Skip to content

כץ: הגענו להסכם עם עיני, הוועד טירפד את המשא ומתן; עיני: פרובוקציה

שר התחבורה: נקים חברות בנות ונפריט, ואם צריך נשבית את הרכבת ונעשה ארגון מחדש. לא ייתכן שהציבור יהיה בן ערובה בידי עובדי הרכבת. יו"ר ההסתדרות: חוסר אחריות והפקרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה: נקים חברות בנות ונפריט, ואם צריך נשבית את הרכבת ונעשה ארגון מחדש. לא ייתכן שהציבור יהיה בן ערובה בידי עובדי הרכבת. יו"ר ההסתדרות: חוסר אחריות והפקרות

מאת אליק מאור

ישראל כץ (צילום: ציפי מנשה)
נהגנו ביד רחבה. ישראל כץ (צילום: ציפי מנשה)

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הגיב הערב על הודעתו של שר התחבורה, ישראל כץ, שנמסרה במסיבת העיתונאים היום: "ישראל כץ החליט לבצע פרובוקציה באמצע משא ומתן שמתנהל ומתקדם. כל האמירות, כאילו הגעתי להסכם איתו והוועד הוא זה שטרפד אותן, הינן הבל הבלים". כץ הודיע אחר הצהריים על סדר חדש ברכבת. לדבריו, יוקמו שלוש חברות בנות, שיהיו אמונות על תחזוקת הרכבת, וכי היה נמנע מצעד זה אילו גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת, לא הייתה מטרפדת את ההסכם.

עיני גם אמר, כי שר התחבורה נוהג בחוסר אחריות כלפי ציבור הנוסעים וכינה את התנהגותו של  כץ: "הפקרות לשמה". עיני הכחיש לחלוטין את דבריו של השר, שטען במסיבת עיתונאים שכינס, כי היה למעשה הסכם עם עיני ורק התערבות הוועד, ואדרעי בראשו, טרפדה ומנעה הסכם זה. הוא הסכים שהייתה התקדמות וגובשו הסכמות, אך לא היה הסכם.

השר כץ מסר במסיבת העיתונאים, כי לנוכח העובדה שמשרדו לא הגיע עם ההסתדרות להסכם כלשהו, הוא מודיע על הקמת שלוש חברות בנות. החברות יפעלו על בסיס שליטה של הממשלה ב-51 אחוז ממניותיהן והיתר יהיו בידי השוק החופשי. הראשונה תעסוק בתחזוקת ציוד נייד (קרונות וקטרים), השנייה תעסוק בפיתוח ונדל"ן להגדלת ההכנסות של הרכבת והשלישית תעסוק במטענים ושינוע להכפלת היקפי המטענים, דבר שלדבריו יגרום להורדת אלפי משאיות מהכבישים.

רוצה לשלוט בשאלטר? גילה אדרעי בבית דין לעבודה (צילום: רפי מיכאלי)
רוצה לשלוט בשאלטר? גילה אדרעי בבית דין לעבודה (צילום: רפי מיכאלי)

כץ הודיע כי הדברים הללו יכנסו לביצוע מיידי והנהלת הרכבת כבר פועלת ליישום כל המהלך. "נהגנו בצורה חסרת תקדים" טען שר התחבורה, "ביד רחבה, אבל הוועד לא הסכים. אז מה אני כשר מצופה לעשות?". הוא הודיע, כי אם תהינה השבתות של הרכבת, "לא יהיה מנוס מסגירת הרכבת והפעלת החברה מחדש במתכונת משופרת". לדבריו, ועד הרכבת רוצה למעשה את השאלטר של הרכבת בידיו ולכן המו"מ התפוצץ.

השר כץ הוסיף כי חברת בומברדיה, איתה נחתם ההסכם לפני שבועיים, תהיה אחראית על תחזוקת 150 קרונות הרכבת, כפי שהוסכם עמה, והיא תעשה זאת במקביל להקמת חברה בת לתחזוקת הקרונות. "מצדי," אמר כץ, "שתהיה תחרות בין החברות".

משרד התחבורה פרסם הודעה בה הגיב לדברי עיני:  "הודעת יו"ר ההסתדרות, כאילו לא נתן את הסכמתו להסכם שגובש בין הנהלת הרכבת ומשרדי הממשלה, אינה נכונה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן