Skip to content

למעלה מ 30 אלף איש, יהודים, ערבים ודרוזים הפגינו נגד חוק הלאום

אחרי הפגנת ה 90 אלף בשבת שעברה, שוב הפגינו עשרות אלפים כנגד חוק לאום. עמוס שוקן: ״בין האנשים שנמצאים כאן הערב יש לבטח מחלוקות חשובות בנושאים חשובים, אבל מול ממשלה מפלגת ומסיתה נגד אזרחיה ועכשיו עיגנה בחוק יסוד את האפליה, אנו חייבים להתאחד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מ 30 אלף מפגינים, ערבים, יהודים ואחרים, הפגינו אמש (מוצאי שבת) בכיכר רבין בתל אביב וצעדו לאחר מכן אל מוזיאון ישראל, שם לאחר טקס קצר התפזרה ההפגנה. חשוד אחד אחד נעצר כחשוד בסגין הפרעת הסדר הציבורי.

שבוע לאחר הפגנת הדרוזים שבה השתתפו כ-90 אלף מפגינים בכיכר רבין בתל אביב, הפגינו אמש עשרות אלפי מפגינים, יהודים וערבים, להפגנה נוספת נגד חוק הלאום. מארגני ההפגנה בקשו ואסרו להניף דגלים, אך חלק מהמפגינים הניפו דגלי פלסטין ודגלי ישראל. למרות שהיה ניתן לראות מפגינים המניפים 2 דגלים, זה של פלסטין וזה של ישראל, הזדרז ובחר ראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות בדף הפייסבוק שלו סרטון של מספר צעירים משולהבים שקראו: "בדם ברוח נפדה את פלסטין". "אין עדות טובה יותר לנחיצותו של חוק הלאום. אנו נמשיך להניף את דגל ישראל בגאון ולשיר את התקווה בגאווה גדולה", כתב נתניהו.
שר המדע אופיר אקוניס קפץ גם הוא על ההזדמנות כמוצא שלל רב ואמר: "אם למישהו עוד היה ספק מדוע הכרחי חוק הלאום, אז התמונות מתל אביב (הנפת הדגלים א.מ)  הערב הם ההוכחה הברורה והחד משמעית שישראל חייבת את חוק הלאום".
חברתו לממשל נתניהו שרת הרבות מירי רגב קפצה אף היא על העגלה וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "לא היה לי ספק שדגלי פלסטין יהיו הערב חלק מהתפאורה בהפגנת השמאל שבכיכר רבין. השמאל וערביי ישראל מעדיפים את צבעי האדום שחור וירוק על פני הכחול והלבן. זה ההבדל בין מדינת כלל אזרחיה למדינת הלאום של העם היהודי. זאת סיבה נוספת לחשיבות חוק הלאום".

 

צילום ועדת המעקב
צילום ועדת המעקב

למגפון נודע כי וועדת המעקב של ערביי ישראל, הזמינה בתחילה 80 מאבטחים שימנעו הנפת דגלי פלסטי, אך לאחר התייעצות ביניהם ירד מס' המאבטחים בנוגע לעניין זה, ל- 20.
יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר בתגובה כי הוא שדורש מהממשלה לנהוג בדמוקרטיות ובשוויון, לא יכול שלא לנהוג כך כלפי קהל המפגינים ולתבוע מהם להוריד את הדגלים. "שכל אחד יחליט איזה דגל הוא רוצה להניף", אמר חבר הכנסת.

מו"ל הארץ - עמוס שוקן (צילום - ועדת המעקב)
מו"ל הארץ - עמוס שוקן (צילום - ועדת המעקב)

מו״ל עיתון הארץ, עומס שוקן נאם בכיכר ואמר: ״בין האנשים שנמצאים כאן הערב יש לבטח מחלוקות חשובות בנושאים חשובים, אבל מול ממשלה מפלגת ומסיתה נגד אזרחיה ועכשיו עיגנה בחוק יסוד את האפליה, אנו חייבים להתאחד. כדי להבטיח שבדמוקרטיה הישראלית יהיה שוויון הזכויות הבסיס לכל".

"לפני 26 שנים חוקקה ממשלת ימין את חוק יסוד כבוד האדם וחרותו. אבל הזכות לשוויון לא עוגנה בחוק הזה. אלא שהפסיקות בית המשפט פירש אותו כך. הימין הקיצוני לא השלים עם הפרשנות הזו והשלב הנוכחי במתקפה שלו הוא חוק הלאום. חוק הלאום מגדיר את מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולא מזכיר שוויון. זהו שינוי שמבשר רעות שנועד להגביר את ההפרדה בין יהודים לערבים… זה מאבק על הדמוקרטיה. לכם כל אזרח ישראלי שרוצה דמוקרטיה צריכים להצטרף למאבק ולא לוותר על החוק…", אמר שוקן וקרא לכלל אזרחי המדינה להתאחד כנגד הפגיעה בדמוקרטיה ולהיאבק כנגד החוק.
7

פרופסור קייס פרו (צילום: ועדת המעקב)
פרופסור קייס פרו (צילום: ועדת המעקב)

ההיסטוריון הדרוזי פרופסור קייס פרו אמר  כי "נתניהו הצהיר שהוא יקל על הריסת הבתים ותעסוקה בקרב חיילים דרוזים משוחררים. בנט כתב: עלינו מוטלת האחריות לאחות את הקרע עם הדרוזים. השיח שקושר בין שירות בצבא לשוויון הוא ישן ואין לו תוצאות. הגדלת תקציבים, פיתוח תשתיות ותעסוקה לדרוזים רק מגביר  את אי השוויון. זה רק העמקת פערים, זה לא שוויון.״

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מאזן גנאיים, יו״ר ועד ראשי הרשויות הערבים פנה מעל הבמה לנתניהו: ״אני פונה מפה לראש הממשלה באופן אישי, מה תגיד לאותו רופא ערבי שמחר מטפל בחולה יהודי, מה תגיד למיילדת בנהריה, איך תסתכל לה בעיניים? איך תדבר עם המחנכת או השוטר, האם תגיד להם שהם אזרחים סוג ד? החוק הזה פוגע בכולנו ערבים ויהודים ואנחנו צריכים לשלב ידיים נגדו".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


 

 

 

1 Comment

  1. גורן
    13 באוגוסט 2018 @ 2:28

    אני היית שם רוב הדגלים היו דגלי הארגון לשחרור פלסטין מיעוט ניתן לספור ביד אחת היו דגלי ישראל הייתה שם קבוצת צעירם משולהבים שקראו קריאות קרב בדם ובאש נשחרר את פלסטין וגם קריאות בזכות השאהידים ונגד בכיבוש אבל כמובן התקשורת לא תראה את הכול כי זה לא נוח לסיכום מי שיורחו מאותה הפגנה אלה מפלגות הימין ההפגנה רק תביא יותר מנדטים לימין שישתמש בסרטונים לבחירות לכנסת ……

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן