Skip to content

עיקר החדשות – יום שני – 30 ביולי 2018

כותרות המהדורה     סקר אמריקני: ישראל אינה בת הברית החשובה ביותר של ארצות הברית (מדיני)     ערב הסעודית משנה כיוון לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני: "שום מנהיג ערבי לא יכול לוותר על ירושלים או על פלסטין" (מדיני)     מתווה הפיוס של האו"ם: שקט ביטחוני על הגבול לצד הקלות בעזה; בחמאס מתנגדים (מדיני)     מתווה הפיוס המצרי: ממשלת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    סקר אמריקני: ישראל אינה בת הברית החשובה ביותר של ארצות הברית (מדיני)

    ערב הסעודית משנה כיוון לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני: "שום מנהיג ערבי לא יכול לוותר על ירושלים או על פלסטין" (מדיני)

    מתווה הפיוס של האו"ם: שקט ביטחוני על הגבול לצד הקלות בעזה; בחמאס מתנגדים (מדיני)

    מתווה הפיוס המצרי: ממשלת אחדות פלסטינית, חמאס לא יידרש לוותר על נשקו; בחמאס מסכימים; משלחת פתח יצאה למצרים (מדיני)

    הלחימה בים האדום מחריפה: סעודיה תקפה אתרי שיגור בתימן (חוץ)

    לאחר 7 שנים: איראן תשחרר ממעצר בית שניים ממנהיגי האופוזיציה הבכירים במדינה (חוץ)

    יום לפני הבחירות, נשיא זימבבואה המודח שבר שתיקה וקורא לתמוך באופוזיציה (חוץ)

    פרטים חדשים מהיירוט הכושל של שרביט קסמים: "החלטה נכונה, הפעלה לא נכונה של המערכת" (בטחוני)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום – שני: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הטמפרטורות יהיו רגילות בעונה.

    שלישי: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות ללא שינוי משמעותי.

    רביעי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    חמישי: מעונן חלקית ללא שינוי ניכר בטמפרטורות ויתכן גשם קל

חדשות

גופתו של צעיר מערבה נמצאה הבוקר במעמקי הכינרת – לאחר מבצע חיפושים שהחל ביום שבת בשעות הערב מיד עם קבלת ההודעה על צעיר מעראבה שנעדר באגם הכנרת  אותרה גופתו של הנעדר אשר זוהה לפני זמן קצר ע"י משפחתו. ביום שבת סמוך לשעה 19:00 התקבלה הודעה במוקד 100  של משטרת ישראל מאזרח שבילה בחוף ברניקי –  על 3 צעירים מעראבה שנסחפו על גבי מזרן באגם הכנרת  למרחק של כ 150-200 מ' מרצועת החוף. מיד עם קבל ההודעה השיטור הימי הוזנק למקום הצליח לאתר את אחד הצעירים ולהביאו בבטחה אל החוף כשהוא באפיסת כוחות וצעיר נוסף הצליח להגיע אל החוף בכוחות עצמו.  במקביל השיטור הימי המשיך בחיפושים אחר הנעדר השלישי ובהמשך הצטרפו לחיפושים  כוחות משטרה, מתנדבים ואזרחים.  במאמץ הכולל לקחו חלק סירות ואופנועי ים של השיטור ימי, שוטרי סיור, לוחמי משמר הגבול, פרשים, חוקרי משטרה מסוק משטרתי, רחפן,  מתנדבי יחידת הצוללים של משטרת ישראל מחוז צפון, צוללני זק"א, סונאר ואיחוד הצלה. מאמצי החילוץ וההצלה התמקדו באיתור הנעדר ע״י ביצוע סריקות נרחבות שבוצעו מהאוויר, על רצועת החוף ובתוך המים, הכל בכדי לאתרו בהקדם. הבוקר עם אור ראשון כוחות משטרה שביצעו סריקות בים וביבשה סמוך לשעה 06:00 בבוקר איתרו את הגופה שצפה  על  פני המים ובהמשך גם זוהתה ע"י משפחתו של הנעדר

הסכם הפינוי של אום אל חיראן על סף פיצוץ

המדינה חתמה עם התושבים הסכם ולפיו לא תבצע אכיפה נגד מבנים זמניים שייבנו בשטח החדש שהוקצה להם, אך הוועדה המרחבית שלחה פקחים שהוציאו צווי הפסקת עבודה. ביישוב זועמים: "אנחנו אמורים לעבור לגור באוויר?" (מעריב)

פוליטי

נתניהו דורש משריו: הגו על חוק הלאום – השמאל התגייס להפילו (הארץ)

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי דורש מח"כ איתן בראשי להתפםטר לאלתר מהכנסת לאחר פרסום עדות תלונה חדשה על הטרדה מינית של אישה מלפני מספר שנים. גבאי: "אין מקום לעברייני מין בכנסת" (הארץ)

"האופוזיציה ברחובות": יו"ר האופוזיציה הנכנס לבני מתכננת לאגד ארגוני חברה אזרחית למאבקים מתואמים נגד הממשלה

ביום רביעי תהפוך ציפי ליבני לראשת האופוזיציה והיא מגבשת תוכנית עבודה תחת הכותרת "האופוזיציה ברחובות". מטרתה: לאגד ארגוני חברה אזרחית למאבקים מתואמים נגד הממשלה. * ביום רביעי יתקיים כינוס ראשון של 40 ארגונים שונים כדי לתאם פעולות מחאה ואסטרטגיה נגד הממשלה (כאן)

בטחוני

הבוקר – חשש בפיקוד הדרום מאירוע על גבול עזה. מפקדים הזהירו את החיילים והבהירו שהשקט הוא מדומה. חמאס יכול להפתיע.

פרטים חדשים מהיירוט הכושל של שרביט קסמים: "החלטה נכונה, הפעלה לא נכונה של המערכת"

מתחקיר ניסיונות היירוט של שני הטילים שזלגו מסוריה בשבוע שעבר עולה כי תהליך קבלת ההחלטות לשגר שני מיירטים היה נכון, אך חיילי ומפקדי סוללת "שרביט קסמים" הפעילו את המערכת בצורה לא נכונה, ובשילוב גורמים טכניים בתהליך נכשל היירוט.

מדיני

סקר אמריקני: ישראל אינה בת הברית החשובה ביותר של ארצות הברית

סקר מכון PEW: על פי דעת הקהל האמריקני, בריטניה היא בת הברית החשובה ביותר של ארצות הברית. ישראל הגיעה למקום הרביעי. עם זאת, על אף שמצביעי המפלגה הרפובליקנית דירגו את ישראל במקום השני, בקרב מצביעי המפלגה הדמוקרטית ישראל לא הופיעה כלל

ערב הסעודית משנה כיוון לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני: "שום מנהיג ערבי לא יכול לוותר על ירושלים או על פלסטין"

סעודיה ומדינות ערביות אחרות הבהירו לממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי לא יוכלו לתמוך בתוכנית השלום שלו אם לא תכלול התייחסות ברורה לבירה פלסטינית במזרח ירושלים. * עד לפני מספר חודשים, מוחמד בין סלמאן לחץ על הפלסטינים לקבל את תוכנית טראמפ לשלום, גם אם היא לא תכלול רצף טריטוריאלי למדינה הפלסטינית או בירה במזרח ירושלים. אבו מאזן סירב, מה שהוזיל למשבר בין הרשות הפלסטינית לבין סעודיה. כעת נראה שאביו, המלך, שוב מנהל את העניינים * במקביל, גם ירדן ומצרים הפצירו בממשל להציג את תוכנית השלום אך ורק אם היא תוכל להיחשב הוגנת ומאוזנת כלפי הפלסטינים. הירדנים, הזהירו את האמריקנים כי תוכנית שתצטייר ברחוב הירדני כמוטה לטובת ישראל, עשויה ליצור חוסר יציבות בממלכה * קושנר סיפר בחודש שעבר בראיון לעיתון הפלסטיני אל-קודס כי מנהיגי כל מדינות ערב שאיתם הוא שוחח, הביעו תמיכה בהקמת מדינה על בסיס גבולות 1967, שבירתה מזרח ירושלים, אולם הוא לא התחייב שכך אכן תיראה התוכנית של הממשל.

מתווה הפיוס של האו"ם: שקט ביטחוני על הגבול לצד הקלות בעזה; בחמאס מתנגדים

ניסיון נוסף להביא להסכמות בין ישראל לחמאס. שליח האו"ם מלאדנוב מציע הסדרה שתתבסס על כמה ערוצים: שקט ביטחוני על הגבול לצד הקלות בעזה, החזרת הרשות הפלסטינית לעזה וקידום תשתיות ברצועה. * על פי דיווחים במצרים, ההסדר יכלול תחילה הסרה של ההגבלות על מעבר כרם שלום לסחורות, במקביל להפסקת אש ברצועה, הכוללת הפסקה של שיגור בלוני התבערה. בשלב השני יהיה משא ומתן על השבת גופות חיילים ישראלים המוחזקות ברצועה בתמורה לקידום פרויקטים הומניטריים במימון הקהילה הבינלאומית. * ע"פ דיווח בעזה: הנהגת חמאס הודיעה לשליח האו"ם למזה"ת שהיא אינה מרוצה מהצעות ההסדרה.

מתווה הפיוס המצרי: ממשלת אחדות פלסטינית, חמאס לא יידרש לוותר על נשקו; בחמאס מסכימים; משלחת פתח יצאה למצרים

לפי מתווה הפיוס המצרי, הרשות תסיר את הסנקציות שהטילה על הרצועה ותוקם ממשלת אחדות עם חמאס. פירוק הארגון מנשקו לא נכלל במתווה. * חמאס העביר את הסכמתו למצרים לפני כשבועיים * אבו מאזן שלח לקהיר משלחת לדון עם המצרים על שיחות הפיוס כשהוא מודיע שהוא רוצה את הרצועה בחזרה לידיו ולא ישלם משכורות לאנשי הביטחון של חמאס ברצועה * נשיא מצרים א-סיסי: "המטרה שלנו היא להקל ככל הניתן את הסבל של תושבי רצועת עזה. זה לא רק עימות בין פתח וחמאס, חיים שם 2 מיליון אזרחים. לא נקבל החלטה שהעם הפלסטיני לא יהיה מרוצה ממנה"

    נשיא מצרים במסר לישראלים: "שלום עם הפלסטינים לא יפגע בביטחונכם" * נשיא מצרים א-סיסי אמר היום בכינוס בקהיר כי מימוש הפיוס הפנים-פלסטיני וחזרת הרשות למלא את תחומי אחריותה ברצועה, יסייעו לקדם את המאמצים להחייאת תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ולהשגת פתרון כולל לסוגיה הפלסטינית – "אני פונה זאת הפעם השלישית או הרביעית לציבור הישראלי, זאת הזדמנות ענקית ליצור שלום ויציבות אמיתיים באזור" * א-סיסי הדגיש כי מדינתו לא תקבל פתרון שלא מוסכם על ההנהגה הפלסטינית ברמאללה

    חיל הים תפס ספינה מאירופה שניסתה לשבור את המצור על עזה; הספינה תוחרם לרווחת נפגעי טרור * חיל הים עצר ספינה שהפליגה מאירופה במטרה לשבור את הסגר הימי על עזה. על הספינה היו 15פעילים שנשאו סחורה וציוד רפואי לרצועת עזה. הפעילות הסתיימה ללא אירועים חריגים, והספינה הובלה לנמל אשדוד * לפני מעצר הספינה יצרו בחיל הים קשר מול קברניט הספינה ושאלוהו לאן פניו מועדות. על פי הדיווח באל ג'זירה, הוא גם התבקש לשנות את התדר במערכת הקשר לערוץ שאינו פתוח. * על פי דיווח של הוועדה הבינלאומית לשבירת המצור על הרצועה, הספינה שנעצרה היתה אחת משתי ספינות, שהפליגו לרצועה לאות תמיכה במאבק הפלסטיני, חת הספינות היתה אמורה להגיע לעזה היום, והשנייה מחר בבוקר. * בעקבות בקשה שהגיש ארגון "שורת הדין" הפועל נגד מימון ארגוני טרור: הספינות המעורבות במשט לא יוחזרו לבעליהן, אלא יעוקלו ויועברו לרווחת נפגעי טרור.

חוץ

הלחימה בים האדום מחריפה: סעודיה תקפה אתרי שיגור בתימן

לאחר תקיפת מכליות הנפט הסעודיות במצר באב אל-מנדב, השמידה סעודיה אתרי שיגור טילים של המורדים החותים, זאת כשבמקבים מחריפים האיומים בין ארה"ב לאיראן סביב האפשרות שייצוא הנפט דרך מצר הורמוז ייחסם. (ynet)

לאחר 7 שנים: איראן תשחרר ממעצר בית שניים ממנהיגי האופוזיציה הבכירים במדינה

גורם בכיר באיראן אישר כי אנשי האופוזיציה חוסיין מוסווי ומהדי כרובי, ישוחררו לאחר שבע שנים ממעצר בית בו ישבו בגין הובלת מחאות המונים ב-2009, זאת ברקע מאמצי המשטר לאחד בין השמרנים לרפורמיסטים מול הסנקציות האמריקניות

טראמפ מאיים להשבית את הממשל אם לא יאושר מדיניות ההגירה שלו

ננשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים הערב להשבית את הממשל אם הדמוקרטים ייסרבו לאשר את מדיניות ההגירה שלו, לרבות הקמת חומה בגבול מקסיקו. מנגד, המחוקקים הרפובליקאים דווקא מנסים למנוע את השבת הממשל נוכח בחירות אמצע הקדנציה בנובמבר. * במהלך הקמפיין, טראמפ הבטיח לבנות חומה כדי לעצור את ההגירה הלא חוקית והבטיח שעל הבנייה תשלם מקסיקו. המדינה דחתה אפשרות זו. הקונגרס הצליח להשיג חלק מהסכום הדרוש להקמה, אך עדיין רחוק מהיעד של 25 מיליארד דולרים. (AP)

יום לפני הבחירות, נשיא זימבבואה המודח שבר שתיקה וקורא לתמוך באופוזיציה

נשיא זימבבואה לשעבר רוברט מוגאבה שבר את שתיקתו מאז הודח בהפיכה צבאית והביע תמיכה באופוזיציה. בהצהרה לעיתונאים, שנשא פחות מיממה לפני פתיחת הקלפיות בבחירות ההיסטוריות במדינה מחר, אמר מוגאבה כי לא יצביע לאמרסון מננגאגוואה, יד ימינו לשעבר העומד כיום בראש מפלגתו ZANU–PF. * מוגאבה אמר כי מפלגתו לשעבר שולטת בארצו בכוח והוא מקווה שההצבעה תחזיר את החוק למדינה. * לפי הסקרים, בבחירות ההיסטוריות צפוי פער קטן בין יורשו של מוגאבה להנהיג האופוזיציה הצעיר (AP)

    בריטניה: הליגה נגד אנטישמיות הגישה דורשת לנקוט בצעדים משמעתיים נגד מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, בעקבות ראיון מ-2012 בו טען שלישראל אחריות בפיגועי טרור במצרים

    יוון: עלה ל-91 מנין ההרוגים בגל השריפות ברחבי המדינה. 25 עדיין נעדרים

    מלזיה: ממשלת מלזיה צפויה לפרסם מחר דוח שעוסק בהיעלמות טיסה MH370 של חברת מלזיה איירלינס לפני 4 שנים. 239 בני-אדם היו על המטוס. לפי מקורות שמכירים את הדוח, לא מופיעה בו מסקנה חד-משמעית לגבי סיבת ההיעלמות של המטוס

    סוריה: יועצו לעניינים בינלאומיים של יו"ר מועצת השורא באיראן, חוסיין אמיר עבד א-להיאן, כתב בערבית בחשבון הטוויטר שלו: "מברכים את העם, הצבא והנשיא הסורי לרגל שחרור קוניטרה מציפורני הטרוריסטים של ג'בהת א-נוסרה והציונים. ישנה אפשרות להביא לשחרור הגולן הכבוש"

    סין: המשטרה ביקשה מהתביעה במדינה לאשר את מעצרם של 18 בני אדם, המעורבים בסקנדל בו חברה מקומית מכרה יותר מ-250 אלף מנות חיסונים שלא עמדו בתקני הבטיחות

    עיראק: בעקבות ההפגנות: שר האנרגיה הושעה בשל המחסור בשירותים בסיסיים * ראש הממשלה הודיע כי הוא משעה את השר עד להשלמת החקירה בנושא המחסור החמור בחשמל, שהיה בין הזרזים להפגנות האלימות בדרום. ערים רבות במדינה סובלות מעלטה חרף המיליארדים שהושקעו מאז הפלת סדאם חוסיין (וואלה)

    קמבודיה: מפלגת השלטון הודיע על ניצחון רה"מ בבחירות * 19 מפלגות אמנם התחרו בראש הממשלה הון סן, הוותיק ביותר בעולם, אך אלו לא היוו יריב אמתי ומנהיג האופוזיציה נכלא בעוון בגידה. * הקלפיות בבירה היו ריקים וארגון זכויות אדם אמר כי האווירה הפוליטית הייתה של פחד (וואלה)

    רוסיה: אלפים הפגינו במוסקבה נגד העלאת גיל הפנסיה: "גונבים את העתיד" * העצרת בבירת רוסיה היא חלק מהמחאה נגד התכנית הלא פופולרית, שתוביל לכך שבחלק מהמקומות גיל הפרישה יהיה גבוה יותר מגיל התמותה. "פוטין גנב", קראו המפגינים נגד הנשיא, המנסה להתנער מהמהלך (וואלה)

    תימן: רשת אל-ג'זירה מדווחת: חמושים התנקשו בחייו של נאסר מקיריח, ראש המודיעין התימני, בשדה התעופה בעיר עדן שבתימן

צרכנות

בשלישי בלילה: הדלק יתייקר ב-8 אגורות

בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי יעלו מחירי הדלק ב-8 אגורות, כך שמחירו המירבי של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יהיה 6.57 ש"ח. מדובר בעלייה של 1.23% ביחס למחיר הנוכחי. * הסיבה להתייקרות נעוצה במחירי הבנזין שמתייקרים באזור הים התיכון * התוספת עבור שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר, כולל מע"מ

בריאות

משרד הבריאות זימן עשרות ילדים להתחסן אחרי שנחשפו לחולה חצבת בבית החולים שניידר

עשרות ילדים נקראו על ידי משרד הבריאות להתחסן נגד חצבת, לאחר שנחשפו בשבוע שעבר לילד בן שלוש שטופל בבית החולים שניידר בפתח תקווה והתגלה כחולה במחלה. מבדיקת בית החולים עלה שכ-80 ילדים נחשפו אל הילד החולה, כמה מהם בעלי מערכת חיסונים מוחלשת. בשל מצבם הרפואי, ואחרים לא השלימו עדיין החיסון המלא נגד חצבת בשל גילם הצעיר. (הארץ)

 

יהדות בחו"ל

אנטישמיות בארה"ב: דגל גרמניה הנאצית רוסס על בית כנסת באינדיאנה

כתובות נאצה, הכוללות גם סמלי גבורה נאציים, נמצאו על מחסן של בית הכנסת באינדיאנה. המשטרה המקומית פתחה בחקירה. * סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס: "נגעל ומזועזע מהמעשה הפחדני של ונדליזם בבית הכנסת. האחראים חייבים לשלם, המעשים הדוחים הללו של אנטישמיות חייבים להיפסק" (חדשות1

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן