Skip to content

עידן הסרסורים

ועדיין לא אמרתי מילה על "מבצעים". כן בטוח ש- 200 דולר זה מחיר סביר לזוג נעליים ואני באמת מאמין לכם ש-200 דולר זה אחרי 80% הנחה. ומי בכלל ביקש מכם להציע לי נעליים? לילה חינם במלון אם תרשם היום.... מחר בבוקר זה נגמר...מחרתיים מקסימום... קח חודש. די נודניקים אמרתי: לא! תרדו לי מהגב.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא יודע מה אתכם,לי אישית נמאס שמוכרים לי דברים כל הזמן. על כל מוצר שאני קונה מציעים לי 750 אחרים. לכל מקום שאני הולך רודפות אחרי פרסומות, תקנה, תקנה, תקנה. תיבת הדואר האלקטרוני שלי מלאה זבל של אנשי מכירות, משווקים, אנשי יחסי ציבור. וכולם מנסים לאכול חלק מעוגת התקציב הקטנטנה שלי. וכדי לשכנע אותי הם משקרים בלי בושה: "יש לי בבית…בדיוק כזה", "תאמין לי 5000 יורו זה כלום עבור", "המוצר הזה ישרוד את המבול".

העיקר למכור - צילום: עמית מנדלזון

פעם עוד היה חוק שנקרא "אמת בפרסום", נדמה לי שרשמית הוא אפילו עדיין קיים. אבל היות וכל הגופים שאמורים היו לסייע לצרכנים מתו מחוסר תקציב או פשוט לא עושים דבר,הרי שהכל פרוץ, וכלום משקרים בלי בושה. אבל אם לממשלות השונות מותר,הרי שקשה לבוא בטענות לסרסורים.

לא אכפת לי שמי שקנה את המוצר, שהתעניינתי בו, קנה גם את זה וזה וזה. שיתחוב אותם… לא אני לא מחפש כלה רוסית, וגם לא ברזילאית ואפילו לא פיליפינית. אני עדיין לא צריך חיתולים למבוגרים, והגלקסי 9 מעניין את הסבתא בדיוק כמו קודמו וזה שלפניו… ולפני שתתפתו גם סבתי כבר לא צריכה חיתולים למבוגרים במקום בו היא נמצאת התולעים שולטות בחילוף החומרים שלה

אני לא צריך ויאגרה וגם לא משהו טבעוני לזיקפה… פרטנרית טובה תעשה את העבודה ואת זה אי אפשר לקנות. אני לא צריך חלונות חדשים ודירה שלי, רק לנקות סוף סוף את הישנים. ועם כל הכבוד לשברולט משנת תרפפ"ו, אין לי רשיון נהיגה וגם לא רשיון יבוא.

למשווקים למיניהם יש כל כך הרבה מידע עלינו אבל בסופו של דבר כנראה שקצת יותר מדי מידע מבלבל אותם. אני קונה באמזון מוצרים למצלמת ניקון והם מיד מציעים לי אחלה עדשה ל…קנון. אני קונה את כרטיס הטיסה הזול ביותר לארה"ב ומיד מציעים לי (יום אחרי יום במשך שבועיים) לשדרג אותו למחלקת עסקים. אההה הזמנת חדר במלון בניו יורק לתאריכים מסויימים? אז למה שלא תקח ממש בהזדמנות בזיל הזול בדיוק באותם תאריכים מלון גם בניירובי? זה פתטי, ואחרי שנגמר לי חוש ההומור זה גם מעצבן.

ועוד לא אמרתי מילה על "מבצעים". כן בטוח ש- 200 דולר זה מחיר סביר לזוג נעליים ואני באמת מאמין לכם ש-200 דולר זה אחרי 80% הנחה. ומי בכלל ביקש מכם להציע לי נעליים? לילה חינם במלון אם תרשם היום…. מחר בבוקר זה נגמר…מחרתיים מקסימום… קח חודש. די נודניקים אמרתי: לא! תרדו לי מהגב.

הפייסבוק מפוצץ בפרסומות של מוצרים פתטיים חסרי שימוש או מטרה וכולם כולם ב- 80% הנחה מינימום, ומיד מיד המלאי נגמר. אבל העיקר שסרטון הוידאו עשוי בצורה מקצועית. 15 שנה מאז סגרתי את החברה האחרונה שהיתה בבעלותי עדיין מנסים למכור לי מיקור חוץ. 17 פעם ביום אני מקבל הצעות לעבד עבורי את התמונות שלי, לא תודה רבותי התמונות שלי זה עניין אישי, כל כך אישי שלפעמים נדמה לי שמחר בבוקר תקום חברה ותציע גם לאונן עבורי. פרסומות מדהימות של תכנות מהפכניות שבאופן חשוד נראות ועושה בדיוק את מה שעושה תכנת החינם שעל המחשב שלי. או לחליפין תכנה שמחייבת אותי לרכוש מחשב על כדי שתעבוד.

די חלאס לא רוצה לקנות, אין לי סכרת, דמנטיה או ליקוי ראיה, גם לא בעיות עיכול, אבל יהיו לי אם אנסה את כל התרופות הטבעיות שאתם מציעים לי. לא ממש אכפת לי שיש בחורות בודדות ברוסיה, את המשקל שלי הרווחתי ביושר לא רוצה להפטר ממנו. עברתי את הגיל של משחקי מחשב וגם החתולה שלי לא בקטע, פורנוגרפיה לא עושה לי את זה, ואת התחת של סטורמי דניאלס ממש לא מתחשק לי לראות. קצת קשה לקחת משכנתא שניה כשלא לקחת את הראשונה.

400 תכתובות דואר אלקטרוני ליום 398 מהם מנסים למכור לי משהו. בעברית, אנגלית, צרפתית, רוסית, סינית, ספרדית וגרמנית. איזה מזל שאני חירש ולא מגיב לצלצולי טלפון אחרת היו לי גם טלמרקטרים על הראש.

ויש את אלו שמוכרים לי את אלוהים הם אפילו שולחים לי תמונה מטושטשת שתוכנה לא ברור כהוכחה שהוא קיים (מצאו להם למי למכור). סודות שהממשלה/החברות הגדולות/העשירים לא רוצים שאדע… זה יעלה לך קצת. עזבו חברה דווקא את הסוד הזה כולם יודעים. קוראים לזה סחיטת כספים.

וזה לא נגמר ולאחרונה מגיע בשני עותקים בשתי כותרות שונות, שניהם הולכים לספאם כמובן אבל מחייבים אותי לבצע מחיקה מסיבית שלוש פעמים ביום.

לפעמים נדמה לי שאף אחד יותר לא מייצר או יוצר, כולם מוכרים, כולם משווקים, כולם "מפיצים". ואלו שבאמת מייצרים, הרי אין להם אגורה שחוקה על הישבן כדי לבנות מערך שיווק וגם הם נאלצים בדחילו ורחימו למכור רק שהם לא מספיק מומחים כדי להונות את הציבור.

וכך הגענו לעידן בו כל יצרן, אמן, אומן, או כל בעל מקצוע אחר הוא זונה וסובבים אותו מאות סרסורים שמציעים לו לקוחות תמורת… עמלה זעומה, רק שיוריד את המחיר כדי שיהיה להם יותר קל למכור.

 

1 Comment

  1. גורן
    17 בספטמבר 2018 @ 23:59

    והכול זבל סיני

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן