Skip to content

ההסלמה בדרום נמשכת – צה"ל מזהיר את איראן: "שום גורם לא חסין מפגיעה"

יר י הרקטות לעבר ישובי עוטף עזה ושדרות ממשיך גם הבוקר. צה"ל תוקף מטרות בעזה. הלילה מוטט בניין מנגנון הביטחון הכללי של החמאס. דובר צה"ל מפנה אצבע מאשימה לאיראן ומזהירה כי הירי מבוצע בהנחייות כוח אל קודס של איראן ואיש לא חסין מתגובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ירי הרקטות לעבר ישראל לא נפסק. הבוקר (שבת) נורו לפחות 8 רקטות ב 3 מטחים. 5 מהרקטות יורטו בידי כיפת ברזל. בתגובה לכך חיל האוויר תוקף בשעות אלו מטרות בעזה.
בתדרוך כתבים שנערך הבוקר הבהיר אלוף משנה רונן מנליס, דובר צה"ל באופן חד משמעי כי "הירי בוצע ע"י הג'יהאד האסלאמי (הגא"פ) והכוון מדמשק ע"י כוח קודס האיראני. האיראנים והמשטר הסורי אחראים בין היתר לירי. אף אחד לא חסין מתגובה על מה שאירע".

יירוטי הרקטות הבוקר (צילום: אליאור כהן)
יירוטי הרקטות הבוקר (צילום: אליאור כהן)
צילום: אליאור כהן
צילום: אליאור כהן

בהמשך לטענות החמאס בדבר פגיעה בבית החולים האינדונזי בעזה, משרד הבריאות של החמאס בעזה הזמין עיתונאים להשתתף ולכסות את מסיבת העיתונאים החשובה על "הכוונת בית החולים באינדונזיה והמשך ההפרות הישראליות נגד צוותים ומתקני בריאות היום שבת בשעה 11:00 לפני הכניסה הראשית של בית החולים האינדונזי בצפון הרצועה".

תקיפות חיל האוויר הבוקר (צילום: דנה ברנס - קבוצת מבזק חדשות)
תקיפות חיל האוויר הבוקר (צילום: דנה ברנס - קבוצת מבזק חדשות)

קודם לכך הלילה, בהמשך לירי הרקטות מעזה לישראל, תקפו מטוסי חיל האוויר בניין בן 4 קומות המצוי בשכונת דראג' שבעזה, המשמש כמטה החדש של מנגנון הבטחון הכללי של החמאס ומוטטו אותו כליל.  קודם לכך הזהיר צה"ל את תושבי הבניין מספר פעמים וקרא להם להתפנות מהבניין. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי 3 בני אדם נהרגו כתוצאה מהפצצת הבניין.

המבנה שהותקף (צילום: דובר צה"ל)
המבנה שהותקף (צילום: דובר צה"ל)

חורבות הבניין שהותקף (צילום: תקשורת ערבית)
חורבות הבניין שהותקף (צילום: תקשורת ערבית)

בצה"ל מסבירים כי התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל ובתגובה לירי לעבר יישובי עוטף עזה הלילה. "תקיפה זו הינה ביטוי ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל, שתעמיק ותתעצם ככל שיידרש", נמסר מדובר צה"ל. בארגון הג'יהאד האסלאמי פרסמו הבוקר כי  "התנועה וכוחות התנגדות התריעו בשבועות האחרונים, אם ימשיך האויב במעשי ההרג ומיקוד שיטתי של אזרחים לא חמושים, הג'יהאד האסלמי  באחריות גבוהה החליטה לקיים את הבטחתה ועמדתה ומקיימת משוואה ברורה כי הפצצה והפגזות הן דם כנגד דם".
בצה"ל רומזים באופן בהיר לחמאס ולארגוני הטרור כי "צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים מורכבים, על פי מדרגות הולכות ועולות וככל שיידרש".
"ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל". מסר דובר צה"ל.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי בהמשך להערכת מצב מול הצבא שנערכה הבוקר עם הצבא, יש להימצא בקרבת מרחבים מוגנים בהתאם לזמן ההתרעה בישוב. התכנסויות אפשריות עד 500 איש במקום סגור, ועד 100 איש במקום פתוח. כל יישובי שער הנגב כלולים בתחום עוטף עזה. מקומות עבודה שאינם חיוניים – אין הגבלה. עבודה חקלאית – בתיאום ובאישור פרטני.

14  שעות, 17 מטחים ויותר מ-37 רקטות, החל מאמש ועד כה:

22:05-שדרות

22:23-שדרות ושער הנגב

22:38-שדרות ושער הנגב

23:24-שדרות ושער הנגב

00:31-שדרות ושער הנגב

1:34-אשכול

1:53-אשכול

2:04-חוף אשקלון

3:00-אשכול

3:10-שער הנגב

3:10-חוף אשקלון

5:56-שדרות ושער הנגב

7:56-שער הנגב

7:56- שדות נגב
09:52  – שער הנגב ושדרות
09:53 – מועצה אזורית אשכול

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן