Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הצהריים – יום שישי ה-02 בנובמבר 2018

כותרות המהדורה     דיווח: איראן שוקלת לפנות לעומאן כדי שתתווך בינה לבין ישראל בנוגע להסכם הגרעין ולמצב בסוריה (בטחוני)     ישראל שיגרה מסר ללבנון: טפלו במפעלי הטילים של חיזבאללה או שנעשה זאת (בטחוני)     ההסדרה בעזה מתקרבת: חמאס הורה לאנשיו שלא לנהוג באלימות בצעדות השיבה; המשלחת המצרית תבקר היום באחת מהמוקדים (בטחוני)     נשיא ברזיל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח: איראן שוקלת לפנות לעומאן כדי שתתווך בינה לבין ישראל בנוגע להסכם הגרעין ולמצב בסוריה (בטחוני)

    ישראל שיגרה מסר ללבנון: טפלו במפעלי הטילים של חיזבאללה או שנעשה זאת (בטחוני)

    ההסדרה בעזה מתקרבת: חמאס הורה לאנשיו שלא לנהוג באלימות בצעדות השיבה; המשלחת המצרית תבקר היום באחת מהמוקדים (בטחוני)

    נשיא ברזיל הנבחר הצהיר: "נעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים" (מדיני)

    דיווח: לאחר הביקור בעומאן, נתניהו צפוי לבקר בקרוב במדינה נוספת במפרץ (מדיני)

    תינוקת בת שנה וחצי שחלתה בחצבת נפטרה בבית החולים שערי צדק בירושלים (חדשות)

    חרדים מבני ברק מחו נגד מעצרו של בחור ישיבה לכלא הצבאי התפרעו במקום, משטרת ישראל עצרה כ 13 מהם (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: בהיר ויבש. טמפרטורות גבוהות מהרגיל בעונה בעיקר במישור החוף והשפלה. בהרי הצפון והמרכז יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות ערות. הלילה: בהיר. בהרי הצפון והמרכז ינשבו רוחות מזרחיות חזקות.

    שבת: ירידה בטמפרטורות אך עדיין יהיה חם מהרגיל. בהרי הצפון והמרכז יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות. במהלך הלילה (מוצ"ש) יתכנו ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח חשש קל משטפונות.

    ראשון: מעונן חלקית בעננות בגובה רב ובינוני. ירידה נוספת בטמפרטורות. צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח חשש לשיטפונות.

    שני: ברוב אזורי הארץ צפוי גשם לפרקים ויתכנו סופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח חשש לשיטפונות. ירידה נוספת בטמפרטורות.

חדשות

תינוקת בת שנה וחצי שחלתה בחצבת נפטרה בבית החולים שערי צדק בירושלים

בת שנה וחצי משכונת מאה שערים בירושלים שנדבקה במחלה איבדה הכרתה ופונתה לשערי צדק תוך כדי פעולות החייאה. הרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותה. מדובר במקרה המוות הראשון מהמחלה בישראל מאז 2003 * לאחר שיותר מאלף נדבקו מתחילת השנה, תונח על שולחן ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק שתמנע מילדים לא מחוסנים כניסה לגנים.

        בג"ץ איפשר למדינה לדחות את הפסיקה שהורתה להגדיל את שטח המחייה לאסירים ולעצורים בשנה וחצי * שופטי בג"ץ קבעו כי יש להרחיב באופן משמעותי את שטח המחייה של האסירים עד סוף השנה. המדינה ביקשה לדחות את יישום ההחלטה עד 2027, אך השופטים פסקו כי תאריך היעד החדש יהיה מאי 2020.

מעצר המטפלת מנתניה;

 בהמשך לדיון שהתקיים הבוקר בבימ"ש השלום בפ"ת ולהחלטת בימ"ש למעצר החשודה עד ליום 5.11.18, הוגש ערר לביהמ"ש המחוזי מטעם החשודה. בדיון בביהמ"ש המחוזי חזר בו סניגורה של החשודה מבקשת הערר והחשודה נותרה במעצר, כאמור ל-4 ימים נוספים. במהלך הדיון נעתר ביהמ"ש לבקשת הסניגור והורה על איסור פרסום שמה של החשודה עד למועד הדיון ביום שני הקרוב.

נדחה ערעורו של הנהג (23) החשוד בתאונת ה״פגע וברח״ שארעה סמוך למושב ברכיה.

הבוקר נערך דיון ערער שהוגש על ידי סנגורו של הנהג החשוד בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בפני כבוד השופט גד גדעון. לאחר שנציגי המשטרה הציגו טיעוניהם בפני בית המשפט, כנגד טיעוני סנגורו, החליט כב׳ השופט על דחיית הערעור וכי החשוד יישאר עצור כפי שקבע בית משפט באשקלון

בתום מירוץ סקוני ה-21 בחיפה, צוות רמב"ם העניק טיפול בשטח ל- 67 ממשתתפי המירוץ, יחד עם מד"א.

בין המטופלים בני נוער ובוגרים, כאשר 17 מתוכם נזקקו לטיפול באוהל הטיפול הנמרץ שהוקם מבעוד מועד בשטח.

מצבם של הגבר והנערה אשר פונו מוקדם יותר מהמירוץ לרמב"ם מוגדר כעת טוב והם תחת השגחה בחדרי המיון הכללי ושל בית החולים "רות" לילדים

נהג רכב נתפס במהירות 182 קמ"ש.

נהיגה במהירות מופרזת שאינה תואמת את תנאי הדרך מהווה סכנה ממשית ועלולה לגרום לאיבוד שליטה ברכב, ואף להיות גורם קטלני בקרות תאונה. אתמול, ביצעו שוטרי התנועה פעילות אכיפה נגד עבירות מסכנות חיים.

הלילה בפעילות אכיפה בכביש 60, בין צומת תפוח לרחלים שבאזור השומרון, נמדד במכמונת מהירות "דבורה" רכב ישראלי שנע במהירות של 182 קמ"ש בקטע כביש בו המהירות המותרת הינה 80 קמ"ש.הנהג הועבר להמשך טיפול תעבורתי וביום ראשון יובא לשימוע בפני קצין משטרה

 13 בני אדם נעצרו בהתפרעויות חרדים בבני ברק ובירושלים במחאה על מסר בן ישיבה שסירב להגיע ללשכת הגיוס על מנת לקבל את הפטור

בטחוני

דיווח: איראן שוקלת לפנות לעומאן כדי שתתווך בינה לבין ישראל בנוגע להסכם הגרעין ולמצב בסוריה

העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי איראן שוקלת לפנות לעומאן כדי שתתווך בינה לבין ישראל בנוגע להסכם הגרעין ולמצב בסוריה . לפי הדיווח, טהראן רואה בהתקרבות בין ישראל לעומאן "ערוץ אמין להקלת הלחץ על איראן". * כזכור, בתחילת שבוע הבא יכנסו לתוקף סנקציות אמריקניות נוספות נגד איראן

ישראל שיגרה מסר ללבנון: טפלו במפעלי הטילים של חיזבאללה או שנעשה זאת

סגן היועץ לביטחון לאומי במשרד רה"מ ביקש משליחו של נשיא צרפת להעביר מסר אזהרה לראש ממשלת לבנון אל-חרירי, ולפי "במידה ולא יפעל לעצירת בניית מפעלי חיזבאללה, ישראל תפעל בעצמה" * לשכת רה"מ: לא מתייחסים לתכני פגישות סגורות (חדשות10)

ההסדרה בעזה מתקרבת: חמאס הורה לאנשיו שלא לנהוג באלימות בצעדות השיבה; המשלחת המצרית תבקר היום באחת מהמוקדים

לקראת הפגנות יום השישי על גדר הגבול ברצועת עזה, קראה ועדה המארגנת של התהלוכות להשתתפות המונית בהן, תוך שמירה על העיקרון של מחאה לא אלימה. מארגני צעדות השיבה פנו למפגינים באגרת לעיתונות: "אנו רוצים להדגיש את החשיבות של שמירה על צעדות השיבה כצעדות שלוות. קוראים למשתתפים בהפגנות לנקוט בכל הצעדים שימנעו מצלפי צה"ל לפגוע בהם" * מקורות בכירים בעזה: מאמצי ההסדרה מצליחים להשפיע – המצרים העבירו איתותים לחמאס שישראל מגיבה בחיוב לדרישותיהם. הג'יהאד האסלאמי התחייב בפני חמאס שההפגנות על הגדר מחר יהיו רגועות * מאהר מוזהר, בכיר בחזית העממית אמר כי המשלחת המצרית תבקר היום באחת הזירות בהן יערכו פעילויות צעדות השיבה. מוזהר הוסיף כי התקבלה החלטה להקמת חמ"ל בהשתתפות גורמים מצרים שתפקידו לעקוב אחר פעילות הצעדות במטרה לשמור על ביטחונם של המשתתפים.

בכיר בחזית העממית ל'הארץ': אם ישראל תעמוד בהבטחותיה, ההפגנות בגבול עזה יופסקו בתוך שלושה שבועות

התהלוכות בגבול עזה יופסקו בתוך שלושה שבועות, אם ישראל תעמוד בהבטחותיה להקלות במצור על הרצועה – כך אמר ל"הארץ" בכיר בחזית העממית, שהשתתף בפגישה בין נציגי הפלגים הפלסטיניים לבין משלחת ממצרים. לדברי הבכיר, המצרים יהיו ערבים לריסון התגובה הישראלית להפגנות בשלושת השבועות הקרובים.

דיווח: אירן מגייסת את המורדים בסוריה להילחם בשורות חיזבאללה

ההתבססות האירנית נמשכת: ה"וול סטריט ג'ורנל" ציטט מפקד לשעבר באחד מארגוני המורדים בסוריה, שחשף כי ארגון הטרור הלבנוני שילם לכ-2,000 חמושים ושכנע אותם "להחליף צד"

    נתניהו: "ישראל חשפה ניסיונות איראניים לבצע פיגועים באירופה" * ברקע סיכול הפיגוע האיראני בדנמרק, נתניהו התייחס בפתח פגישתו עם מקבילו הבולגרי לאיראן ואמר כי ישראל חשפה לאחרונה מספר ניסיונות אירניים לבצע התקפות טרור על אדמת אירופה. * לדבריו, "הכוח המרכזי של האסלאם הקיצוני הוא המשטר האיראני. הוא טורף אומה אחר אומה בסוריה, בלבנון, בעיראק ובמקומות אחרים. הוא הורג אזרחים ברחבי העולם"

תאונה בחיל האוויר – מטוס קרב הוסט לתעלה, רגע לפני שפגע במטוס אחר ובאנשי צוות * מטוס קרב ששב מגיחת אימון איבד את יכולת הבלימה ודהר לעבר מטוס אחר שבו אנשי צוות. המטוס הוסת לעבר תעלה וכך נמנע אסון. הטייסים לא נפגעו ולמטוס נגרם נזק קל בלבד

מדיני

נשיא ברזיל הנבחר הצהיר: "נעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים"

בהודעה שפרסם טען ז'איר בולסונארו כי המהלך יבוצע בהתאם להבטחתו בקמפיין הבחירות שלו. "בחירת הבירה היא עניין ריבוני של המדינה, אף אחד לא צריך להתערב בהחלטה. יש לנו את כל הכבוד לישראל ואת כל הכבוד לעם הערבי". הוא הוסיף כי הוא לא רוצה ליצור בעיות ש"מסבכות את העולם" * אם המהלך אכן יתממש, ברזיל תהיה המדינה השלישית שמעבירה את השגרירות שלה לירושלים.

– השגריר הפלסטיני בברזיל: "אנחנו לא מאבדים תקווה שהממשלה הברזילאית תפעל בהיגיון, ובהתאם להחלטות האו"ם והחוק הבינלאומי" לדבריו, ניתן לשמר דיאלוג עם ממשלת בולסונרו, ולהגיע לפתרון שכולל גם את העמדה הפלסטינית

דיווח: לאחר הביקור בעומאן, נתניהו צפוי לבקר בקרוב במדינה נוספת במפרץ

העיתון הלונדוני "א-שרק אלאווסט" מדווח כי ייתכן שראש הממשלה נתניהו יבקר בקרוב בעוד מדינה במפרץ זאת לאחר שביקר בעומאן בשבוע שעבר. גורם המעורה במגעים מסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי הביקור בעומאן תוכנן בתיווך גורם יהודי-אמריקני המקורב לנתניהו, במטרה לקדם את המגעים עם הפלסטינים לגבי "עסקת המאה" האמריקנית. * לפי הדיווח, ביקורו בעומאן הוכן מראש בידי מתווך יהודי אמריקני.

נתניהו ניסה לחדש הקשר עם אבו מאזן, יו"ר הרשות סירב

בעקבות אזהרת הרמטכ"ל מהתלקחות ביהודה ושומרון, שלח רה"מ את ראש השב"כ להיפגש עם הנשיא הפלסטיני ולהציע לו שורת הקלות כלכליות משמעותיות תמורת הרגעת השטח, אך המאמצים כשלו (החדשות)

ישראל בוחנת את קידום פרויקט תעלת הימים כדי לשקם את יחסיה עם ירדן

ישראל בוחנת את קידומו של פרויקט תעלת הימים בניסיון לשקם את יחסיה עם ירדן. קידום הפרויקט עלה כחלק משורת פתרונות אפשריים להקלה על משבר המים בממלכה, לקראת הדיונים הצפויים על עתידן של המובלעות נהריים וצופר. * בניסיון לזרז את ההקמה, מנסים להפוך אותה לבעלת זיקה ביטחונית * תעלת הימים מתוכננת בין מפרץ אילת לים המלח, ובעלת משמעות עבור הממלכה, המצויה במשבר מים (הארץ)

חוץ

    הסנקציות על איראן: שר האנרגיה הטורקי טען כי מדינתו לא קיבלה אישור אמריקני לרכוש נפט מאיראן לאחר שהסנקציות החדשות נגדה יכנסו לתוקף בשבוע הבא. דבריו של השר נאמרו ברקע הדיווח של סוכנות הידיעות "בלומברג" אתמול לפיו ארה"ב תתיר לשמונה מדינות להמשיך ולרכוש נפט איראני תחת הסנקציות החדשות

    ארה"ב: טראמפ: מבקש מקלט – רק מי שנכנס למדינה באופן חוקי * הנשיא האמריקני הודיע כי הוא מגבש תוכנית שתבטל את מעמדם המיוחד של חלק מהמהגרים במדינתו: "אנו בונים מספר עצום של אוהלים – בהם נחזיק את מי שייתפס בגבול" * בנאום בבית הלבן על סוגיית הגירה הבלתי חוקית בארה"ב אמר טראמפ: "לא נרשה כניסת השיירה לארה"ב, ועליהם לחזור על עקבותיהם כעת כי הם מבזבזים את זמנם"

    ברזיל: נשיא ברזיל הנבחר, ז'איר בולסונרו, הודיע כי ימנה לתפקיד שר המשפטים את השופט שגזר את דינו של הנשיא לשעבר, לואיז אינסיו דה סילבה, ששוהה בבית הכלא ולכן לא התמודד בבחירות האחרונות לנשיאות – כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס

    בריטניה: ר"מ בריטניה לשעבר קמרון אמר למקורביו כי הוא מתכנן לחזור לקדמת הבמה הפוליטית

    – טייס של "ג'פאן איירליינס" נעצר בנמל התעופה הית'רו בלונדון בשל היותו שיכור כשעה לפני המראה מתוכננת לטוקיו. שיעור האלכוהול בדמו היה גבוה יותר מפי תשעה מן המותר. נהג האוטובוס שהסיע את אנשי הצוות למטוס הרגיש בריח האלכוהול שנדף מפיו והזעיק את המשטרה

    ונצואלה: ארה"ב הטילה סנקציות על ייצוא הזהב של ונצואלה

    ירדן: אל-ג'זירה מדווח כי שרת התיירות הירדנית הכריזה כי תתפטר בעקבות אסון השיטפון בירדן בשבוע שעבר

    קובה: העצרת הכללית של האו"ם קוראת לסיום האמברגו האמריקני על קובה, שהוטל ב-1962. העצרת אימצה החלטה ברוב קולות הדוחה את ביקורתה של וושינגטון כלפי מצב זכויות האדם בהוואנה

    קוריאה: בפסיקה תקדימית, העליון בדרום קוריאה הכיר בסרבני מצפון לצבא * עתירה של עד יהווה שמבקש להתגייס לשירות אזרחי התקבלה על ידי בית המשפט החוקתי וצפויה להשפיע על עוד מאות שעומדים לדין. מבקרי המהלך חוששים כי יש מי שינצל זאת כדי להתחמק מגיוס, שנותר חיוני מול איומי הצפון. גיוס החובה במדינה הוא לשנתיים (וואלה)

    תימן: הקואליציה הצבאית בהובלת סעודיה תקפה בסיס צבאי ואתר לשיגור טילים בליסטיים בסמוך לשדה התעופה הבין לאומי בעיר צנעא

כלכלה

בצל מלחמת הסחר: נשיא ארה"ב ייפגש עם נשיא סין בפסגת הG-20 שתיערך בארגנטינה

נשיא סין אמר כי יהיה מוכן לפגוש את הנשיא טראמפ בפסגת הג'י-20 שתיערך החודש בארגנטינה, והוסיף שהצוותים הכלכליים של המדינות צריכים לחזק את הקשרים ביניהם. עוד ציין הנשיא הסיני, שהסחר העולמי הושפע לרעה מהמשבר שפקד את שתי המדינות * נשיא ארה"ב טראמפ: "שוחחתי עם נשיא סין שי, על נושאי סחר וקוריאה הצפונית. קבענו פגישה משותפת בפסגת הG-20 שתיערך בארגנטינה"

יהדות

החרדים זועמים – לטענתם באישור הממשלה: חילולי שבת נרחבים בעבודות תשתית על ידי חברות לטענת החרדים ממשלתיות

מתכננים ברכבת ישראל "להמשיך לרמוס את השבת" בעבודות תשתית בביצוע עבודות תשתית ותחזוקה בקו פתח תקווה-רעננה שיבוצעו גם על ידי חברת נתיבי ישראל בכביש 4 סמוך למחלף גנות לכיוון דרום (אידישע פוסט)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן