Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום ראשון 07 באוקטובר 2018

כותרות המהדורה  ההצגה הטובה בעיר – הדיון במשפטם של שרה נתניהו וסמנכ"ל משרד רה"מ עזרא סיידוף מואשמים במרמה והפרת אמונים במעון ראש הממשלה, יחל בצהריים (פוליטי)     המתיחות בדרום | לפחות שלושה פלסטינים, בהם בן 12, נהרגו בצעדות השיבה סמוך לגבול הרצועה; הדיג בעזה יצומצם (בטחוני)     הג'האד האסלאמי מאיים: "ביכולתינו להפוך את עוטף עזה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

 ההצגה הטובה בעיר – הדיון במשפטם של שרה נתניהו וסמנכ"ל משרד רה"מ עזרא סיידוף מואשמים במרמה והפרת אמונים במעון ראש הממשלה, יחל בצהריים (פוליטי)

    המתיחות בדרום | לפחות שלושה פלסטינים, בהם בן 12, נהרגו בצעדות השיבה סמוך לגבול הרצועה; הדיג בעזה יצומצם (בטחוני)

    הג'האד האסלאמי מאיים: "ביכולתינו להפוך את עוטף עזה למקום לא ראוי למחייה" (בטחוני)

    דיווח: קטאר קיבלה אישור מישראל להעביר כספים לרצועת עזה; אבו מאזן צפוי להפעיל סנקציות נוספות נגד עזה שעלולים להוביל להסלמה (מדיני)

    יוזמה מדינית חדשה למו"מ: שמירה על הגושים ללא פינוי יישובים (מדיני)

    על רקע פריסת מערכת ה-S-300: רוסיה פתחה במאמצים להקמת ערוץ הידברות בין ישראל לאיראן (מדיני)

    תעלומה: נשיא האינטרפול טס לסין ונעלם; משטרת צרפת פתחה בחקירה; באינטרפול מבקשים הבהרות מסין (חוץ)

    נאט"ו צפויה לקיים תרגיל גדול המדמה פלישה רוסית לנורבגיה; מפקד התרגיל ממליץ לרוסיה לעקוב אחריו (חוץ)

    דיווח: דעאש מוכן לשחרר את בני הערובה הדרוזים שנחטפו בסוריה, בתמורה לכופר של מליון דולר לכל בן ערובה (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

   היום – ראשון: מעונן חלקית עד מעונן. הטמפרטורות תרדנה במקצת בעיקר בהרים.

    שני: מעונן חלקית והתקררות קלה נוספת. בבוקר יתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ ובמישור החוף.

    שלישי: מעונן חלקית. בבוקר יתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ ובמישור החוף.

    רביעי: מעונן חלקית בעננות בגובה רב. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר.

חדשות

תושב קריית ים בשנות ה-50 לחייו נורה למוות אמש (שבת) בשדרות ויצמן בשכונת קריית ים ג' בעיר. האיש היה מוכר היטב למשטרה במשך עשרות שנים. בעבר נעשו ניסיונות לחסלו ולהצית את מכוניתו, אך עד היום הם לא צלחו. אמש, בעת שצעד רגלית, רעולי פנים ירו בו מקטנוע חולף שהגיח מאחוריו ונמלטו. המשטרה הקימה מחסומים ופתחה במצוד אחר המתנקשים.

הרצח אירע בין פינת סמטת הקוממיות לפינת רחוב יוספטל, כ-100 מטרים מטיילת החוף, בעת שאנשים התהלכו ברחוב וישבו בחצרות הבתים בשכונה. שכנים ועוברי אורח סיפרו כי ההרוג הבחין ככל הנראה שמתכוונים להתנקש בו, ניסה להימלט והתחמק כמה מטרים מהיורים, אך הכדורים השיגו אותו. המשטרה הוציאה צו איסור פרסום כל פרט מהחקירה שנפתחה הלילה וכל פרט העלול לזהות מי מהחשודים ברצח.

מפגין התפרץ אמש (שבת) לכביש בו נסעה שיירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית שאן והופל לקרקע על ידי אחד המאבטחים. הגבר, תושב מודיעין בשנות ה-40 לחייו, עוכב לחקירה. קבוצת מפגינים התקבצה מחוץ לכנס התמיכה במועמד לראשות העיר סגן שר הבינוי ח"כ ז'קי לוי (הליכוד) וקראו לעבר נתניהו "מושחת".

במהלך הכנס התייחס לוי למשפטה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו שייפתח היום ואמר: "אני דורש מכם מחיאות כפיים לאשתו של ראש הממשלה, לשרה, שעוברת ימים קשים כמי שעומדת לצידו של ראש הממשלה. מגיע לה חיבוק ענק מכולנו. כל עם ישראל מחבק אותה ואני מבקש ממנה לשמור לנו על ראש הממשלה, הוא חשוב לנו, חשוב למדינה, אוהבים אותך ואוהבים את ראש הממשלה".

נתניהו ציין גם הוא את רעייתו, חזר על מנטרת פסיכולוגית הילדים השגורה ואמר לקהל: "אני רוצה קודם כל לומר לכם תודה בשמי ובייחוד גם בשם רעייתי שרה שאוהבת אתכם ומוסרת לכם את כל ברכותיה, תוך כדי זה שהיא עוזרת לילדים, ועוזרת לחיילים ועוזרת לילדים חולי סרטן ולקשישים. היא אוהבת אתכם ואני מודה לכם מקרב לב על האהבה הגדולה שאתם מרעיפים עליה גם בערב הזה. תודה לכם".

תקיפה אכזרית בכפר כנא, בשעות הבוקר, 3 חשודים רעולי פנים בשנות ה-20 המאוחרות, תקפו באכזריות אישה בשנות ה -50 בזמן שיצאה מרכבה בדרכה לעבודתה.

החשודים ניגשו לרכבה של האישה ובשעה שיצאה ממנו חבטו באמצעות כלי תקיפה בראשה. כמו כן ניסו לתקוף את בעלה שהיה בתוך הרכב נפצו את שמשות הרכב ונמלטו מהמקום באמצעות רכבם.כתוצאה מהתקיפה האשה נפגעה בראשה ופונתה לבית החולים פוריה.שוטרי משטרת ישראל הוקפצו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירה במסגרתה נעצרו 2 חשודים בשנות ה-20 תושבי כפר כנא.

בהמשך בעקבות פעולות חקירה לאיתור החשוד השלישי, גם הוא תושב כנא,  הסגיר עצמו החשוד לתחנת המשטרה ונעצר.הרקע למעשה בחקירה.

 ההסתדרות צפויה להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק עקב ריבוי תאונות הבנייה * לאחר שמשרדי הממשלה לא הגיבו לדרישות שהגישה ההסתדרות, הוחלט להכריז על סכסוך העבודה, שיאפשר בהמשך להשבית שירותים חיוניים במשק. מתחילת השנה מתו 31 פועלים באתרי בנייה (הארץ)

    נאמנים לאסד: עשרות דרוזים ישראלים התגודדו סמוך לגבול סוריה והביעו תמיכה בנשיא * עם מה שנראה כתום מלחמת האזרחים בסוריה, הגיעו דרוזים רבים החיים ברמת הגולן לגדר הגבול, המפגינים נשאו דגלי סוריה ותמונות של אסד, קראו קריאות אהדה וזכו לתמיכה מהחיילים הסורים (מעריב)

פוליטי

נתניהו נחקר שוב במשך כחמש שעות; בכירים בליכוד מסרו עדות בתיק 2000

ראש הממשלה נחקר ביום שישי בפעם ה-12 כארבע שעות וחצי בתיקים 1000 ו-2000 כחלק מהשלמות חקירה בפרשות. על פי ההערכות המשטרה מדובר בחקירתו האחרונה של נתניהו, אלא אם יידרשו השלמות חקירה. * במקביל לחקירתו של נתניהו, השרים אלקין ולוין זומנו למסור עדות פתוחה במשרדי להב 433, השניים העידו במסגרת חקירת תיק 2000. * בתום החקירה מסר נתניהו: "אחרי החקירה ה-12 כבר ברור סופית שבחקירות ראש הממשלה לא רק שאין בשר, אין אפילו עצם"

משפטה של רעיית רה"מ בתיק המעונות ייפתח היום; שניים מפרקליטיה התפטרו

היום ייפתח משפטה של רעיית ראש הממשלה בתיק המעונות בביהמ"ש המחוזי כשהפרקליטות מבקשת לדון בתיק בהרכב מורחב. * נתניהו וסמנכ"ל משרד רה"מ עזרא סיידוף מואשמים במרמה והפרת אמונים במעון ראש הממשלה. * מי שייצג את נתניהו יהיה עו"ד יוסי כהן, זאת לאחר שעורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד התפטרו מייצוגה בהגנה – "החלטנו שצריך לעשות בידול בייצוג בינה לבין בעלה". אולם מסתבר בעוד הפרקליטים הבכירים, וינרוט וחדד סברו בתוקף, כי על נתניהו להודות ולהחזיר כסף, עו"ד כהן סבר לגישה שנעמה לאוזני שרה, הגורסת כי יש לנהל את המשפט עד תומו וגישתו התקבלה על ידיה.

– לקראת הדיון הראשון מחר בתיק המעונות אומרים פרקליטי רעיית רה"מ: "בפעם הראשונה בהיסטוריה מגישים כתב אישום נגד רעיית מנהיג על פתיתים וחמגשיות שהוזמנו ע״י עד המדינה, חרף מחאתה של נתניהו. כתב האישום מתבסס על נוהל לא חוקי, שלמעשה כלל אינו קיים" * עוד אומרים עורכי דינה של נתניהו כי החוק קובע שרק ועדת הכספים מוסמכת לקבוע את היקף ההוצאות במעון רה"מ. ״נוהל המבשלת, שנקבע בחוסר סמכות ע״י 3 פקידים, 5 ימים בלבד לפני כניסתו של רה"מ לתפקיד מעולם לא קיבל את האישור הנדרש. כתב אישום שמבוסס על נוהל לא חוקי – לא יחזיק מים" (כאן)

בטחוני

המתיחות בדרום | לפחות שלושה פלסטינים, בהם בן 12, נהרגו בצעדות השיבה סמוך לגבול הרצועה; הדיג בעזה יצומצם. בעולם מגנים הריגתו של בן ה12. צהל פתח בחקירת נסיבות הירי

המתח סביב הרצועה נמשך: כ-20,000 פלסטינים התאספו במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה והחלו משליכים אבנים, מטענים ורימונים, ולהעביר צמיגים לעבר כוחות צבא וליידות אבנים לעבר גדר המערכת וחיילים שהגיבו בירי חי ובאמצעים לפיזור הפגנות, בנוסף, ביצע חיל האוויר שתי תקיפות בצפון רצועת עזה. * על אחד הבלונים בצורת מטוס נכתב בעברית: "אוטוטו זה גולש לגדה". * עשרה חשודים שחצו את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל, זרקו רימונים בסמוך לגדר וחזרו מיד לשטח הרצועה. * לפי משרד הבריאות בעזה, שלשה פלסטינים בהן ילד בן 12 נהרגו במהלך העימותים סמוך לגבול הרצועה.

– בעקבות האירועים האלימים על גדר הגבול, הורה שר הביטחון על הקשחת ההגבלות על הדיג בחופי עזה, וכי המתחם בו יכולים הדייגים לשוט יקטן מ-9 ל-6 מיילים ימיים. במידה והאלימות תימשך, צפויים להינקט צעדים נוספים. * מוקדם יותר חיל הים עצר כלי שיט שחרג מהתחום המותר ועצר שני פלסטינים.

בעקבות בלון תבערה?: שריפה גדולה פרצה בעוטף עזה

שריפה גדולה פרצה סמוך לחממות במושב עין הבשור באשכול, כוחות כיבוי ובטחון פועלים במקום. תושבים דיווחו כי ראו בלונים שהופרחו משטח רצועת עזה.

דיווח: חייל בגבול הרצועה טוען כי ישנן התראות על בלוני תבערה עם חומרים כימיים

חייל אנונימי בגבול רצועת עזה סיקר בעלון הסרוג 'מצב הרוח' את המצב הקשה המתחולל בגבול הרצועה במסווה של הפגנות אך החיילים נותרים ללא מענה: "ילדים פלסטינים פורצים את הגדר, מגיעים עד אלינו ומסתכלים לנו בלבן שבעיניים" החייל אף הוסיף "ישנן התראות על בלונים עם חומרים כימיים" (כיפה)

הג'האד האסלאמי מאיים: "ביכולתינו להפוך את עוטף עזה למקום לא ראוי למחייה"

חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטש, באיום על ישראל בריאיון שהעניק לאתר החדשות "קודס פרס" אמר כי "הפלסטינים לא ימשיכו לשלם לבדם את מחיר המצור. מכאן, או שיוסר המצור מעל עזה באופן סופי או שגם על התושבים בעוטף עזה יוטל מצור ואף יותר". * מזכ"ל ארגון הג'האד האסלאמי, זיאד נחאלה: "להתנגדות שלנו יש יכולת ואפשרות להפוך את עוטף עזה למקום לא ראוי למחייה"

    באמצעות רחפן: ישראלים ניסו להבריח טלפונים למחבלים בכלא ונעצרו * לאחר מרדף: שני תושבי לוד נעצרו לאחר שניסו להבריח טלפונים סלולריים באמצעות רחפן אל מתחם בתי הכלא הביטחוניים נפחא-רמון שבדרום הארץ. ברכבם נתפסו מכשירי טלפון סלולרי נוספים, כסף רב וחומר כתוב בעל ערך מודיעיני. * נבחנת מעורבות גורמי טרור בניסיון ההברחה * החשודים נעצרו ונלקחו לחקירה

מדיני

דיווח: קטאר קיבלה אישור מישראל להעביר כספים לרצועת עזה; אבו מאזן צפוי להפעיל סנקציות נוספות נגד עזה שעלולים להוביל להסלמה

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי קטאר החלה בהעברת כספים באמצעות האו"ם למימון לתחנת הכוח, במטרה לשפר את אספקת החשמל לרצועה, תוך כדי עקיפת סמכויות יו"ר הרשות הפלסטינית. * בכירים במערכת הביטחון מעריכים שיו"ר הרשות צפוי להוביל להסלמה גם מול חמאס בעזה וגם מול ישראל בעקבות זעמו על המהלך להעברת מימון מקטר לרצועה. תגובתו הצפויה: עצירת כל הכספים לעזה, מה שידחוף את חמאס לסבב לחימה * 'חדשות עשר' דיווח, כי בשיחת טלפון מתוחה שהתקיימה לפני כחודש ביקש נשיא מצרים א-סיסי מיו"ר הרשות אבו מאזן להפסיק את הסנקציות על עזה, אך אבו מאזן נותר בסירובו לדבריו "האחים המוסלמים רוצים להקים שם מדינת חסות"

– בכיר הרש"פ חוסיין א-שייח: "אנו מגנים את הידיעות המדווחות על הסכם ישראלי קטארי שמטרתו להקל על משבר החשמל ברצועת עזה, שכן הסכם כזה עוקף את הרשות החוקית האחראית על כל דבר בעזה ובגדה"

– בכיר חמאס, עיסאם דעליס, מסר כי הרשות הפלסטינית איימה על חברות תובלת דלק ועל פקידי חברת החשמל ברצועת עזה, פן יפעילו את תחנות הכוח ליותר מארבע שעות.

יוזמה מדינית חדשה למו"מ: שמירה על הגושים ללא פינוי יישובים

במכון למחקרי ביטחון לאומי גיבשו תוכנית מדינית לפתרון הסוגיה הפלסטינית, שמציעה לישראל לפעול באופן עצמאי בנושא ללא תלות ברמאללה. היוזמה גובשה לאחר שנתיים של עבודה עם כל מי שהיה מעורב במשאים ומתנים הקודמים בישראל. ונחשפו אליה ראש הממשלה והבית הלבן, וכן ראשי מדינות ערב

דיווח: מצרים גיבשה מסמך חדש בנוגע לפיוס הפלסטיני בין חמאס ופתח

אתר החדשות הבריטי "אל-חליג' אונליין" מדווח כי מצרים ערכה תיקונים במסמך הפיוס הפלסטיני בין פתח לחמאס, לאחר שהמסמך הראשוני נכשל. המסמך מכיל 6 סעיפים, בהם חזרת הממשלה הפלסטינית לעזה ואחריות הרשות לשלם מחצית משכר פקידי חמאס, כמו"כ שרי הממשלה יחזיקו במשרתם בצורה מלאה ברצועה. * מחר תצא משלחת פתח לקהיר

– בכיר הרש"פ, עבדאללה עבדאללה, על התיקונים שערכה מצרים במסמך הפיוס הפלסטיני: "עלינו לנצל כל הזדמנות כדי להחזיר את האחדות הלאומית אשר אבדה לפני כ-11 שנים. החזרת ממשלת הרשות לרצועה ללא תנאים מצד חמאס מהווה פתח לפיוס".

פינוי חאן אל אחמר | ליברמן שיגר מכתב לשגרירי שמונה מדינות אירופיות והאשימם בהתערבות בוטה בענייניה הריבוניים של ישראל

העיתון הצרפתי "לה מונד" דיווח כי שר הביטחון ליברמן העביר ביום שלישי האחרון איגרת לשגרירי צרפת, גרמניה, בלגיה, הולנד, איטליה, שוודיה, פולין ובריטניה, בה האשים את ממשלותיהם ב"הטייה מכוונת" ו"התערבות בוטה בענייניה הריבוניים של ישראל". זאת, לאחר שהזהירו את ירושלים מפני "ההשלכות החמורות" שיעלו מהריסת הכפר הבדואי חאן אל-אחמר.

על רקע פריסת מערכת ה-S-300: רוסיה פתחה במאמצים להקמת ערוץ הידברות בין ישראל לאיראן

העיתון "א-שרק אלאווסט" מדווח מפי גורם רוסי שטוען כי מוסקבה מקדמת " הקרמלין פועל להקים ערוצי הידברות בין ירושלים לטהרן, זאת בניסיון להפחית את המתיחות במזרח התיכון ולמנוע חיכוך צבאי בסוריה. לפי הדיווח, המאמצים הרוסיים מושפעים ישירות מעליית המתח באזור לאחר משלוח טילי ה-S-300 מרוסיה לסוריה

    סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, במסר לנתניהו: "תתאמן בשחייה בים התיכון, כי בקרוב הוא יהיה מפלטך האחרון"

    מזכ"ל חיזבאללה נסראללה ומפקד משמרות המהפכה האיראניות סולימני התקשרו לברך את מנהיג הג'יהאד האיסלאמי הנכנס זיאד נח'אלה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים בתגובה: "תושבי עזה, אל תתנו לבעלי ההרס ושפיכות הדמים בסוריה ובתימן להרוס גם את הרצועה"

    גרינבלט וקושנר דנו עם סנאטורים בתוכנית השלום של טראמפ * ג'ארד קושנר ושליחו המיוחד של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלאט, נועדו עם מספר סנאטורים אמריקנים ודנו עמם בתוכנית השלום של טראמפ לסכסוך הישראלי-פלסטיניי, שעתידה להתפרסם בעוד כארבעה חודשים

    צרפת: "העברת מערכת ה-S-300 לסוריה עלולה לתרום להסלמה צבאית" * בצרפת מגיבים להעברת מערכת ההגנה האווירית S-300 מרוסיה לסוריה, ואומרים שזה "מלבה" את ההסלמה הצבאית באזור

חוץ

תעלומה: נשיא האינטרפול טס לסין ונעלם; משטרת צרפת פתחה בחקירה; באינטרפול מבקשים הבהרות מסין

נשיא האינטרפול (הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי) בן ה-64 המתגורר בצרפת הוגדר כנעדר, לאחר שאשתו דיווחה לרשויות כי הוא לא יצר קשר מאז הוא טס לסין לפני כשבוע, המשטרה צרפת פתחה בחקירת ההעלמות * עיתון בהונג קונג ציטט מקור אנונימי שאמר כי הוא נלקח לחקירה על ידי "רשויות המשמעת", ברגע שהוא הגיע למדינה בשבוע שעבר. מונח המשמש לתאר בדרך כלל חוקרים מטעם המפלגה הקומוניסטית שבודקים סוגיות חוסר נאמנות פוליטיות או מעשי שחיתות. * הסוכנות המשטרתית הבינלאומית, שמרכזה בצרפת, הודיעה שהיא "מחכה לתשובה רשמית מהרשויות הסיניות בנוגע למצבו של הנשיא". הנעדר * בנוסף לתפקידו באינטרפול, מנג עדיין מופיע באתר המשרד לביטחון הציבור בסין כסגן השר.

אינדונזיה: מניין ההרוגים ברעידת האדמה עלה ל-1,649, מאות עדיין נעדרים; הממשלה שוקלת: להפוך את עיי החורבות לקברי המונים

יותר משבוע אחרי הצונאמי: הרשויות באינדונזיה מדווחות כי עלה ל-1649 מניין ההרוגים ברעידת האדמה ובצונאמי האחרונים, זאת בנוסף למאות שעדיין מוגדרים כנעדרים. הכוחות לא מצליחים לפלס דרך לאזורים שנקברו תחת בוץ טובעני בעיר התיירותית פאלו, והממשלה הודיעה כי היא שוקלת להפסיק את המאמצים ולהפוך את עיי החורבות לקברי המונים.

נאט"ו צפויה לקיים תרגיל גדול המדמה פלישה רוסית לנורבגיה; מפקד התרגיל ממליץ לרוסיה לעקוב אחריו

קצין בכיר אמריקני אומר כי כדאי לרוסיה לנכוח ולצפות בתרגיל גדול של נאט"ו המדמה מלחמה. האדמירל ג'יימס פוגו שיפקד על התרגיל הגדול המדמה פלישה רוסית לנורבגיה, אמר כי אם תשלח מוסקבה משקיפים היא תלמד יותר על יכולותיו של ארגון נאט"ו. בתרגיל שיחל בסוף החודש ישתתפו כ-45 אלף חיילים

דיווח: דעאש מוכן לשחרר את בני הערובה הדרוזים שנחטפו בסוריה, בתמורה לכופר של מליון דולר לכל בן ערובה

מקורות באופוזיציה הסורית לסוכנות הידיעות הגרמנית, כי דאעש הודיע כי יהיה מוכן לשחרר את שלושים בני הערובה שחטפו אנשיו מהכפר סוויידאא' שבסוריה, תמורת כופר של מליון דולר לכל בן ערובה.

דיווח: קבוצות רבות של מורדים החלו לסגת מהאזור המפורז בצפון מערב סוריה

סוכנות הידיעות רויטרס מדווח בשם בכירים באופוזיציה הסורית כי קבוצות המורדים החלו הבוקר להוציא את הנשק הכבד שברשותם מהאזור המפורז בצפון מערב סוריה.

למרות איומים בסנקציות מצד ארה"ב: רוסיה תספק להודו מערכות הגנה אווירית מסוג S400

אתר ספוטניק מדווח כי הודו חתמה על עסקת ענק בשווי 5.4 מיליארד דולר עם רוסיה, על רכישת 5 סוללות של מערכת ההגנה S-400, שיסופקו יסופקו להודו ב-2020. לאחרונה הטילה ארה"ב סנקציות על סין, שביצעה עסקה דומה עם רוסיה

יורש העצר הסעודי: אנו לא מקבלים נשק בחינם מארה"ב

בעקבות טענת נשיא ארה"ב טראמפ כי ערב הסעודית "לא תשרוד שבועיים בלי אמריקה", יורש העצר הסעודי לא נשאר חייב. בן סלמאן אמנם שיבח את היחסים עם הנשיא ואמר כי הוא אוהב לעבוד עמו, אך הוא דחה את דבריו על כך שריאד אינה משלמת על הסיוע הצבאי. "חברים אומרים דברים טובים וגם רעים".

דיווח: העיתונאי הסעודי שנעלם בטורקיה נחטף לריאד

העיתון 'אל-אחבאר' הלבנוני דווח כי ג'מאל חאשוקג'י, שלא נראה מאז שנכנס לקונסוליה באיסטנבול ביום שלישי, הוברח דרך יציאה צדדית בתיאום עם גורם ביטחוני מקומי. בטורקיה דווח על פתיחת חקירת הפרשה

    ראש ממשלת אירלנד: "מקווה שבשבועיים הקרובים תהיה התקדמות בעסקת הברקזיט"

    דרום אפריקה: יותר מ-300 פצועים בתאונה בין שתי רכבות

    הודו: לפחות 26 הרוגים ו-16 פצועים בהרי ההימלאיה בקשמיר, לאחר שמיניבוס נפל לקניון עמוק. במיניבוס, שנועד להכיל 22 נוסעים, היו לפחות 36 בני אדם. כשל טכני גרם ככל הנראה לתאונה. הפצועים, בהם 12 במצב אנוש, הועברו לבית חולים

    טורקיה: נשיא טורקיה ארדואן: "אין משבר כלכלי במדינה, רק מהלכים מניפולטיביים. לא ביקשתי מאף מדינה כסף".

    ירדן: סעודיה, איחוד האמיריות וכווית הודיעו כי יעבירו מענקים והלוואות לירדן בסכום כולל של מיליארד דולר. זאת בכדי לסייע לממשלה בעמאן להתמודד עם המשבר התקציבי שנקלעה אליו

    לבנון: ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי: "אני צופה שנגיע להרכבת ממשלה תוך שבוע או עשרה ימים. עלינו ליצור תשתית של שיתוף פעולה, אף אחד לא צריך להיכנס לממשלה ברוח של יצירת בעיות ומחלוקות"

    – העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה מדווח ששגרירות ארה"ב בביירות איימה להפסיק להזרים כספים לכל משרד ממשלתי שארגון הטרור הלבנוני יקבל בממשלה הבאה

    סוריה: שר החוץ האיראני זאריף התראיין לאל-ג'זירה ואמר שאיראן מגנה תקיפה נגד אזרחים ושימוש בנשק כימי, אך סרב לגנות את משטרו של בשאר אסד.

    עירק: הרוג ו-16 פצועים בפיגועים שביצע דאע"ש במרכז המדינה

    – נציבות זכויות האדם של האו"ם טוענת כי 3,000 בני אדם אושפזו בימים האחרונים בבצרה שבדרום עיראק, לאחר ששתו מים מזוהמים. לדבריהם, בחודשים האחרונים אושפזו בעיר יותר מ-102,000 בני אדם שחלו לאחר ששתו מים מזוהמים

    פולין: ניידת משטרה שליוותה את השיירה של נשיא פולין בביקורו בדרום המדינה פגעה בילד שחצה מעבר חציה. הילד נפצע קל בלבד. הנשיא דודה יצא אליו והמתין עמו עד לבוא האמבולנס. עם שחרורו מבית החולים זכה הילד לביקור של הנשיא בביתו

    רוסיה: מטוס קרב מסוג מיג 29 התרסק מחוץ למוסקבה. לא היו נפגעים

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן