Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום רביעי 25 ביולי 2018

כותרות המהדורה     מחשש לחדירה: ישראל הפילה בשמי סוריה מטוס קרב סורי שפעל נגד דעא"ש; אזעקות הופעלו ברמת הגולן; ישראל: המטוס חדר 2 ק"מ בישראל (בטחוני)     גורם סורי: "התגובה להפלת המטוס לא תאחר לבוא" (בטחוני)     חשש שיגיע לאיראנים: מיירט "שרביט קסמים" נפל שלשום בסוריה (בטחוני)     פשיטה בסוכנות החלל: רוסיה חוקרת הדלפת מידע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מחשש לחדירה: ישראל הפילה בשמי סוריה מטוס קרב סורי שפעל נגד דעא"ש; אזעקות הופעלו ברמת הגולן; ישראל: המטוס חדר 2 ק"מ בישראל (בטחוני)

    גורם סורי: "התגובה להפלת המטוס לא תאחר לבוא" (בטחוני)

    חשש שיגיע לאיראנים: מיירט "שרביט קסמים" נפל שלשום בסוריה (בטחוני)

    פשיטה בסוכנות החלל: רוסיה חוקרת הדלפת מידע טילים חדשים למערב; מדען טילים נעצר (חוץ)

    דיווח: הצבא הסורי משתמש בפצצות זרחן בתקיפות נגד המורדים (חוץ)

    קוריאה הדרומית: נצמצם את כמות היחידות הצבאיות המוצבות בגבול עם קוריאה הצפונית (חוץ)

    יוון בוערת: לפחות 74 בני אדם נספו בשריפות ענק ליד אתונה; הוכרזו שלשה ימי אבל (חוץ)

    לאוס: מאות בני אדם נעדרים בקריסת סכר בלאוס, אלפי בתים הוצפו (חוץ)

    וייטנאם: 27 הרוגים ושבעה נעדרים בשיטפונות במדינה (חוץ)

    יפן: אחרי השטפונות, גל חום קיצוני הביא למותם של 40 בני אדם (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום רביעי: עלייה בטמפרטורות. שרבי בפנים הארץ ובהרים והביל ברצועת החוף. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו בכל אזורי הארץ.

    חמישי: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת ותורגש הקלה משמעותית בעומסי החום.

    שישי: מעונן חלקית עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. הטמפרטורות ישובו להיות רגילות לעונה.

    שבת: מעונן חלקית עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

תחזית מזג אוויר: עומסי חום כבדים עד קיצוניים יורגשו מחר (ד') ברוב הארץ

גל החום של הימים האחרונים צפוי להגיע לשיאו ברביעי בצהריים, והטמפרטורות עלולות להגיע לכ-40 מעלות. * מחמישי ובמהלך סוף השבוע צפויה הקלה בעומס החום. במשרד הבריאות קראו לציבור להימנע מחשיפה לשמש וממאמץ גופני לא הכרחי – ולהרבות בשתיית מים

חדשות

מחאת הנכים חוזרת: מסילת רכבת וכבישים נחסמו

ארגוני הנכים טוענים שההסכם שהושג אינו ראוי ולא מספק – והחליטו לחסום את מסילת הרכבת סמוך לרשפון בין הרצליה לבית יהושע בשני הכיוונים למשך שעה וחצי, בהמשך אף חסמו הנכים למשר זמן קצר את המחלב בכביש החוף. * המארגנים הודיעו כי "המחאה חודשה – נחזור לחסום

מוקד 1221 של איחוד הצלה התקבל דיווח על שריפה במבנה ברחוב שערי שמים בירושלים. חובשים ברשת המתנדבים של איחוד הצלה סניף ירושלים בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה מעניקים טיפול רפואי ראשוני לגבר ואשה שחולצו ע"י צוותי כיבוי במצב קשה. לוחמי האש מתחנות ירושלים, השיגו שליטה בשריפה בבניין ברחוב בית ישראל ומנעו את התפשטות האש לכלל הבניין. מפקד כב"ה מחוז ירושלים טפסר משה סויסה נמצא במקום ומפקד על הכוחות. סה"כ חולצו ע"י לוחמי האש וטופלו רפואית ע"י חובשי איחוד הצלה ומד"א ירושלים, שלושה נפגעים, 2 במצב קשה מאוד/אנוש ואחד במצב קל ככה"נ. חוקרי כבאות והצלה ירושלים בדרך למקום, בכדי לחקור את נסיבות פרוץ השריפה.
תנועת הרכבות בין נתב"ג לתחנות מודיעין תופסק בשני הכיוונים החל ממחר ב-21:00 ועד יום ראשון ב-04:00, בשל העבודות על הקו המהיר לירושלים.

פוליטי

הבחירות לראשות העיר ירושלים: נתניהו תומך באלקין

נתניהו הודיע כי יתמוך בשר זאב אלקין לראשות העיר ירושלים: "כח"כ, כשר ובמיוחד כשר ירושלים ומורשת, פעל השר אלקין רבות למען בירתנו והוכיח שהיא קרובה לליבו ויקרה לו מאוד. אני מאחל לו הצלחה רבה" * לפני מספר ימים החליט אלקין כי ירוץ באופן עצמאי, וזאת לאחר שהמשא והמתן בינו לבין ראשי הסניף הירושלמי של הליכוד על ריצה משותפת כשל.

מועמד עשירי לראשות: מועמד חרדי נוסף הודיע על התמודדותו על ראשות העיר ירושלים

שבועיים לאחר שנציג סיעת בני תורה הרב חיים אפשטיין נענה לבקשתם של גדולי ישראל והודיע על התמודדותו לראשות העיר ירושלים, הודיע הערב הרב יוסי דייטש על התמודדותו לראשות העיר. דייטש האהוד על חלקים במגזר החילוני בשל מיזם קמ"ח אותו ייסד אשר מעודד להוציא אברכים מהכוללים לשוק העבודה, מקווה להשיג תמיכה נרחבת למועמדותו. בהודעת מזכירות אגודת ישראל שמתפרסם הערב, נכתב כי המפלגה תמליץ ליתר המפלגות להתאחד מאחורי מועמדות של דייטש * במקביל, על הקול החילוני בירושלים מתמודדים לפחות 8 מועמדים: אלקין, ליאון, ברקוביץ, עזריה, שי, חביליו, כחלון וסלמן * יצויין, כי ריבוי המתמודדים במגזר החילוני יכול להביא להעלאת אחוז ההצבעה.

סקר מנדטים: הליכוד ממשיך להיחלש; המחנה הציוני ויש עתיד מתחזקים

לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה מסתפק ב-30 מנדטים בלבד – זאת לעומת 35 מנדטים להם היה זוכה לו הבחירות היו נערכות לפני כשלושה חודשים. כך עולה מסקר שנערך עבור חברת החדשות.

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד במקום הראשון עם 30 מנדטים (לעומת 30 כיום), יש עתיד – 19 (11), המחנה הציוני – 15 (24), הרשימה המשותפת – 12 (13), הבית היהודי – 8 (8), כולנו – 7 (10), ישראל ביתנו – 7 (6), יהדות התורה – 7 (6), ש"ס – 5 (7), מרץ – 5 (5), מפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס – 5.

    תיק 4000: נתניהו חשוד שניסה לעזור לאלוביץ' למכור את וואלה * המשטרה בודקת ניסיון לכאורה של ראש הממשלה לסייע לחברו במכירת אתר החדשות שבבעלותו לאחד האנשים העשירים בעולם – כחלק מהתמורה לסיקור החיובי (חדשות10)

    סבב מינויים במשטרה: האחראי על תיק הצוללות ימונה לראש יאח"ה * המפכ"ל גיבש רשימת מינויים שמתוכננת לצאת לפועל בסוף השנה. בין היתר, ראש זרוע החקירות ביאל"כ שניהל עד כה את חקירת תיק הצוללות, יקודם לראשות יאח"ה ויהיה אחראי על חקירות תיק 1000 ו-2000

בטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט. בנוסף, במהלך סריקות של כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית ״עציון״ בשיתוף כוחות מג״ב למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים במרחב העיר בית לחם נמצא נשק. הנשק הועבר לידי כוהב"ט.

במהלך סריקות של כוחות צה״ל מהחטיבות המרחביות ״יהודה״ ו״עציון״ במרחב הכפרים יטא וחרמלה, תפסו הכוחות כסף המיועד לצרכי טרור.

מחשש לחדירה: ישראל הפילה בשמי סוריה מטוס קרב סורי שפעל נגד דעא"ש; אזעקות הופעלו ברמת הגולן; ישראל: המטוס חדר 2 ק"מ בישראל

מטוס סוחוי-24 המריא מבסיס T4 של חיל האוויר הסורי לפעילות מול כוחות דעאש בקירוב לגבול עם ישראל, לאחר תיאום ישראלי מול רוסיה לפיו מדובר במטוס סורי, המטוס יורט באמצעות שני טילי פטריוט, ונפל באזור אגן הירמוך בתוך שטח סוריה, האזור שנמצא בשליטת שלוחת דאעש, הטייס נהרג * לפי דובר הצבא, המטוס מסוג "סוחוי" חדר כשני קילומטר מעבר לגבול והופל. הוא היה במעקב, עד שיורט. מנגד בסוריה טוענים כי המטוס לא חדר למרחב האווירי של ישראל, והותקף במרחב האווירי הסורי. ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני המקורב למשטר הסורי דיווח כי מטוס הסוחוי הופל 15 קילומטרים בתוך סוריה ולא נכנס כלל למרחב האווירי של ישראל * המטוס שיורט הוא מטוס תקיפה כבד מהתקופה הסובייטית. בשנים האחרונות עבר שדרוגים ושיפורים רבים שגרמו לו להיות מהכלים היעילים ביותר של המשטר הסורי במלחמה במורדים. * במהלך היירוט נשמעו אזעקות ברמת הגולן ועמק הירדן

– גורם מצבא סוריה: "האויב הישראלי מראה שהוא אימץ את ארגוני הטרור ותקף את אחד ממטוסי הקרב שלנו, שמכים בריכוזים של ארגוני הטרור באזור סיידא בפאתי ואדי הירמוך, במרחב האווירי הסורי"

גורם סורי: "התגובה להפלת המטוס לא תאחר לבוא"

בדברים שאמר לאתר לבנוני התייחס מקור צבאי סורי לתקרית שהתרחשה בגבול הצפון, ואמר כי "התגובה על הפלת המטוס לא תתעכב, ישראל מובילה להצתת אש". לדבריו "מה שיהיה אחרי סיום המלחמה בסוריה הוא לא מה שהיה לפני כן"

חשש שיגיע לאיראנים: מיירט "שרביט קסמים" נפל שלשום בסוריה

מיירט "שרביט קסמים" ששוגר שלשום לעבר הטיל הבליסטי הסורי ולא פגע בו – נחת בשטח סוריה, וקיים החשש ששבריו, אם יש כאלה, יגיעו לבנות הברית של אסד – איראן ורוסיה, שיבחנו את הטכנולוגיה המתקדמת, ועלולים לפצח מידע ביטחוני סודי. * המיירט השני ששוגר הושמד במכוון לאחר שהתברר כי הטיל לא ינחת בשטח ישראל.

    טרור העפיפונים: כלי טיס תקף משגרי בלוני תבערה * המתיחות בדרום נמשכת: כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליה ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. משרד הבריאות בעזה דיווח על שלושה פצועים. * מוקדם יותר פרצו 2 שרפות. * במהלך היום שוגרו 5 בלוני תבערה לעבר עוטף עזה

    לבנון: כתב אישום בגין חשד לריגול עבור ישראל * השלטונות בלבנון החליטו להגיש כתב אישום נגד אדם שניסה ליצור קשר עם ישראל, כדי למסור מידע ולשתף עמה פעולה. מחקירתו עולה כי יצר קשר עם דובר הצבא בערבית והביע חיבה לרעיונותיו. בנוסף נטען כי הביע רצון לרכוש חברים בישראל

    משרד הביטחון פוצץ מאות מוקשים ברמת הגולן * משרד הביטחון פוצץ היום בפעילות מבוקרת 350 מוקשים בשדה סמוך לרמת הגולן * הפיצוץ מתבצע במסגרת החוק המחייב לפנות שדות מוקשים שאינם חיוניים לביטחון המדינה. * רבים מהמוקשים הונחו על ידי ישראל לצרכים מבצעיים ואינם משמשים עוד, ואחרים הונחו על ידי צבאות סוריה, ירדן ומצרים

מדיני

בעקבות הרגיעה בדרום: מעבר כרם שלום נפתח חלקית, תחודש אספקת הדלק לרצועה

שר הביטחון הודיע כי מעבר כרם שלום ייפתח החל מהיום באופן חלקי וכי יורשה מעתה מעבר דלק וגז ולא רק מזון ותרופות. * ליברמן הדגיש כי פתיחה מלאה של המעבר תאושר רק עם הפסקה מוחלטת של טרור הבלונים והחיכוך על הגדר. * אתמול נכנסו דרך המעבר 118 משאיות לצרכים הומניטריים – המספר הנמוך ביותר מאז מבצע צוק איתן

    ישראל וארה"ב הגישו תיקון להצעה באו"ם הקורא לשחרור האזרחים והשבת גופות החיילים בעזה

    רוסיה: "ישראל לא דחתה ההצעה להרחיק את האיראנים 100 ק"מ מהגבול"

    שגרירת ארה"ב באו"ם: מדינות ערב רק מדברות * בדיון במועצת הביטחון של האו"ם שעסק במצב הביטחוני הנפיץ במזרח התיכון, שעות לאחר הפלת המטוס הסורי, שליח הארגון למזרח התיכון הזהיר מהעימותים התכופים על אדמת סוריה בשנה האחרונה מדינות אסלאמיות רבות תרמו קצת לאונר"א או לא תרמו בכלל, וארה"ב תרמה מעל 300 מיליון דולר. אנו מושיטים יד ומצפים מאחרים לעשות כך גם כן. היכן המדינות הערביות כשזה מגיע לדחיפה לגינוי חמאס ולאיחוד בין הפלסטינים?" * השגרירה האמריקנית אמרה כי: מדינות ערב עוסקות בנאומים ולא מסייעות כלכלית לפלסטינים, בדבריה ציינה כי "הפלסטינים דוחים הצעת שלום שהם אפילו לא ראו"

    אבו מאזן: "גם אם יישאר לנו גרוש אחרון נעביר אותו לאסירים ולשהידים" * יו"ר הרשות הפלסטינית שוב עולה למתקפה על ישראל. הפעם: החוק לקיזוז המשכורות למחבלים ולאסירים פלסטינים מהכסף שעובר לרשות. במפגש ברמאללה שבו חילק אותות הצטיינות ומדליות לאסירים משוחררים ולמשפחותיהם, אמר אבו-מאזן: "גם אם יישאר לנו גרוש אחרון נעביר אותו לאסירים ולשהידים"

    סקר ברשות הפלסטינית: ירידה בתמיכה במאבק אלים נגד ישראל * שיעור התומכים בגדה המערבית וברצועת עזה במאבק המזוין נגד ישראל ירד מ-57 אחוזים לעומת אשתקד. 70 אחוזים רואים ביישום "עסקת המאה" של טראמפ כ"סיום חלום הקמת המדינה הפלסטינית" (מעריב)

    התקציב האמריקאי לפלסטינים הוקפא, וארגוני סיוע בשטחים מצמצמים את פעילותם * מתחילת השנה עוצרת ארה"ב העברה של 250 מיליון דולר לפיתוח כלכלי ולתמיכה ביוזמות דו קיום. לפי דיפלומטים מערביים וערבים, הסיבה לכך היא ניסיון לגרום לעבאס לסיים את החרם על הממשל (הארץ)

חוץ

פשיטה בסוכנות החלל: רוסיה חוקרת הדלפת מידע טילים חדשים למערב; מדען טילים נעצר

שירותי הביטחון ערכו חיפושים במתקן מחקר באזור מוסקבה בעקבות חשש שעובדים במקום העבירו מידע על טילים על-קוליים למרגלים זרים למדינה החברה בנאט"ו. * מדען טילים בן ה-74, שהביע בעבר תמיכה באחד מעמיתיו שהורשע בבגידה, נעצר כחלק מחקירת דליפת הסודות * המעורבים עשויים להיות מואשמים בבגיד

דיווח: הצבא הסורי משתמש בפצצות זרחן בתקיפות נגד המורדים

צבא אסד ממשיך בתקיפה המסיבית באזור משולש הגבולות, מכיוון שמבחינתו שלוחת דאעש שנמצאת שם היא הגרעין הקשה האחרון לפני חזרתו לשליטה בגבול. * במסגרת הלחימה בסוריה השתמש הצבא הסורי בפצצות זרחן, כמה מטרים מהגבול עם ישראל. (כאן)

טראמפ: חושש שרוסיה תתערב בבחירות בנובמבר – לטובת הדמוקרטים

בעוד שבארה"ב מבקרים אותו על כך שהוא אינו מכיר במסקנות סוכנויות המודיעין על נסיונות רוסיה להתערב בבחירות, טוען טראנם כי מוסקבה צפויה להמשיך לבחוש בפוליטיקה האמריקנית – אך לטובת יריביו. "אף נשיא לא היה קשוח איתם כמוני"

סוכנות הביון הגרמנית: יכולת הסייבר של איראן השתוותה לרוסיה וסין

דוח מודיעיני שנתי של סוכנות המודיעין הגרמנית מצביע על יכולותיה הקיברנטיות המתפתחות של איראן, ומסיק כי הן מהוות סכנה לחברות ומכוני מחקר גרמנים * על פי דוח שפרסם הארגון המקביל לשב"כ, יכולותיה של הרפובליקה האסלאמית בתקיפות רשתיות השתפרה מאז 2014. עוד נאמר בדוח כי ישנה עליה בתקיפות האיראניות בשטח גרמניה * בארה"ב הזהירו כי איראן הכינה תשתית למתקפת סייבר גדולה

האיחוד האירופי מציע לחברות בגוש 6,000 אירו על כל מבקש מקלט שייקלט בשטחן

האיחוד האירופי הציע תמריצים כלכליים למדינות החברות בגוש שיסכימו לקבל מהגרים ופליטים מסירות שנמשו ממי הים התיכון. וזאת כחלק מהמאמץ לחלק באופן שווה את האחריות על הפליטים בין כל החברות בגוש. שר הפנים האיטלקי: "לא צריכים נדבות מבריסל" (הארץ)

קוריאה הדרומית: נצמצם את כמות היחידות הצבאיות המוצבות בגבול עם קוריאה הצפונית

סוכנות הידיעות הקוריאנית "יונאפ" מדווחת כי משרד ההגנה של קוריאה הדרומית יפחית את מספר המוצבים והציוד לאורך הגבול עם קוריאה הצפונית באזור המופרז. זאת, על-מנת לקדם את ההסכמות אליהן הגיעו המדינות בפסגה הקוריאנית באפריל השנה

יוון בוערת: לפחות 74 בני אדם נספו בשריפות ענק ליד אתונה; הוכרזו שלשה ימי אבל

לפחות 74 בני אדם נהרגו ויותר מ-170 נפצעו בשריפות שפרצו אמש ליד אתונה, מרבית ההרוגים והפצועים היו בעיירה מאטי, צפון מזרחית לבירה, והרשויות מתקשות לאמוד את היקף האסון. צעיר הקורבנות: תינוק בן שישה חודשים בלבד, שנחנק משאיפת עשן. * השריפות כילו אלפי בתים וכלי רכב והביאו לפינויים דרמטיים של תיירים ותושבים בסירות מחופים במזרח אתונה. אל הניסיונות לחלץ את התושבים הלכודים הצטרפו בין היתר תשעה כלי שיט של משמר החופים ביוון, כלי שיט של המשטרה, מסוקים צבאיים ועשרות סירות פרטיות * מקורן של הדליקות בשני יערות שונים בסביבת אתונה, שם נרשמו טמפרטורות של 40 מעלות צלזיוס. * שריפות הענק באזור אתונה כיכבו בעמודים הראשיים של העיתונים ביוון עם כותרות ראשיות כמו "אש רוצחת" ו"גיהנום" לצד דיווחים על חששות שמספר ההרוגים עוד יעלה. * ראש ממשלת יוון הקדים את חזרתו מביקור בבוסניה בעקבות השריפות והכריז על שלושה ימי אבל לזכר הנספים.

לאוס: מאות בני אדם נעדרים בקריסת סכר בלאוס, אלפי בתים הוצפו

סכר Xepian-Xe Nam Noy שהיה אמור לספק חשמל לתאילנד השכנה התמוטט וגרם להצפות קשות באזור סאן סאי. * קריסת הסכר אתמול הביא לשחרור של חמישה מיליארד מ"ק מים שהציפו אלפי בתים במחוז אטופו. * רשת BBC הבריטית דיווחה על שישה כפרים שהוצפו באזור הסכר. * על פי סוכנות הידיעות של לאוס, יותר מ-6,600 בני אדם נותרו ללא בתים. * הרשויות שלחו סירות לחלץ אנשים מהאזורים שהוצפו במים.

וייטנאם: 27 הרוגים ושבעה נעדרים בשיטפונות במדינה

הרשויות בווייטנאם אישרו כי לפחות 27 אנשים נהרגו לאחר ששיטפונות עוצמתיים פגעו בערים בצפון המדינה. כ-7 אנשים עדיין נעדרים, ועשרות בתים נהרסו לאחר שנסחפו בשיטפונות

יפן: אחרי השטפונות, גל חום קיצוני הביא למותם של 40 בני אדם

עומס חום כבד שורר במדינה האסייתית, בזמן שהרשויות עדיין מנסות להתאושש ממפולות הבוץ הקטלניות בתחילת החודש כש- 4,500 בני אדם עדיין שוהים במקלטים. * בסוף השבוע נשקו הטמפרטורות ל-40, ואלפים אושפזו בבתי חולים. לפחות 40 נספו בהם ילד בן שש מת במהלך פעילות של בית ספרו.

    הרמטכ"ל האיראני צוטט באל-ג'זירה: "כל החלטה אמריקאית לפגוע באיראן תיענה בתגובה כואבת, הן מבחינה אזורית והן מבחינה בינ"ל"

    טורקיה: "מתנגדים לסנקציות על אירן ולא מחויבים ליישמן"

    הקרמלין: "פוטין קיבל את ההזמנה לבקר בארה"ב, טרם החלו ההכנות לפסגה"

    מנהיג הרפובליקנים בסנאט: "פוטין לא רצוי בוושינגטון. כדאי מאוד שרוסיה לא תתערב בבחירות האמריקניות"

    ארה"ב: ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם היום כי פצחנים רוסים השיגו בשנה שעברה גישה לתשתיות החשמל במדינה, והיה בידם לגרום להפסקות חשמל ברחבי המדינה

    אריתריאה: בעקבות הפיוס: אריתריאה תקצר את השירות הצבאי במדינה ל-18 חודשים * בעקבות הפיוס עם ממשלת אתיופיה, צפויה אריתריאה להגביל את השירות הצבאי במדינה ל-18 חודשים, במקום עד גיל 50. כך סיפרו לקרובי משפחתם קבוצת הצעירים האחרונה שהתגייסו לצבא אריתריאה. * מאז פרוץ מלחמת הגבולות נגד אתיופיה ב-1998 כפו השלטונות באסמרה על האזרחים שירות לכל החיים * בישראל מעריכים כי החלטה כזו תאפשר לשנות מדיניות בנוגע להרחקת מבקשי מקלט מישראל לאריתריאה

    טורקיה: הפרלמנט אישר חוק שיאריך תקופות מעצר ויאפשר פיטורים של עובדי ציבור * הפרלנט הטורקי אישר את "חוק הביטחון" שירחיב את סמכויות המושלים, יאריך תקופות מעצר ויאפשר פיטורים של עובדי ציבור אם יואשמו בקיום קשרים עם ארגוני טרור או גופים אחרים שמאיימים על הביטחון הלאומי. זאת לאחר ששבוע שעבר, הוסר מצב החירום במדינה שנמשך מאז ניסיון ההפיכה לפני כשנתיים

    פקיסטאן: טרוריסטים יכולים להיבחר לפרלמנט * בעקבות לחץ בינלאומי וכדי למנוע סנקציות, נלחמת פקיסטאן בטרור בשטחה. אך מצד שני מאפשרים בתי משפט במדינה למועמדים שנמצאים ברשימת החשודים בטרור להתמודד בבחירות הקרובות (ניו יורק טיימס)

    קוריאה: שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו: "הלחץ העולמי והסנקציות על קוריאה הצפונית חשובים. כפי שראינו בדיווחים בתקשורת, פיונגיאנג עומדת בהבטחתה לפירוק אתר שבו היא עורכת ניסויי טילים"

כלכלה

    שערים יציגים (24/07/18): דולר = 3.649 ; ליש"ט = 4.7913 ; אירו = 4.2705 ; פרנק שוויצרי = 3.6721

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן