Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום שלישי 14 באוגוסט 2018

כותרות המהדורה     נתניהו וא-סיסי קיימו פסגה סודית במצרים – כך החלה התוכנית המצרית להסדרה מדינית ברצועה (בטחוני)     חמאס: נסכים לרגיעה עם ישראל רק בהסכמת כל הפלגים (בטחוני)     הג'יהאד האיסלאמי: "מסרבים לרגיעה גם לחמש שנים, יש להסיר המצור על עזה ללא מחיר פוליטי" (בטחוני)     טראמפ חתם על הצעת חוק ביטחונית בהיקף של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    נתניהו וא-סיסי קיימו פסגה סודית במצרים – כך החלה התוכנית המצרית להסדרה מדינית ברצועה (בטחוני)

    חמאס: נסכים לרגיעה עם ישראל רק בהסכמת כל הפלגים (בטחוני)

    הג'יהאד האיסלאמי: "מסרבים לרגיעה גם לחמש שנים, יש להסיר המצור על עזה ללא מחיר פוליטי" (בטחוני)

    טראמפ חתם על הצעת חוק ביטחונית בהיקף של 716 מיליארד דולר – "מקווה שלעולם לא נצטרך להשתמש בנשק שלנו" (חוץ)

    איראן חשפה טיל בליסטי חדש למרחק של מאות ק"מ (חוץ)

    המנהיג העליון של איראן: "אין חשש למלחמה עם ארה"ב. בכל מקרה לא ננהל מו"מ עם ההנהגה האמריקנית הנוכחית" (חוץ)

    איראן: המנהיג העליון חמינאי נגד הנשיא רוחאני: "הממשלה הזיקה לכלכלה יותר מהסנקציות" (חוץ)

    החשש לעכברת בצפון: עשרות חולים חשודים כי נדבקו, נחלים נוספים בגולן נסגרו (חדשות)

נתניהו וכחלון מאיימים לסגור את התאגיד אם לא יתחייב לערבויות לטובת האירוויזיון (חדשות)

 

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    הלילה: מעונן חלקית.

    שלישי: מעונן חלקית עד נאה עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

    רביעי: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

    חמישי: ללא שינוי של ממש במזג האויר.

    שישי: ללא שינוי של ממש במזג האויר.

חדשות

החשש לעכברת בצפון: עשרות חולים חשודים כי נדבקו, נחלים נוספים בגולן נסגרו

בשבוע האחרון הגיע למשרד הבריאות מידע על 27 מטיילים, שביקרו בנחלים בדרום רמת הגולן, וחלו בעכברת. כמחצית מהחולים אושפזו ובמשרד ממשיכים בבדיקת האירוע. נכון לעכשיו, למרות התסמינים והמאושפזים, אף אחד עוד לא אובחן באופן רשמי. * משרד הבריאות הזהיר שלא לטבול בנחלים זאכי, יהודיה, משושים וזוויתן עד להודעה חדשה * ההנחיות שמפיץ היום משרד הבריאות: מי שרחץ או טבל במימי הנחלים זאכי, יהודייה, משושים וזויתן בחודש וחצי האחרונים (החל מה-1 ביולי) וחולה בחום – נדרש לפנות לרופא משפחה

22 חשודים בסחר בסמים מסוכנים, נעצרו לפנות בוקר  בתום פעילות סמויה על מנת למנוע פגיעה בציבור הנורמטיבי בכלל ובבני נוער בפרט

סוכן סמוי, שפעל בקרב העבריינים לאורך תקופה ארוכה אסף מידע מפליל. בשעות הבוקר המוקדמות עם המעבר לשלב החקירה הגלויה, עצרו השוטרים עד כה 22 חשודים בעבירות סחר בסמים

160 בלשים, חוקרים, לוחמי יס"מ ומג"ב, כלבנים וחוקרי זיהוי פלילי פשטו באותה עת, על בתיהם של 22 חשודים בסחר בסמים מסוכנים. בפעילות אותרו ונעצרו כלל החשודים(20-60), תושבי עפולה, נצרת, בוסמת טבעון, קריית חיים וחיפה. בנוסף, בחיפושים בבתיהם נתפסו:רובה מסוג "קרלו", רימון עשן, כ 72 אלף ₪, סמים מסוגים שונים וכן ראיות נוספות הקושרות אותם עפ"י החשד לעבירות המיוחסות להם. בנוסף נתפסו 6 כלי רכב בבעלות החשודים בשווי כולל של למעלה מחצי מיליון ש"ח לצורך הליך חילוט.

הסוכן המשטרתי פעל בקרב החשודים לאורך כחצי שנה, במהלכה רכש את אמונם ופעל בסביבתם, ובאופן זה הצליח לרכוש מהחשודים במספר הזדמנויות שונות סמים מסוכנים במשקלים שונים מסוג: קוקאין, MDMA, חשיש ומריחואנה תוך איסוף הראיות הנדרשות נגדם. החשודים יובאו החל מהשעה 11:00 לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבימ"ש שלום נצרת
שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו מאימים לסגור את התאגיד אם לא יעמיד את הערבויות הנדרשות מההפקה על ידי איגוד השידור האירופי. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הציע אמש לספוג את עלויות האולם – עלות מרכזית באירוע. "כמו שהבריחו את מסי מישראל, עכשיו מבריחים את האירוויזיון (…). עיריית תל אביב מוכנה להתגייס למאמץ הלאומי ולספוג את עלויות האולם. אולי זה יעזור למי ששוב מטפס על עצים במקום למצוא פתרונות".

גורמים בתאגיד הביעו הבוקר תמיהה על ההצעה: "ההצעה של חולדאי ועיריית ת"א לאירוח האירוויזיון לא רלוונטית כי בכל מקרה העיר המארחת משלמת על האולם על פי הקריטריונים בתנאי המכרז"

בתאגיד מסבירים כי בתקציב שאושר להם לא כלולה הפקת האירוויזיון. והערבויות הנדרשות. אם נצטרך להעמיד ערבויות, נאלץ לפטר עובדים ולצמצם הפקות

בטחוני

חשד לפיגוע – מכונית דרסה הבוקר (שלישי) כמה הולכי רגל ליד הפרלמנט בלונדון ואז התנגשה במחסום ביטחוני. שוטרים עם כלי נשק שלופים הוציאו מתוכה את הנהג ועצרו אותו. לפי שעה נסיבות האירוע אינן ברורות, אך הוא מעורר חשש שמדובר בפיגוע דריסה כמו כמה פיגועים מסוג זה שאירעו בבריטניה בשנים האחרונות. עדי ראייה דיווחו כי מיד לאחר האירוע הגיעו ניידות משטרה נוספות למקום וכי הכביש וכבישים נוספים באזור נסגרו לתנועה. לפי אחד הדיווחים, באירוע נפגעו רוכבי אופניים (כלל העיתונים)

נתניהו וא-סיסי קיימו פסגה סודית במצרים – כך החלה התוכנית המצרית להסדרה מדינית ברצועה

ראש הממשלה ונשיא מצרים נפגשו בחשאי לפני כשלושה חודשים, ורוב שרי הקבינט לא ידעו על נסיעת רה"מ, כך נחשף ב'חדשות עשר'. השניים דנו בניסיון למצוא פתרון לסוגיית גופות החיילים והאזרחים הישראלים שבידי חמאס, בניסיון המצרי לקדם הסדרה ברצועת עזה והסדרה ארוכת טווח וכן בתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדברי בכירים אמריקנים הפגישה היא זו התניעה את היוזמה המצרית לקדם הסדרה מדינית בעזה.

חמאס: נסכים לרגיעה עם ישראל רק בהסכמת כל הפלגים

אתר החדשות 21 ARABI דווח מפי מקור פלסטיני כי המצרים הציעו לחמאס הסכם רגיעה, אך הארגון סרב להסכים לפני שההסכם יובא בפני המסגרת הלאומית ויאושר על ידי כל הפלגים, ע"פ הדיווח חמאס ערך היום בקהיר פגישות התייעצות עם הפלגים הפלסטינים בנוגע לרעיונות המוצעים לרגיעה עם ישראל.

הג'יהאד האיסלאמי: "מסרבים לרגיעה גם לחמש שנים, יש להסיר המצור על עזה ללא מחיר פוליטי"

בכיר בג'האד האיסלאמי בעזה, אמר כי "ישנה הצעה מצרית לאסוף את כל הפלגים הפלסטינים לדיונים והתייעצויות בקהיר לגבי הפיוס הפלסטיני, הרגיעה וצעדות השיבה; אנחנו מסרבים לחתום על הסכם רגיעה עם הכיבוש הישראלי אפילו ל-5 שנים. יש להסיר המצור מעל עזה ללא מחיר פוליטי"

אחרי יומיים של שקט: מערכת הביטחון תדון מחר בשאלת הסרתן של חלק מההגבלות מהרצועה

שר הביטחון לכנס מחר דיון הערכת מצב שבו יחליט אם לפתוח בשנית את מעבר כרם שלום. במערכת הביטחון רוצים לבחון אם השקט שנשמר הוא איתות מצד חמאס * גורם ביטחוני בכיר מסר כי במידה ויישמר השקט בגבול הדרום, ייפתח המעבר ויוגדל מחדש מרחב הדיג ברצועה. "אם אכן מדובר במגמה שתימשך, ישראל תשקול הקלות נוספות" * על אף דברי משרד הביטחון כי ביומיים האחרונים יש שקט בדרום, בשירות הכבאות וברשות הטבע והגנים אומרים כי שריפה שפרצה היום בתל גמה, במערב הנגב, נגרמה כתוצאה מבלון תבערה

ראש המוסד לשעבר לאתר סעודי: "הפתרון לחיזבאללה – לא צבאי אלא פוליטי"

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו העניק ראיון לאתר אילאף ושוחח על סוגיות שונות הנוגעות למזה"ת ולקשרים עם מדינות האזור. "כל עוד חיזבאללה פרוס עם נשקו בלבנון, יש להטיל עליו סנקציות". על יחסי ישראל ומדינות המפרץ ואמר: "הסוגיה הפלסטינית הייתה ועודנה מכשול בפני התקדמות בדיאלוג בין המדינות". הוא הוסיף שהעוינות לאיראן מאחדת בין המדינות אך הדבר לא מספיק כדי לכונן יחסים טובים (כאן)

    רקטת גראד ששוגרה בסבב הלחימה האחרון בדרום, ולא התפוצצה, נמצאה באתר בנייה בנתיבות.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש ובבקעה 21 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

הלילה פעלו כוחות צה"ל בעיר יטא שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". במהלך הפעילות פשטו הכוחות על בית מלאכה אשר שימש לייצור אמצעי לחימה בלתי חוקיים והחרימו בו מכונות המשמשות לתהליך יצור אמצעי הלחימה.

הפעילות התקיימה בעקבות מבצע משמעותי שנערך אתמול בשיתוף שב״כ לסיכול עסקת אמצעי לחימה במרחב החטיבה המרחבית ״יהודה״. במסגרת המבצע, נעצרו שני חשודים בסחר וייצור אמצעי לחימה ונתפס נשק ביצור עצמי מסוג ״קרלו״ .

הפעילויות נערכות כחלק מהמערכה הרחבה אשר מוביל צה״ל באמצעי הלחימה הבלתי חוקיים ומחזיקיהם באזור יהודה ושומרון.

בנוסף, במהלך פעילות כוחות צה"ל במרחב החטיבה המרחבית  "עציון", הכוחות עצרו ארבעה חשודים לאחר שאלו הציתו שריפה בסמוך ליישוב בת עין.

לאחר מעצר החשודים התפתחה הפרת סדר אלימה במרחב הכפר בית אומר שבמהלכה מפרי הסדר יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים, ירו זיקוקים והשליכו מטען מאולתר לעבר הכוח. הכוח הגיב בירי באוויר ובאמצעים לפיזור הפגנות לעבר מפרי הסדר. אין נפגעים בקרב צה"ל וכוחות הביטחון

כמו כן, במהלך פעילות כוחות צה"ל בכפר בית רימא שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין" התפתחה הפרת סדר אלימה במהלכה מפרי הסדר יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה ומטען צינור לעבר הכוחות אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, אין נפגעים אך נגרם נזק לרכבים צבאיים.

מדיני

    הבנק העולמי אישר תקציב למלגות ליצירת 4,400 מקומות עבודה בעזה * הבנק העולמי אישר תקציב של 17 מיליון דולרים למלגות ליצירת 4,400 מקומות עבודה בארגונים לא ממשלתיים בעבור צעירים ברצועת עזה. * האחראית על איזורי יו"ש ועזה בבנק העולמי אמרה כי "יצירת עבודות זאת אסטרגטגיה מרכזית שלנו – כי באמצעותו אפשר לסייע לצמיחה כלכלית בעזה"

    שליח האו"ם למזה"ת, ניקולאי מלדנוב, הודה לאיחוד האירופי על תרומה של 3.6 מיליון דולרים לתוכנית התזונה העולמית של האו"ם. לפי מלדנוב התרומה תספק לכ-200 אלף פלסטינים בעזה סיוע ברכישת מזון למשך חודש וחצי

חוץ

טראמפ חתם על הצעת חוק ביטחונית בהיקף של 716 מיליארד דולר – "מקווה שלעולם לא נצטרך להשתמש בנשק שלנו"

טראמפ: "יש לנו 716 מיליארד דולר כדי לתת לכם את המטוסים המשובחים ביותר ואת ספינות וטנקים וטילים בכל מקום על פני כדור הארץ". בכוונת ארה"ב להחליף את הטנקים, המטוסים והספינות המיושנים עם טכנולוגיה המתקדמת וקטלנית יותר". לדבריו, "אמריקה היא מדינה שלווה, אבל אם ייכפה עלינו סכסוך, נלחם וננצח. אני מקווה שלעולם לא נצטרך להשתמש בנשק שלנו".

איראן חשפה טיל בליסטי חדש למרחק של מאות ק"מ

הצבא האיראני חשף טיל בליסטי חדש נגד ספינות, מסדרת "פאתח", ונטען כי הוא עשוי להגיע למרחק של 300 עד 500 ק"מ. * שר ההגנה האיראני תיאר את הטיל, שיוצר כולו באירן, כמהיר יותר, מדויק במיוחד ומסוגל לחמוק מגילוי מכ"מים. – "כפי שהובטח לאנשינו, אנחנו לא נחסוך כל מאמץ להגברת יכולת הטילים של המדינה, ונמשיך לעשות זאת בכל יום" * במקביל, בארה"ב חוששים מכך שקאסם סולימאני יעודד את המיליציות בעיראק לפגוע בכוחות אמריקנים שמוצבים במדינה.

המנהיג העליון של איראן: "אין חשש למלחמה עם ארה"ב. בכל מקרה לא ננהל מו"מ עם ההנהגה האמריקנית הנוכחית"

המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, אמר בריאיון תקשורתי כי האמריקנים מגזימים כאשר הם מדברים על האפשרות שתהיה מלחמה בין המדינות. לדבריו, "מעולם לא התחלנו במלחמה והם לא ייכנסו לעימות צבאי עם איראן", לדבריו, "גם אם נניח את ההנחה הלא הגיונית שבה אנחנו ניכנס למו"מ עם ארה"ב אז לבטח שלא נישא וניתן עם ההנהגה האמריקאית הנוכחית. מי שקורא להתפטרות הממשלה האיראנית משחק תפקיד בתכנית של האויבים. על הממשלה להישאר ולהיות חזקה, עליה לבצע את עבודתה בפתרון בעיות העם"

איראן: המנהיג העליון חמינאי נגד הנשיא רוחאני: "הממשלה הזיקה לכלכלה יותר מהסנקציות"

המנהיג העליון של איראן חמינאי מתח בריאיון לתקשורת בארצו ביקורת חריפה על הממשלה ואמר כי הניהול הכושל במדינה פוגע בכלכלה האיראנית יותר מהסנקציות האמריקניות – "הבעיות הכלכליות אינן נובעות מגורמים חיצוניים. לסנקציות אין השפעה גדולה כל כך", לדבריו, "זו אולי לא בגידה, אך הם עשו טעויות גדולות"

הסנקציות האמריקניות על טורקיה | טורקיה תפעיל צעדים משפטיים נגד אזרחים שיפרסמו הודעות לגבי שער החליפין של הדולר

נשיא טורקיה ארדואן אמר כי הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליהם ימשיכו, אך הוא צופה כי בקרוב הלירה הטורקית תתייצב. עוד הוסיף כי הפעולות האחרונות של ארצות הברית הן דקירה בגב של אנקרה. בנו של ארדואן טען כי המשבר בכלכלה הטורקית החל לפני 8 שנים, כשאביו התעמת עם שמעון פרס בועידת דאבוס אודות תקיפה ישראלית בעזה: "אותם כוחות מבצעים תקיפות שמטרתן להחליש את הכלכלה הטורקית"

– משרד הפנים של טורקיה הודיע כי המדינה תנקוט בצעדים משפטיים נגד אזרחים שיפרסמו הודעות לגבי שער החליפין של הדולר, היוצרים תפיסה שלילית על המשק. לדבריהם, בשבוע האחרון זוהו 346 הודעות בנושא היחלשות הלירה

– שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'אבושולו, אומר כי האמריקנים מתנהגים בניגוד לברית השוררת בין שתי המדינות, ושאנקרה עשתה מספיק כדי לתקן את יחסיה עם וושינגטון. "על ארה"ב ללמוד שלא תוכל להשיג שום תוצאה באמצעות איומים. אנו מצפים ממנה שתהיה נאמנה לשותפות המסורתית והחברות המשותפת בברית נאט"ו"

– קנצלרית גרמניה, מרקל אמרה כי "גרמניה מעוניינת בשגשוג כלכלי בטורקיה, חשוב שהבנק המרכזי במדינה יהיה עצמאי"

אפגניסטאן: 200 חיילים נהרגו בשלושה ימים של קרבות עם הטליבאן

יותר מ-200 חיילים באפגניסטאן נהרגו בסוף השבוע בתקיפות של הטליבאן בארבעה מוקדים שונים. התקיפה המשמעותית ביותר היתה בעיר גאנזי, שם על פי נציג מבית החולים נהרגו יותר ממאה חיילים. * הצבא האפגני מכחיש את הדיווח הבלתי רשמי לפיו הארגון המוסלמי הקיצוני הצליח לכבוש חלקים נרחבים במחוז רזני. (ניו יורק טיימס)

    הקרמלין: טרם התקבלו הוראות מפוטין לגבי סנקציות הנגד שיוטלו בתגובה לאיומים על סנקציות מצד ארצות הברית

    נשיא רוסיה פוטין יפגש בסוף השבוע בגרמניה עם הקנצלרית מרקל

    אוניית "AQUARIUS" שעליה 141 פליטים נמצאת כבר ארבעה ימים בים התיכון בניסיון לקבל אישור עגינה מטוניסיה, איטליה ומלטה, אך עד כה לא קיבלה היתר להיכנס למים הטריטוריאלים שלהן. מתוך 141 הפליטים שעל סיפונה, ישנם 67 נערים וילדים

    אינדונזיה: מניין ההרוגים ברעידת האדמה עלה ל-436 * הסוכנות לאסונות עדכנה את מספר הקורבנות ברעש העוצמתי שזעזע את האי לומבוק ומסרה כי עלות השיקום תהיה גבוהה מאוד. הכבישים המשובשים מקשים על גישה לאזורים ההרריים המבודדים (וואלה)

    – סוכן FBI בכיר שהוביל את חקירת המעורבות הרוסית ונתפס שולח הודעה המזלזלת בטראמפ פוטר מהבולשת * סוכן FBI בכיר, שניהל את חקירת האימיילים של הילרי קלינטון ונתפס שולח הודעה המזלזלת בטראמפ, פוטר היום מהבולשת לאחר שירות של 22 שנים. על המהלך הוחלט חרף העובדה כי חקירה ארוכה לא מצאה בדל הוכחה כי עמדותיו האישיות השפיעו על עבודתו. טראמפ בתגובה: "הסוכן סטרזוק פוטר סוף סוף. רשימת השחקנים הרעים בבולשת הפדרלית ובמשרד המשפטים רק מתארכת"

    טייוואן: 9 בני אדם נהרגו ו-15 נפצעו בשריפה שפרצה בבית חולים

    נורבגיה: שר הדייג של נורבגיה פר סנדברג (Per Sandberg) התפטר היום מתפקידו לאחר שערך ביקור פרטי באיראן ובמהלכו הפר את נוהלי הבטיחות של ממשלת נורבגיה. סנדברג לא דיווח בתזמון הראוי על הטיול וגם לקח עמו טלפון נייד ממשלתי שמכיל מידע מסווג.

    מצרים: משרד הפנים המצרי מסר כי המשטרה חיסלה שישה מבוקשים בחילופי אש במחוז גיזה, ליד קהיר. לפי השלטונות, אותם מבוקשים תכננו לבצע התקפות טרור נגד מתקנים רגישים במדינה

    סוריה: מניין ההרוגים בפיצוץ במחסן תחמושת בעיר סרמדא עלה ל-69 * מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח כי עלה ל-69 מספר ההרוגים בפיצוץ המבנה בעיר סרמדא שבמחוז אידליב. מחסן תחמושת שהתפוצץ אתמול בעיר שבשליטת המורדים הביא לעשרות הרוגים ופצועים

    ספרד: יותר מ-260 בני אדם נפצעו בעיר ויגו, אחרי שרציף מעץ קרס

    פרו: המשטרה דיווחה על 12 הרוגים ו-30 פצועים בהתהפכות אוטובוס

כלכלה

    שערים יציגים (13/08/18): דולר = 3.709 ; ליש"ט = 4.7293 ; אירו = 4.2246 ; פרנק שוויצרי = 3.7299

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן