Skip to content

מזורקה פוגו עם להקתה של פינה באוש בתל אביב

להקת המחול Tanztheater Wuppertal של היוצרת האגדית פינה באוש חוזרת לארץ לאחר 21 שנים בהן לא הופיעה על הבמות בארץ, ותציג את אחת מיצירות המופת של היוצרת הגדולה "מזורקה פוגו". ארבע הופעות בלבד בבית האופרה בתל אביב החל מתאריך 4/10/2018.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מזורקה פוגו" הוא המופע הפותח של סדרת המחול 2018-2019 בבית האופרה בתל אביב. להקתה של הרקדנית והכוריאוגרפית האגדית פינה באוש מגיעה לארץ לארבע הופעות בלבד.

מזורקה פוגו עם להקתה של פינה באוש בבית האופרה בתל אביב. צילום: אסקף.

להקת המחול של היוצרת האגדית פינה באוש חוזרת לארץ לאחר 21 שנים בהן לא הופיעה על הבמות בארץ, ותציג את אחת מיצירות המופת של היוצרת הגדולה "מזורקה פוגו". השנה מציינת הלהקה את עונתה ה- 44. כבר מראשית הדרך בלטה יצירתה של פינה באוש בגישה חדשה, פראית, חכמה, יצירתית .

 

היצירה נוצרה בשיתוף התערוכה הבינלאומית בליסבון אקספו, ומשתתפים בה כ- 30 רקדנים.

באוש הרכיבה פסקול מיוחד המלווה את היצירה משירי פאדו בביצוע מי שנחשבת למלכת הזמר הפורטוגלי אמיליה רודריגז, וגם סמבה ברזילאית ובוסה נובה, ועד למוזיקת ג'אז מאת דיוק אלינגטון ובן וובסטר והזמרת ליסה אקדל, ומוזיקה קלאסית בביצוע רביעיית בלנסקו והכנר גדעון קרמר ועוד.

שעתיים וחצי של תיאטרון מחול משובח, מרהיב ומלא דמיון פרי רוחה של היוצרת הגדולה.

היצירה הוצגה בכל רחבי העולם: ליסבון, ברלין, וופרטל, פריז, ברצלונה, סידני, סן פאולו, הונג קונג, ניו יורק, לונדון, מוסקבה ועוד.

פינה באוש תרנגולת חומה

אודות פינה באוש

באוש נולדה בשנת 1940 בעיר זולינגן. הוריה ניהלו בית קפה ופינה ואחיה סייעו להורים בעבודתם בבית הקפה. את לימודי המחול סיימה באסן בהדרכתו של קורט יוס.

מיד אחר כך הזמין אותה מנהלם של תיאטרוני וופרטל, ארנו ווסטנהופר ליצור כוריאוגרפיות ללהקת המחול. בשנת 1973 שינתה באוש, את שמה של הלהקה לתיאטרון מחול וופרטל. בהמשך שמה של היוצרת נוסף לשם הלהקה כחלק מהשם הרשמי.

בתחילת הדרך יצירתה של באוש עוררה מחלוקות, אך מהר מאד קנתה לה שם עולמי. היא נודעה בזכות השילוב המופלא בין דימויים פיוטיים ושימוש באמצעים יום יומיים. היא הותירה את השפעתה על התפתחות המחול הבינלאומי. יצירותיה ביססו את הלהקה כאחת החשובות בעולם, והקנו לבאוש מעמד של אחת היוצרות הבולטות והמשפיעות. היא זכתה לפרסים רבים.

מזורקה פוגו עם להקת תיאטרון המחול של פינה באוש. צילום: אסקף

בשנת 2009 הלכה פינה באוש לעולמה. במהלך הקריירה הענפה שלה היא יצרה 46 יצירות שהפכו לאבן דרך במחול הבינלאומי בהן: פולחן האביב, ציפורנים, ויקטור, קפה מילר, כחול הזקן, בוא לרקוד איתי, 1980, קונטקהוף ועוד יצירות רבות נוספות. חלק גדול מהן מרכיבות את רפרטואר הלהקה עד היום.

"אני חושבת שחשוב להכיר את העולם בו אנחנו חיים" אמרה באוש, ואכן בלהקתה רוקדים רקדנים מכל העולם. היום מונה הלהקה 36 רקדנים, שלושה דורות של רקדנים המגיעים מ- 16 מדינות שונות. באוש הותירה אחריה מורשת אדירה ואין יוצרת המזוהה יותר ממנה עם המחול העכשווי. סרטו של וים ונדרס "פינה" שהשתמש בטכנולוגיית תלת מימד יצא בשנת 2011 וזכה להצלחה עצומה בישראל ובמידנות נוספות.

מזורקה פוגו מאת פינה באוש
Masurca Fogo by Pina Bausch

מתוך מזורקה פוגו. קרדיט צילום אסקף

כוריאוגרפיה: פינה באוש  Pina Bausch

עיצוב במה: פיטר פבסט  Peter Pabst

עיצוב תלבושות: מריון צ'יטו   Marion Cito

שיתוף פעולה מוזיקלי מתיאס בורקרט   Matthias Burkert ואנדריאס אייזנשניידר   Andreas Eisenschneider

נוצר בשיתוף מריון צ'יטו   Marion Cito, אירן מרטינס ריון   Irene Martinez-Rios  ויאן מינריק    Jan Minarik

מוזיקה מאת ובביצוע: אמיליה רודריגז   Amália Rodrigues, ניקולט  Nicolette, רביעיית בלנסקו  The Alexander Balanescu Quartett, בן וובסטר  Ben Webster, דיוק אלינגטון  Duke Ellington, ליסה אקדל   Lisa Ekdahl, לאון פרקר  Leon Parker, מכה בודגה   Mecca Bodega, וינצה גורלדי  Vince Guaraldi, טופי נאגו  Tupi Nago, מרקוס סוזאנו  Marcos Suzano, בדן פאוול  Baden Powell, אלפרדו מרסינהור  Alfredo Marceneiro ואחרים.

לצפייה בטריילר:

מועדי ההופעות
כל ההופעות בבית האופרה על שם שלמה להט צ'יץ'

יום חמישי 4/10 בשעה 20:00

יום שישי 5/10 בשעה 13:00

מוצאי שבת 6/10 בשעה 20:00

יום ראשון 7/10 בשעה 20:00

כרטיסים בקופת האופרה או בטלפון 03-6927777

http://www.israel-opera.co.il/?CategoryID=1103&ArticleID=4670

טריילר נוסף:

https://youtu.be/JvIC1OstuYg

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן