Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום רביעי 01 באוגוסט 2018

כותרות המהדורה     מטוס נוסעים התרסק במקסיקו – 85 בני אדם נפצעו, אין הרוגים; חלק מהנוסעים צעדו לכיוון הכביש הראשי כדי לחפש סיוע (חוץ)     אחרי 7 שנים: צבא אסד שולט בכל רצועת הגבול עם ישראל (חוץ)     חוקת סוריה החדשה תגובש עם איראן, רוסיה וטורקיה (חוץ)     דיווח: מחוז אידליב בצפון-מערב סוריה, שנותר בידי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מטוס נוסעים התרסק במקסיקו – 85 בני אדם נפצעו, אין הרוגים; חלק מהנוסעים צעדו לכיוון הכביש הראשי כדי לחפש סיוע (חוץ)

    אחרי 7 שנים: צבא אסד שולט בכל רצועת הגבול עם ישראל (חוץ)

    חוקת סוריה החדשה תגובש עם איראן, רוסיה וטורקיה (חוץ)

    דיווח: מחוז אידליב בצפון-מערב סוריה, שנותר בידי המתנגדים לאסד, יישאר כאזור הפסקת אש (חוץ)

    ארה"ב: בדקה האחרונה: שופט פדרלי הוציא צו מניעה נגד הדפסת נשק בתלת מימד באופן עצמאי (חוץ)

    חרף קריסת הכלכלה, באיראן מסרבים לפתוח במו"מ עם ארה"ב: "מו"מ בשלב הזה יהיה משפיל עבור טהרן" (חוץ)

    ארה"ב לישראל: אין שינוי במדיניות התַּקִיפַה נגד איראן (מדיני)

    "פרצו את הגבול בעזה": תושבים באשכול שהונחו להישאר בבתים בשל חשש לאירוע ביטחוני, קיבלו הודעה שניתן לחזור לשגרה (בטחוני)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן. גשם מקומי, ברובו קל, צפוי בצפון הארץ ובמרכזה.

    חמישי: מעונן חלקית עם ירידה קלה של הטמפרטורות בעיקר בהרים והן תהיינה נמוכות מהרגיל. צפוי גשם מקומי, ברובו קל בצפון הארץ ובמרכזה.

    שישי: מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ. הטמפרטורות עדיין מעט נמוכות מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי קל בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

    שבת: מעונן חלקית עד נאה עם עלייה קלה נוספת של הטמפרטורות.

חדשות

דיווח: עשרות רכשו את חומוס אחלה של שטראוס החשוד שנגוע בסלמונלה; בודדים בלבד פנו למוקד החברה

גורמים בשטראוס אומרים כי 80 צרכנים רכשו את החומוס החשוד שנגוע בסלמונלה, ועד כה פונים בודדים התקשרו למוקד החברה ודיווחו שצרכו את המוצר. * מוקדם יותר הודתה חברת שטראוס כי מוצרי חומוס אחלה שקיים חשש כי הם נגועים בסלמונלה נשלחו למספר נקודות מכירה, בחברה ביקשו שצרכנים לא יצרכו חומוס אחלה 650 גר' המסומן בתאריך אחרון לשימוש 6.9.18

    ג'יפ של האו"ם התנגש ברכב המשפחה: 7 נפצעו, 2 ילדים במצב קשה * שבעה בני אדם נפצעו, שישה מתוכם בני משפחה אחת, בתאונת דרכים חזיתית סמוך לשעל שברמת הגולן. * שני ילדים פונו במצב קשה לבית החולים רמב"ם באמצעות מסוק. ילדה נוספת שנפצע באורח בינוני וארבעה פצועים נוספים באורח קל פונו לבית החולים זיו שבצפת.

    ארדן הורה לשב"ס לעצור את התוכנית להרחבת שטח המחיה לאסירים בשל מחסור בתקציב * שר המשטרה טוען כי משרד האוצר לא העביר תקציב לשחרור מוקדם של אסירים, לשיפוץ אגפים ולהקמת אוהלים לאסירים ביטחוניים. האוצר: "מעשה חסר אחריות שיוביל את המדינה לכדי ביזוי בג"ץ" (הארץ)

    ארגון אמנסטי לזכויות אדם מאשים: "ניסו לעקוב אחרינו דרך תוכנת ריגול ישראלית" * בהודעה שפרסם ארגון זכויות האדם " אמנסטי אינטרנשיונל" נכתב כי "ממשלה עוינת ניסתה לעקוב אחרינו דרך חדירה לטלפון הנייד של אחד מעובדינו". ע"פ הארגון, האקרים עשו שימוש בטכנולוגיות ישראליות במהלך מתקפת הסייבר (חדשות10)

בכביש 90 בצומת כח ארעה תאונת דרכים בין רכב הסעות לרכב פרטי.

מהמקום פונתה פצועה קשה, פצוע בינוני ומטופלים כ-16 פצועים באורח קל(ע"פ גורמי רפואה).נסיבות התאונה טרם ברורות

קטע הכביש לכיוון דרום נחסם לתנועה ושוטרי משטרת ישראל פועלים במקום.בוחני תאונות אוספים ממצאים בזירת התאונה ופתחו בחקירה

הותר לפרסום: משטרת ישראל עצרה שלשום גבר כבן 53 בחשד שנתן למתלוננת "סם אונס" ואנס אותה. מעצרו של החשוד הוארך

ראשיתה של חקירת המשטרה, בעקבות תלונה שהוגשה במהלך חודש יולי 2018 בחשד לאונס.

ע"פ החשד, במהלך שנת 2015 המתלוננת הוזמנה לביתו של החשוד שם הוא נתן לה "סם אונס" ואנס אותה.

עם קבלת התלונה, חוקרי המשטרה גבו עדויות וערכו מגוון פעולות חקירה סמויות ואמש, במהלך פעילות מבצעית מתוחכמת, עצרו השוטרים את החשוד.

בחיפוש שבוצע בביתו נמצאו סמים מסוג קנאביס לצריכה עצמית.

החשוד( 53, רמת גן) הובא לחקירה בתחנת המשטרה  שם עלה חדש לביצוע מעשים נוספים. בתום חקירתו נכלא.

אתמול, הובא החשוד בפני בית המשפט השלום בת"א שם הוחלט להאריך את מעצרו עד יום שישי ( 3.8)

לבקשת הסנגור, בהמ"ש הורה על עיכוב ביצוע על ההחלטה בנוגע לפרסום שם החשוד ומשכך- בהמ"ש קבע כי חל איסור פרסום שם החשוד עד היום 1.8 שעה 12:00 ועד להחלטה בערר

בטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש תשעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

במהלך סריקות של כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית ״עציון״ למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים במרחב תפסו הכוחות נשק שהועבר לידי כוהב״ט.

בנוסף, במהלך פעילות כוחות צה"ל  במרחב החטיבה המרחבית "בנימין" התפתחה הפרת סדר אלימה שבמהלכה יידו אבנים והושלך מטען לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים, נגרם נזק לרכב.

"פרצו את הגבול בעזה": תושבים באשכול שהונחו להישאר בבתים בשל חשש לאירוע ביטחוני, קיבלו הודעה שניתן לחזור לשגרה

בסמוך לגדר המערכת אותרו תיקים והתעורר חשש לחדירה מעזה ליישובי העוטף, ובצבא פתחו בסריקות. לאחר בדיקה של גששים, הוסר החשש לחדירה. התושבים במועצה האזורית אשכול, שהונחו להישאר בבתים, קיבלו הודעה שניתן לחזור לשגרה * בתיעוד שהופץ בכלי התקשורת הערבים נראית קבוצת פלסטינים חוצים את הגבול לשטח ישראל באין מפריע דרך פרצה בגדר, ולאחר מכן גורמים נזק לאחת ממצלמות האבטחה שהוצבו באזור

מדיני

ארה"ב לישראל: אין שינוי במדיניות התַּקִיפַה נגד איראן

בישראל היו מופתעים מהצהרת טראמפ לפיהם הוא מוכן להיפגש עם ההנהגה האיראנית "בכל זמן שירצו, ללא תנאים מוקדמים". במהלך היום, הבהירו גורמים אמריקנים בכירים לישראל שאין כל שינוי במדיניות התקיפה נגד טהראן.

נורבגיה לישראל: "מהי סמכותכם המשפטית לעצירת המשט לעזה"

בעקבות עצירת ספינת המשט הנורווגית שלשום, לאחר שניסתה לשבור את המצור מעל עזה, משרד החוץ הנורווגי פנה למשרד החוץ הישראלי שיסביר "מה הסמכות המשפטית לעצירת הספינה". * מתוך 22 נוסעים שהיו על סיפון המשט שנתפס ביום ראשון, 5 היו אזרחי נורבגיה.

    הנוכחות האירנית בסוריה: סגן שר החוץ הרוסי אמר בריאיון לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית: "ישראל עוסקת רבות בנוכחות איראן בסוריה, אך יש לקחת בחשבון שנוכחות זו היא מוזמנת חוקית ורשמית, איננו יכולים להתכחש לכך"

    הפיוס הפנים פלסטיני: ראש משלחת פתח הנמצא בקהיר, לרשת "אל קודס": "מסרנו למתווך המצרי תשובה חיובית על נייר הפיוס הפנים פלסטיני"

חוץ

מטוס נוסעים התרסק במקסיקו – 85 בני אדם נפצעו, אין הרוגים; חלק מהנוסעים צעדו לכיוון הכביש הראשי כדי לחפש סיוע

מטוס נוסעים של חברת אירומקסיקו, ועליו 97 נוסעים וארבעה אנשי צוות התרסק במרחק קילומטרים ספורים משדה התעופה במחוז דוראנגו, זמן קצר לאחר שהמריא למקסיקו סיטי. 85 מהנוסעים נפצעו בתאונה מתוכם לפחות שניים מוגדרים במצב אנוש, וטרם נרשמו הרוגים באירוע * ע"פ דיווחים בתקשורת המקסיקנית: גוף המטוס נשאר שלם וחלק מהנוסעים צעדו לכיוון הכביש הראשי כדי לחפש סיוע

אחרי 7 שנים: צבא אסד שולט בכל רצועת הגבול עם ישראל

אחרי שבע שנים בהם החזיקו ארגוני המורדים חלקים נרחבים מאזור הגבול עם ישראל, צבא אסד הצליח לכבוש את הכפר מעריא' ובכך השלים את כיבוש מחוז דרעא שבדרום המדינה מידי ארגון המדינה האיסלאמית. עם זאת, ישנם דיווחים כי עדיין נותרו כמה מובלעות בשליטת דאעש באזור, מה שמעכב את צבא אסד מלהשלים את כיבוש הגולן הסורי.

חוקת סוריה החדשה תגובש עם איראן, רוסיה וטורקיה

שליח האו"ם לסוריה מתכנן לערוך שיחות עם נציגי איראן, רוסיה וטורקיה בחודש הקרוב על עתיד סוריה. לפי הודעת האו"ם מטרת הפגישה היא להשלים את הקמת הגוף שעתיד לנסח את חוקת סוריה. * משטר אסד וארגוני האופוזיציה העבירו את שמות מועמדיהם לגוף שיכתוב את חוקת המדינה (רויטרס)

דיווח: מחוז אידליב בצפון-מערב סוריה, שנותר בידי המתנגדים לאסד, יישאר כאזור הפסקת אש

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" מדווח מפי המעורים במו"מ בין טורקיה, רוסיה ואיראן בסוצ'י כי מחוז אידליב בצפון-מערב המדינה, שנותר בידי המתנגדים לאסד, יישאר כאזור הפסקת אש. לפי הדיווח, טורקיה מנסה להשיג התחייבויות נוספות מרוסיה כדי להגן על המחוז מפני הסלמה אפשרית של המשטר

– יו"ר משלחת המשטר הסורי לסוצ'י, בשאר אל-ג'עפרי, השווה אחרי השיחות את טורקיה לישראל: "הטורקים לא מסתפקים בתוקפנות הצבאית בסוריה, אלא גם מפרים את החוק הבינלאומי. הם מחליפים את הזהויות הסוריות באזורים שהם כובשים בזהויות טורקיות. זה מה שישראל עשתה בגולן הסורי הכבוש"

ארה"ב: בדקה האחרונה: שופט פדרלי הוציא צו מניעה נגד הדפסת נשק בתלת מימד באופן עצמאי

למרות הקלות בהשגת נשק בארה"ב, מהיום – כל אזרח אמריקני היה יכול להדפיס לעצמו כלי נשק באופן עצמאי בבית. הוראות הייצור כמעט פורסמו הלילה באופן ציבורי ללא פיקוח או בדיקות רקע על המייצרים. אלא ששעות בודדות לפני שהצעד היה צפוי להפוך לחוקי ברחבי המדינה, הוציא שופט פדרלי צו מניעה להפצה מקוונת של התרשימים להדפסת אקדחים בתלת מימד

דיווח: אותרו ניסיונות להתערבות בבחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית; ייתכן שרוסיה מעורבת

חברת פייסבוק הודיעה למחוקקים כי זיהתה קמפיין פיקטיבי שנועד להשפיע על בחירות האמצע בארה"ב. הקמפיין אשר ניסה להקצין מתחים חברתיים ופוליטיים. פעל דומה לפעילות הרוסית במהלך הבחירות הנשיאותיות. * בכירים בחברה אמרו כי לא הצליחו למצוא קשר ישיר בין ניסיון ההתערבות הנוכחי לבין רוסיה, אך הם סבורים שהיא מעורבת (ניו יורק טיימס)

נשיא איראן: "פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין – לא חוקית"

נשיא איראן חסן רוחאני: "אנחנו לא מחפשים ליצור מתח באזור או להפריע בייצור הנפט, אך לא נוותר על זכותנו לייצא אותו. הפרישה של ארה"ב מהסכם הגרעין לא חוקית והכדור נמצא עכשיו במגרש של האירופים"

חרף קריסת הכלכלה, באיראן מסרבים לפתוח במו"מ עם ארה"ב: "מו"מ בשלב הזה יהיה משפיל עבור טהרן"

כיממה לאחר הכרזתו של טראמפ כי הוא מוכן להיפגש עם נשיא איראן, סגן יו"ר הפרלמנט האיראני, אמר כי: "זה לא זמן טוב למשא ומתן בין איראן לארה"ב. זה יהיה דבר מעליב עבור טהראן". * טראמפ: "יש לי תחושה שאיראן תדבר איתנו בקרוב"

– מפקד משמרות המהפכה האיראניות: "טראמפ הוא חובבן, בכירים איראנים לעולם לא ייפגשו איתו או עם כל נשיא אמריקני אחר".

– ראש המועצה האסטרטגית של מדיניות החוץ באיראן: "טראמפ צריך לפצות אותנו על יציאתו מההסכם ולהוכיח את כבודו לחוק הבינלאומי. זה אך טבעי שאיננו מתעניינים בהצעת טראמפ – נוכח הניסיון שיש לנו בעריכת מו"מ עם ארה"ב"

– שר החוץ האיראני: "ארצות הברית יכולה להאשים רק את עצמה. סנקציות ותעלולי יח"צ לא יעבדו עבורה. תנסו במקום זאת לכבד את האיראנים ואת ההתחייבויות הבין לאומיות שלכם"

– מקורב לנשיא איראן רוחאני: "הסכם הגרעין ממנו טראמפ פרש חייב להיות חלק בלתי נפרד מהשיחות עם ארה"ב"

– ערכו של המטבע האיראני ירד ב-18% ביומיים האחרונים, והוא נסחר בשפל של 119 אלף ריאל לדולר אחד – הפסד של כמעט שני שליש מערכו מאז תחילת השנה. זאת, על רקע הסנקציות שהטילה ארה"ב על המדינה

    ארה"ב: ראש סגל הבית הלבן ימשיך בתפקידו עד 2020

    צרפת: ממשלתו של מקרון שרדה הצבעת אי-אמון, שנערכה בעקבות פרשת המאבטח שהיכה אזרחים

כלכלה

מלחמת הסחר | דיווח: טראמפ שוקל להעלות ל-25% את המכס שיוטל על יבוא סחורות מסין

ארה"ב וסין מעוניינות לחדש את השיחות שנועדו למנוע מלחמת סחר כוללות בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. השיחות הופסקו לאחר שממשל טראמפ הטיל מכסים על סחורה סינית בשווי של 34 מיליארד דולר החודש. בייג'ין הטילה מכסים על ארה"ב בתגובה. * ע"פ הדיווח בבלומברג, נציג מטעמו של שר האוצר האמריקאי מנוצ'ין ונציג סגן הנשיא הסיני מנהלים שיחות כדי להגיע להסכמה על חידוש המשא ומתן. * ע"פ הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", נשיא ארה"ב, טראמפ שוקל להעלות את שיעור המכס על סחורה מיובאת מסין מ-10% ל-25%

חרדים

תושבי מודיעין עילית קובלים על התנהלות מטרידה ובלתי חוקית מצד השיטור העירוני. החרדים לא מרוצים מהתערבות משטרתית כנגד הדרת, הטרדת, וכפייה על נשים בכל הנוגע ללבוש "צנוע", הדרתן מהרחובות ומבתי העסק בעת שגברים מסתובבים שם. פתיחת השיטור הקהילתי הביא להתקוממות תושביה החרדים כשלטענותיהם ההזויות זאת בשל הפגיעה בצביון העיר והפגיעה בחינוך הילדים, וק"ק מודיעין עילית אף קראה לתושבים "לא לשתף עמם פעולה, למנוע כניסתם למקומות ציבורים ולהזהיר את הצעירים שלא לפתוח בשיחה איתם" (אידישע פוסט)

במכתב ששיגר עו"ד נדב גדליהו בשם תושבי העיר הוא קובל כי אין מתפקידו של שוטר, להכנס למקומות פרטיים, לבלוש אחר עוברי הדרך ההולכים לתומם, וכמובן אין מתפקידו של שוטר להפנות שאלות לעוברי דרך. ואף מציין כי החוק אוסר לחלוטין לשוטר להיכנס לבית, לחצרות ולמקום פרטי. * כזכור, פסיקה של ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, קבעה כי אסור לשוטר ללא צו מבית המשפט להיכנס אפילו לעסק המזמין את הרבים לבוא בשעריו (נותן שירות לציבור) שלא לשם רכישת שירותי העסק.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן