Skip to content

לקראת פורים: יין ערפדים

אמרו לכם להביא משהו למסיבת פורים? שי שגב ממליץ להביא יין העשוי כולו על טהרת ערפדים. כן, ישנן דרכים רבות ומטורפות לצאת מארון הקבורה ולגרום להילולת החג להפוך לנושכת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמרו לכם להביא משהו למסיבת פורים? שי שגב ממליץ להביא יין העשוי כולו על טהרת ערפדים. כן, ישנן דרכים רבות ומטורפות לצאת מארון הקבורה ולגרום להילולת החג להפוך לנושכת

 מאת: שי שגב

אם אתם עורכים מסיבת פורים, או סתם מאלתרים תחפושת ומגיעים למסיבה שכזו, ישנן הרבה מאוד אפשרויות לאוהבי יין, איך לכלול יינות בתוך הערב המחופש.

חלופה ראשונה, היא כי אפשר כמובן לחפש את היין ולהדביק לו תווית פרי יצירתכם. הרי במסיבות אירוע בבתים של אנשים, בדרך כלל צריך להביא משהו קטן, ותמיד זה נחמד להביא בקבוק. אז למה לא לקחת יין שאתם רגילים לשתות, ולהופכו לטעימה עיוורת ומחופשת? מצד אחד, אף אחד לא ידע מה הבאתם באמת, מצד אחר, תהפכו למסמר הערב בניסיון האורחים לזהות את היין.

חלופה אחרת, ולא פחות טובה, היא להזמין יין ערפדים מטרנסילבניה. כן, ישנן דרכים רבות ומטורפות לגרום להילולת החג להפוך לנושכת.

חברת Vampire Wines מציעה כיום תשעה יינות מזנים שונים המעוצבים בצורה מורבידית למדי: מרלו, קברנה סוביניון, פינו נואר, פינו גריג'יו, רוזה מרלו, זינפנדל, זינפנדל לבן, סירה, פינו נואר עם שרדונה. כל היינות מגיעות עם תוויות מפחידות, ועטופים בקופסה הנראית כארון קבורה. מה עוד, היינות מתומחרים במחירים הגיוניים של 10$ דולר לבקבוק.

הבדיחה אומרת שכרמי היקב בכלל בבעלותם של מספר ערפדים, ואילו מייסד היקב – יהודי בשם מיכאל מחט, עורך דין לנושאי בידור מניו-יורק, הוא בעצם רק כיסוי. לטענת היקב, לאחר תכנונים רבים וארוכים, הערפדים הגיעו בליל קריר באמצע המאה ה-21 (הממ הממ), למחוזות פאסו רובלס, בקליפורניה, מקום שבו ערפל הים לכוד היטב עם גבעות החוף, וכך נותן "כיסוי" מצוין לכרמים הנחבאים. לאחר שחיכו שבע שנים, גפני הערפדים הבשילו היטב לאשכולות קטנים של ענבים, ולאחר ממסך של ייננים ממוצא ערפדי, יצרו יינות מאוד בולטים בטעמיהם: קטיפתיים, עגולים עם הפרי במרכז – חלק יושנו בחביות צרפתיות וחלק באמריקניות.

אם דרשתם באמת, יקב ומפייר, בבעלותו של הצרפתי מאלג'יר לשעבר, מחט (רכילות קטנה: נשוי לכוכבת הפופ הבריטית, ליזה דומיניק). כיום היקב מייצר למעלה מ-600,00 בקבוקי יין בשנה, אך גם מייצר וודקה, בירה Witches Brew, משקאות אנרגיה אדומים כדם, וכמובן הרבה מאוד מאוד מוצרי תדמית (חולצות, כובעים וכל דבר ממותג אחר).

כידוע לחלקנו, לא ניתן להזמין היין הישר מארצות-הברית בשל חוקי סחר אלקטרוניים www.vampirewine.com, אך ניתן להזמין זאת מאנגליה: www.thedrinkshop.com.

התמזל מזלי לטעום את הומפייר, קברנה סוביניון 2005 – היין נוצר ממספר קלונים של הזן הבורדולזי, אם כי ניתן להרגיש כי היין מאוד קליפורני באופיו. לאלו שמכירים מעט את אזור פאסו רובלס (חופי הגולשים היפים בעולם – החופים, לא הגולשים), האקלים מזכיר קצת את ישראל – קיצים ארוכים, טמפרטורה חמה אך מתונה במהלך היום יחד עם לילות קרירים יותר. האדמה ניקזת היטב, עשירה במינראלים ימיים, וייחודית בטעמה לאזור – מעשירה את בשומת הפרי. היין הספציפי תסס במיכלים קטנים, ולאחר מכן הועבר לחביות צרפתיות ואמריקניות. מאחורי הבקבוק הוזכר כי לממסך הוסיפו מעט מרלו לריכוך, וסירה כדי להוסיף גוף – אך לא הזכירו את האחוזים השונים.

דבר המבקר
צבעו אכן כהה כדם, ובעברית צרופה: כצבע הספיר. אבוי, גופו דליל למדי (ולא סמיך כדם, איזו אכזבה). נראה כי היין עדיין צעיר, אם כי ניתן לחוש בפירותיו. חשוב לציין, שהוא עולם חדש בשיאו – בשומת הטבק מן החביות מאוד מתגבר על הפרי (בהתאם לסגנון האמריקני), ומעניק למרחרחים רוזמרין, פירות ריבתיים, אוכמניות שחורות ומעט תותים בשלים למדי. ברקע מאחור, אפשר להרגיש קצת ירקות ירוקים (כפי שניתן לעיתים לחוש בחלק מן הקברנה הסוביניון הישראלי). הטעם עפצני למדי, גם הכוהל מורגש, וישנה גם איזו פלפליות שחורה חזקה. במבט כללי, נראה כי היין אינו מחזיק בפני עצמו – מעט חד-ממדי, רמזים קלים בחיך לפירות אדומים ופלפל ירוק, אך לא יותר מזה. זהו יין לאוכל רציני – בשר, צלעות, ספגטי בולונז מתובל. ציון, אם חייבים: 81.

היין הרגיש מעט אכזבה עבורי. קיבלתי מחו"ל בקבוק העטוף בארון קבורה, עם הרבה סמלילים ותוויות, דפי הסבר, ואפילו דף הצהרה על איכות היקב אשר חתום עליה הברון דרקולה. עם חליצת הפקק, הצבע הלהיב את יצריי הקרניבורים, אך כבר בערסול הראשון התאכזבתי מדלילות היין, יחד עם בוקה העץ שזרם בין נחיריי, וגרמו לי להתאכזב סופית. כן, זהו גימיק – ואפילו גימיק נחמד. אתם יודעים מה – זה אפילו גימיק מצוין לפורים.

מסקנה: אפשר לשתות את דם הענבים ביין טוב יותר, ואפשר תמיד לשתות עדליידע. חג שמח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן