Skip to content

מארסיי מתקוממת

בשבת האחרונה נערך מצעד לבן לזכר הנספים וצעדו בו כ- 10 אלפים איש מצעד שקט וללא שום בעיות עם הרבה כאב. הערב כבר היה משהו שונה לגמרי, 20 אלף איש הציפו את הרחובות הפגנה. שהפכה לעימות ישיר עםהמשטרה שבכלל לא היתה אמורה להיות במקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התמוטטות שני המבנים ביום שני האחרון (5בנובמבר 2018), בה מצאו מותם 8 איש ואישה. גוררת עימה שרשרת אירועים בלתי נמנעת: החקירה והמידע הזורם מפנה כולו אצבע מאשימה כלפי עיריה ובראשה ז'אן קלוד גודה. התעלמות מאזהרות חוזרות ונשנות, מדוחות המתארים את מצב המגורים המחפיר של שכונות מרכז העיר. מאז האירוע נהרסו עוד שלושה בתים בסמוך לאתר האסון ועוד עשרות פונו ומיועדים להריסה. בכל רחבי העיר בשקט בשקט מפונים בתים ברחובות אחרים. בשבת התמוטטה מרפסת ופצעה שלושה אנשים ולא רחוק משם קרס חדר מדרגות. וזה עוד לא נגמר.

אתר ההתמוטטות - צילום: עמית מנדלזון

מפאריס נשלחו צוותי מומחים של המשטרה המיוחדת לחקירות אירועים שכאלו (המומחים שבמומחים קוראים להם). ראש העיר לעומת זאת כמו כל פולטיקאי. מתבצר בעמדתו ומצדיק את מדיניותו ומסרב, כמובן להתפטר.

בשבת האחרונה נערך מצעד לבן לזכר הנספים וצעדו בו כ- 10 אלפים איש מצעד שקט וללא שום בעיות עם הרבה כאב. הערב כבר היה משהו שונה לגמרי, 20 אלף איש הציפו את הרחובות הם באו מכל שכונות העיר גם מאותן שכונות מיוחסות, להן נותן ראש העיר עדיפות..

20 אלף איש - צילום: עמית מנדלזון

בראש המצעד נישאו תמונותיהם של הנספים והוצתו 8 אבוקות. העיריה והפרפקטורה שהבטיחו למארגנים שלא יהיו במקום כוחות משטרה עשו בדיוק את ההיפך והכפילו את כוחות המשטרה וכדי להגדיל את החרפה הציבו בריקדות שיצמצמו משמעותי את מרחב התנועה של המפגינים.

בריקדות מסביב לבניין העיריה - צילום: עמית מנדלזון

הקבוצה הראשונה שהגיעה למקום החלה במלאכת פירוק הבריקדות. המשטרה צצה מעבר לפינה ומטחים של בקבוקים, נפצים וחזיזים הוטחו לעבר השוטרים שיצאו למתקפה רבתי, תוך שהם רומסים מפגין בודד שישב על הרצפה עם שלט, משליכים רימוני גז מדמיע אל תוך הקהל שכלל אלפי נשים ילדים וזקנים.

פירוק הבריקדות וחזיזים - צילום: עמית מנדלזון
ה"אין משטרה" -צילום: עמית מנדלזון
המפגינים מתקדמים לבניין העיריה - צילום: עמית מנדלזון

בשלב זה קיבלו השוטרים, כנראה, הוראה להירגע ומכאן להלאה חזינו במה שנקרא mexican standoff כשכל צד מתבצר בעמדותיו.

אומץ - צילום: עמית מנדלזון
והמחיר - צילום: עמית מנדלזון
השוטרים בטירוף - צילום: עמית מנדלזון

בינתיים עסקו שוטרי היחידה לחקירת פשעים BAC של המשטרה במעצרים אל מול עינינו.

מפגין נלקח למעצר - צילום: עמית מנדלזון

הערב הזה לא בדיוק תם וגז מדמיע ניתן היה להריח בשכונת La Plaine ובאזורים אחרים. מה יהיה הלאה? זו שאלה גדולה. מה שבטוח הוא שראש העיר סיים את הקריירה הפוליטית שלו. האם יאלצו עוזריו ושותפיו לפשע לארוז חפציהם? והאם מישהו ישלם את המחיר על האסון הכבד. ספק רב… אבל התושבים לא מתכוונים להניח לנושא.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן