Skip to content

עיקר חדשות – מהדורת הצהריים – יום שני 29 באוקטובר 2018

כותרות המהדורה     חיל האוויר חיסל שלשה ילדים פלסטינים שנחשד כי ניסו לחבל בגדר המערכת; הפלסטינים: הילדים עסקו בהטמנת מלכודת ציפורים; הג'יהאד האסלאמי מאיים "הכיבוש יישא באחריות" (בטחוני)     מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי מאיים: במידה וישראל תפגע במפגינים על גדר המערכת כל כוחות ההתנגדות ובראשם חמאס יגיבו (בטחוני)     גורמים בצבא ארה"ב חוששים: פעילות ישראל בסוריה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    חיל האוויר חיסל שלשה ילדים פלסטינים שנחשד כי ניסו לחבל בגדר המערכת; הפלסטינים: הילדים עסקו בהטמנת מלכודת ציפורים; הג'יהאד האסלאמי מאיים "הכיבוש יישא באחריות" (בטחוני)

    מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי מאיים: במידה וישראל תפגע במפגינים על גדר המערכת כל כוחות ההתנגדות ובראשם חמאס יגיבו (בטחוני)

    גורמים בצבא ארה"ב חוששים: פעילות ישראל בסוריה תחזור כבומברנג לכוחות האמריקנים באזור (בטחוני)

    אבו מאזן: "ירושלים המזרחית שנכבשה ב-67' – כל סנטימטר שלה הוא הבירה שלנו"; נמשיך לשלם למשפחות המחבלים – זה ענין מקודש (מדיני)

    דיווחים בארה"ב: טראמפ צפוי לסיים לאחר הבחירות את תפקידם של שישה חברי ממשל בכירים (חוץ)

    הגרדיאן חושף: שירות הביון של צ'כוסבלוקיה ריגלו אחר טראמפ במשך עשור מסוף שנות ה-80 – "היה לנו מידע על כך שהוא רצה להיות נשיא בעתיד" (חוץ)

    מטוס אינדונזי ועל סיפונו 189 נוסעים התרסק בלב ים; טרם ההתרסקות: הטייס ביקש להשיב אותו על עקבותיו (חוץ)

    ברזיל: מועמד הימין ניצח בבחירות לנשיאות; בעבר הצהיר כי אם יבחר יעביר את שגרירות ברזיל לירושלים (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    הלילה: בהיר. בהרי הצפון והמרכז ינשבו רוחות מזרחיות חזקות.

    שלישי: בהיר ויבש. במהלך הבוקר יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון והמרכז. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות.

    רביעי: ללא שינויי ניכר במזג האוויר.

    חמישי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

חדשות

בצל המתיחות בדרום: תושבי עוטף עזה חסמו הבוקר את מעבר כרם שלום

כחלק ממאבק התושבים נגד מדיניות הממשלה מול חמאס בעזה מפגינים תושבי עוטף עזה חסמו הבוקר את מעבר הסחורות בכרם שלום. * אמש, על רקע התכנסות הקבינט, חסמו תושבי עוטף עזה את הכבישים מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה נגד מדיניות הממשלה מול חמאס. חלקם סיפרו על ההתמודדות עם חיים בצל הרקטות. כמה מהם קראו לשר הביטחון ליברמן להתפטר, חרף בקשת המארגנים להימנע מהתבטאויות פוליטיות

דיווח: הרש"פ מינתה עורך דין לניהול משא ומתן עם משרד הבטחון על פינוי חאן אל-אחמר

שר הביטחון הודיע לתושבי חאן אל-אחמר כי המדינה לא תנהל משא ומתן עם עורכי דינם הנוכחיים, נוכח העובדה שהם נשכרו על ידי הרשות הפלסטינית, כך נחשף בגל"צ. בלשכת שר הביטחון טענו כי "לאחר החלטת הקבינט פנה משרד הביטחון באמצעות המינהל האזרחי לראשי חאן אל-אחמר בהצעה לפתוח במשא ומתן לפינוי מרצון מיידי מהשטח, אך הם סירבו לנהל משא ומתן ישיר והפנו את נציגי המשרד לעורך דינם שמונה מטעם הרשות הפלסטינית. משרד הביטחון הבהיר לתושבים שלא ינהל משא ומתן עם הרשות הפלסטינית על שטח בשליטה ישראלית אלא רק מול נציג או עורך דין עם ייפוי כח חתום מטעמם" (הארץ)

הדלק יוזל מחר בלילה ב-11 אגורות

אחרי מספר התייקרויות רצופות, ירידה במחירי הבנזין. בלילה שבין רביעי לחמישי יוזל המחיר לליטר בנזין 95 ב-11 אגורות ויעמוד על 6.48 שקלים בשירות עצמי. סיבת ההוזלה נעוצה בירידת מחירי הבנזין באזור הים התיכון

    אושר לקריאה שנייה ושלישית: מחבלים לא יהיו זכאים לקיצור שליש מהעונש * ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק למניעת שחרור מוקדם וקיצור שליש לאסירים ביטחוניים שתובא מחר להצבעה בקריאה טרומית. * אם תאושר הצעת החוק בשלוש קריאות, היא אמורה למנוע את שחרורו המוקדם של ח"כ לשעבר באסל גטאס * ליברמן: "לא מתקבל על הדעת שמחבלים מורשעים יהנו מקיצור שליש"

    המדינה תפסיק להעניק מעמד למבקשי מקלט מסודאן ובוחנת אפשרות לגרשם * המדינה לא תעניק יותר מעמד הומניטרי למבקשי מקלט סודאנים שהגיעו לישראל מחבל דארפור, ותמשיך לבחון אם חל שינוי במצב בסודאן, שיאפשר לגרש את אלפי מבקשי מקלט שהגיעו משם. * עד כה העניקה המדינה מעמד זמני ל-800 מבקשי מקלט מדארפור, שמאפשר להם לעבוד ולקבל זכויות סוציאליות. (הארץ)

תושב אשקלון (39) נעצר לפני כשבועיים על ידי משטרת ישראל בחשד לביצוע עבירות מין בבת משפחתו במשך חמש-עשרה שנים, כבר שהייתה בת שש. בשנים האחרונות החל משלם לה כדרך קבע מידי חודש בחודשו "דמי שתיקה" בכדי שלא תתלונן נגדו. מעצרו הוארך לטובת החקירה ובימים אלו חומריה הועברו לידי הפרקליטות.

פוליטי

    יו"ר הקואליציה מאשים: המשטרה מתעלמת מחוקים * יו"ר הקואליציה דוד אמסלם מתח ביקורת על המשטרה וטען כי היא מפרה את חוק ההמלצות שנחקק לפני פחות משנה. במכתב ששלח ליועמ"ש מנדלבליט כתב שהמשטרה ממשיכה להגיש המלצות בסיום חקירה ולפרסם אותן באופן פומבי. * דוברת המשטרה הגיב לטענות ואמרה כי פרקליט המדינה ביקש במפורש חוות דעת, ומסרנו בהתאם לחוק

בטחוני

חיל האוויר חיסל שלשה ילדים פלסטינים שנחשד כי ניסו לחבל בגדר המערכת; הפלסטינים: הילדים עסקו בהטמנת מלכודת ציפורים; הג'יהאד האיסלאמי מאיים "הכיבוש יישא באחריות"

שלושה ילדים פלסטינים בני 12 עד 14 המשתייכים לג'יהאד האסלאמי חוסלו אמש (א') בתקיפת חיל האוויר בגבול רצועת עזה. לטענת הצבא, השלושה ניסו לחבל בגדר ו"ככל הנראה עסקו בהנחת מטען חבלה". * סוכנות הידיעות "פלסטין אלאן" ציטטה גורמים ברצועת עזה הטוענים כי שלושת הנערים שנהרגו בתקיפה הישראלית עסקו בהטמנת מלכודת ציפורים. * במהלך הלילה הפגינו צעירים פלסטינים ברצועת עזה בדרישה לנקום את מותם של שלושת הילדים * הג'יהאד האסלאמי הודיע כי ישראל תישא באחריות על הריגתם של שלושת הפלסטינים בעזה אתמול. בהודעת הארגון נכתב: "טענות ישראל הן שקריות ולנערים לא היה כל קשר לפעילות צבאית. הכיבוש יישא באחריות המלאה לפשע הנפשע הזה"

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי מאיים: במידה וישראל תפגע במפגינים על גדר המערכת כל כוחות ההתנגדות ובראשם חמאס יגיבו

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, הגיב בריאיון לעיתון "אל-קודס" הרואה אור במזרח ירושלים לשאלה האם שיגור הרקטות יחודש במידה שהצבא יפגע במפגינים על גדר הגבול: "אנו מקווים שהכיבוש לא יעשה זאת, אך במידה שזה אכן יקרה – כל כוחות ההתנגדות, ובראשם חמאס, יגיבו". לדבריו, "ישראל לא הפסיקה את מדיניות החיסולים, היא עושה זאת על בסיס יום-יומי ברצועת עזה ובגדה המערבית בכל פעם שהיא מסוגלת לכך. אנחנו והם מצויים בסכסוך מתמשך, שלא ייפסק כל עוד ישראל קיימת"

דיווח: חמאס זעם על שיגור הרקטות לישראל ע"י ידי הג'יהאד האסלאמי במהלך השבת

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי "חמאס לא היה שבע רצון משיגור הרקטות לישראל בידי הג'יהאד האסלאמי, זעם על כך והאשים את הג'יהאד כי סטה מהקונצנזוס הלאומי. חמאס סרב לקבל אחריות משותפת על ירי הרקטות". לפי הדיווח, חבר הלשכה המדינית של חמאס, צלאח אל-ברדויל, אמר כי הג'יהאד האסלאמי נקט בעמדה נפרדת בנוגע לעימות עם ישראל, בזמן שמצרים והאו"ם משקיעים מאמצים על מנת להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח. * מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, הכחיש בריאיון לעיתון "אל-קודס" הרואה אור במזרח ירושלים את הטענות לפיהן ארגונו שיגר את מטח הרקטות בסוף השבוע האחרון בשל התעלמות מצרים מהארגון. ידיעות שכאלה, לטענתו, "מטרתן לפגוע בלגיטימיות של ההתנגדות". לדבריו, "האויב רוצה ברגיעה בד בבד עם המצור, ואילו ההתנגדות מתנה את הרגיעה בסיום המצור. לכן, למרות מאמצי מצרים, הנושא עומד במקום. לא נקבל את תנאי האויב"

גורמים בצבא ארה"ב חוששים: פעילות ישראל בסוריה תחזור כבומברנג לכוחות האמריקנים באזור

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", בניגוד לדעת הבית הלבן שתומך בתקיפות נגד התבססות איראן, בפנטגון מביעים חשש מהמשך הפעילות הנרחבת של ישראל נגד הנוכחות האירנית בסוריה, בשעה שחיילי ארה"ב פועלים באזור. גורמים בצבא ארה"ב אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי: "אנחנו חוששים שהדבר יחזור אלינו כבומברנג. זה מדאיג אותנו. החשש שאם איראן תחשוב שאנחנו מעורבים הם עלולים לפעול נגדנו, ובמיוחד נגד הכוחות בעיראק"

דיווח: ישראל מכרה לסעודיה מערכות ריגול ב-250 מיליון דולר

אתר החדשות הלונדוני "אל-חליג' אונליין" דיווח כי סעודיה וישראל ניהלו דיונים סודיים בוושינגטון ובלונדון במטרה לסחור במערכות אבטחה וריגול, ולהחליף ידע צבאי. ע"פ הדיווח כי ממשל טראמפ היה מודע לתוצאות הדיונים, והעסקה הושלמה באופן מעשי לפני מספר שבועות

    המצוד אחר המחבל מברקן נמשך: כוחות החיפוש החלו להפעיל רחפנים חדשניים במטרה ללכוד את המחבל הרוצח שביצע את הפיגוע במפעל באזור התעשיה ברקן (חדשות20)

    נפל של רקטה אותר בבית ספר בעוטף עזה * במהלך ליל שבת נפל רקטה בבית ספר תיכון בדרום, התלמידים שהגיעו הבוקר לבית הספר מצאו אותו בסמוך לחממה שבשטח בית הספר.

    בשל תרגיל ביטחוני: הבוקר תורגש תנועה של כוחות בעוטף עזה * הצבא יערוך היום תרגיל בעוטף עזה, שיסתיים בשעות הצהריים. בשל התרגיל, יישמעו פיצוצים במרחב

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 26 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט

החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

מדיני

אבו מאזן: "ירושלים המזרחית שנכבשה ב-67' – כל סנטימטר שלה הוא הבירה שלנו"; נמשיך לשלם למשפחות המחבלים – זה ענין מקודש

ברקע המתיחות מול חמאס והיעדר האופק המדיני מול ישראל, יו"ר הרשות הפלסטינית נשא אמש דברים בפני המועצה המרכזית הפלסטינית ברמאללה שנערך תחת הכותרת "חאן אל-אחמר וההגנה על העקרונות הלאומיים", אבו מאזן הצהיר כי הרש"פ לא תקבל את עסקת המאה, ובנוסף על כך, מתח ביקורת על חמאס והאשים כי בעמדתם הם מתייצבים לצד אויבי העם הפלסטיני שרוצים להקים מדינה נפרדת בעזה.

– לדברי אבו מאזן: "ההתנחלויות, מהאבן הראשונה שלהן – אינן חוקיות. זו האדמה שלנו ועל המתנחלים ללכת ממנה. אנחנו כנענים בני האדמה הזו". "ירושלים המזרחית שנכבשה ב-67' – כל סנטימטר שלה הוא הבירה שלנו". "ניאחז באדמתנו, ואף כוח בעולם לא יזעזע אותנו. הקמת חצי מדינה בעזה ואוטונומיה בגדה היא כמו הכרזת בלפור. אנחנו דבקים באחדות הפלסטינית"

– אבו מאזן אף התייחס למימון משפחות המחבלים והגדיר זאת כנושא מקודש: "המשכורות של השהידים הפצועים והאסירים שלנו הם קו אדום, לוחצים עלינו בכל הדרכים. אנחנו לא נתיר, זה עניין מקודש. אם יוותר לנו רק גרוש אחד – הוא יהיה להם"

– כ-30 נציגים מהפלגים הפלסטיניים השונים נעדרו מהכינוס והחרימו אותו. זאת, בטענה כי בעבר התקבלו החלטות בנוגע למערכת היחסים עם ישראל וארה"ב שלא יושמו וכי המועצה הפכה להיות כלי בידי עבאס ופתח. בנאומו התייחס אליהם אבו מאזן ואמר כי הם "משתפי פעולה עם אויבינו ואויבי העם הפלסטיני" וכי עליהם להתבייש בעצמם

– בחמאס התייחסו לוועדה המרכזית של אש"ף טרם כינוסו והודיעו כי הכינוס צפוי לקבל החלטות ״חד צדדיות שאינן לאומיות״, ולכן תתקיים בעזה עצרת מחאה נגדו.

– מקורות פלסטינים מסרו כי מצרים לחצה על אבו מאזן לא לקבל החלטות קיצוניות נגד עזה, שיפגעו במאמצי הפיוס בין פתח לחמאס

– לקראת הכינוס, העבירה ישראל מסר לאבו מאזן לפיו לא תאפשר קיצוץ בחשמל ובמים לרצועה.

אחרי ביקורי נתניהו ואבו מאזן בעומאן: שליח מיוחד מעומאן בא לרמאללה ונפגש עם ראש הרש"פ

שליח מיוחד מעומאן בא לרמאללה ונפגש עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן והביא עמו מסר מהסולטן קאבוס שבו הוא מודה לאבו מאזן על ביקורו בשבוע שעבר, המבטא את רצון שני הצדדים בחיזוק הקשרים ביניהם

– עיתונאי עומאני אומר ל'חדשות כאן' כי הציבור במדינה אינו מאושר מהביקור של נתניהו, משום שרבים מהם מתנגדים לנירמול הקשרים עם ישראל. עם זאת, הם מבינים, לדבריו, שהביקור הוא חלק מהמאמצים לכונן שלום בין ישראל לפלסטינים.

– בכיר ישראלי: הביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעומאן יכול לסמן למדינות אחרות במפרץ הפרסי. החוט המקשר עשוי להיות אירן, שמטרידה גם מדינות אחרות, ועל פי חלק מהדיווחים ישראל משתפת פעולה גם עם סעודיה, בחריין וקטר.

– ראש המוסד, יוסי כהן, אמר בדיון סגור לפני כמה חודשים עם תחילת המגעים לתיאום הפגישה בעומאן: "אנחנו מחפשים אחר שיתוף פעולה חשאי עם מדינות. חלקן מוכרות לכם וחלקן לא. המוסד צריך להיות בחזית של בניית קשרים חשאיים עם מדינות שלא רק בעלות קשרים דיפלומטיים איתנו"

דיווח: חברת החשמל בעזה החלה לספק 8 שעות של חשמל בכל מחוזות הרצועה

דיווח פלסטיני: חברת החשמל ברצועת עזה הודיעה כי החל לפעול גנרטור שלישי בתחנת הכוח בעזה, כך שיהיה חשמל למשך שמונה שעות, ולאחריהן – שמונה שעות ללא חשמל, וחוזר חלילה. זאת, לאחר שישראל שבה להזרים את הסולר במימון קטר, דרך מעבר כרם שלום הפתוח כסדרו לאחר סוף שבוע של הסלמה. * לפי מקורות ברצועת עזה צפויות להיכנס 15 מכליות עם סולר ובהן מאות אלפי ליטרים סולר המיועדים להפעלת תחנת הכוח בעזה

    בירדן מעריכים: עבדאללה לא יחזור בו מהחלטתו, נהריים וצופר ישובו לירדן * הירדנים מאשימים שישראל היא זו שבישלה את הדייסה הזו, והמחווה אכן עומדת להסתיים. אם ישראל תקפיא בתגובה את העברת המים, יקרה ההיפך: המלך יתבצר בעמדתו (מעריב)

חוץ

דיווחים בארה"ב: טראמפ צפוי לסיים לאחר הבחירות את תפקידם של שישה חברי ממשל בכירים

דיווח בארה"ב טוען כי הנשיא טראמפ מתכנן לשנות את הקבינט שלו לאחר בחירות האמצע, אמריקה אמנם כבר התרגלה שתחת הנשיא הנוכחי בכירי ממשל מתחלפים על בסיס קבוע, אולם גל העזיבה המתקרב צפוי לגרום לסערה שעשויה להפריע לפעילות השוטפת של הרפובליקנים. * על פי הדיווח ב'פוליטיקו' טראמפ מתכנן לסיים את תפקידם של שרי ההגנה, המשפטים, המסחר, הפנים וביטחון המולדת. * גורם המקורב לשר המשפטים סשנס אמר כי הוא מקווה שהנשיא טראמפ יאפשר לשר לסיים את תפקידו בצורה מכובדת

הגרדיאן חושף: שירות הביון של צ'כוסבלוקיה ריגלו אחר טראמפ במשך עשור מסוף שנות ה-80 – "היה לנו מידע על כך שהוא רצה להיות נשיא בעתיד"

מסמכי ארכיון ועדויות ממרגלים מתקופת המלחמה הקרה שהגיעו לידי "גרדיאן" והמגזין הצ'כי "רספקט" מגלים כי שירות הביון של צ'כוסלובקיה ריגל אחר דונלד טראמפ בשלהי שנות ה-80, במטרה להשיג מידע על הדרגים הגבוהים ביותר בממשל בארה"ב, המסמכים מראים כי עניינה של StB בטראמפ גבר לאחר הבחירות לנשיאות ב-1988, שבהן ניצח ג'ורג' ה.וו. בוש. הצו הראשון לריגול זר שהוציאה סוכנות הביון הורה להעמיק את פעילות הריגול אחר טראמפ. * בכיר לשעבר ב-StB, אישר כי אכן התקיים מבצע ריגול אחר טראמפ. כשלדבריו: "טראמפ, כמובן, היה מטרה מאוד מעניינת עבורנו. הוא היה איש עסקים, היו לו הרבה קשרים, אפילו בפוליטיקה האמריקאית. התמקדנו בו. ידענו שהוא בעל השפעה. היה לנו מידע על כך שהוא רצה להיות נשיא בעתיד". * התיקים לא מפרטים אם ברית המועצות הזמינה או התערבה במבצע הריגול אחר טראמפ, שנמשך עשור. מרגלים צ'כיים נהגו לשתף את עמיתיהם מהק.ג.ב בסודותיהם, ולק.ג.ב היה משרד קישור בפראג. קצינים רבים ב-StB עבדו ישירות עבור הק.ג.ב.

מטוס אינדונזי ועל סיפונו 189 נוסעים התרסק בלב ים; טרם ההתרסקות: הטייס ביקש להשיב אותו על עקבותיו

13 דקות לאחר שמטוס באוינג 737 מקס של חברת "ליון אייר" האינדונזית המריא מג'קרטה הבירה לפנגקאל-פינאנג אבד עימו הקשר. והוא התרסק סמוך לאי ג'אווה באינדונזיה. התקשורת האינדונזית מדווחת כי התגלו במים גופות ותעודות זהות של נוסעי הטיסה. * דובר של רשויות התעופה באינדונזיה, הוסיף כי המטוס ניסה לחזור לשדה התעופה לפני שהקשר עימו אבד. * מנכ"ל חברת התעופה "ליון אייר" אמר כי המטוס האינדונזי שהתרסק דיווח על בעיה טכנית אמש, בטיסה אחרת. לפי דיווחים, טכנאים בדקו את המטוס ואישרו את הטיסה. * סוכנות החיפוש וההצלה של אינדונזיה הודיעה כי סיבת ההתרסקות עדיין לא ברורה, וכי משדר החירום של המטוס לא שידר הודעת מצוקה

ברזיל: מועמד הימין ניצח בבחירות לנשיאות; בעבר הצהיר כי אם יבחר יעביר את שגרירות ברזיל לירושלים

לאחר ספירת יותר מתשעים אחוזים מקולות הבוחרים מסתמן כי מועמד הימין יהיה הנשיא הבא, לאחר שקיבל 55% מהקולות בסיבוב השני, בפער ניכר מיריבו מהשמאל. * בעבר הצהיר כי אם יבחר יעביר את שגרירות ברזיל לירושלים.

    צבא ארה"ב: החל להניע את כוחותיו לעבר מעבר הגבול הדרומי עם מקסיקו בכדי לבלום את התקדמות שיירת המהגרים * שר הביטחון האמריקני, מסר כי צבא ארצות הברית החל להניע את כוחותיו לעבר מעבר הגבול הדרומי עם מקסיקו, מתוך כוונה לפרוס חיילים באיזור ולאבטח את המקום. זאת לאור ההתקדמות של שיירת המהגרים לאורך מקסיקו אל הגבול האמריקני

    מלחמת הנהרות: פקיסטן אוסרת על שידורים מהודו * בית המשפט העליון של פקיסטאן הורה להחזיר את האיסור על הקרנת תכניות של השכנה הודו, בטענה כי היא מגבילה את זרימת הנהרות במכוון. * שתי השכנות הגרעיניות כבר נלחמו שלוש פעמים מאז עצמאותן (וואלה)

    גרמניה: מפלגתה של הקנצלרית, אנגלה מרקל, ניצחה בבחירות האזוריות במדינת הסן – אך כוחה נחלש. מפלגת הימין הקיצוני, "אלטרנטיבה לגרמניה", נכנסה לראשונה לפרלמנט המחוזי

    סוריה: דאעש טוען כי השתלט מחדש על שני כפרים בגבול בין סוריה לעיראק. בימים האחרונים פרצו קרבות קשים בין הארגון לכוחות הסוריים. בסוריה טוענים שיותר מ-60 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-100 נפצעו

    – סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדול" מדווחת שהצבא הטורקי תקף עמדות של הכוחות הכורדיים בצפון סוריה, ממזרח לנהר הפרת

    – מפלה לקואליציה האמריקנית: דאעש הדף מתקפה בסוריה, מאות נהרגו * הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים מהאוויר על ידי ארה"ב, נכשלו בכיבוש המפלט של הארגון במזרח המדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הם איבדו כ-300 לוחמים בשבועות האחרונים, ברקע סופות החול הקשות שהקשו על תפקודם (וואלה)

    סעודיה: התובע הסעודי הגיע לביקור באיסטנבול על מנת לשוחח עם התובע הטורקי בנוגע לפרשת העיתונאי

    סרי לנקה: מאבטחיו של שר הנפט במדינה פתחו באש לעבר מפגינים, הרגו אחד מהם ופצעו שניים נוספים

    קטלוניה: שנה לאחר שהוגלה: נשיא קטלוניה לשעבר מקים מפלגה חדשה * קרלס פוג'דמון, שהכריז על עצמאות וגרם לסערה פוליטית בספרד, מחדש את המאבק ממקום מושבו בבלגיה לאחר שהוצא נגדו צו מעצר, אך מתקשה לגייס תמיכה (חדשות10)

בעולם

    ללא התראה מוקדמת: מרוקו ביטלה במפתיע את שעון החורף * יומיים בלבד לפני המעבר הצפוי, הודיעה הממלכה כי היא תישאר בשעון קיץ לכל אורך ימות השנה. זאת, לפי השר האחראי על הרפורמות, כדי לחסוך "שעת אור טבעי" (וואלה)

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן