Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 29 ביוני 2018 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     תוכנית השלום של טראמפ: נתניהו דוחף בסתר לוויתור על שכונות בצפון ובמזרח ירושלים (מדיני)     בכירים פלסטינים: מדינות ערב ביקשו מארה"ב שלא לפרסם את תוכנית השלום שלה (מדיני)     הצוות האמריקני למו"מ מנמיך ציפיות; הסיכויים להצלחת "דיל המאה" נמוכים מאוד (מדיני)     הצבא הסורי השתלט על שש עיירות נוספות בפרברי דרעא (חוץ) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    תוכנית השלום של טראמפ: נתניהו דוחף בסתר לוויתור על שכונות בצפון ובמזרח ירושלים (מדיני)

    בכירים פלסטינים: מדינות ערב ביקשו מארה"ב שלא לפרסם את תוכנית השלום שלה (מדיני)

    הצוות האמריקני למו"מ מנמיך ציפיות; הסיכויים להצלחת "דיל המאה" נמוכים מאוד (מדיני)

    הצבא הסורי השתלט על שש עיירות נוספות בפרברי דרעא (חוץ)

    האו"ם: "מצב האזרחים בדרעא שבסוריה הוא קטסטרופה" (חוץ)

    הפוגה בדרום סוריה: במטרה ללחוץ על המורדים להיכנע (חוץ)

    דיווח: לוחמים בשורות המורדים הסכימו למסור את נשקם ולהגיע להסכם פיוס עם המשטר (חוץ)

    המורדים בדרום סוריה: מוכנים להיכנע, אך לא לעזוב את דרעא (חוץ)

    דיווח: ארה"ב תומכת בעמדה לפיה רוסיה שהיה אחראית על עתידה של סוריה בתנאי שהתסבוכת האיראנית במדינה תיפתר (חוץ)

    דיווח: טראמפ הציע למקרון עסקת סחר משופרת בתמורה לעזיבתה של צרפת את האיחוד האירופי (חוץ)

חדשות

היום בפעילות משולבת של שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב, יחידת הפיצו"ח ומס הכנסה בכפר מגא'ר בבית של בעל האיטליז  נתפס כ- טון בשר ועופות משחיטה שחורה הבשר הוחרם על ידי הכוחות ובעל האיטליז  בשנות ה-30 לחייו, זומן לחקירה.

סמוך לשעה 12:00 ברחוב שרת בעפולה הותקפה נהגת(31 עפולה) על ידי חשוד ככל הנראה בעקבות ויכוח על הדרך.

הפצועה פונתה לאחר שנפצעה באורח קל(ע"פ גורמי רפואה)מחבלות בפנייה לטיפול בבי"ח העמק בעפולה. שוטרי משטרת ישראל שהוזנקו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירת האירוע * מבוצעות פעולות לאיתור החשוד ומעצרו.

חשד לפשע שנאה בכרם פלסטיני באזור חברון, שם כ-80 גפנים נמצאו הבוקר כרותות ורוססה הכתובת "נקמה". המשטרה פתחה בחקירה וכרגיל, אין מעצרים

    עובד המינהל האזרחי הכריז על שטח כאדמת מדינה – והקים עליו מאחז לא חוקי * עובד במינהל האזרחי הכריז על שטח בגוש עציון כאדמת מדינה במסגרת תפקידו, ולאחר מכן התפטר, השתלט על השטח והקים במקום מאחז לא חוקי. במקום, הנקרא צורי יעלים, קיימת כיום חווה חקלאית ובית הארחה, שמרווחיהם נהנית חברה שהקים לויט עם שותף. המקום כולו הוקם ללא היתרים חוקיים, ואף הוצא נגדו צו הריסה. * מועצת גוש עציון תומכת בחווה הלא חוקית ומגייסת עבורה תרומות (הארץ)

    מסתמן: שר המשטרה יאריך בשנה נוספת את כהונתו של המפכ"ל * שר המשטרה ארדן אישר את המלצותיו של המפכ"ל אלשיך באשר לסבב המינויים בצמרת המשטרה, שאמור להיכנס לתוקף בסוף השנה. וגורם בכיר במשטרה אומר כי "קבלת המלצותיו של אלשיך – אמירה ברורה. ברור כי השר מתכוון להאריך את כהונת המפכ"ל". מנגד מקורביו של שר המשטרה אומרים כי לסבב המינויים שאושר אין קשר להחלטה לגבי המשך כהונת אלשיך. לדבריהם ארדן טרם החליט לגבי ראש המערכת, אולם הוא סבור כי אין מקום לפגוע בהתנהלות המשטרה (וואלה | מעריב)

    ראשת מח"ש החדשה: יש להימנע ככל האפשר ממעצר שוטרים * התנגדותה של ראש מח"ש החדשה למעצרים הביאה באחרונה לשחרור שוטרים שנחשדו בעבירות חמורות בתנאים מגבילים. * בשיחות סגורות היא הדגישה את הצורך להבריא את היחסים בין המחלקה לבין המשטרה, לאחר הקרע בין קודמה לבין אלשיך

    יחידה משטרתית ביצעה חיפוש בבית צעיר באמצעות צו שביהמ"ש סירב לאשרו * המשטרה פשטה על ביתו של הצעיר, וביצעה בו חיפוש ללא צו חוקי. בסיום החיפוש היא אף עצרה אותו, וביקשה את הארכת מעצרו. השופט דחה את בקשת המשטרה שיחרר את הצעיר ומתח ביקורת על התנהלות השוטרים ואמר כי שורה של קצינים ראו את הצו הדחוי והתעלמו ממנו "משמעות ביצוע החיפוש בנסיבות אלו היא כי מספר לא מבוטל של אנשי משטרה, אשר דרכם עבר מסמך זה, התעלמו מתוכנו. החל מנציג המשטרה בבית המשפט, דרך הגורם שקלט את המסמך ותכלל את ביצוע פעולת החיפוש וכלה בשוטרים שהגיעו לביתו של המשיב כשהם אוחזים במסמך ומציגים אותו לעיניו של המשיב כצו חיפוש שניתן על ידי בית משפט". * המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע, אך השופט סירב לאפשר להם זאת "סיכויי הערר נמוכים ואינני רוצה שהמשיב יבלה לילה מיותר במעצר"

    לוד מבקשת להאריך את הרכבת הקלה כך שתגיע לנתב"ג; נת"ע מסרבים * לפי ראש העיר, הארכת תוואי הקו החום, שייצא מראשון לציון ויגיע לנתב"ג, חיונית בשל פקקי התנועה הכבדים בדרך לנתב"ג בבוקר. בנת"ע סבורים שהארכת הקו תפגע ביעילותו ומציעים להשתמש באוטובוסים (הארץ)

למרות חוק הגיוס המקל ופוטר חרדים מגיוס ומפלה אותם לטובה מול כל צעיר בר גיוס בישראל – ניכרת היערכות שיא בקרב החרדים הקיצוניים לקראת עצרת ענק שתיערך ביום שני בערב בירושלים נגד חוק הגיוס; החרדים מתכננים הסעות מכל רחבי הארץ

פוליטי

    הצעת חוק: חבר כנסת הנמצא במהלך חקירה לא יוכל להרכיב ממשלה * ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעה, שיזמה חברת הכנסת רויטל סויד. על פי ההצעה, במידה והמועמד מצוי בחקירה פלילית, הוא ימנה מחליף, או שזה ימונה על ידי הנשיא (מעריב)

בטחוני

דריכות בישראל בעקבות התקרבות כוחות צבא סוריה לגבול ישראל

הצבא הגביר את הדריכות בקרב כוחותיו ברמת הגולן, לנוכח ההסלמה בלחימה בין משטר אסד לארגוני המורדים בדרום סוריה והתקרבות כוחות הצבא לגבול עם ישראל. * ישראל אינה צופה עימות ישיר בינה לבין הצבא הסורי, אך נערכת להשלכות אפשריות של המתקפה שבה פתח המשטר, בסיוע רוסי ואיראני, באזור דרעא, המרוחק כ-60 קילומטרים מן הגבול. * הרמטכ"ל שטס לחו"ל הציג בפני הרמטכ"ל האמריקני את הקווים האדומים שחצייתם תגרור את התבא להתערב בנעשה בסוריה

מדיני

תוכנית השלום של טראמפ: נתניהו דוחף בסתר לוויתור על שכונות בצפון ובמזרח ירושלים

קווי המתאר של "תוכנית המאה" האמריקאית מסבירים מדוע טורפדה החלטת הקבינט לגבי הסדרת המאחזים: נתניהו פשוט מותיר ואקום כדי לאפשר את העברת מרבית השטח לפלסטינים (מעריב)

בכירים פלסטינים: מדינות ערב ביקשו מארה"ב שלא לפרסם את תוכנית השלום שלה

לדברי פקידים פלסטינים, הנציגים הערבים הזהירו את קושנר וגרינבלט כי פרסום תוכנית שאינה תואמת את הציפיות הפלסטיניות עלולה לערער את היציבות במזרח התיכון * הבכירים הצביעו על כך שמדינות ערב מתמודדות כעת עם אתגרים פנימיים, לצד התפתחויות אזוריות כמו מלחמת האזרחים בסוריה והפעילות האיראנית באזור. לדבריהם, כפי שנמסרו להנהגה הפלסטינית, באווירה כזו פרסום תוכנית שאינה תואמת את הציפיות הפלסטיניות עלולה רק להגביר את המתח במזרח התיכון. (הארץ)

הצוות האמריקני למו"מ מנמיך ציפיות; הסיכויים להצלחת "דיל המאה" נמוכים מאוד

בתום סבב השיחות, התרשמו השליחים קושנר וגרינבלט כי הסיכויים להצלחת "דיל המאה" נמוכים מאוד. הסיבה העיקרית: החרם של הפלשתינים על הממשל. (ישראל היום)

    במבצע לילי מיוחד: ישראל העבירה סיוע הומניטרי לפליטים ברמת הגולן הסורית * במסגרת המבצע הלילי, שהתנהל בארבעה מוקדים, הועברו לצד הסורי כ-300 אוהלים וציוד רפואי, 13 טון מזון, 15 טון מזון לתינוקות, ציוד רפואי רב וביגוד. עם זאת, בצבא הדגישו כי לא יאפשרו כניסת פליטים לארץ

    סיור השרים על מוכנות העורף בוטל – בגלל דרישת משרד האוצר * במשרד האוצר ביקשו שלא לקיים את הסיור "בשל עבודת מטה אינטנסיבית" המתבצעת מול משרד הביטחון. * השרים היו אמורים לקבל סקירה מאלוף פיקוד העורף על תכנית רב שנתית להגנה בזמן חירום (וואלה)

חוץ

הצבא הסורי השתלט על שש עיירות נוספות בפרברי דרעא

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית של משטר אסד מדווחת כי הצבא הסורי השתלט על שש עיירות בפרברי דרעא, צפונית מזרחית לעיר. הכתב של אחד מערוצי התקשורת של המשטר בדרעא טען כי בידיו של הצבא הסורי כבר 55 כפרים באזור

האו"ם: "מצב האזרחים בדרעא שבסוריה הוא קטסטרופה"

נציב זכויות האדם של האו"ם מזהיר כי האזרחים בדרעא כלואים במצור ותחת הפצצות וירי מרגמות, בדומה לקרב ברוטה המזרחית, מה שעלול להוביל למצב של קטסטרופה * ארגוני זכויות אדם במדינה: יותר מ-120 אלף בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם בדרום המדינה מתחילת המתקפה הנוכחית של אסד * מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם: בתוך עשרה ימים נהרגו 98 אזרחים בעקבות המבצע של צבא אסד באזור דרעא, בהם 19 ילדים. מספר ההרוגים בשורות פלגי המורדים מאז תחילת המבצע עומד על 54

הפוגה בדרום סוריה: במטרה ללחוץ על המורדים להיכנע

הפסקת אש בת 12 שעות הושגה בתיווך רוסיה, זאת במטרה לאפשר יציאה של אזרחים, או לקדם הסדרה מקומית בחלק מהכפרים אליהם מתקדם הצבא הסורי.

דיווח: לוחמים בשורות המורדים הסכימו למסור את נשקם ולהגיע להסכם פיוס עם המשטר

בסוכנות הידיעות הרשמית של המשטר דווח כי לוחמים בשורות המורדים בכמה עיירות וכפרים בפרבר המזרחי והדרומי-מזרחי של העיר, הסכימו למסור את נשקם ולהגיע להסכם פיוס עם המשטר. * רשת סקיי בערבית מדווחת כי נציגי צבא רוסיה נפגשו שנית עם נציגי המורדים בדרעא כדי לדון בהסכם הפסקת אש חדש. לדבריהם, הרוסים דרשו שהמורדים ימסרו את האמל"ח ואת השליטה על מעבר הגבול עם ירדן. המורדים דורשים שצבא סוריה והמיליציות הפרו איראניות לא ייכנסו לשטחי השליטה שלהם

המורדים בדרום סוריה: מוכנים להיכנע, אך לא לעזוב את דרעא

קצינים בצבא סוריה החופשי הפעילים באזור דרעא העבירו בימים האחרונים מסרים למשטר אסד כי הם מוכנים להניח את נשקם בתנאי שיישארו בכפריהם ולא ייאלצו לעבור לאזור אחר, ובפרט לאידליב – שם מרוכזים המורדים שפונו מרחבי סוריה, ובעיקר החמושים הנמנים על הפלגים האסלאמיים. * אחד הקצינים אמר ל"הארץ" כי הכוחות הפועלים במחוז דרעא הם ברובם המכריע סורים בני המקום ולא בעלי אזרחות זרה כמו לוחמי דאעש, ואינם מזוהים עם האסלאם הקיצוני. "לאחרונה היה לחץ, בעיקר מצד הרוסים, שנצא לאידליב. אמרנו שאנחנו מבינים שבמאזן הכוחות הקיים הקרב אבוד ולכן אנחנו מוכנים להניח את הנשק ולהגיע להסדרה, אבל לא במחיר של לעזוב את האזור". לפי הקצין, בעקבות אי-ההסכמה הכריז הצבא הסורי באישור רוסיה על המבצע להחזרת השליטה על מחוז דרעא. (הארץ)

דיווח: ארה"ב תומכת בעמדה לפיה רוסיה שהיה אחראית על עתידה של סוריה בתנאי שהתסבוכת האיראנית במדינה תיפתר

העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, דיווח שהאמריקנים והרוסים מסכימים על רוב פרטי הפתרון לעתידה של סוריה. לדברי גורם רוסי ארצות הברית עדיין מחזיקה בעמדה שיש לתת לרוסיה "ייפוי כוח" להסדיר את הנושא, בתנאי שהתסבוכת האיראנית בסוריה תיפתר * שני מקורות דיפלומטיים אמרו לרשת CNN כי פגישתו של הנשיא טראמפ עם המלך עבדאללה עסקה ברצונו להגיע להסכם עם פוטין שיאפשר את נסיגתה של ארצות הברית מסוריה "בהקדם האפשרי"

דיווח: טראמפ הציע למקרון עסקת סחר משופרת בתמורה לעזיבתה של צרפת את האיחוד האירופי

הנשיא טראמפ הציע לנשיא צרפת מקרון עסקת סחר משופרת, תמורת עזיבה צרפתית את האיחוד האירופי. * הנשיא האמריקני העלה את ההצעה במהלך פגישתם של שני המנהיגים בבית הלבן לפני חודשיים (וושינגטון פוסט)

ניצחון לאיטליה: מנהיגי האיחוד האירופי הגיעו להסכם בנושא ההגירה; חיזוק גבולות ומרכזי סינון מהגרים בצפון אפריקה

מדינות האיחוד האירופי התכנסו בבריסל לפסגה שעיקרה קבלת החלטות בסוגיית משבר ההגירה באירופה. איטליה, שער הכניסה הראשי לאירופה, דרשה נטל שווה בפיזור המהגרים, מנגד, פולין והונגריה מתנגדות בתוקף לקלוט * בתום שיחות מרתוניות, מנהיגי הגוש הגיעו להבנות שבמסגרתן הסכימו המנהיגים עקרונית לסגור טוב יותר את גבולותיו החיצוניים של האיחוד האירופי ולהקים מרכזי סינון למהגרים, כדי להבדיל בין פליטים למהגרי עבודה. בשלב ראשון הם ישהו במחנות שהייה שימנעו מהמהגרים לנוע בחופשיות ביבשת עד להסדרת מעמדם.

מאות מפגינים התבצרו בבניין של הסאנט נגד חוק המהגרים ונעצרו

575 מפגינים שמחו נגד מדיניות ההגירה של ממשל טראמפ מול הסנאט, התיישבו על רצפת בניין משרדים של הסנאט והתעטפו בשמיכות כסופות – בדומה לאלו שחולקו במתקני מעצר לילדים שהופרדו מהוריהם בגבול, וקריאותיהם הדהדו בקומות העליונות של הבניין * לאחר שלא נענו לאזהרות משטרת הקפיטול הם נעצרו והועמדו בקבוצות ליד הקירות ונלקחו מהם השמיכות והשלטים. * פיזור ההפגנה והמעצר נמשכו כ-90 דקות. * שבעה מהמפגינים שוחררו.

    האיחוד האירופי ירחיב את הסנקציות הכלכליות נגד רוסיה * מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו היום להרחיב את הסנקציות הכלכליות נגד רוסיה בשל סיפוח קרים ותמיכה במורדים שנלחמים בכוחות הממשל במזרח אוקראינה

    מחוקק פולני: על גרמניה לשלם לנו על נזקים ממלחה"ע השנייה * ראש מפלגת השלטון התראיין לרדיו הממלכתי במדינה וטען: "זו הייתה גרמניה שפלשה לפולין, רצחה מיליונים מאזרחיה והרסה רכוש רב. עלינו לקבל פיצוי על כך"

    ארה"ב: דיווח: ראש הסגל בבית הלבן יעזוב בקרוב את תפקידו * טלטלה נוספת בבית הלבן? מקורות בוושינגטון מעריכים כי ראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי עשוי לעזוב את תפקידו לאחר שיסיים שירות של שנה בתפקיד. לדבריהם, טראמפ החל בהתיעצויות באשר למציאת מחליף לקלי. בין היתר הוזכרו כמועמדים מיק מולבאני המשמש מנהל התקציבים בבית הלבן וניק איירס המשמש ראש המטה של סגן הנשיא פנס * הגנרל ג'ון קלי, שיחתום בחודש הבא שנה בתפקיד, הכחיש את הדיווחים על עזיבתו וכך עשה גם טראמפ. * מאז ראשית כהונתו של טראמפ בינואר 2017, כחצי מנושאי המשרות הבכירות בממשל עזבו את תפקידם בנסיבות שונות

    דארפור: אמנסטי אינטרנשיונל: "ראיות לפשעי מלחמה בדארפור" * ארגון זכויות האדם פרסם תיעודים מחבל הארץ שמוכיחים כי פשעי המלחמה נמשכים: ביזה, רצח ושריפה של כפרים שלמים. * התמונות הופצו לקראת דיון באו"ם בדבר חידוש המנדט הבינלאומי באזור מוכה המלחמות. * הסניף הישראלי קרא להעניק לאזרחי סודן מעמד של פליטים (החדשות)

    לבנון: נסראללה: השינויים האיזוריים לא ישפיעו על הקמת הממשלה בלבנון * רשת אל מנאר הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה דיווחה כי מזכ"ל הארגון חסן נסראללה יישא נאום בשעה 17:30 בו ידבר על ההתפתחויות האחרונות בלבנון ובאזור. בנאומו אמר נסראללה כי השינויים האיזוריים לא ישפיעו על הקמת הממשלה בלבנון

    עיראק: 12 בני אדם שהורשעו במעורבות בטרור הוצאו להורג

    קוריאה: דיפלומטים רוסים ואמריקנים נפגשו ודנו במצב בקוריאה

    – נשיא קוריאה הדרומית: המגעים לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני מתקיימים הודות למערכת היחסים בין ארה"ב לקוריאה הדרומית * שר האיחוד הדרום קוריאני אמר שתהליך שלום מלא יתחיל בקרוב בחצי האי הקוריאני. כאשר ארצות הברית וקוריאה הצפונית צפויות לקיים שיחות בדרג גבוה, כדי ליישם את ההסכם מהפסגה האחרונה

    – סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית מתכוונת לפתוח משרד בבירת צפון קוריאה * סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית מתכוונת לפתוח משרד בפיונגיאנג, בירת קוריאה הצפונית. לוח הזמנים עדיין לא ידוע, אך נציגים של הסוכנות שוחחו על הנושא עם נציגים של סוכנות הידיעות הממלכתית של קוריאה הצפונית

    רוסיה: אירוע חריג בשדה התעופה במוסקבה שחלקו נחסם בשל אדם שנשכב על הרצפה. האדם נעצר ונלקח מהמקום, הרשויות ברוסיה מסרו כי האדם טען שהוא נושא מטען נפץ אך לא נמצא עליו כזה. שדה התעופה חזר לשגרה עם הסדרת האירוע

צרכנות

    בדיקת "גלובס": מוצרי החלב נמכרים מתחת למחיר המפוקח * המחלבות – ובעיקר תנובה וטרה – טוענות כי הן מפסידות על המוצרים המפוקחים ורוצות לייקר אותם, אך בדיקת "גלובס" מגלה כי מוצרים אלה נמכרים במחיר נמוך מהמחיר המפוקח בפער של עד עשרות אחוזים ככל הנראה משיקולי תחרות, הגדלת מכירות והגדלת נתחי שוק.(גלובס)

כלכלה

    שערים יציגים (26/06/18): דולר = 3.65 ; ליש"ט = 4.8075 ; אירו = 4.2551 ; פרנק שוויצרי = 3.6773

    דיווח בארה"ב: טראמפ אמר לעוזריו שהוא מעוניין לפרוש מארגון הסחר העולמי, כך מדווח האתר "אקסיוס" האמריקני. מנגד שר האוצר האמריקני, הכחיש את הדיווח לפיו הנשיא טראמפ מעוניין לפרוש מארגון הסחר העולמי ואמר כי אינו נכון

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן