Skip to content

מח"ש תעמיד לדין את השוטר שבעט ברגלו של ג'עפר פרח בעת מעצרו

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי תעמיד לדין את שוטר הסיור ליאור חתם בכפוף לשימוע. חתם יואשם בגין תקיפת עצורים, איומים וגרימת חבלה. פרח: "זה לא רק השוטר הבודד. מדובר במערכת שנרקבה בתרבות שקר ואלימות....מצפה שהמפכ"ל יתנצל על הגרסאות השונות שמסר בימים לאחר התקיפה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה הערב (שני) כי היא החליטה להעמיד לדין בכפוף לשימוע את שוטר הסיור מתחנת חיפה החשוד בתקיפת מנכ"ל מרכז "מוסאוא" לזכויות אזרח ג'עפר פרח. השוטר, ליאור חתם תושב נשר כבן 30 שמצוי בחופשה כפויה מאז המקרה, יעמוד בפני כתב אישום בגין תקיפת עצורים, איומים וגרימת חבלה במהלך הפגנה נגד התנהלות צה"ל ברצועת עזה שהתקיימה בחיפה בחודש מאי השנה.

שחרור פרח מהמעצר (צילום מסרטון ווידאו)
שחרור פרח מהמעצר (צילום מסרטון ווידאו)

עוד  נמסר  כי בטרם יוחלט אם להגיש כתב אישום הוזמן השוטר להשמיע, באמצעות באי כוחו, את טענותיו בהליך שימוע ככל שיחפוץ בכך.
עורכי הדין ליאור בנימין וסמי איליה, המייצגים את השוטר ליאור חתם, מסרו בתגובה לתקשורת כי "עד היום טרם התקבלה במשרדנו כל הודעה רשמית כזו ממח"ש".

ממשטרת ישראל מחוז חוף, בו מצויה התחנה בה עבד השוטר נמסר כי "בהמשך לחקירת ההפגנה שנערכה בחיפה ביום 18.5.18 במהלכה נפצע אחד המפגינים ובעקבות פרסום החלטת מח״ש להגיש כתב אישום נגד השוטר שתקף עפ"י החשד את העצור וזאת, כמקובל, בכפוף לשימוע. 

עוד נמסר כי במשטרה מבקשים להזכיר כי משטרת ישראל הוציאה את השוטר לחופשה כפויה מיד עם פתיחת החקירה.מאז הוארכה החופשה הכפויה מעת לעת וזאת עד לקבלת החלטת מח״ש בעניינו.עם קבלת החלטתם, תחזור ותדון משטרת ישראל באשר לעתידו כמקובל במקרים כאלה".

במשטרה מדגישים כי "המעשים המיוחסים לשוטר אינם עומדים בקנה אחד עם ערכיה של משטרת ישראל".

פרח הגיב להחלטה ואמר כי "זה לא רק השוטר הבודד. מדובר במערכת שנרקבה בתרבות שקר ואלימות. חבל שמפקדי המשטרה נתנו יד במשך חודשים לשקרים כלפיי". פרח הוסיף כי הוא "מצפה שהמפכ"ל יתנצל על הגרסאות השונות שמסר בימים לאחר התקיפה".

ח"כ איימן עודה: "הגיע הזמן שמישהו יתן את הדין על אלימות משטרתית"
ח"כ איימן עודה: "הגיע הזמן שמישהו יתן את הדין על אלימות משטרתית"

גם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה התייחס להודעת ומח"ש וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אז מסתבר שהוא לא 'הלך עם שבר'… באמת הגיע הזמן שמישהו יתן את הדין על אלימות משטרתית".
ב18 בבמאי השנה נעצר פרח
במהלך הפגנות נגד ההסלמה ברצועת עזה עם 18 בני אדם נוספים. הוא סיפר כי נעצר לאחר שהגיע לקחת את בנו מהפגנה בה השתתף.

לאחר שחרורו סיפר פרח כי השוטר בעט בו ברגלו ושבר את ברכו.  
בית משפט השלום בחיפה הורה באותו מעמד על שחרורו עם מפגינים נוספים, זאת, חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים. ששופט בית המשפט איפשר למשטרה לערער על החלטתו, אך בארגון החליטו לא לערער ופרח שוחרר.

עם שחרורו אמר ג'עפר: "החלטת בית המשפט היא סטירת לחי למשטרה. הגיע הזמן שהמשטרה תחנך את שוטריה לא לדכא אנשים – זה לא איראן. אם ישראל רוצה ללכת בדרכה של איראן שתלך, אבל שלא יגידו שזו דמוקרטיה. לא ייתכן שאנשים שיוצאים להפגין מדוכאים בצורה הזו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן