Skip to content

פעילים תעדו בניה לא חוקית בהתנחלות, הותקפו, הוכו ונשדדו

פעילי תאעיוש הותקפו באכזריות על ידי חוליגנים. מצלמותיהם נשדדו, תיקיהם נקרעו וציוד הקשור לצילום נלקח מהם. דובר צה"ל: הפעילים יצרו פרובוקציה מכוונת וסירבו להתפנות גם כשהוכרז על שטח צבאי סגור. משטרת ישראל: ארבעת הישראליים הגיעו לישוב מצפה יאיר שבחברון בכוונה לצלם. בשלב מסוים הגיעו מספר צעירים רעולי פנים החלו לתקוף אותם וגרמו לפציעתם. האם דובר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה פעילי תעאיוש, לזכויות אדם, הותקפו היום בצהריים (שבת) בברוטליות על ידי טרוריסטים יהודים, בעת שאלו הגיע לתעד בניה בלתי חוקית בהתנחלות הלא חוקית מצפה יאיר שבדרום הר חברון. בכל מהלך תקיפת הפעילים נכח כוח צה"ל שמנה 8 חיילים שלא מנעו את התקיפה גם כאשר הפעילים חולצו, חלקם בידי מפקד הכוח הצבא, כשהמתנחלים מזנבים בהם בידוי אבנים, אגרופים ודחיפות.

המתנחלים שברו, פגעו ולקחו בכוח  6 מצלמות הפעילים בניסיון למנוע מהם לתעד את המתרחש ופצעו תוך כך ארבע מהפעילים שפונו על ידי מגן דוד אדום לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. מבית החולים נמסר כי הארבע הגיעו עם חבלות ובמצב קל, טופלו ושוחררו .

הפצועים מחולצים (צילום: נסר נוואג'עה בצלם)
הפצועים מחולצים (צילום: נסר נוואג'עה בצלם)
הפצועים מחולצים (צילום: נסר נוואג'עה בצלם)
הפצועים מחולצים (צילום: נסר נוואג'עה בצלם)
הפצועים מחולצים (צילום: נסר נוואג'עה בצלם)
הפצועים מחולצים (צילום: נסר נוואג'עה בצלם)
הפצועים מחולצים (צילום: נסר נוואג'עה בצלם)
הפצועים מחולצים (צילום: נסר נוואג'עה בצלם)

האירוע החל כשששת הפעילים הגיעו למקום על מנת לתעד בניה לא חוקית במאחז הלא חוקי.
"בהתחלה הגיעו אלינו כ-10 מתנחלים עם רכז הביטחון של ההתנחלות", סיפר יוסי "פפה" גולדמן (66) אחד מהפעילים. "במהרה הגיעו עוד עשרה מתנחלים נוספים וכולם יחד התנפלו עלינו"

פעיל זכויות האדם יוסי "פפה" גולדמן (צילום באדיבות המצולם)
פעיל זכויות האדם יוסי "פפה" גולדמן (צילום באדיבות המצולם)

– הכוח הצבאי לא הגן עליכם?
"להיפך, בשלב הראשון הרבש"צ (רכז הביטחון השוטף) פשוט הנחית להם (לחיילים) פקודות מה לעשות בנו ולמורת רוחו החיילים לא נענו ואז החוליגנים נטלו את לעצמם את הזכות להכות אותנו גם באגרופים, ךדחוף אותנו, ליידות בנו אבנים מכל מיני גדים ולהפיל אותנו על האדמה שזרועה סלעים וחלקי ברזל.  ובעוד שאנו שרועים מוכים על האדמה גם  לבעוט בנו. בשלב מסויים הגיעו גם נשים וילדים שהצטרפו לתקיפתנו ויידו בנו אבנים".
-מה פירוש הנחית? פקד עליהם מה לעשות?
"כן. זו לא הפעם הראשונה שרככזי ביטחון בהתנחלויות מנחיתים פקודות על הצבא שבדרך כלל נשמע להם ומשתף פעולה. הפעם זה לא היה כך".
– האירוע כולו תועד?
"כן, אבל המתנחלים לקחו מאתנו 6 מצלמות, חיטטו בתיקים שלנו ופיזרו את תכנם כשחלק הם גם קרעו את התיקים, כך שלא נותר בידינו כלום".
– שוב, כוח צה"ל לא עצר בהם?
"בהתחלה החיילים ניסו לעצור אותם בנחמדות: חברה, זה לא יפה, אל תתקיפו אותם. אבל זה היה ניסיון הגנה פרווה בלבד".  
– מדוע הגעתם לתעד בניה לא חוקי?
"כל שבוע הורסים ומפנים ציוד בניה בכפרים פלסטינים בטענה שזו בנייה לא חוקית. הגענו מתוך מטרה לתעד בניה כזו על מנת שנמסור אותה לרשויות הנוגעות בדבר".
– תתלוננו על כך במשטרה?
"נדברנו בינינו והגענו למסקנה בררה שחבל על זמננו. שום גורם מכוחות הביטחון, צבא או משטרה יעשו משהו בנדון. הם יודיעו על פתיחת חקירה ושם זה יישאר.  לצערנו אבדנו את האמון ואין לנו אמון בכוחות הביטחון".

דובר צה"ל משקר?
מדובר צה"ל נמסר כי בצהריים הגיעו פעילי זכויות אדם והתקרבו אל התנחלות מצפה יאיר במטרה לייצר פרובוקציות. לדברי הדובר הכוח הצבאי ביקש למנוע חיכוך עם המתנחלים והכריז על המקום כשטח צבאי סגור. "הפעילים סירבו לפנות את המקום גם לאחר הכרזת המקום כשטח צבאי סגור וניסו להתקדם לתוך ההתנחלות. הכוח התערב ופינה אותם ובכך הסתיימה התקרית".
– פפה, באיזשהו שלב התבקשתם לפנות את השטח כי הוכרז על האזור כשטח צבאי סגור?
"בשום פנים ואופן לא. כבר קרה שהציגו בפנינו צווים צבאים המכריזים על שטח צבאי סגור. אנחנו מכבדים תמיד את החוק ובמידה מוצג לנו צו חוקי, אנו נשמעים לצו ומפנים מיד. היו מקרים שהצווים לא תאמו את תאריך, את המקום, או השטח המוכרז לא התאים למפה. אבל כשהצו חוקי? אנחנו לא מתווכחים ופועלים על פיו".
מוקדם יותר לתגובת צה"ל נמסר משטרת ש"י כי "מ
וקדם יותר היום התקבל במוקד המשטרה דיווח מכוחות צה"ל אודות ארבעה ישראליים שהגיעו לישוב מצפה יאיר שבחברון בכוונה לצלם. בשלב מסויים הגיעו מספר צעירים רעולי פנים לטענתם והחלו לתקוף אותם וגרמו לפציעתם.הארבעה נפצעו באורח קל (על פי גורמי רפואה) ופונו לקבלת טיפול רפואי בביה"ח.כוח משטרה שהוזעק למקום פתח בחקירה והחל בביצוע פעולות ראשוניות לברור נסיבות המקרה".
– שלום לדובר צה"ל
"שלום רב"
– שמע, יש בעיה בתגובתכם הנוגעת למה שהתרחש בסמוך להתנחלות מצפה יאיר. אתה מסרת לי כי פעילי זכויות האדם הגיעו למטרות פרובוקציה, וכי מפקד הכוח הכריז על המקום כשטח צבאי סגור והם סירבו להתפנות והמשיכו להתקדם כלפי ההתנחלות"
"נכון מאוד".
– אם כך, ישנן 2 אפשרויות, או שמי שדיווח לכם על האירוע שיקר ביודעין, או שאתה שיקרת אותי במכוון. הפעילים מספרים סיפור אחר ושוללים לחלוטין גם את עניין הכרזת המקום כשטח צבאי סגור – הם עומדים על כך שבשום שלב שהוא לא הוכרז על האזור כשטח צבאי סגור.
הם מספרים כי למעלה מ 20 טרוריסטים תקפו אותם בברוטליות וכי הכוח הצבאי פעל רפות "פרווה" לדבריהם, ולא עשה דבר למנוע את ההתקפה הקשה גם כאשר הפעילים היו מוטלים פצועים על האדמה, גם כששדדו מה את מצלמותיהם, חיטטו בתיקיהם, קרעו חלק מהם ולקחו חלק מהציוד.
יתרה מכך, לדבריהם החוליגנים המשיכו ליידות בהם אבנים ולזנב בהם גם כשהם חולצו פצועים בידי חיילי צה"ל. אני רוצה להיות קולגיאלי ואומר לך עכשיו שגם משטרת ש"י הוציאה גרסה המאמתת את תלונות הפעילים. ושוללת את הסיפור שלכם.
"תן לי מספר דקות לבדוק"

(אחרי 5 דקות)

"בדקנו את הודעתנו ואנו עומדים מאחורי תיאור העובדות כפי שמסרנו מתחילה"
 ברור לך שזה שקר?
"אנו עומדים אחרי הודעתנו".

-פפה, אתה חש בעליית מדרגה באלימות כלפיכם?
"כן. זה כבר גובל בסכנת מוות. דמיין לך מקרה פשוט שמישהו שהוטח היום לקרקע היה נחבט בראשו באבן או בברזל, הוא היה מוצא את מותו. היום זה ממש עבר שיא. האלימות של היום הייתה מלווה בשנאה עזה ולא רחוק היום ומישהו יחליט לעבור שלב ולעשות מעשה, כן זה כבר ממש סכנת מוות מצד המתנחלים".


חברת הכנסת רוזין – "אפנה לשר הביטחון בעניין. זה כבר לא מדרון חלקלק זו מציאות מסוכנת"

 

זו מציאות מסוכנת - חברת כנסת מיכל רוזין (צילום יח"צ)
זו מציאות מסוכנת - חברת כנסת מיכל רוזין (צילום יח"צ)

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרץ) הודיעה היום  כי תפנה לשר הביטחון בעקבות תקיפת פעילי שמאל בדרום הר חברון: "זה כבר כבר לא מדרון חלקלק אלא מציאות מסוכנת", אמרה רוזין

רוזין, חברה בוועדת החוץ והביטחון, הודיעה שתפנה לשר הביטחון אביגדור ליברמן בעקבות תקיפת פעילי שמאל בדרום הר חברון ואמרה: "הוכחה נוספת שפרדיגמת ה'קיצונים משני הצדדים' אינה קיימת. אלימות כלפי פעילי שמאל הפכה לעניין שבשגרה והיא מוזנת וצומחת מקריאות הסתה בלתי פוסקות. לרוב כוחות הביטחון 'מעלימים עין' והממשלה שותקת וממשיכה בהסתה. התוצאה היא תקיפה אלימה של פעילי שמאל בדרום הר חברון שמצטרפת לתקיפה אלימה של שלושה אזרחים בחוף קריית חיים, רק כי הם ערבים. זה כבר לא מדרון חלקלק אלא מציאות מסוכנת. בכוונתי לפנות בדחיפות לשר הביטחון בדרישה להורות בבדיקה דחופה ומקיפה בנושא".

צילום חשבון הטוויטר של חברת הכנסת האיומים והגידופים
צילום חשבון הטוויטר של חברת הכנסת האיומים והגידופים

נעיף אתכם המחבלים עם חוק נאמנות לעזה שם מקומכם
"אמש תקפו צעירים ערבים (תקיפת 3 ערבים ששהו על חוף קריית חיים והותקפו באכזריות כשהתברר כי הם דוברי ערבית). היום הותקפו שישה פעילים יהודים מארגון תעאיוש. ההסתה חסרת הרסן מניבה את פירותיה! מי שהעליל עלילות דם נגד ארגוני זכויות האדם נושא באחריות", צייצה בצהרים חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש- הרשימה המשותפת), בחשבון הטוויטר שלה.
"גזענות לא תעצור בקרב ערבים, גם יהודים שאינם עונים על הסטנדרטים של ה"יהודי הטהור", יקבלו את מנת חלקם. בגלל זה חשוב לאחד כוחות".  הזהירה סלימאן.

במהרה היא נענתה לדבריה, בשנאה לא מבוטלת.
 "שתדעי לך הבנתי שאת נוצריה את בוגדת בעם שלך כי הערבים הנוצרים בארץ לטובת היהודים ואת בוגדת עלובת נפש אנטישמית נטפל בך את תיהיי (שגיאות הכתיב במקור) אחרי סורג ובריח הרבה זמן", כתב לה יואב מהצפון.
ועל קריאתה לאחד כוחות הוא הוסיף:  נכון, תאחדו כוחות אתם המחבלים והאנטישמים מהשמאל ואנחנו בימין נדאג להעיף אתכם מפה גם אתכם וגם את עוכרי ישראל מהשמאל עוד מעט עוד מעט כל היהודים האמיתיים ינהרו לקלפיות באוטובוסים ובהמונהם כדיי שיהיו לנו רק בימין החזק 70 מנדטים ונעיף אתכם המחבלים עם חוק נאמנות לעזה שם מקומכם"

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן