Skip to content

הסרט "בכח הרצון" יפתח את פסטיבל הסרטים "ספיריט"

הסרט יפתח הפסטיבל הבינלאומי ה-12 לקולנוע רוחני, אשר יתקיים ב-25-27 באוקטובר, 2018, בסינמטק תל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בכוח הרצון" | "The Push", בבימויים של גרנט קורגן ובריאן ניילס הוא הסרט אשר נבחר לפתוח את פסטיבל "ספיריט" | "Spirit" ה-12 לקולנוע רוחני אשר יתקיים ב-25-27 באוקטובר, 2018, בסינמטק תל אביב.

תמונה מתוך הסרט: "בכוח הרצון"

הסרט מביא את סיפורו המעורר ההשראה של גרנט קורגן, אתלט כריזמטי אשר איבד כל תחושה בפלג גופו התחתון, לאחר שנפגע בתאונת אופנוע שלג. קורגן החליט להתמקד ב-120 אחוזי החלמה על מנת לעשות את הבלתי אפשרי: לדחוף את עצמו במשך 160 קילומטרים באנטרקטיקה, עם פגיעה בעמוד השדרה.

במסגרת הפסטיבל, יוקרנו ממיטב הסרטים החדשים של הקולנוע הרוחני בבכורה ארצית ובתרגום לעברית. תכניית הפסטיבל השנה עונה על שאלות מהותיות: כיצד אנחנו יכולים להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו? כיצד אנחנו יכולים לעשות שינוי ממשי ומדיד בעולם? כיצד אנחנו יכולים להתעלות באופן אישי וקולקטיבי?

לתכניית הפסטיבל נבחרו בקפידה 15 סרטים מעוררי השראה, סרטים תיעודיים, עלילתיים וקצרים. בין הסרטים הבולטים יוקרנו לראשונה בישראל: "מהלם למורא", סרטו של לוק קוטה העוקב אחר מסעם הטרנספורמטיבי של שני לוחמים קרביים הסובלים מטראומה קשה כאשר הם מחליטים לזנוח את התרופות הקונבנציונליות ולהיעזר בסמים פסיכדליים מרחיבי תודעה. "מי ייתן ואהיה מאושר" סרטם של אריק ג'ורג'ולט והלן וולטר החושף את החשיבות של תרגול מיינדפולנס והשינוי שזה יוצר בקרב חייהם של ילדים ובני נוער. "קנאביס להמונים" = סרטו של אייבי אפשטיין המלווה הורים נואשים להשיג שמן קנאביס ממקורות חשאיים באופן לא חוקי על מנת להציל את ילדיהם ממחלת הסרטן.

בנוסף לבכורות הסרטים, תכניית הפסטיבל כוללת מפגשים עם יוצרי סרטים בינלאומיים, שיחות והרצאות בהשראת הסרטים. בין המפגשים מפגש קולנועי עם פרופ' ראובן אור: "קנאביס רפואי ברפואה המשולבת", מפגש קולנועי עם המשוררת אגי משעול: "גורדייף, אילן עמית והעבודה הפנימית", מפגש קולנעי עם נחי אלון: "הבדואים של טיבט מבט עכשיו" מפגש קולנוע עם ד"ר נאוה לויט בן נון: "האם מיינדפולנס טוב לילדנו", מפגש קולנוע עם ד"ר עינב רוזנבליט: "אושר בלי בית: למצוא מקלט במודעות" ועוד.

את הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע רוחני מנהלים אמנותית מזה 12 שנה הרסיטה ואנמיקה אשל, ממקימי ספיריט סינמה, חברת ד'פלוס הפקות. הפסטיבל מתקיים בשיתוף המחלקה למופעים בעיריית תל-אביב- יפו וסינמטק תל אביב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן