Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 02 ביולי 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     בכיר קטארי: ישראל וחמאס מקיימות מגעים עקיפים לפתרון המשבר בעזה (מדיני)     דיווח: לקראת "עסקת המאה" – אבו מאזן במגעים לממשלת אחדות פלסטינית (מדיני)     צילומי לוויין חושפים: "צפון קוריאה מרחיבה מפעל לייצור טילים" – למרות הדיאלוג עם ארה"ב (חוץ)     טראמפ: ייתכן שהעסקה עם צפון קוריאה לא תצא לפועל (חוץ)     […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    בכיר קטארי: ישראל וחמאס מקיימות מגעים עקיפים לפתרון המשבר בעזה (מדיני)

    דיווח: לקראת "עסקת המאה" – אבו מאזן במגעים לממשלת אחדות פלסטינית (מדיני)

    צילומי לוויין חושפים: "צפון קוריאה מרחיבה מפעל לייצור טילים" – למרות הדיאלוג עם ארה"ב (חוץ)

    טראמפ: ייתכן שהעסקה עם צפון קוריאה לא תצא לפועל (חוץ)

    הביטוח הלאומי מקדם תוכנית שתחסוך למעמד הביניים אלפי שקלים בשנה (חדשות)

    הממשלה יוזמת: חיזוק הרחבה הרפורמית בסמוך למקום הקודש והמקדש (פוליטי)

    חוק הגיוס | הערב בשעה 18:30: רבבות חרדים בראשות מרנן ורבנן גדולי וחכמי התורה שליט"א בעצרת זעקה ואמירת סליחות לביטול הגזירה הנוראה (חרדים)

חדשות

הבוקר, הגיע לתחנת בנימין צעיר פלסטיני בן 19, תושב בורקה אשר החשיד את המאבטח בכניסה.

בחיפוש שבוצע על החשוד נתפסה סכין שהוסלקה * החשוד נחקר כעת

הותר לפרסום – זוג תיירים מברזיל נתפסו ונעצרו ע"י המשטרה עת שניסו להחדיר סמים מסוכנים לשטח ישראל בשווי מאות אלפי שקלים באמצעות קפסולות שהסתירו בגופם.

פעולות סיכול ייבוא הסמים המבוצעות ע"י משטרת ישראל באוויר, בים וביבשה הנן למען האזרחים הנורמטיביים שומרי החוק ועל מנת להרחיק את נגע הסמים מקרב האוכלוסייה

ראשיתה של חקירת המשטרה שנוהלה תחת צו איסור פרסום בתאריך 17.6.18, עם נחיתתם בנתב"ג של זוג תיירים (שנות ה – 40) מברזיל, שוטרים שחשדו בזוג, עיכבו אותם לבדיקה במהלכה עלה החשד כי מסתירים בגופם סמים מסוכנים

החשודים שנעצרו, נלקחו ע"י השוטרים לבית חולים, שם התגלו כ – 50 'קפסולות' המכילות חומר החשוד כסם מסוכן הנמצאות בתוך גופם של החשודים.

לאחר שהחשודים פלטו את הקפסולות מגופם והם נשקלו ע"י השוטרים עלה כי מדובר בכחצי קילו נטו של סם מסוכן מסוג קוקאין בשווי מאות אלפי שקלים.

החשודים נחקרו במשטרה בחשד לניסיון ייבוא סמים מסוכנים לתחומי מדינת ישראל.

מעצרם של החשודים הוארך אמש פעם נוספת בבית המשפט עד לתאריך 4.7.18, ובכוונת המשטרה להגיש נגדם ביום זה הצהרת תובע.

הכנסת תציין מחר, 3.7.28, את יום השפה הערבית, שמתקיים זו השנה השלישית ברציפות ביוזמת חבר הכנסת ד"ר יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת

היום המיוחד מתקיים השנה בסימן האיום לבטל את מעמדה של הערבית כשפה רשמית כפי שמוצע בחוק הלאום. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא מבקש להעביר את חוק הלאום בקריאה שנייה ושלישית עד תום המושב

הביטוח הלאומי מקדם תוכנית שתחסוך למעמד הביניים אלפי שקלים בשנה

לפי התוכנית החדשה, דמי הביטוח הלאומי ישתנו כך שבין שתי מדרגות התשלום הקיימות היום תתווסף מדרגה נוספת. שר הרווחה טרם אישר את היוזמה אך הביע תמיכה כללית בקידומה (הארץ)

    שפכי ההתנחלות למפוני עמונה מוזרמים לשדות של פלסטינים * ההתנחלות הוקמה בחופזה ללא מתקן לטיהור שפכים, והביוב מנוקז לבור שיקוע שעולה לסירוגין על גדותיו ומחלחל לשדות. תושב כפר תורמס עיא הסמוך: אחרי השתילה בקיץ ייגרם לנו נזק משמעותי (הארץ)

פוליטי

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר ביום שלישי הבא. החקירה צפויה לעסוק בתיק 4000 (כאן)

הממשלה יוזמת: הממשלה פועלת לחזק ולדרבן פעילות רפורמית וקונסרבטיבית בצמוד למקום הקודש והמקדש. * לטענת החרדים במקום צפויים להיערך הצגות מעורבות תוך פגיעה קשה בתורה הקדושה ובמקום המקדש * השר שטייניץ שמונה הלילה לוועדת המקומות הקדושים, וישמש כיו"ר הוועדה שמופקדת על אישור העבודות במקום הצהיר הבוקר בראיון לרשת ב' כי דעתו שיש ללכת כברת דרך ארוכה לטובת הרפורמים. * שרת התרבות שהתפוטרה מהתפקיד: "מצפוני לא נתן לי שקט, דרישת הרפורמים להפוך את הכותל למקום בו נשים וגברים מתפללים יחד, לא מקובלת עליי ולא על מורשת ישראל", לדבריה "נתניהו אמר לי שמבחינתו הוא מתכוון להעביר את המתווה". היא הוסיפה כי המהלך יהפוך את הכותל "למקום שאליו יבואו נשים שיעשו מניפולציות" * לאחר פרישתן של שקד ורגב מהוועדה, מי שירכיבו את הוועדה המיוחדת יהיו ראש הממשלה, שר האנרגיה והשר לשירותי דת. ובכך מסתמן רוב להחלת מתווה הכותל שיאפשר הצגות רפורמיות וקונסרבטיביות במתחם (אידישע פוסט)

בטחוני

התרחיש שמדאיג את ישראל בצפון: חיזבאללה ישיב את אלפי אנשיו מסוריה וינסה לאתגר את ישראל

הרמטכ"ל האמריקני אירח בוושינגטון את רמטכ"ל צבא לבנון טרם פגישתו עם הרמטכ"ל הישראלי. * גורמים במערכת הביטחון אמרו כי הועברו ללבנון מסרים ברורים לפיהם ישראל לא תאפשר שינויים במרחב. * החשש: חיזבאללה ישיב את אלפי אנשיו מסוריה וינסה לאתגר את ישראל (וואלה)

    במערכת הביטחון משלימים עם זה שאסד עוד יחזור לשלוט ב-100 הקילומטרים של הגבול * ישראל לא תתערב במלחמה כל עוד יתמלאו מספר תנאים, בהם שצבא אסד לא יכניס מערכות נשק כבדות כמו טנקים ולא יטיס מטוסים באזורים המפורזים מכוח ההסכם מ־1974 (מעריב)

מדיני

בכיר קטארי: ישראל וחמאס מקיימות מגעים עקיפים לפתרון המשבר בעזה

שגריר קטאר ברש"פ, סיפר לסוכנות הידיעות הסינית כי המגעים בין המדינה לארגון הטרור התקיימו בידיעת ארצות הברית כדי לפתור את המשבר ברצועה – "מו"מ לא ישיר מתקיים בין ישראל לחמאס במטרה להגיע לעסקה לשיפור המצב ההומניטרי בעזה". לדבריו, "עד כה לא הושג הסכם אך המו"מ נמשך; אנו מחפשים פתרון קבוע למצוקות של עזה ומעוניינים למנוע מלחמה חדשה. אנו מנהלים מגעים עם כל הפלגים בעזה" * השגריר ציין כי המו"מ מתקיים בידיעת האמריקנים (חדשות10)

דיווח: לקראת "עסקת המאה" – אבו מאזן במגעים לממשלת אחדות פלסטינית

עיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח מפי מקורות פלסטינים כי יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, פועל להקמתה של ממשלה פלסטינית חדשה שתהיה מקובלת על כל הפלגים הפלסטינים ובכלל זה תנועת החמאס, לקראת בחירות כלליות שיערכו בקרוב, ואשר תמנע פיצול בין הגדה לעזה במסגרת הסכם עתידי. * במסגרת המגעים, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בודק אפשרות להחזיר את סלאם פיאד לתפקיד ראש הממשלה הפלסטיני, במקום ראמי חמדאללה

    לאחר סיום המשבר עם פולין על רקע "חוק השואה": נתניהו דוחף לכך שפולין, סלובקיה והונגריה יעבירו את השגרירויות שלהן לירושלים (כאן)

חוץ

צילומי לוויין חושפים: "צפון קוריאה מרחיבה מפעל לייצור טילים" – למרות הדיאלוג עם ארה"ב

תצלומי לוויין חדשים מצפון קוריאה חושפים עבודות שנועדו להרחבת מפעל טילים שבעיר המהונג, בצפון-מזרח המדינה. * הפיתוחים שמיוצרים במפעל עשויים לאפשר לצפון קוריאה לתקוף גרעינית את אסיה ואפילו את ארצות הברית. * התמונות מצטרפות לצילומי לוויין נוספים של מרכז המחקר הגרעיני ביונגביון * גורמי מודיעין בארה"ב: "נעשית עבודה על מנת להונות אותנו" (וול סטריט ג'ורנל)

טראמפ: ייתכן שהעסקה עם צפון קוריאה לא תצא לפועל

יממה לאחר הדיווחים שצפון קוריאה הגבירה את קצב העשרת האורניום בשטחה, אמר נשיא ארה"ב טראמפ בראיון לפוקס ניוז כי ייתכן שהסכם עם צפון קוריאה, שלטענתו ינטרל את האיום הגרעיני מפיונגיאנג, לא יצא לפועל. – "עשיתי אתו עסקה, לחצנו ידיים, ואני באמת מאמין שהוא מתכוון לזה", אמר טראמפ בהתייחסו לפגישה עם קים באמצע החודש שעבר, "האם העסקה אפשרית? אני ואתה היינו בעסקאות שלא התממשו, יכול להיות שזה מה שיקרה". * הוא הדגיש שארצו לא התחייבה לדבר: "אז מה? היתה לנו פגישה. אבל לא עשינו כלום" (גרדיאן)

    המשבר בגרמניה: שר הפנים הציע לפרוש בשל מדיניות ההגירה של מרקל * גורמים במפלגה הבווארית אמרו כי זיהופר העלה את ההצעה במהלך פגישה סגורה, במחאה על מהלכיה של הקנצלרית. החלטתו שעשויה לערער את ממשלת גרמניה טרם הוגשה וגורמים במפלגה מנסים לשכנעו לשנות את דעתו (וואלה)

    אפגניסטן: 19 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות; 20 נפצעו

    הודו: 47 נוסעים נהרגו בהתהפכות אוטובוס * אוטובוס, שנשא 50 אנשים למרות שהיו בו רק 28 מושבים, הידרדר אל תוך ערוץ בעומק של 200 מטרים * סיבת התאונה לא ידועה (ישראל היום)

    יפן: הקיסר ביטל את תפקידיו הציבוריים בשל מצבו הבריאותי * קיסר יפן אקיהיטו הודיע על ביטול חובותיו הציבוריות לאחר שאובחן כסובל מבעיה בספיקת הדם המוחית. הקיסר בן ה-84 צפוי לפרוש מתפקידו בשנה הבאה

    מצרים: שלושה בכירים בדאע"ש הסגירו עצמם לידי מצרים * העיתון "אל חייאת" הרואה אור בלונדון מדווח מפי מקורות בשבטים הבדואים של צפון סיני כי שלושה בכירים בשלוחת דאע"ש בסיני הסגירו עצמם לידי כוחות הביטחון המצרים. לפי הדיווח, השלושה, מהעיר רפיח, הסגירו עצמם בצעד נדיר לאחר שהתברר להם כי המצור עליהם מתהדק

    – ארגוני זכויות אדם בצרפת טוענים כי הממשל הצרפתי ומספר חברות פרטיות סיפקו ציוד מעקב לממשלה המצרית, שכוון לשליטה והשתקה של אזרחים במצרים

    מקסיקו: מועמד השמאל נבחר לנשיאות בניצחון סוחף * עשרות מיליונים מאזרחי המדינה הלכו אמש לקלפיות על מנת לבחור נשיא, חברי פרלמנט ונושאי משרות מקומיות, בבחירות שנחשבות לחשובות ביותר המדינה בעשרות השנים האחרונות. * לאחר שוועדת הבחירות הכריזה כי אנדרס מנואל לופז אוברדור זכה בכ-53% מקולות הבוחרים. הוא הבטיח להיאבק בשחיתות ולפעול למען "האזרחים הנשכחים ביותר" * מועמד מפלגת השלטון לתפקיד הודה בהפסדו ואיחל ללופס אוברדור הצלחה בתפקיד * בשעת פתיחת הקלפיות אמר לופס אוברדור "אלו יותר מבחירות. זוהי מהפכה. היום אנשים יכולים לבחור בין המשך של אותו הדבר לבין שינוי אמיתי". * טראמפ בירך: "מצפה לעבוד איתו"

    סוריה: דיווח: אחרי אל-ג'יזה, המורדים בעיירה בוסרא א-שאם הסכימו להיכנע לצבא אסד * אמצעי התקשורת המזוהים עם משטר אסד מדווחים שמו"מ בין נציגי המשטר הסורי והמורדים מצבא סוריה החופשי בבוסרה א-שאם שבדרום סוריה, הוביל להסכם שבמסגרתו ימסרו האחרונים את הנשק הקל והכבד שברשותם קודם לכניסת כוחות המשטר לעיירה. האופוזיציה טרם הגיבה לדיווח * עיתון "אל-חיאת" דיווח כי הקרבות בדרעא פחתו ברקע המו"מ בין הצדדים.

    – משטר אסד הגדיל את אחיזתו וכעת חולש על 58% מדרעא * מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם מסר כי המשטר הסורי הגדיל את שטח שליטתו בדרעא מאז תחילת המתקפה נגד המורדים, וכעת חולש על 58% משטח המחוז. גם אתמול נרשמו חילופי אש בין הצדדים ודווח על תקיפות של המשטר בכמה אזורים בדרעא, ובמקביל על התקפות נגד של פלגי המורדים

    – עיראק החלה בבניית גדר בגבול עם סוריה * בעיראק החלו בבניית גדר בגבול עם סוריה במערב המדינה, במטרה למנוע חדירה. דובר משמר הגבול העיראקי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי העבודות החלו לפני עשרה ימים. בהמשך יחפרו מנהרות בעומק של שלושה מטרים וייעשה שימוש בכטב"מים כדי לעקוב אחר הנעשה בגבול

    – ראש ממשלת ירדן, עומר א-רזאז, על התיישבות הפליטים הסורים בסמוך לגבול מדינתו: "אנחנו שולטים באופן מלא על הגבולות שלנו. אין אף מדינה בעולם שפותחת את הגבולות שלה בצורה מלאה למאות אלפים, במיוחד לאור המצב שבו הציבור הבין לאומי מכחיש את אחריותו בנוגע לעניין זה"

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן