Skip to content

המתיחות גוברת: צה"ל מעבה כוחות מול הרצועה והחמאס קורא להפגנות המונים אלימות

צה"ל פרש סוללות כיפת ברזל ועיבה את כוחותיו מול עזה כרמז עבה שאיננו מוכן עוד לסבול הפכנות אלפים אלימות לאורך גדר הרצועה. ראש הממשלה הזהיר את החמאס שישראל תגיב ביד קשה והרמטכ"ל הנחה את צה"ל להיערך ולהעלות את רמת המוכנות של צה"ל. החמאס מצידו הגיב במצעד רקטות ראוותני והוציא כרזות מתלהמות הקוראות לעזתים להגיע בהמוניהם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפלסטינים מדווחים הערב (חמישי) על עימותים עם כוחות צה"ל בגדר הגבול הרצועה ממזרח לבית חאנון וממזרח לחוזאעה הכוללים השלכת מטענים ויידוי רימונים לעבר הגדר . כמו כן דווח על פצוע מירי צה"ל ממזרח לבית חאנון שהועבר לבית החולים . לפני שעה קלה דיווחו הפלסטינים  על ירי לעבר כלי טייס ישראלי מעל שמי  הרצועה. בירור נוסף העלה כי הירי שנשמע לפני שעה קלה ברפיח היה ירי שמחה לשחרור אסיר שישב בכלא המצרי.

צה"ל הודיע היום על תגבור כוחות גדול באזור הדרום בשל המתיחות ברצועת עזה, שגברה בימים האחרונים, כולל פריסת סוללות "כיפת ברזל". ההחלטה על כך התקבלה בתום הערכת מצב שקיים הבוקר הרמטכ"ל גדי איזנקוט, בהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ.

מדובר צה"ל נמסר כי "במסגרת הערכת המצב שקיים הבוקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, ובהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ הוחלט על תגבור כוחות רחב בימים הקרובים במרחב פיקוד הדרום והמשך המדיניות הנחושה לסיכול פעילות הטרור ומניעת חדירה לישראל במרחב גדר המערכת ברצועת עזה".

"צה״ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה", מזהירים בצה"ל.

תוך כך גברו היום בעזה הקולות הקוראים לתושבים לצאת מחר להפגנות על הגדר. החמאס פרסם כרזות מתלהמות וערך היום מפגן ראווה של תצוגת טילים אותם  הוא מאיים ישגר לישראל. בעוד צה"ל מעבה קולות, החמאס מעודד את הפלסטינים להגיע מחר אל הגדר ולהתעמת עם צה"ל.

בשעות אחר הצהריים שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע גם כן לקיום דיון הערכת מצב בנוכחות הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים. על רקע המתיחות ליברמן עמד על מוכנות הכוחות סביב רצועת עזה והנחה את צה"ל לשמור על דריכות מקסימלית לכל תרחיש.
מלשכת שר הביטחון נמסר כי, השר "קיים אחה"צ דיון הערכת מצב בנושא המצב ברצועת עזה, יחד עם הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, מתפ"ש וגורמי ביטחון נוספים. שר הביטחון עמד על מוכנות הכוחות סביב רצועת עזה והנחה את צה"ל לשמור על דריכות מקסימלית לכל תרחיש".

מצעד ראווה של החמאס (צילום: gazaalan net )
מצעד ראווה של החמאס (צילום: gazaalan net )

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום גם לאפשרות שחמאס יתקוף את ישראל בשל המצוקה שבה הוא שרוי ואמר: "אם חמאס חושב שכתוצאה מהמצוקה הוא יוכל לתקוף את ישראל – הוא יעשה טעות גדולה מאוד. התגובה שלנו תהיה קשה מאוד. אני מקווה שאפשר יהיה להפסיק את החנק הזה, אבל גם מבהיר שישראל תפעל בכל העוצמה הדרושה כדי להגן על עצמה ועל אזרחיה".

סיור לאורך גדר המערכת (צילום ארכיון דובר צה"ל)
סיור לאורך גדר המערכת (צילום ארכיון דובר צה"ל)
מהומות אלימות על גדר המערכת (צילום ארכיון: דובר צה"ל)
מהומות אלימות על גדר המערכת (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

בימים האחרונים התגברו העימותים בגבול והפכו ליומיומיים. אתמול, לפי משרד הבריאות בעזה, נהרג נער פלסטיני, אחמד אבו חבל,  בן 15 מאש צה"ל בעימותים בצפון הרצועה. במהלך הפרות הסדר אתמול השליכו מפגינים מטעני חבלה ואבנים לעבר כוחות צה"ל ובכמה מקרים ניסו לקרוע את הגדר. צה"ל השיב באש והפעיל אמצעים לפיזור הפגנות.

גופת אחמד אבו חבל בן ה 15 מבית להיא שבצפון הרצועה (צילום: אשף אבו עומרה)
גופת אחמד אבו חבל בן ה 15 מבית להיא שבצפון הרצועה (צילום: אשף אבו עומרה)
כרזה של החמאס לעידוד ההפגנות מול הגדר (צילום: מקורות פלסטינים)
כרזה של החמאס לעידוד ההפגנות מול הגדר (צילום: מקורות פלסטינים)

בתוך כך התגברו שילוחי בלוני התבערה לעבר ישראל  זיהום האוויר שהצטבר בגלל ההפגנות של פעילי חמאס גורמים לקשיי נשימה והקאות לתושבי הדרום. תושבי כרם שלום שוקלים לעזוב אם הבעיה לא תטופל כך דווח היום בערוץ הימני קיצוני -ערוץ 20.

על פי הדיווח ההפגנות האלימות של חמאס  והעשן הסמיך שעולה משרפת הצמיגים על יד גדר הרצועה גורם לזיהום אוויר קשה סמוך לגדר. תושבי כרם שלום הסמוכים לגדר טוענים כי אינם יכולים לצאת מבתיהם בשל המחנק. לטענתם העשן הסמיך גורם לתושבי האזור לסבול מקשיי נשימה והקאות.
בעקבות כך, הגיעו פקחים של משרד איכות הסביבה לבצע בדיקות ניטור אוויר. הבדיקות העלו כי קיימת רמת זיהום גבוה מהמותר ואף מסוכנת "בעקבות הבדיקה הנחנו את תושבים להסתגר בבתיהם" כך נמסר ממשרד לאיות הסביבה. תושבי כרם שלום חושבים על אפשרות עזיבת היישוב עד שהבעיה תפטר. "אנחנו לא רוצים להעניק לחמאס תמונות ניצחון ולכן אנחנו לא עוזבים, אבל חייב להימצא פתרון לבעיה" כך טענו תושבי כרם שלום, ע"פ הדיווח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן