Skip to content

"האפקט" בתיאטרון באר שבע: באנו להצגה, לא להרצאה

הרעיון המסקרן של המחזאית הבריטית לוסי פרבל, לבדוק את השפעות הכדורים נגד דיכאון על מערכת הרגשות שלנו, לא הבשיל למחזה בעל משמעות. התוצאה: הצגה פשטנית ולא מעניינת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★★

 

דיכאון, אהבה ומה שביניהם. זה הסיפור של "האפקט". סטודנטית יפה והגיונית ובחור שמחפש ריגושים, הם שפני ניסיון של תרופה חדשה נגד דיכאון. במהלך הניסוי משהו משתבש – והם מתאהבים. והשאלה היא: האם האהבה שיוצאת משליטה היא תוצאה של התרופה החדשנית או שהיא אהבה אמיתית, שבאה מהלב ולא תלויה בכימיקלים למיניהם. והתשובה היא: זה ממש לא משנה.

עטיפה יפה, תוכן דל. תום אבני וליהי קורנובסקי. צילום: מעיין קאופמן

הרעיון המסקרן של המחזאית הבריטית לוסי פרבל לא הבשיל למחזה בעל משמעות. התוצאה: הצגה פשטנית ולא מעניינת. בעצם, לא קיבלנו ממש הצגה, אלא סדרת הרצאות ודיונים על מסתרי המוח שלנו פלוס כמה סצינות לא ממש משכנעות. וכמו בלא מעט הצגות – התוכניה של ההצגה, עם כל התובנות הפסיכולוגיות והפילוסופיות של היוצרים, מעניינת יותר מההצגה.

אין לי טענות לשחקנים. כשהמחזה שברירי, קשה להמציא יש מאין. תום אבני, ליהי קורנובסקי, נעמי פרומוביץ' ואמיר קריאף מנסים במשך שעה וחצי לייצר דרמה כשאין דרמה. מזל שהמוזיקה של אלעד אדר וקטעי הווידאו של יואב כהן העניקו קצת צבע להצגה החיוורת. גם הבמאי כפיר אזולאי יצר כמה תמונות יפות בערת התפאורנית סבטלנה ברגר. במילים אחרות: העטיפה יפה, החומר דל. לקורנובסקי, אגב, זו הופעה ראשונה על הבמה והיא נראית לי שחקנית מעניינת ומבטיחה.

גלולות נגד שיעמום. נעמי פרומוביץ' עם אבני וקורנובסקי. צילום: מעיין קאופמן
הדיכאון, המחלה של המאה ה-21, והשפעת הכדורים נגד דיכאון על מערכת הרגשות שלנו, ובעיקר על האהבה, ראויים למחזה מעמיק יותר. ב"האפקט" של תיאטרון באר שבע הגיבורים מקבלים גלולות נגד דיכאון. במהלך ההצגה, אני הייתי זקוק לגלולות נגד שיעמום.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן