Skip to content

שמונה בני אדם נורו למוות בבית כנסת בפיטסבורג בידי אלמוני שנעצר

האלמוני נכנס לבית הכנסת ופתח באש לעבר המתפללים כשעל פי דיווח הוא צעק: כל היהודים צריכים למות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפחות שמונה בני אדם נורו הערב (שבת) למוות בבית כנסת עץ החיים השוכן בפיטסבורג שבמדינת פנסילבניה – כך דווח לא מזמן בכלי תקשורת בארצות הברית. בנוסף אליהם, במקום גם פצועים רבים, בהם גם שני שוטרים. החמוש, אדם לבן כבן 45 שזהותו עדיין לא ידועה, נעצר לאחר שהסגיר עצמו לידי המשטרה.  עוד דווח כי קודם לירי הוא צעק: "כל היהודים האלה צריכים למות". על פי דיווחים היורה החזיק בשני כלי נשק, רובה ואקדח.

בית הכנסת בפייטסבורג (צילום גוגל מפות)
בית הכנסת בפייטסבורג (צילום גוגל מפות)
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך

המשטרה המקומית הודיעה כי אלמוני פתח באש באזור בית הכנסת וקראה לתושבים להימנע מהאזור. החמוש התבצר בקומה השלישית בבית הכנסת, ובינו לבין השורטים התנהל משא ומתן, המשטרה כיתרה את האזור בכוחות גדולים.

מושל פנסילבניה, טום וולף, הגיב על הירי בבית הכנסת ואמר: "אנחנו עדיין לומדים את הפרטים אודות האירוע, אבל מדובר בסיטואציה רצינית. משטרת פנסילבניה נותנת מענה ראשוני. אנא התרחקו מהאזור והתפללו עבור המתפללים וכוחות הביטחון".

 בפיטסבורג נמצאת קהילה של כ 50 אלף יהודים והיא נחשבת לקהילה וותיקה מאוד. "כל אחד יכול להיכנס ללא בעיה לבית הכנסת בשבתות ולהתפלל במקום", סיפרה אחת מתושבות הקהילה, "אנחנו דואגים מאוד לאלו שנמצאים במקום וכואבים שנהרגו אנשים".
ראש התנועה ליהדות מתקדמת, הרב גלעד קריב, התייחס למקרה הירי: "בשורה עצובה מאוד לפתוח אתה את השבוע. כרגע אנחנו מבינים שהאירוע הסתיים בתוצאה הקשה הזו. מדובר בקפיצת מדרגה ובאירוע דרמטי. אני לא זוכר אירוע כל כך קשה בתוך מוסד יהודי אמריקני".
סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס הגחב הערב לאירוע הירי ואמר: "אני עוקב  אחר הדיווחים על ירי בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג. מתפללים למען ההרוגים, הפצועים, על כל המשפחות שנפגעו, ועל  המגיבים הראשונים האמיצים שלנו. אלוהים יברך את כולם."


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן