Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום שני 16 ביולי 2018

כותרות המהדורה     דיווח: ישראל תקפה בסיס צבאי בסמוך לשדה התעופה שבעיר חלב; לפחות 4 הרוגים (בטחוני)     המתיחות בדרום |טרור העפיפונים נמשך: חמאס ממשיך לשלוח בלוני תבערה; הקבינט: להגיב צבאית לכל עפיפון; חיל האוויר תקף משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה (בטחוני)     – כוננות: כיפת ברזל נפרשה באזור המרכז; גיוס מילואים לתגבור מערך ההגנה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח: ישראל תקפה בסיס צבאי בסמוך לשדה התעופה שבעיר חלב; לפחות 4 הרוגים (בטחוני)

    המתיחות בדרום |טרור העפיפונים נמשך: חמאס ממשיך לשלוח בלוני תבערה; הקבינט: להגיב צבאית לכל עפיפון; חיל האוויר תקף משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה (בטחוני)

    – כוננות: כיפת ברזל נפרשה באזור המרכז; גיוס מילואים לתגבור מערך ההגנה האווירית (בטחוני)

    הותר לפרסום – חשיפת ארכיון הגרעין האיראני | מוצאי ט"ו בשבט, 22:30: פחות מ-24 סוכנים חדרו למתחם סודי בטהראן ניטרלו את האזעקה, פרצו שתי דלתות ויצאו תוך שש וחצי שעות עם טון וחצי מסמכים (בטחוני)

    – דיווח: איראן קיבלה מידע לייצור נשק גרעיני מפקיסטאן ומגורמים זרים נוספים (בטחוני)

    פסגה דרמטית בבירת פינלנד: פוטין וטראמפ ייפגשו במשך 90 דקות; טראמפ: הציפיות שלי נמוכות; גרמניה חוששת שיגיעו להסכם חד-צדדי עם פוטין (חוץ)

    טראמפ: אתמודד שוב על הנשיאות בעוד שנתיים "כולם רוצים אותי ושום דמוקרט לא יכול לנצח אותי" (חוץ)

    נציגים של ארה"ב וצפון קוריאה נפגשו בנוגע להשבת שרידי החיילים האמריקנים; בימים הקרובים יחודשו החיפושים בשטח קוריאה הצפונית

    שנחשבים נעדרים מאז מלחמת קוריאה לפני יותר מ-65 שנים (חוץ)

    מחאה חברתית בדרום עיראק: שני מפגינים נהרגו במחאות על המצב הכלכלי; מאות מפגינים ניסו להסתער על מבנה השלטון בבצרה (חוץ)

    בושה: פחות מ-2.5 שקל לשנה – זהו סכום הסיוע של המדינה לשיקומם של 458 פגועי ראש (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: נאה עד מעונן חלקית עם הכבדה נוספת בעומסי החום. עדיין חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן.

    שלישי: חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב האזורים.

    רביעי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    חמישי: בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות אך הן עדיין תהיינה מעט גבוהות מהרגיל לעונה. צפויה הקלת מה בעומסי החום.

חדשות

בושה: פחות מ-2.5 שקל לשנה – זהו סכום הסיוע של המדינה לשיקומם של 458 פגועי ראש

ארגון יד שרה העוסק בשיקום אנשים עם מוגבלויות, עודכן כי משרד הרווחה יקטין ביותר מ-99% את התקציב לשנה זו. והיא תזכה למימון בסך 1,069 שקלים עבור 458 פגועי ראש שהיא משקמת בחמישה מרכזים בישראל – פחות משני שקלים וחצי לשנה עבור כל משוקם. לעומת זאת ב-2017 המשרד העביר לעמותה 114 אלף שקלים בלבד עבור שיקומם של 485 פגועי ראש (פחות מ-250 שנה לשנה עבור כל משוקם).

    נהגים, שימו לב: המשטרה הציבה מצלמות שנלחמות בשימוש בסלולרי * אגף התנועה מגביר את האכיפה בכבישים באמצעות עשרות מצלמות ניידות שמוצבות מידי יום ברחבי הארץ ואוכפות בעיקר שימוש בסלולרי בזמן הנהיגה, המצלמות זזות כל כמה ימים בין הכבישים, עכשיו הן מוצבות בכביש מספר אחת ונהגים שתועדו שם היום, יגלו בתיבת הדואר שלהם דוחות כבר בימים הקרובים (החדשות)

    מכה לפרקליטות: בג"ץ הורה לשחרר את הקטין שעונה במסגרת חקירת פרשת דומא * בית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות ושחרר למעצר בית את א' שהואשם במעורבות בתכנון האירוע ושהה במעצר במשך כשנתיים וחצי. * בשבוע שעבר שחרר בית המשפט המחוזי את א' למעצר בית תחת איזוק אלקטרוני, פיקוח וערבות בסך מאות אלפי שקלים, והפרקליטות השיגה צו עיכוב ביצוע עד לדיון בבג"ץ * לפני חודש נפסלה הודאתו לאחר שהתברר כי זו הוצאה ממנו בעינויים * הפרקליטות: לומדים את ההחלטה.

    החוק שיגביל עתירות פלסטינים לבג"ץ אושר לקריאה שנייה ושלישית * ועדת חוקה אישרה את החוק שיהפוך את המחוזי לערכאת הדיון הראשונה בעתירות של תושבי השטחים. בקואליציה אמרו ל"הארץ" כי החוק נועד להקשות על פלסטינים לעתור נגד המדינה (הארץ)

בטחוני

דיווח: ישראל תקפה בסיס צבאי בסמוך לשדה התעופה שבעיר חלב; לפחות 4 הרוגים

דיווח סורי: ישראל תקפה אתרים צבאיים של המשטר הסורי מצפון לנמל התעופה בעיר חלב, לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות האדם, המתקפה כוונה נגד מחסני נשק של המיליציות האיראניות הפועלות בסוריה ושל צבא אסד. * לפי דיווח באתר סורי המקורב למשטר אסד: ארבעה הרוגים בתקיפה, מנגד גורם צבאי סורי רשמי אמר לסוכנות הידיעות הסורית "סאנא" כי נגרם נזק בתקיפה, אך לא היו נפגעים * גורם רשמי בצבא סוריה מסר לסוכנות שהתקיפה היא ניסיון של "האויב הציוני" לתמוך בארגוני המורדים בדרעא ובקוניטרה. לדבריו, ישראל "תקפה את אחד מהמתחמים הצבאיים בצפון שדה התעופה א-ניירב".

 

המתיחות בדרום | טרור העפיפונים נמשך: חמאס ממשיך לשלוח בלוני תבערה; הקבינט: להגיב צבאית לכל עפיפון; חיל האוויר תקף משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה

ירידה דרמטית נרשמה אתמול (א') במספר השריפות שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה, אולם על אף הפסקת האש שסוכמה במוצאי שבת בין ישראל לחמאס, טרור העפיפונים נמשך פעיל בהכנת עפיפוני תבערה אמר ל"הארץ" כי הוא לא קיבל הוראה להפסיק את פעילותו. "יש דמויות בדרג המדיני והביטחוני בחמאס שמעבירים לנו מסרים, ולא קיבלנו שום מסר חדש שמבקש מאיתנו להפסיק או להוריד את רף הפעילות". * בתום ישיבת הקבינט הנחה הדרג המדיני את הצבא להגיב לכל עפיפון שישוגר כלפי ישראל. כשעה לאחר החלטת הדרג המדיני תקף הצבא בפעם השלישית מפריחי עפיפוני ובלוני תבערה

– שליח האו"ם למזה"ת, ניקולאי מלאדנוב, קרא להפסיק את שיגור עפיפוני התבערה אל ישראל ואומר כי כל הצדדים נדרשים לקחת צעד לאחור: "היינו אתמול על סף עימות אמיתי בעזה. אני מבקש מתושבי עזה לשמור על התהלוכות ועל הפעילויות בדרכי שלום, ולהתרחק מפעילות חמושה" * מישראל דרשת להיות "מרוסנת בתגובתה" תוך שהוא "מבקש מהצלפים הישראלים שלא לירות בילדים". לדבריו: "הדרך היחידה להתקדם היא להפסיק עם ההפצצות וההצתות, והצעד השני הוא לפתור את הבעיות ההומניטריות של רצועת עזה"

כוננות: כיפת ברזל נפרשה באזור המרכז; גיוס מילואים לתגבור מערך ההגנה האווירית

בעקבות המתיחות בדרום והחשש מהסלמה נוספת, הצבא תגבר את פריסת הסוללות שלו בגוש דן ובדרום. כמו כן, התבצע גיוס מילואים לתגבור מערך ההגנה האווירית. * הכרזת הצבא על כך נועדה להבהיר כי ישראל נערכת לאפשרות של הסלמה * המסר שהועבר לחמאס, גם באמצעות מתווכים, הוא שישראל לא מוכנה להבליג על שיגור עפיפונים * קצין בכיר בחיל-האוויר התייחס להסלמה האחרונה ואמר כי לא פגעו בפעילי טרור של החמאס בשל הוראות הדרג המדיני.

חשיפת ארכיון הגרעין האיראני | מוצאי ט"ו בשבט, 22:30: פחות מ-24 סוכנים חדרו למתחם סודי בטהראן ניטרלו את האזעקה, פרצו שתי דלתות ויצאו תוך שש וחצי שעות עם טון וחצי מסמכים

בתוך פחות משש שעות ו-29 דקות: במוצאי ט"ו בשבט, פרצו סוכנים מטעם המוסד למחסן באזור התעשייה של טהראן כדי לגנוב מסמכים מארכיון הגרעין הסודי של איראן. * סביב המחסן ששכן בבניין שלא קשור לתוכנית הגרעין הרשמית ובמיקום מרוחק מהארכיון הרשמי של משרד ההגנה. לא היו שומרים מסביב לשעון, וזאת בכדי לא לעורר חשד שמדובר במיקום בעל חשיבות. ועל הסוכנים היה לסיים את משימתם בתוך שש שעות ו-29 דקות, לפני הגעתו של שומר הבוקר בשעה 7:00. בזמן מוגבל זה, היה עליהם לנטרל את האזעקות, לפרוץ שתי דלתות, לחדור אל עשרות כספות ענק ולצאת מהעיר עם חצי טון של חומר סודי.

– פחות מ-24 סוכנים לקחו חלק בפריצה, והמידע הוברח מאיראן בכמה דרכים שונות, כיוון שחלק מהחומרים היו גדולים ומסורבלים מדי מכדי לקחת אותם, הסוכנים פתחו רק את הכספות החשובות ביותר ומתוכן שלפו את החומרים החיוניים ביותר.

– בשעה שבע בבוקר, הגיע המאבטח האיראני למחסן וגילה שהכספות נפרצו. האיראנים פתחו במבצע כלל ארצי שכלל כלל עשרות אלפי אנשי אבטחה ומשטרה איראניים, למציאת הפורצים, שלפי גורם רשמי בישראל.

– הסוכנים הגיעו למחסן מצוידים במבער שמגיע לחום של כמעט 2,000 מעלות בכדי לפרוץ ל-32 הכספות במקום, אך למעשה ברבים מהכספות הם כלל לא נגעו. והתמקדו בכספות שבהן אוחסנו התיקיות עם הכריכות השחורות, אלו שמכילות את החומר הסודי החשוב ביותר. כשהבוקר עלה, יצאו הסוכנים מהמחסן עם 50 אלף עמודים ו-163 דיסקים של תזכירים, סרטוני וידאו ותוכניות שונות.

דיווח: איראן קיבלה מידע לייצור נשק גרעיני מפקיסטאן ומגורמים זרים נוספים

לפי הדיווח בניו יורק טיימס ובוושינגטון פוסט, מסמכי ארכיון הגרעין האיראני שנתפסו מעידים שאיראן קיבלה מידע לייצור נשק גרעיני מפקיסטאן ומגורמים זרים נוספים. לפי הדיווחים, המסמכים אף מוכיחים כי טהראן התקרבה לטכנולוגיה לייצור פצצה גרעינית לפני 15 שנה. * בין היתר, המסמכים מלמדים שהתוכנית הסודית של איראן כללה מחקר מקיף אודות האופן שבו מייצרים אורניום, כמו גם ניסויים מתקדמים של ציוד ליצירת נויטרונים הדרושים להתחלת תגובת שרשרת גרעינית. חלק מהמסכים נוגעים לקשיים שבהרכבת ראש חץ גרעיני על טיל איראני מסוג שיהאב 3. מסמך אחר סוקר אתרים אפשריים לקיום ניסויים גרעיניים, ומפרט תוכניות לבנות מקבץ ראשוני של חמש פצצות.

    תאונת עבודה: מפקד יחידת הרקטות בגדודי חללי אל-אקצא נהרג בזמן הכנת טיל * פיצוץ גדול שהרעיד בניין מגורים במערב עזה וגרם למותם של אב ובן ופציעת אדם נוסף באורח קשה, התברר כתאונה שנגרמה כתוצאה מהכנת אמצעי לחימה נגד ישראל * ראש מערך הרקטות בגדודי חללי אל-אקצה של פת"ח, המקורב לחמאס נהרג בפיצוץ לצד בנו בן ה-13 * במשטרה הפלסטינית טענו כי השניים נהרגו מפיצוץ נפל של טיל ישראלי

    מנהיג חמאס: צעדות השיבה יימשכו עד הסרת המצור * מנהיג חמאס, אסמעיל הנייה: תהלוכות השיבה יימשכו עד הסרת המצור מעל הרצועה. אנו אומרים לאויב – עזה היא מצודה שלא תיפול, והיא ספינה שלא תטבע, חרף הים הסוער סביבה. גורמים רבים פנו אמש לחמאס כדי להשיב את הרגיעה, אך אמרנו שעל האויב לחדול מתוקפנותו ורק אז נפסיק את הירי

המדינה ביקשה מבג"ץ להאריך את תוקף חוק הגיוס בשבעה חודשים, בכדי לאפשר להם לחוקק חוק שהחרדים הקיצוניים טוענים כעת כי הוא גרוע כפליים מקודמו

הפרקליטות ביקשה אתמול (ראשון) מבג"ץ להאריך את תוקף חוק גיוס בני הישיבות בשבעה חודשים נוספים, זאת בכדי לאפשר לכנסת לגבש חוק גיוס חמור בכפליים מקודמו. הבקשה הוגשה בהתאם לדרישת רה"מ ושר הבטחון, ועל דעתו של היועמ"ש. * בבקשה נכתב כי היא "מוגשת כמוצא אחרון של ממש", ונטען בו כי כבר לפני תשעה חודשים הוקמה ועדה בראשות שר התיירות, לצורך גיבוש מתווה חדש לגיוס בני ישיבות * סיעת יש עתיד והפורום לשוויון בנטל שעתר נגד חוק הגיוס הקודם והביאו לפסילתו הודיעו לבג"ץ כי הם מתנגדים להארכת החוק הקודם (אידישע פוסט)

מדיני

    מקורב למשרד החוץ הרוסי לעיתון "אל-חייאת": הסיכויים שמוסקבה תצליח להגדיל את תפקידה בפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני באמצעות נקיטת יוזמות חדשות נמוכים, בשל הנוקשות הישראלית. (חדשות10)

חוץ

פסגה דרמטית בבירת פינלנד: פוטין וטראמפ ייפגשו במשך 90 דקות; טראמפ: הציפיות שלי נמוכות; גרמניה חוששת שיגיעו להסכם חד-צדדי עם פוטין

נשיא ארצות הברית טראמפ נחת בהלסינקי לקראת מפגש הפסגה עם מקבילו הרוסי פוטין. לפי לוח הזמנים שפורסם ע"י הבית הלבן, המפגש בין המנהיגים ימשך 90 דקות * על הפרק: פרויקט הגרעין של איראן ומעורבותה בסוריה * טראמפ בריאיון לרשת CBS: "אני הולך לפסגה עם פוטין עם ציפיות נמוכות, אשקול לדרוש את הסגרתם של הקצינים הרוסים שהואשמו בהתערבות בבחירות" * פסגה רשמית כזו, בין מנהיגי שתי המעצמות לא היתה מאז פגישתם של ג'ורג' וו בוש ופוטין לפני יותר מעשור, ולכל צד ציפיות משלו

– שר החוץ הגרמני, פנה אל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והזהיר אותו מפני ביצוע עסקאות חד צדדיות עם רוסיה. * טראמפ האשים את גרמניה בהיותה "שבויה" של רוסיה בשל התלות שלה באנרגיה הרוסית

טראמפ: אתמודד שוב על הנשיאות בעוד שנתיים "כולם רוצים אותי ושום דמוקרט לא יכול לנצח אותי"

בראיון לעיתון "מייל און סאנדיי", אמר טראמפ שהוא מתכוון להתמודד לבחירה שוב על הנשיאות בשנת 2020 לתקופת כהונה שניה, כי "כולם רוצים אותי" ומשום שאין לדבריו מועמדים דמוקרטים שיכולים לנצח אותו "אני מכיר את כולם ולא רואה אף אחד"

– דיווח: טראמפ גייס 88 מיליון דולר לקמפיין הבחירות של 2020

נציגים של ארה"ב וצפון קוריאה נפגשו בנוגע להשבת שרידי החיילים האמריקנים; בימים הקרובים יחודשו החיפושים בשטח קוריאה הצפונית

נציגים צבאיים של קוריאה הצפונית וארה"ב נפגשו אתמול בגבול בין הקוריאות, על מנת לדון בנושא החזרת גופות החיילים האמריקנים שנהרגו במלחמת קוריאה, אלו הם המגעים הראשונים זה תשע שנים בין גורמים צבאיים בין שתי המדינות, לאחר שפגישה שתוכננה בשבוע שעבר בוטלה. * שר החוץ האמריקני אמר כי, צוותי עבודה של ארה"ב ושל קוריאה הצפונית יחלו היום לתאם את השבת החללים האמריקנים במלחמת קוריאה שעצמותיהם נמצאות בידי המשטר בפיונגיאנג. * לפי משרד החוץ האמריקני, בימים הקרובים יתחדשו החיפושים אחר 5,300 חיילים שנחשבים נעדרים מאז מלחמת קוריאה לפני יותר מ-65 שנים

מחאה חברתית בדרום עיראק: שני מפגינים נהרגו במחאות על המצב הכלכלי; מאות מפגינים ניסו להסתער על מבנה השלטון בבצרה

המחאות בדרום עיראק: מקור ביטחוני עיראקי מסר לערוץ אלחדת' כי שני בני אדם נהרגו בעימותים עם המשטרה בעיר א-סמאווה. * מאות מפגינים ניסו לפרוץ אתמול לבניין מחוז אל-בסרה בדרום המדינה. גורמים במשטרת עיראק מסרו כי הכוחות ירו באוויר כדי לפזר את המפגינים וכתוצאה מכך ארבעה אנשים נפצעו. * המחאה הציבורית שפרצה השבוע בבצרה בגלל האבטלה והיעדר שירותים ציבוריים הולמים התפשטה בדרום המדינה. עשרות בני אדם נפצעו בעימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון

800 טילים בשש שעות: הפצצה אווירית כבדה על קוניטרה בסמוך לגבול עם ישראל; משטר אסד השתלט על כפר במחוז

קרבות עזים בין צבא אסד למורדים התפתחו אתמול בשעות לפני הצהריים במרחק של ארבעה קילומטרים מאזור החיץ בגבול עם רמת הגולן: הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסי קרב רוסיים תקפו במחוז הסמוך לגולן, לראשונה זה שנה. זאת אחרי שרוב מחוז דרעא נפל לידי המשטר. לפי הדיווח, משטר אסד ביצע 17 תקיפות אוויריות ונורו 915 רקטות באזור משולש המוות ומחוז קוניטרה בדרום סוריה. * לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם: "הצבא הסורי השתלט על הכפר מסחרה במחוז קוניטרה". * במקביל, החל גירושם של החמושים מאזור דרעא שסירבו להניח את נישקם ולהגיע להסדר עם משטר אסד, צפונה לעבר אדליב. ערוץ אופוזיציה סורי מדווח כי בין 300-200 אנשים יחד עם משפחותיהם יגורשו לאידליב, בהם גורמים מפלג המורדים החמוש "צבא האיסלאם"

דיווח: "האחראים למעורבות בבחירות בארה"ב – הרעילו את המרגל בבריטניה"

המודיעין הצבאי הרוסי שנטען כי שיבש את קמפיין הבחירות האמריקני, עלול להתגלות גם כמי שאחראי להרעלת המרגל הרוסי בבריטניה * חוקרי הרעלת המרגל הרוסי סקריפל בבריטניה מאמינים שסוכנים של המודיעין הרוסי הצבאי (GRU) עומדים מאחורי ההרעלה. החוקרים קרובים לזיהוי החשודים בהרעלה, מסרו הבכירים, אך לא שוללים את האפשרות שסוכנות מודיעין רוסית אחרת או חברת מודיעין פרטית נושאות באחריות. * משרד המשפטים של ארה"ב הגיש בשבוע שעבר כתב אישום נגד 12 אנשי GRU בגין התערבות בבחירות לנשיאות ב-2016. (ניו יורק טיימס)

    יו"ר ועדת הגרעין האיראני: "חבילת התמריצים של האיחוד האירופי אינה יכולה להוביל להמשך המחויבות האיראנית לעסקת הגרעין" * יו"ר ועדת הגרעין בפרלמנט האיראני, מוג'תבא זונור: "חבילת התמריצים של האיחוד האירופי לא עומדת מול האינטרסים של איראן, ואינה יכולה להוביל להמשך המחויבות האיראנית לעסקת הגרעין" * המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, כתב כי הוא קורא לכל הגופים מטעם המדינה האיראנית לתמוך במדיניות הממשלה למלחמה בסנקציות האמריקניות. בין השאר נכתב "הממשלה תוכל להתגבר על המכשולים ולהביס את הקנוניה האמריקנית"

    ר"מ בריטניה מזהירה: "בסוף לא יהיה ברקזיט בכלל" * ראש ממשלת בריטניה, ששניים משריה התפטרו במחאה על תכניתה בכל הנוגע לעזיבת האיחוד האירופי, ביקשה להבהיר כי המהלך יכול להיכשל: "אנחנו מסתכנים" * עוד כי נשיא ארה"ב ייעץ לה שעליה לתבוע את הגוש ולא לקיים עמו מגעים על הליך הברקזיט.

    איראן: ראש ארגון ההגנה האזרחית באיראן מזהיר מהפלת המשטר באמצעות הפגנות * ג'ולמראזה ג'לאלי, ראש ארגון ההגנה האזרחית של המשטר האיראני אמר היום ארגונו עוקב אחר הצעדים של המפגינים בהובלת גוף האופוזיציה האיראנית מוג'אהדין ח'לק שמטרתו להפיל את הממשלה באמצעות העם. (MivzakLive)

    אפגניסטן: האו"ם: מספר שיא של אזרחים הרוגים באפגניסטן * כוח האו"ם באפגניסטן מדווח כי בשנת 2018 נרשם שיא במספר ההרוגים האזרחים במדינה בתקופה זו של השנה – 1,692 הרוגים

    ארה"ב: עימותים בשיקגו אחרי שהמשטרה ירתה למוות באדם שחור * כ-150 איש השליכו חפצים ותקפו ניידות בעיר בעקבות תקרית נוספת בין שוטרים לבין אזרח שחור שהסתיימה במוות. לפי המשטרה, החשוד היה חמוש וניסה לשלוח את ידו לכלי הנשק כשהשוטרים ניסו לעצור אותו (וואלה)

    האיטי: ראש הממשלה התפטר בעקבות מחאות אלימות נגד עליית מחירי הדלק

    מקסיקו: הנשיא הנבחר של מקסיקו אוברדור: עם כניסתי לתפקיד בעוד 5 חודשים אקצץ 60% משכרו הנוכחי של הנשיא ומשכורתי תעמוד על 5,707 דולר בחודש. איש מעובדי המגזר הציבורי לא ישתכר שכר גבוה מזה במשך 6 שנות כהונתי

    מרוקו: עשרות אלפים הפגינו ברבאט נגד מעצרים פוליטיים * רבבות מאזרחי מרוקו הפגינו ברבאט בדרישה לשחרר ממאסר את מנהיגי תנועת המחאה באזור רִיף שבצפון מרוקו. * המחאה החלה לפני כשנה וחצי, בעקבות מותו של מוכר דגים: הוא נמחץ למוות בתוך משאית אשפה כשניסה לחלץ סחורה שהוחרמה ממנו. * כ-40 מראשי המחאה נידונו בחודש שעבר לעונשי מאסר של עד 20 שנה

    ניקרגואה: 10 מפגינים נגד המשטר נהרגו בהיתקלות עם המשטרה * המהומות בניקרגואה: לפחות 10 הרוגים וכ-20 פצועים במבצע נרחב של כוחות הביטחון נגד כמה ממעוזי האופוזיציה בדרום המדינה. * ב-3 החודשים שחלפו מאז החל גל המחאה נגד שלטונו של הנשיא אורטגה נהרגו בניקרגואה יותר מ-270 בני אדם, רובם אזרחים

    פקיסטן: מניין ההרוגים בפיגוע שביצע דאעש ביום שישי בעצרת בחירות עלה ל-149

פרסום ושיווק

    חוק איסור פרסום מוצרי טבק אושר בוועדת השרים לחקיקה * ועדת השרים לחקיקה אישרה היום את החוק האוסר על פרסום מוצרי טבק. החוק כולל גם איסור פרסום על סיגריות אלקטרוניות ועל מוצרי אידוי טבק, אך הוא אינו כולל איסור על פרסום מוצרי טבק בעיתונות הכתובה * החוק יעלה השבוע להצבעה בקריאה ראשונה

כלכלה

טראמפ: "האיחוד האירופי הוא יריב של ארצות הברית בתחום המסחר"

בראיון שהעניק לתוכנית ברשת CBS, התבקש טראמפ לנקוב בשם של "האויבת הגדול ביותר של ארה"ב בעולם" . הוא הזכיר את האיחוד האירופי והוסיף "יש לנו אויבים רבים". * "אני חושב שהאיחוד האירופי הוא אויב. תראה מה הם עשו לנו בנושא הסחר. אולי לא היית חושב כך אבל האיחוד הוא אויב", טראמפ אמר גם כי רוסיה היא "אויבת מכמה בחינות" ואילו סין היא "אויבת כלכלית". * טראמפ אמר אמנם כי הוא "אוהב את המדינות האלה", אך "מבחינת סחר, הם ניצלו אותנו ומרבית המדינות האלה חברות בנאט"ו ואינן משלמות את החשבון". (בלומברג)

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן