Skip to content

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: בטל את שחרור בניזרי

"שחרורו המוקדם של בניזרי מעביר מסר שלילי לציבור ושם לאל את מאמצי מערכות המשפט ואכיפת החוק ליצירת הרתעה אפקטיבית של אנשי ציבור מפני מעשי שחיתות", קובעת התנועה. דורשת לבדוק את תהליך קבלת ההחלטות על השחרור המנהלי, נוכח הפרסומים שאנשי ש"ס היו מעורבים בו מאת צבי זינגר התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"שחרורו המוקדם של בניזרי מעביר מסר שלילי לציבור ושם לאל את מאמצי מערכות המשפט ואכיפת החוק ליצירת הרתעה אפקטיבית של אנשי ציבור מפני מעשי שחיתות", קובעת התנועה. דורשת לבדוק את תהליך קבלת ההחלטות על השחרור המנהלי, נוכח הפרסומים שאנשי ש"ס היו מעורבים בו

מאת צבי זינגר

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לפעול נגד שחרורו המוקדם של השר לשעבר שלמה בניזרי. זאת, בעקבות בעקבות התקפתו הקשה של בניזרי על מערכת המשפט ושלטון החוק, תוך שהוא מציג עצמו כקדוש מעונה.

"לשקול את השחרור מחדש". שלמה בניזרי (מקור תמונה: ויקיפדיה).

על רקע התבטאויותיו באמצעי התקשורת, בהם תקף אישית את השופט העליון בדימוס אדמונד לוי ואף השווה עצמו לחייל גלעד שליט, טוענת התנועה במכתבה ליועץ המשפטי כי "התקפתו משולחת הרסן של מר בניזרי על מערכת המשפט ושלטון החוק, תוך שהוא מציג עצמו כקדוש מעונה, אינה עולה בקנה אחד עם תכליות החוק והשחרור המוקדם".

היועצת המשפטית של התנועה, עו"ד צרויה מידד-לוזון, ביקשה במכתבה לוויינשטיין לקבל את פרוטוקול הדיונים של ועדת השחרורים. מידד-לוזון מצטטת פרסומים בהן נאמרי כי בניזרי הביע חרטה על מעשיו. "באם הפרסומים נכונים", נאמר במכתבה, "הרי ששחרורו של בניזרי היה מקח טעות בהתבססו על חרטה בלתי כנה".

במכתב קודם ליועץ המשפטי, בעקבות החלטת הועדה לשחרר את בניזרי, הביעה התנועה עמדה כי בפרשות חמורות של מעילת נבחרי ציבור בנאמנותם ובשליחותם הציבורית, ישנה חשיבות מיוחדת ליצירת הרתעה אפקטיבית אשר תחזק את אמון הציבור בנבחריו ושלטון החוק ותמנע הישנות מקרי שחיתות שלטונית נוספים בעתיד.

"לצערנו", מוסיפה עו"ד מידד לוזון, "במקרה זה נראה כי שחרורו המוקדם של מר בניזרי מעביר מסר שלילי לציבור ושם לאל את מאמצי מערכות המשפט ואכיפת החוק ליצירת הרתעה אפקטיבית של אנשי ציבור מפני מעשי שחיתות".

בסיום המכתב מבקשת התנועה מהיועץ לשקול הפעלת סמכותו ולפעול כנגד שחרורו המוקדם של מר בניזרי . בנוסף, היא מבקשת ממנו לבחון את תהליך קבלת ההחלטות בדבר "השחרור המינהלי" והפחתת תקן הכליאה. כל זאת, היא מפרטת "נוכח טענות המתפרסמות בכלי התקשורת כי ההחלטות בנושא קודמו, לכאורה, על ידי חבריו למפלגה של מר בניזרי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן