Skip to content

תערוכות חדשות במשכן לאמנות חרוד ובבית האמנים ירושלים

לרגל 80 שנה להקמת "משכן לאמנות עין-חרוד", תצא לדרך תערוכה של אוספי האמנות היהודית והישראלית של המוזיאון, כפי שמעולם לא נחשפו. התערוכה תוצג החל מה-2.9 למשך 4 חודשים בלבד. בית האמנים ירושלים יציג אשכול של 3 תערוכות יחיד ותערוכה קבוצתית של אמנים חדשים. החל מה-25.8.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשכן לאמנות עין חרוד: מאוצרות המשכן לאמנות. החל מה-2.9 

התערוכה "מאוצרות המשכן לאמנות", היא מסע מורכב של חשיפה ובדיקת שורשי ההוויה היהודית והישראלית. התערוכה מפתיעה בדרך בה היא מציגה את שורשיהם האירופאיים והיהודיים של חלוצי עין חרוד – במראות מחיי היומיום בעיירה היהודית ובתיאורים של פרעות ושואה וזאת לצד ריבוי הקולות באמנות הישראלית, כפי שהוצגו ונאספו במקום לאורך השנים. מכלול פנורמי זה מלמד על הקשר הרב דורי שבין מקימי המשכן וממשיכיהם, מי שבנו מקום חדש אך לא שכחו מעולם מאין באו. יותר מכך, גם בימים קשים של מצוקה כלכלית, הבינו חברי עין חרוד את תרומתם של האמנות ושל העולם הרוחני להצלחת משימתם החלוצית. זוהי הזדמנות נדירה להיחשף לאוסף האמנות המיוחד של המשכן לאמנות. בתערוכה יוצגו יצירות של גדולי האמנים ובכללם: מארק שאגאל, לוסיאן פיסארו, מקס ליברמן, יוזף ישראליס, מרדכי ארדון, יוסף זריצקי, לאה ניקל ועוד. חלק מהיצירות לא נחשפו מעולם. במסגרת התערוכה יערכו סיורים מודרכים בעברית, אנגלית ורוסית. בין מסלולי הסיורים: 1. אמנות יהודית מאוספי המשכן (מסע אל עברו של עם) 2. אמנות ישראלית מאוספי המשכן (רבדים באמנות הישראלית) 3. עולם ישן והיהודי החדש 4. ריבוי קולות באמנות הישראלית (עין חרוד נגד הקונצנזוס) 5. הדרך לעין חרוד (מסע בעקבות אמני הקיבוץ) 6. יצירות מופת מאוספי המשכן לאמנות.

יששכר בר ריבאק
משה מוקדי
יעקב שטיינהרדט

אוצר: יניב שפירא

בית האמנים ירושלים: תערוכות סתיו 2018  מה-25.8 עד ל-13.10

התערוכה המרכזית "חברים חדשים 2018" פותחת את עונת התערוכות השנתית בבית האמנים ומציגים בה אמנים שהצטרפו השנה לאגודת אמני ירושלים: נעה ארד יאירי, אלה כהן ונסובר ושמעון פינטו, לצידה מוצגת תערוכה של טל רוזן אליעזר החוקר צמחים וחומרים אורגניים, תערוכת צילום של אופיר ברק, המתבונן ברגעים אנושיים בשכונת מאה שערים בירושלים, ותערוכה ראשונה לאמנית הבדואית מרואה עבד אלקדר,המציבה עציצי קקטוס -כהד לצבר, המעורר אסוציאציות פוליטיות ואמנותיות רבות. בערבית, המילה "צבר" (צַאבֶּר) מציינת, סבלנות והתמדה עיקשת. תכונות אלו היא מייחסת לחמש נשים, בהן היא עצמה , אותן היא מצלמת כשהן נטועות בין עציצי הקקטוס המבויתים כמשוכת צבר,  גדר איתנה ומגוננת.

מרואה עבד אלקדר, רנא, 2018, מיצג, צילום ליאן סילברמן

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן