Skip to content

אשדוד – עיר של ים וטעמים

מסתבר שלאשדוד יש לא מעט להציע, החל מהים לחופו היא שוכנת דרך אמנות שפוגשת ים וכמובן ים הטעמים והשפע הקולינרי שיש לעיר להציע. טעימה מאשדוד.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אני מניח שלא חשבתם על אשדוד כיעד לטיול הקרוב שלכם ובכן תחשבו שוב, במרחק נסיעה קצרה מתל-אביב ממוקמת לה אשדוד ומסתבר שהיא מציעה מגוון של אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה. אז אם את מחפשים יעד נוסף לבילויי החופש הגדול אזי אשדוד בהחלט יכולה להיות יעד ראוי במיוחד עם חוף הים המקסים לחופו היא שוכנת והשפע והגיוון הקולינרי שהיא מציעה.  הצטרפתי לסיור עיתונאים שערכה מחלקת התיירות הפעלתנית של עיריית אשדוד שביקשה לחשוף בפנינו את שיש לעירם להציע.

חול לבן ורך,שמים כחולים ומים צלולים,חוף לידו (צילום:דן בר-דוב)
מסעדת ארמיס שעל חוף לידו (צילום:דן בר-דוב)

את הסיור פתחנו בארוחת בוקר במסעדת " ארמיס" אותו ארמיס משלושת המוסקרטרים ("אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד") שימש השראה לבעלי מסעדת החוף המקסימה הצמודה לחוף לידו  שבה ניתן להנות מארוחות בוקר עם נוף לים וכלה בארוחות ערב לעת שקיעה בניחוח צרפתי.    מרחק קצר משם,אף הוא על חוף לידו שוכן מועדון הגלישה "לי-גל", חוף לידו הינו רצועת חוף  מדהימה ורחבה אשר מייצרת גלים לכל אורך השנה כך שכל גולשי הגלים, גולשי הקיאק, גולשי הסאפ וסוגי ספורט ימי נוספים יכולים למצוא במקום את מבוקשם . את המועדון הוותיק מנהלים צמד האחים גל דהן ושירן בוחבוט-דהן  שניהם מדריכי גלישה מוסמכים ואלופי גלישה בעצמם.

ספינת משא בנמל אשדוד (צילום:דן בר-דוב)
ספינת משא בנמל אשדוד (צילום:דן בר-דוב)
עגורני הענק של נמל אשדוד (צילום:דן בר-דוב)
אלפי המכוניות שמגיעות לנמל אשדוד (צילום:דן בר-דוב)

ואם אמרנו ים ואשדוד אזי נמל אשדוד היא תחנת חובה.  מרכז המבקרים של חברת נמל אשדוד פותח בפנינו צוהר לעולם המרתק של נמלי הים. בסיור הנמשך כשעה ומחצה המשלב מסלול חוויתי הכולל אמצעי הקרנה ואמצעי המחשה אינטראקטיביים החושפים את ההיסטוריה של הנמל, את פעילותו עתירת הטכנולוגיה ואת חשיבותו הכלכלית. לאחר הביקור במרכז המבקרים יצאנו כמובן לשטח הנמל לצפות מקרוב בעבודת הנמל: מנופי ענק, אניות עצומות, מטענים מגוונים ועוד. הסיורים מיועדים מגיל 9 ומעלה, ומתקיימים בימי שישי אחת לחודש, בהרשמה מראש בלבד, דרך עמוד הפייסבוק: תיירות אשדוד – visit Ashdod. ההשתתפות בסיור היא ללא תשלום.

אשדוד מבט מן הים (צילום:דן בר-דוב)

תחנתנו הבאה מספקת לנו זווית ראית נוספת של העיר – הפעם מכיוון הים וכמובן חוויה נוספת. קפטן ג'ק, הלא הוא הקברניט ג'ק סבג, הבעלים של חברת שייט אשדוד לוקח אתנו להפלגה קצרה על גבי ספינת קטמרן יפיפייה לאורך חופי אשדוד. לנו מספר ג'ק סבג כי חברת שייט אשדוד מציעה מבחר רחב של כלי שייט החל מספינות גדולות שיכולות לשאת כ 200 נוסעים וכלה בסירות בננה מהירות, ללקוחות הכוללים טיולי תלמידים ועד מסיבות רווקים בספינת הקטמרן.

אחת הספינות של קפטן ג'ק סבג (צילום:דן בר-דוב)

באשדוד פוגש הים גם אמנות, בפרוייקט יפה של העירייה, הוצבו בחוף הים,צפונית לחוף הקשתות, טטרפודים ענקיים (משקל כל אחד כ 15 טון ) המשמשים ביום-יום לבנייה וחיזוק המזחים של נמל אשדוד והפכו למעשה קנבס עבור יצירות אמנים שונים, רובם מקומיים. מנהל האמנותי של הפרויקט הוא האמן האשדודי הצעיר אליסף מיארה, ונטלו בו חלק בין היתר: ראובן כהן, ויטלי יעקב, אינה קצב, עוז מדר, אדוארד דולקרט , עידו בטלבי, הרצל דוסטיר ועוד.

האמנות פוגשת את הים,ציור על גבי טטרפודים (צילום:דן בר-דוב)
אליאסף מיארה,המנהל הקריאטיבי של פרוייקט הציור על גבי טטרפודים (צילום:דן בר-דוב)
האמנות פוגשת את הים,ציור על גבי טטרפודים (צילום:דן בר-דוב)
האמנות פוגשת את הים,ציור על גבי טטרפודים (צילום:דן בר-דוב)
האמנות פוגשת את הים,ציור על גבי טטרפודים (צילום:דן בר-דוב)

תחנתנו האחרונה שהתבררה כחביבה וטעימה הייתה במסעדת  Vox שבחוף הקשתות. ווקס מגדירה את עצמה כביסטרו עם תפריט ים תיכוני ,אבל אם תשימו לב בין פריטי המטבח הים תיכוני מסתתרות להן פניני המטבח הגיאורגי. אנה, השפית הגיאורגית, של הווקס מפליאה במלאכתה וחובבי המטבח המשובח הזה ימצאו פה מטעמים כמו האמרולי,מאפה עגול ממולא בגבינות,החינקלי, אותם כיסונים במילוי בשר,סמבוסיקי שהם כיסונים מטוגנים ממולאים בגבינות,צ'יבורקי שהם כיסונים ממולאי בשר וכמובן חצ'פורי משובח ביותר. פלטת הבשרים הענקית הייתה חוויה בפני עצמה ובשארית כוחותינו הגענו לקינוח ,כדורי גבינה מתוקים המוגשים עם שמנת וריבת דובדבנים. אז אם אתם חובבי מזון גיאורגי או אם אתם רוצים להכיר אותו ,או סתם ארוחה טעימה לעת שקיעה הווקס בהחלט מקום מומלץ. Vox רסטובר  חוף הקשתות, 053-9379102

כדורי גבינה מתוקים לקינוח (צילום:דן בר-דוב)
פלטת בשרים ענקית במסעדת ווקס (צילום:דן בר-דוב)
אמרולי ממולא בגבינות (צילום:דן בר-דוב)
צ'יבורקי במסעדת ווקס (צילום:דן בר-דוב)
חינקלי גיאורגיים במסעדת ווקס (צילום:דן בר-דוב)
החצ'פורי המשובח של מסעדת ווקס (צילום:דן בר-דוב)
סמבוסיקי גיאורגיים במסעדת ווקס (צילום:דן בר-דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן