Skip to content

כלי טיס של צה"ל חיסל חולייה שנחשדה בהנחת מטען ליד גדר המערכת

השלושה שחוסלו זוהו על יד גדר המערכת באזור אל בורג' שברצועה. הפלסטינים פרסמו גופות ילדים וטוענים כי הם היו ילדים תמימים, אך לא הסבירו מה עשו התמימים בשעת ליל ליד גדר המערכת. הג'יהאד האסלאמי הודיע על סיום הפסקת האש – בצה"ל נערכים לאפשרות חידוש ירי הרקטות לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלי טיס של חיל האוויר תקף הערב (ראשון) חוליה של 3 פלסטינים שזוהתה על ידי צה"ל בעת הנחת מטען. בתחילה טענו פלסטינים כי צה"ל לקח את גופות ההרוגים.  מאוחר יותר הצליח הסהר האדום לקחת את הגופות ולהביאם לבית חולים “נאסר” בחאן יונס, שם נקבע מותם.
שלושת
 הפלסטינים זוהו באזור מחנה אל בורייג׳ מתקרבים אל הגדר. השלושה התעסקו עם מה שנראה כמטען על הקרקע ובצה"ל נלקחה החלטה לתקוף אותם מהאוויר. מתחקיר ראשוני של התקרית עולה כי תצפית של אוגדת עזה זיהתה את השלושה מתקרבים בזחילה בחסות החשיכה לגדר הגבול עם חפץ חשוד בידם. הם הניחו את החפץ על הקרקע תוך התעסקות בו בצמוד לגדר ואז הותקפו מהאוויר. כל האירוע תועד בצה"ל.

פצצות תאורה באיזור האירוע (צילום: תקשורת ערבית)
פצצות תאורה באיזור האירוע (צילום: תקשורת ערבית)
פצצות תאורה באיזור האירוע (צילום: תקשורת ערבית)
פצצות תאורה באיזור האירוע (צילום: תקשורת ערבית)
גופות הילדים מובאות לבית החולים
גופות הילדים מובאות לבית החולים
גופות הילדים פורסמו ברשתות השונות באינטרנט
גופות הילדים פורסמו ברשתות השונות באינטרנט

עוד דיווחו מקורות פלסטינים כי מדובר בחוליה שמנתה 5 ילדים כי למעשה וכי 3 מהם נהרגו ו2 אחרים נפצעו ונשבו על ידי צה"ל.  אלא שאז דווח כי גופתו של הרוג רביעי הגיעה לבית החולים והטענה בדבר לכידתם בידי צה"ל התבדתה.
כאמור, ע"פ דיווחי הפלסטינים מדובר בילדים בני 12 עד 14 תמימים לכאורה. בהודעת משרד הבריאות הפלסטיני מסרו שמותיהם:  
ח'אלד סעיד בן 13, עבד אלחמיד אבו ט'אהר ומחמד אלסטריף גם הם בני 13. הפלסטינים לא דיווחו והסבירו מה עשו ילדים בשעת ליל ליד הגדר.
במקביל לכך הודיע הג'יהאד האסלאמי כי מבחינת הארגון תמה הפסקת האש ובצה"ל נערכים לאפשרות ירי של רקטות.   גם
חדר המבצעים המשותף של הפלגים הפלסטינים הגיב ומסר כי "זכותנו להגיב לפשעי הכיבוש" תוך כך הורה החמאס למפקדותיו להתפנות מיושביהן, אך נכון לשלב זה אין הנחיות מיוחדות ליישובי לעוטף בעקבות הסיכול.

בצה״ל יתחקרו את האירוע הערב שהוביל לחיסולם של שלושת המחבלים (לפי הגדרת הצבא).
כשממול, בעזה טוענים כי מדובר בנערים תמימים והתמונות שלהם מופצות ברשתות אלו ברשתות החברתיות השונות. אם יתברר שלא מדובר במחבלים יתכן ויפתח הליך חקירה פלילי באופן אוטומטי. כך או אחרת צפוי לילה לא שקט בשני בורות, האחד של פקוד מרכז והשני של חיל האוויר

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן