפחות 11 שנים את מכל האמוניה במפרץ בלי רישיון. * המפעל הצפוני של החברה מושבת כמעט לחלוטין מאז חודש נובמבר וכ-200 מעובדיו נמצאים מאז בחופשה ללא תשלום

בריאות

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מדווח על עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים לרגל החופש הגדול בקרב בני נוער * התופעה בולטת באופן מיוחד השנה בקרב נערים שמבקשים לבצע ניתוח להקטנת החזה הנקרא גינקומסטיה שנועד לטפל בתופעה של חזה גברי אשר גדל לממדים לא פרופורציונליים ויוצר מראה נשי * הסיבות לכך ידועות רק בחלקן, ככל הנראה נעוצות בגידול ניכר בשיעור ההשמנה של הילדים בארץ, ריבוי המזון המתועש וכן שינוי מודל היופי הגברי.

בין היתר בחופש הגדול לעומת שאר ימי השנה, באיגוד רואים גם ביקוש לשאר הניתוחים הרלוונטיים לבני נוער כמו ניתוחי אף והצמדת אוזניים

באיגוד קוראים להורים, לשקול את ההחלטה לעומק ביחד עם הבת או הבן לפני שחותמים על טופס ההסכמה לניתוח, לא להתפתות למבצעים ולוודא שבחרתם ברופא מומחה אמיתי בעל תואר שניתן על ידי משרד הבריאות

כלכלה

    ממשל טראמפ מקדם: איסור על חברות סיניות להשקיע בטכנולוגיות אמריקאיות * הממשל האמריקני מתכנן להטיל מגבלות על חברות סיניות המעוניינות לרכוש חברות העוסקות ב"טכנולוגיה משמעותית מבחינה תעשייתית" מתוך חשש מפני ייצוא טכנולוגיות אמריקניות. * תקנות של משרד האוצר האמריקני יאסרו על חברות שיש להן בעלות סינית בשיעור של 25% לרכוש חברות אמריקניות * המקור לכתבה מדגיש כי התוכנית אינה סופית והיא בשלבי פיתוח (וול-סטריט ג'ורנל)

יהדות

בית המשפט המחוזי : ניתן לקיים במרחב הציבורי אירועים עם מחיצות אך כל אדם חופשי להחליט באיזה צד של המחיצה לשהות * לאחר שראש עיריית תל אביב-יפו, הודיע כי לא יאפשר קיום אירוע בהפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי, לציבור דתי. החליט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב כי אירוע כזה שצפוי להתקיים בכיכר רבין יתקיים עם מחיצה יתקיים כמתוכנן לאחר שעיריית תל אביב חזרה בה מדרישתה לביטול האירוע. אך עם זאת, לפי בית המשפט, הכיכר תישאר חופשית וכל אדם יחליט באיזה צד של המחיצה לשהות, יוקצה אזור מעורב ולא יוצבו סדרנים. * בדיון בבית המשפט הבהירה עיריית תל אביב כי מעתה והלאה לא תאפשר לקיים אירועים בשטחה המוניציפאלי שיכללו הפרדה בין גברים לנשים. (אידישע פוסט)

חרדים

למרות התנגדות החרדים הקואליציה מתכננת להעלות את החוק המחייב עשרות אלפי חרדים להתגייס לצבא לקריאה ראשונה; לראשי המפלגות החרדיות זכות ווטו נגד העלאת החוק להצבעה, אך הם טרם הפעילו אותו

רה"מ נתניהו אמר בישיבת ראשי הקואליציה שבשבוע הבא יסתיימו 21 יום של תזכיר חוק הגיוס ואז תהיה אפשרות להביא את החוק לקריאה ראשונה בכנסת. לאחר הקריאה הראשונה תתקיים התדיינות בין כל מרכיבי הקואליציה על מנת להגיע להסכמה רחבה לקראת הקריאה השנייה והשלישית * שלושת הנציגים של המפלגות החרדיות הודיעו בישיבת ראשי הקואליציה שהם מתנגדים לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית. * למרות התנגדות החרדים – נתניהו יביא את חוק הגיוס להצבעה: "אני לא רוצה בחירות אבל גם לא מפחד מכם" * יצוין, כי לפי הסיכום הקואליציוני, לכל אחת ממפלגות הקואליציה זכות ווטו נגד עצם העלאת החוק הדורש מעשרות אלפי חרדים להתגייס לצבא, אך לבנתיים נראה כי טרם הודיעו לרה"מ על החלטה כזו. * הרשימה הערבית המשותפת, הפועלת בנושא בשיתוף פעולה עם המפלגות החרדיות הודיעה כי תעדר מההצבעה, זאת למרות היותה באופוזיציה והתקווה כי היא תתנגד לחוק * בליכוד בונים על כך שמפלגת יש עתיד תתמוך בהצעת החוק למרות היותה באופוזיציה. * לפי החוק החדש, באי עמידה ביעדי הגיוס יוטלו סנקציות כלכליות ובהמשך אף סנקציות פליליות (אידישע פוסט)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן