Skip to content

22 אלף בני אדם צבעו את הבירה בצבעי דגלי הגאווה

למעלה מ 20 אלף בני אדם צעדו היום בבירה והניפו את דגלי להט"בים. גל אוחובסקי הגיב לרב שלמה אבינר שכינה אותם סוטים ואמר: "אתה הסוטה בעצמך. אתם הרעים, שונאי הנשים, הגזענים ובעיקר - לא יהודים. אנחנו היהודים. אנחנו האור, אתם החושך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-22 אלף בני אדם השתתפו היום (חמישי)  אחר הצהריים במצעד הגאווה בירושלים, הגדול ביותר בתולדות העיר. המצעד שצעד בסימן השוויון ותחת הכותרת "מורשת קהילתית: מוקירים את ותיקות וותיקי הקהילה", החל בגן הפעמון בעיר והסתיים בגן העצמאות. מאות פעילים עלו לבירה בעשרות כלי רכב בשיירת השוויון שפתחה את אירועי המצעד. המפגינים צעדו  תוך קריאות כגון: "העם דורש צדק חוקתי להומו, ללסבית לטראנס ולבי" ו"ההומופוביה מתחילה במסדרונות הממשלה".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי


מנגד הפגינו פעילי ארגון הימין הקיצוני "להב"ה", משטרת הבירה עכבה 41 איש ועצרה אחד.
בסיום חקירתם חלקם הגדול שוחרר בתנאים מגבילים. עו"ד איתמר בן גביר שהגיע עם פעילי להב"ה טען לאלימות משטרתית קשה כנגד פעילי להבה ועוצמה שביקשו להפגין נגד המצעד. לדבריו: משטרת ירושלים עצרה את פעיל להבה משה בן זיקרי לאחר שהתחפש לחבר קהילת הלהט"ב עלה על הבמה והחל לצעוק לעבר המשתתפים. בן גביר מסר כי בן זיקרי יכלא ללילה ויובא מחר בפני שופט וייוצג על ידי עורך הדין איתמר בן גביר. עוד נמסר מארגון להב"ה כי בתוך עשרות פעילי עוצמה, להב"ה ופעילי ימין אחרים שעוכבו על ידי המשטרה שוחררו בחלקם לאחר שסירבו לחתום על תנאי הרחקה ודרשו להופיע בפני שופט.
בנצי גופשטיין יו"ר להבה שארגן את ההפגנה אמר הערב כי:" חרף הניסיון לסתום לנו את הפה ולשבש מחאתנו בכל מחיר העברנו מסר שירושלים אינה סדום ולא נשתוק על  הפגיעה בצביון ירושלים"  ד"ר מיכאל בן ארי שנאם בהפגנה אמר כי הרוב הדומם מתנגד למצעד ויותר מכך לפגיעה בתא המשפחתי.  בהפגנות הימין הקיצוני השתתפו בין השאר ברוך מרזל, נעם פדרמן והמתמודדים בבחירות המקומיות אבי סלמן ואביתר אלבז. עו"ד בן גביר שמשקפיו ניזוקו והוא ספג דחיפות והופל על ידי קצין  אגמ מוריה, דקר אשל מסר כי מתכוון לתבוע את המשטרה "בגין סתימת הפיות והיד הקלה על הדק המעצר".

מעצר פעיל ימין קיצוני

 מפקד המחוז ניצב יורם הלוי התריע מראש בפני מפגיני הימין ואחרים ואמר: "אנחנו בודקים את אלו שמנסים לבצע פרובוקציה למהלך הצעידה ובהיערכות מקדימה ותוך כדי מנסים אותנו בכל דרך בכל שיטה והזדמנות על מנת להפריע. משטרת ישראל מאפשרת לממש לכל אחד את הזכות שלו ויש כאלו שלא מסכימים ובתפר הזה יש חיכוכים. בתפר הזה צריכים לקבל החלטות ואנחנו מקבלים החלטות. מי שיפריע ייעצר".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי


סיכום המצעד (צילום ועריכת סרטון – משטרת ישראל)


תוך כך, עשרות אלפי הצועדים יצאו מגן העצמאות הגיעו לעצרת הסיום שהתקיימה תחת אבטחה כבדה של יותר מ-200 שוטרים ואנשי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים.
במהלך המצעד חלפו המשתתפים על פני המקום שבו נרצחה שירה בנקי לפני כשלוש שנים והניחו שם זרי פרחים לזכרה. לאחר מכן נפתחה עצרת הסיום בגן העצמאות בהנחיית קרן מור, יובל שרף והשחקן יניב ביטון. יחד איתם לקחו בה חלק מירי מסיקה שהקדישה את "שיר לשירה" לשירה בנקי, דנה אינטרנשיונל ונינט טייב.

גל אוחובסקי, נשיא ארגון הנוער הגאה, נשא דברים בגן הפעמון: "אתמול שמעתי את הרב שלמה אבינר שאמר שיש לו מחקרים שקובעים שאנחנו אומללים. מי אתה בכלל שתגיד שאנחנו אומללים? הרב לוינשטיין אמר שאנחנו סוטים שמטריפים את המדינה. אתה הסוטה בעצמך. אתם הרעים, שונאי הנשים, הגזענים ובעיקר – לא יהודים. אנחנו היהודים. אנחנו האור, אתם החושך. אתם מפחדים מאיתנו, ובצדק. מול מכתב 200 הרבנים הרעים היה גם מכתב של רבנים טובים, וגם של דתיים בוגרי הישיבה נגד הרבנים האלה. ולכן אנחנו מנצחים".

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן