Skip to content

סצנת האמנות העכשווית בועטת ב"קן הקוקיה" ביפו

"קן הקוקיה" ופריטימס מציגים שיתוף פעולה מקומי ראשון של קולקטיב "פריטימס" עם גלריית "אפנפאוסט" מהמבורג לתערוכה בחלל המיוחד של גלריית קן הקוקיה, תערוכת מפגש המכונה ״צומת דרכים״, על שם פסטיבל ותערוכת המקור בגרמניה - ״קנוטנפונקט״. רק עד ה-25.8. קצר וקולע!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "קן הקוקייה" שוכן בשוק הפשפשים ביפו, בתוך מבנה  עתיק. בקומת הכניסה נמצא בר המגיש קוקטיילים ומנות גורמה, בקומה העליונה של הבר ממוקמת הגלריה של קן הקוקייה המורכבת מחללים רבים שמוצגים בהם תערוכות, מייצגים,אירועים. היוצרים המתארחים בקן מתחלפים בתכיפות גבוהה על מנת ליצור עניין חדש בכל ביקור במקום.

צילומים מדף הפייסבוק של התערוכה

התערוכה הנוכחית המוצגת, היא שיתוף פעולה מקומי ראשון של קולקטיב פריטימס עם גלריית אפנפאוסט מהמבורג. זוהי תערוכת מפגש המכונה ״צומת דרכים״, על שם פסטיבל ותערוכת המקור בגרמניה – ״קנוטנפונקט״. שמונת אמני הגלריה מאירופה ושמונה אמנים מקומיים חוברים לתערוכת עבודות מקור מיוחדת מאוד, תערוכה שמציגה מפגש בין סצנת האמנות האורבאנית והעכשווית בארץ למקבילתה באירופה.  פסטיבל קנוטנפונקט ( צומת דרכים ) – פסטיבל שמטרתו ליצור חילופים בין סצינות אמנות בינלאומיות שונות ולעודד דיאלוג מתמשך ביניהם. למרות שלפסטיבל יש שורשים באמנות רחוב, המנעד התרחב וכעת הוא מטפח את הספקטרום המלא של אמנות עכשוויות, כולל עבודות מבוססת גלריה, כמו ציור, פיסול, מיצבים ומיצגים שונים. הפסטיבל שואף לגדול ולתמוך ברשת בין גלריות מערים ומדינות שונות לבין הרגישות והתרבות המקומית של כל אתר ספציפי.

צילומים מדף הפייסבוק של התערוכה

האמנים המציגים:
Björn Holzweg ✦ David Rosenberg ✦ DIOZ ✦ Doppeldenk
Elmar Lause ✦ SuperFresh Max ✦ Inga Kruse
MANYEARSAGO ✦ Miro Tiebe✦ Nitzan Mintz – visual poet ✦ Dede Bandaid
Peter Phobia ✦ PESH ✦ Push Styrocutsh ✦ UNTAY ✦ YONIL

צילומים מדף הפייסבוק של התערוכה
צילומים מדף הפייסבוק של התערוכה

קולקטיב פריטימס הוקם בשנת 2014, הקולקטיב הוא בית לחברים ויוצרים עצמאיים מתחומי יצירה שונים בטווח שבין איור, עיצוב עכשווי ואמנות פלסטית שחברו יחדיו לעבודה משולבת במגוון רחב של פרוייקטים, הכוללים בעיקר תערוכות ושיתופי פעולה עם גורמים שונים, עבודות במרחב הציבורי ואמנות מקור. הקו האמנותי המחבר בין חברי הקולקטיב שואב השראה מתרבות רחוב, מוזיקה, DIY, תולדות האמנות, טבע, עיר וממקורות נוספים מהשיח העכשווי. אמני הקולקטיב פועלים גם בנפרד ומאופיינים בגישה מתקדמת ואלטרנטיבית וראייה ייחודית והם בעלי עבר עשיר של עשייה אמנותית, ביחד ולחוד, בארץ ובעולם. חברי הקולקטיב מאמינים באמנות נגישה שמתקשרת עם הקהל בגובה העיניים ומאמינים שאמנות טובה תסקרן את הצופה לחפש ולשאול שאלות. השת"פ לתערוכה זו נוצר מסיעור מוחות ורעיון שליאוני אוצרת הגלרייה הגרמנית הגתה בזמן פגישה בביקור האחרון שלה בארץ. קונספט התערוכה הגרמנית שואף לצאת מגבולות הגלריה והפעם הם חצו אותו בין מדינות .

קן הקוקיה, רח' נועם 3 יפו. שעות פתיחה: כל יום מ – 19:00-24:00

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן