Skip to content

מגעים חשאיים בין פרקליטי שרה נתניהו לפרקליטות המדינה לסגירת התיק נגדה

היום נפגשו פרקליטי רעיית ראש הממשלה עם פרקליט מחוז ירושלים בניסיון להגיע לפשרה בתיק מעונות ראש הממשלה, שנדחה לחודש אוקטובר הקרוב. ככל הנראה נתניהו תיאלץ להודות בחלק מעובדות כתב האישום אותו היא מכחישה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מגעים מתקדמים בין  פרקליט מחוז ירושלים לבין פרקליטיה של שרה נתניהו לסגירת תיק מעונות ראש הממשלה, כך נודע היום למגפון ניוז. ע"פ המידע ישנה התקדמות בין צוות הפרקליטים בראשות עו"ד יעקב ויינרוט לפרקליטות המדינה, לאחר פגישה שנערכה היום (חמישי).  אמרו יודעי דבר כי נתניהו תיאלץ להודות בסופו של דבר במרמה והפרת אמונים ולהחזיר חלק מהסכום שבגינו נתבעה.

צילומים: רפי מיכאלי
צילומים: רפי מיכאלי

כזכור היועמ"ש הודיע בחודש ספטמבר כי הוא שוקל להעמיד לדין את שרה נתניהו בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מרמה והפרת אמונים, בפרשה שמכונה "פרשת הזמנת הארוחות". לפי החשד, החל מראשית ספטמבר 2010 לכל המאוחר ועד מרץ 2013 פעלה שרה נתניהו, בצוותא עם עזרא סיידוף (ששימש תחילה כראש אגף בכיר למשאבים חומריים ומבצעיים במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה), ליצירת מצג-שווא שלפיו במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת – וזאת למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות. זאת, לפי החשד, כדי לעקוף את הוראות הנוהל, שבהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי…", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת, על פי החשד, התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל. פרקליטיה של נתניהו ביקשוע שימוע נוסף ובקשתם התקבלה.
למרות זאת, סירבה נתניהו להודות בעיקרי האישום ולכן בסופו של דבר ביום חמישי  21 ביוני 2018 הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד רעיית רה"מ בפרשת המעונות, כאמור, על כך שפעלה לנפח הוצאות כשהזמינה למעון רה"מ ארוחות ממסעדות יוקרה ביותר מ-350 אלף שקל תוך עקיפה מכוונת של הנוהל שאוסר הזמנת מזון כשבמעון מועסקת מבשלת. הארוחות היו בין ספטמבר 2010 למרץ 2013. הפרקליטות תבקש הרכב מיוחד של שלושה שופטים.

תוך כך הוגש גם כתב אישום נגד סמנכ"ל משרד ראש הממשלה באותה תקופה, עזרא סיידוף, בגין עבירות דומות ובגין עבירות של זיוף בידי עובד ציבור, כחלק משתי פרשות נוספות שבהן הוא מועמד לדין – פרשת החשמלאי ופרשת המלצרים. נתניהו הייתה חשודה גם בהן, אך הוחלט שלא להעמידה לדין מאחר שלא היו ראיות לכך שהיא הייתה מודעת למעשיו של סיידוף, המושעה מתפקידו.

אלא שעשרה ימים לפני מועד הדיון הראשון בתיק נתניהו,  הודיע נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן, כי נעתר לבקשתה של שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, לדחות את תחילת משפטה ב"פרשת המעונות" בחודשיים וחצי.
פרקליטה, עו"ד יוסי כהן, סנגורה של נתניהו, נימק את את הדחייה המבוקשת מבית משפט השלום בירושלים בצורך להיות נוכח באותו מועד בדיון שצפוי להיערך בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב. לדברי עו"ד כהן, בדיון אמורה להימסר עדות מוקדמת של קשיש חולה.
באוקטובר הקרוב אמור להחל משפטה של נתניהו ועושה רושם כי היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט עושה כל מאמץ על מנת שלא להעמיד את רעיית ראש הממשלה לדין.
לשאלת מגפון, מה היו תוצאות מפגש היום ומדוע הוא בכלל התקיים? נמסר מטעם היועץ המשפטי כי "איננו מתייחסים לשיחות עם סניגורים, בין שיש כאלה ובין אם לאו, ואין בכך כדי לאשר או להכחיש את הנטען בפנייה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן