Skip to content

שני בכירים ברשות מקרקעי ישראל נעצרו בחשד לקבלת שוחד

הבוקר עצרה המשטרה 7 חשודים ביניהם 2 בכירים ברשות הציבורית. לפי החשד מסרו השניים מידע לקידום עסקים בתמורה לכספי שוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבעה חשודים וביניהם שני עובדי ציבור בכירים ברשות מקרקעי ישראל, נעצרו הבוקר (חמישי) על ידי שוטרי היחידה לפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433.
על פי החשד, הבכירים, פעלו לכאורה במסגרת תפקידם וקיבלו כספי שוחד תמורת מסירת מידע שלא כדין וזאת על מנת לקדם תועלתם של אחרים בניגוד לחוק.
נוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות נוספות, פתחה הבוקר היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בחקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה.
עוד נוגע כי אחת מהעצורים, ראש מחלקת מתן פיצויים לבעלי קרקעות ובכיר נוסף במנהל, העבירו מידע לעורכי דין של בעלי קרקעות שתבעו את המנהל לפיצויים. על פי המידע שסופק להם יכלו עורכי הדין לגבות עמלות  שכר גבוהות ובעלי הקרקעות שזכו לפיצויים נדיבים יכלו לקזז מהם את כספי השוחד. בן זוגה של הבכירה שימש לכאורה כמתווך בין  שני הבכירים לעורכי הדין מידע על תהליכים משפטיים ומנהליים הקשורים ואלו העבירו בתמורה מידע על מצב משפטי ותהליכים בקרקעות בצפון.
עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם.
החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

צילום אילוסטרציה (משטרת ישראל)
צילום אילוסטרציה (משטרת ישראל)

במשטרה מדגישים כי משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן