Skip to content

הזמרת האגדתית ארית'ה פרנקלין נפטרה

פרנקלין לקתה בסרטן הלבלב ונאבקה בו 7 שנים. היא נפטרה מוקפת בחבריה ובני משפחתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הזמרת האגדית ארית'ה פרנקלין הלכה היום (חמישי) לעולמה בגיל 76, ימים ספורים לאחר שאושפזה בבית חולים בדטרויט. כך, לפי הודעה רשמית של הדובר שלה, שמסר כי היא מתה בביתה, מוקפת בחבריה ובקרובי משפחתה. מלכת שירי הנשמה נאבקה במשך שנים רבות בבעיות בריאותיות. בשנת 2011 אובחנה כחולה בסרטן הלבלב. היא נאלצה לבטל סבב הופעות שלה בקיץ האחרון מסיבות רפואיות. פרנקלין אושפזה בתחילת השבוע לאחר שמצבה הרפואי החמיר.

ארית'ה פרנקלין (צילום: יוטיוב)
ארית'ה פרנקלין (צילום: יוטיוב)

אריתה לואיז פרנקלין נולדה בממפיס טנסי לאב כומר בשם קלרנס לאבון פרנקלין, שזכה לכינוי "C.L" פרנקלין ולאמא פסנתרנית שגם שרה בשם ברברה סיגרס. לאריתה שלושה אחים ובנוסף לכל אחד מהוריה היו ילדים מחוץ למסגרת הנישואים. המשפחה עברה מספר פעמים בילדותה של פרנקלין ולאחר שנישואי הוריה התפוררו היא המשיכה להתגורר עם אביה בדטרויט ואמה עברה בחזרה לניו יורק. האם ומשיכה לבקר את ילדיה עד שנפטרה לבסוף לפני יום הולדתה העשירי של אריתה שעברה להשגחת סבתה.

פרנקלין למדה לנגן על פסנתר משמיעה בלבד ויכלה להדגים את כשרונה בפני זמרי וזמרות גוספל כג'יימס קליבלנד וקלרה וורד ואפילו המנהיג הפוליטי מרטין לות'ר קינג. אלה היו מבקרים את אביה של פרנקלין שכונה "קול מיליון הדולר" בזכות דרשותיו.

 Aretha Franklin – I say a little prayer

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן