Skip to content

"אנני" במשכן לאמנויות הבמה בת"א: ברודוויי זה כאן

הכותרת אולי פרובינציאלית, אבל זו התחושה שליוותה אותי במהלך המחזמר. הבמאי צדי צרפתי הרים הפקה מקצועית ומושקעת, למרות כמה נפילות בחלק השני, שפוגמות באמינות של הסיפור. טלי אורן, בתפקיד האישה הרעה, היא הכוכבת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★

לפני הכל אני רוצה לציין שעשרות הילדים שישבו לצידי ומאות הילדים באולם, נהנו. גם מהסיפור וגם מהמשחק. עם כמה מהם שוחחתי בהפסקה ואחרי המופע. הם, בעצם, המבקרים האמיתיים של ההפקה הזו. המחזמר "אנני", שכתב תומס מיהן (מוזיקה צ'ארלס סטרוז), מספר על ילדה ג'ינג'ית, אמיצה וחדת לשון, שמחפשת את הוריה. היא גרה, עם חברותיה, בבית יתומים אפרורי ומדכא. צירוף מקרים מפגיש אותה עם מיליארדר אמריקני, שמאמץ אותה. קצת קיטשי, אבל גם קיטש צריך לדעת לעשות.

רעה, רעה רעה, ולפעמים אנושית. אורן והילדות. צילום: אור דנון

הבמאי צדי צרפתי הרים הפקה מקצועית ומושקעת, סטייל ברודוויי, עם עשרות שחקנים, רקדנים וזמרים. למרות כמה תפרים גסים בעלילה זו הפקה שיכולה לעמוד בכבוד על כל במה בעולם. עשרות המשתתפים ב"אנני" עושים את העבודה. לפעמים המשחק נוטה להגזמה או מתיילד, אבל גם הפגמים הללו נבלעים בתוך ההפקה הצבעונית והגדולה.

כוכבת המחזמר היא טלי אורן הנפלאה בתפקיד מיס האניגן, המנהלת המרשעת של בית היתומים. רעה, רעה, רעה, ולפעמים אנושית וחסרת אונים. ובעיקר משעשעת. ליה שקד מרגשת בתפקיד אנני (מופיעה לסירוגין עם שי הראל), אבי קושניר ידידותי ואנושי בתפקיד המיליארדר, אם כי חסר אנרגיה (אולי כי זו היתה ההצגה השניה באותו יום וחיכתה לו עוד הצגה לאחר מכן). גם חני נחמיאס טובה בתפקיד מזכירתו. דליק ווליניץ מפתיע בתפקיד קטן, משעשע ופאתטי של נשיא ארצות-הברית, רוזבלט.

אהבתי את המשחק הקבוצתי של ילדות בית היתומים, למרות שלא תמיד אפשר להבין מה הן אומרות או צועקות. אומרים שכלבים גונבים את ההצגה? אז בין המשתתפים גם סנדי, כלבה חמודה וממושמעת, שלוקחת חלק בעלילה – ומצ'ופרת בהתאם במזון-על.

גם קיטש צריך לדעת לעשות. קושניר ושקד. צילום: ניר סטולו

חלקו הראשון של המחזמר זורם ואנרגטי. בחלק השני יש כמה נפילות, כולל תפניות בעלילה שעשויות בצורה חובבנית ולא אמינה. כאילו שהיוצרים מזלזלים באינטליגנציה של הקהל ורוצים כבר לסיים את העלילה. אפשר לקצר את העלילה, אבל לא על חשבון האמינות. המחזמר "אנני" איננו וואו, אבל הוא יהיה אחד הלהיטים של הקיץ והחגים בזכות ההפקה המרשימה, הסיפור שנוגע ללב והמשחק המעולה.

1 Comment

  1. רינה
    20 באוגוסט 2018 @ 20:01

    וואו לגמרי, ביקורת מעולה הצגה טובה הרגשתי ממש בברודווי. רכשתי כרטיסים לאנני ופשוט שמחתי על הרגע הזה. לא ציפיתי ובאמת יצאתי מסופקת מעל ומעבר. כמה כיף שיש מחזמר כזה בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן