Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום ראשון ה-18 בנובמבר 2018

כותרות המהדורה     מסתמן: הולכים לבחירות; הערב פגישה מכרעת של נתניהו עם כחלון (פוליטי)     כשהוא מנופף בנשק ישראלי, מנהיג חמאס מאיים: בתקרית הבאה יהיו בידנו שבויים; מתקפת אש על תל אביב תדבר בעצמה (בטחוני)     חמאס: במידה וישראל תחזור בה מההבנות שהושגו לפני ההסלמה האחרונה – הדבר עלול להגיע לכדי הכרזת מלחמה (בטחוני)     […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מסתמן: הולכים לבחירות; הערב פגישה מכרעת של נתניהו עם כחלון (פוליטי)

    כשהוא מנופף בנשק ישראלי, מנהיג חמאס מאיים: בתקרית הבאה יהיו בידנו שבויים; מתקפת אש על תל אביב תדבר בעצמה (בטחוני)

    חמאס: במידה וישראל תחזור בה מההבנות שהושגו לפני ההסלמה האחרונה – הדבר עלול להגיע לכדי הכרזת מלחמה (בטחוני)

    דיווח: התקדמות במו"מ בין ישראל וחמאס – ישראל הסכימה לשחרר את משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש ביו"ש; הצדדים מכחישים (מדיני)

    בבית הלבן מתכוננים לפרסום עסקת המאה כבר בחודש הבא; נתניהו מבקש דחייה מחשש שהתוכנית יפגע בקמפיין הליכוד בבחירות (מדיני)

    מחאת "האפודים הצהובים" | צרפת: מאות אלפים הפגינו נגד עליית מחירי הדלק; אשה נהרגה ו-106 נפצעו (חוץ)

    על רקע הסנקציות הכלכליות, הפגנות באיראן: עובדים התבצרו וקראו "מוות לרודנים" (חוץ)

    בכיר בצבא האיראני: "צוללת ומשחתת חדשות יצטרפו לחיל הים בקרוב" (חוץ)

    דיווח: ממשל טראמפ צפוי להכריז כי איראן מפרה את אמנת הנשק הכימי (חוץ)

    על חשבון החולים | כחלון ונתניהו מתכננים לבצע קיצוץ בתקציב הבריאות לטובת תוספת שכר לשוטרים; ליצמן מתנגד (חדשות)

חדשות

כחלון ונתניהו מתכננים לבצע קיצוץ בתקציב הבריאות לטובת תוספת שכר לשוטרים; ליצמן מתנגד

ראש הממשלה יביא היום לאישור הממשלה את הצעת ההחלטה המשותפת עם שר האוצר כחלון ולפיה יבוצע קיצוץ רוחבי בכדי לממן, בין השאר, את תוספת השכר השנויה במחלוקת לשוטרים, לסוהרים וגמלאי המערכות * סגן שר הבריאות ליצמן הודיע לרה"מ כי הוא מתנגד נחרצות לקיצוץ במערכת הבריאות, במסגרת ההסכם עם השוטרים: "צרכי הבריאות הולכים ועולים, לצד העליה בתחלואת החורף והצורך להתמודד עם הסיכונים להתפרצויות בתחלואה. אני קורא לשר האוצר ולרה"מ לפעול בדחיפות להגדלת התקציב"

    למרות המערכת החורפית: חסרים כמעט 6 מטרים למילוי הכנרת * בעקבות גשם ישיר על האגם, פרסמה רשות המים כי מפלס הכנרת עלה בחצי סנטימטר והוא רחוק 1.65 מטר מהקו האדום התחתון. לדברי גורם בכיר ברשות המים: "גם שנת גשמים ממוצעת, ואף למעלה מכך, לא תצליח לאושש את מצב מקורות המים בצפון לאחר הבצורת הארוכה"

טיסת אלעל: חרדים קללו והכו דיילות – ביום חמישי בלילה, שתי טיסות מניו יורק לישראל של חברת אל על, טיסה במטוס בואינג 787 וטיסה במטוס בואינג 747 היו אמורות להמריא בשעה מסוימת, אך התעכבו בשל מזג האוויר הסוער שגרם לפקקי ענק בעיר ולאיחור הדיילות להגיע לטיסה.
עיתונאי 'ישראל היום' יהודה שלזינגר שנכח בטיסה מספר כי "הושיבו אותנו במטוס וכל פעם סיפרו שקרים 'הדיילות כבר פה', 'כבר יוצאים', 'אנחנו ראשונים בתור', 'נוסעים בנתיב המהיר', 'הפשרה ונוסעים'. שלוש שעות במטוס, המון שקרים. נוסעים שביקשו לרדת סורבו, והקברניט הבטיח חד משמעית – 'מגיעים שעה-חצי שעה לפני שבת' שעתיים לפני הנחיתה מודיע הקברניט על תכנון חדש את הדתיים מורידים באתונה, החילונים ימשיכו".

לפנות בוקר התקבל במשטרת ישראל דיווח על שריפה בדירה בפינת הרח' הנחלים-הראשונים בבצרה. לאחר שהושגה שליטה על האש התברר כי בדירה לכוד, נתין תאילנדי בן 37 ומותו נקבע במקום. מבדיקה ראשונית של חוקר שריפות עולה כי מדובר בקצר חשמלי שגרם לשריפה. נסיבות השריפה נבדקות.

פוליטי

מסתמן: הולכים לבחירות; הערב פגישה מכרעת של נתניהו עם כחלון

אם לא יהיו התפתחויות של הרגע האחרון, ישראל תלך בקרוב לבחירות כלליות מוקדמות: נתניהו, שוחח ביום שישי עם ראשי סיעות הקואליציה בניסיון להימנע מפירוק הממשלה ומהליכה לבחירות, זאת לאחר שמקורבי בנט, אמרו כי בתום פגישתו עם נתניהו התברר שאין היתכנות להמשך קיום הממשלה, וזאת בשל התנגדותו של כחלון למינוי בנט לתפקיד שר הביטחון. ראש הממשלה מסר כי ייפגש היום (א') עם יו"ר כולנו, "בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה. ‏אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה – יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין". הפגישה שתוכננה להיערך היום בבוקר בין ראש הממשלה ושר האוצר נדחתה לשעות הערב

– בראיון שהעניק כחלון ל'החדשות' הוא טען כי אינו פוסל את בנט כשר ביטחון אך לטענתו אי אפשר לנהל קואליציית 61 ח"כים, לדבריו, על רקע פרישת מפלגת "ישראל ביתנו" מהממשלה, ישנה בעיה אמיתית וסכנה של הפקרות תקציבית וחקיקתית. כחלון אישר את ההערכות במערכת הפוליטית לפיהן הבחירות צפויות להתקיים בעוד ארבע חודשים וציין כי לא ימליץ על נתניהו לראש הממשלה הבא באופן אוטומטי, אלא ראשית רוצה לדעת מי יהיו המועמדים ומה תהיה האג'נדה שלהם. בסוף דבריו, הצהיר כחלון כי גם בממשלה הבאה ידרוש את תיק האוצר.

– ע"פ הדיווח ב"כלכליסט" במטה כחלון מתכננים להסביר לציבור שאם לא יעניקו את קולם לרשימת כולנו, הם עלולים לאבד את תוכנית מחיר למשכן, את סבסוד הצהרונים, את העלאת קצבאות הנכים ואת הטבות המס – "אם לא תצביעו לכולנו, ההטבות יירדו לטמיון"

    דיווח: במהלך כהונתו כשר האוצר נהג לפיד לערוך פגישות תכופות וחשאיות עם מו"ל ידיעות אחרונות * ע"פ הדיווח בחדשות עשר במהלך כהונתו כשר האוצר נהג יו"ר יש עתיד לערוך פגישות תכופות עם מו"ל ידיעות אחרונות בביתו של איש עסקים אחר. * תגובת לפיד: "כל הפוליטיקאים הבכירים מנהלים פגישות כאלה"

שר הביטחון הפורש אביגדור ליברמן בריאיון לאפי טריגר, בוקר טוב ישראל, גלי צה"ל:

" הייתה לי השפעה על מגוון נושאים במערכת הביטחון במהלך הכהונה שלי, הקמת מערך טילים נרחב ועוד עניינים שאולי אפשר יהיה לספר עליהם עוד חמישים שנה"

על הטענה שהתפטרותו מחבלת בעניין סודי:"עצם העובדה שאנשים מדברים על מהלכים סודיים בתקשורת היא חמורה. אין להתפטרות שלי שום קשר , זה ספין וניסיון לברוח מאחריות".

על בנט: "הדבר הטוב היחיד במינויו לשר הביטחון זה שהוא יעזוב את מערכת החינוך ואפשר יהיה להציל אותה"

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן תוקף את ליברמן בראיון לאפי טריגר בבוקר טוב ישראל, גלי צה"ל:

" ליברמן לא הציג תכניות חלופיות לבעיית עזה בישיבות הקבינט. רק בשבועות האחרונים הוא התחיל לדבר על התנגדות. הסיבה להתפטרותו פוליטית…לא אדבר על עניינים סודיים שעלו או לא עלו בקבינט"

בטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחותינו וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

כשהוא מנופף בנשק ישראלי, מנהיג חמאס מאיים: בתקרית הבאה יהיו בידנו שבויים; מתקפת אש על תל אביב תדבר בעצמה

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר צולם ביום שיש כשהוא מנופף בפני אלפי המשתתפים בעצרת לזכר הרוגי ארגונו באקדח ומשתיק קול שלדבריו נלקח מחיילי הכוח הישראלי שהסתבך ברצועת עזה, ונמסרו לו מידי ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף – "הפעם הצלחתם לצאת עם הרוגים ופצועים, בפעם הבאה נשחרר את אסירינו מבתי הכלא ואפילו ישארו עוד חיילים בידינו". – לדברי סינוואר מפקד הזרוע הצבאית, מוחמד דף ביקש למסור שתל אביב וגוש דן הן הבאות בתור. המטח הראשון שיכה את תל אביב יפתיע את ישראל. * סינוואר אף ציין כי יש בידי החמאס תיעוד של התקרית ושל חילוצו של מפקד הכוח שנהרג

– סינוואר אף התייחס לתקרית שבה תועד מפקד המשטרה הפלסטינית בחברון מסייע לחיילים להחליף גלגל ברכבם ואמר כי "בעזה אנחנו תוקעים את הישראלים ולא מתקנים להם תקרים בגלגל".

– סינוואר הוסיף, כי הצעדים שלהם הסכימה ישראל במסגרת המגעים להסדרה – הכנסת משלוחי הדלק לתחנת החשמל בעזה, העברת משכורות לפקידים וסיוע למשפחות נזקקות במימון קטאר – לא יגרמו לתושבי הרצועה "למכור את הדם הפלסטיני בסולר ובדולר". ההנהגה בישראל, הוסיף, "חיה באשליה", אם האמינה שכך יקרה וצפויה להתאכזב.

חמאס: במידה וישראל תחזור בה מההבנות שהושגו לפני ההסלמה האחרונה – הדבר עלול להגיע לכדי הכרזת מלחמה

מקור בחמאס מזהיר כי ארגונו עלול ללחוץ על ישראל אם תחזור בה מההבנות שהושגו עוד לפני הסבב השבוע. מקור בחמאס אמר לעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" כי בחמאס מעריכים שישראל תנסה לפעול בעזה כדי לשקם את ההרתעה, והבהירו למשלחת המצרית כי במקרה כזה הדבר עלול להגיע לכדי הכרזת מלחמה * ערוץ "פלסטין אל-יום" פרסם תיעוד של פלוגות "אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג’יהאד האסלאמי, ובו נראה שיגור הרקטה לאשקלון בסבב ההסלמה האחרון. בסוף הסרטון נכתב בעברית: "אנחנו מבטיחים לכם יותר אם תעזו"

צעדות השיבה | אחרי הפסקת האש, ומחשש להסלמה: כח חמאס מנע מהמפגינים להגיע לגדר; עשרות פצועים

כ-8,000 פלסטינים הפגינו ביום שישי בחמישה מוקדים בגבול הרצועה, רובם לא מתקרבים לגדר, יחד עם זאת נרשמו יידויי אבנים אך לא היו אירועי חציית גדר. משרד הבריאות בעזה דיווח על 40 פצועים פלסטינים בעימותים, 18 מתוכם נפצעו מאש חיה, חמישה מכדורי גומי ו-17 מרסיסים. מצבם של שלושה מהפצועים מוגדר אנוש

– משלחת המודיעין המצרית השוהה בעזה פיקחה על ההפגנות בגדר כדי לוודא שאינן אלימות. מארגני ההפגנות כי המשלחת ביקשה מהם למנוע ממפגינים להתקרב לגדר למשך שלושה שבועות

– כוחות חמאס נפרסו לאורך הגדר וניסו למנוע מהמפגינים להתקרב לגדר. ומסמך פנימי של חמאס נכתב כי יש לרסן את המפגינים ולמנוע פעולות אלימות על הגדר מחשש לחידוש ההתכתשות עם ישראל.

– הצוות המארגן של העימותים על גדר הרצועה קרא לציבור הפלסטיני להשתתף בהפגנות גם ביום השישי הבא, תחת הכותרת: "ההתנגדות תאחד אותנו ותביא לניצחון"

– דובר חמאס, חאזם קאסם: "ההשתתפות של אלפי המפגינים בצעדות היום היא תגובה לכל ניסיונות ההפחדה שמטרתם למנוע את קיום ההפגנות. הציבור הפלסטיני לקח החלטה – הוא ימשיך במאבקו עד להסרת המצור אחת ולתמיד"

חיזבאללה: "התבוסתנות הישראלית תביא להתפטרות ממשלת נתניהו"; הג'יהאד האסלאמי: "כל עוד יש מצור על עזה וכל עוד התהלוכות יימשכו – לא תהיה כאן ממשלה ישראלית יציבה"

סגן ראש המועצה המבצעת של ארגון הטרור הלבנוני שייח נעים קאסם התייחס במהלך דרשה שנשא לטלטלה הפוליטית בארץ. ואמר כי התפטרות ליברמן היא "ההוכחה הטובה ביותר להצלחת ההתנגדות בעזה בעימות עם הכובש". לדבריו, עזה רשמה ניצחון אדיר בעימות, והפלסטינים הצליחו להרתיע את ישראל שנחלה תבוסה צבאית ופוליטית

– יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, על התפטרות ליברמן: "תושבי עזה בעטו בליברמן מחוץ למשרד הביטחון. הוא עזב את המשרד מובס"

– בכיר הג'יהאד האסלאמי ח'אלד אל-בטש: "אנחנו ממשיכים עם הפגנות השיבה. יחד עם זאת, נעשה כל שביכולתנו כדי שהמאמצים המצריים יצליחו. הכנסת הולכת לבחירות מוקדמות בגלל תהלוכות השיבה. כל עוד יש מצור על עזה וכל עוד התהלוכות יימשכו – לא תהיה כאן ממשלה ישראלית יציבה"

מדיני

דיווח: התקדמות במו"מ בין ישראל וחמאס – ישראל הסכימה לשחרר את משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש ביו"ש; הצדדים מכחישים

מקורות דיפלומטיים מצריים מסרו לאתר "חליג' אונליין" כי נרשמה התקדמות משמעותית ומפתיעה במגעים בין ישראל לחמאס לעסקה לחילופי שבויים, ובמסגרתה ישראל נתנה הסכמה ראשונית להיענות לתנאי העיקרי שהציב חמאס, ולשחרר את כל אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש בגדה * לפי המקורות, משלחת ישראלית תגיע בימים הקרובים לקהיר כדי לדון בפרטי העסקה לשחרור האסירים הפלסטינים בתמורה להחזרת השבויים והנעדרים הישראלים. לדבריהם, יש קשר ישיר בין הרגיעה המחודשת בעזה לבין היכולת לקדם עסקת חילופי שבויים. * לפי הדיווח מי שמתווך בין ישראל לחמאס לצד אנשי המודיעין המצרי הוא איש מודיעין גרמני שתיווך גם בעסקת שליט * בכירים בישראל ובחמאס הכחישו את הדיווח

– מקור בחמאס אמר לחדשות כאן כי חמאס דורש לשחרר את אסירי שליט כתנאי מוקדם לפתיחה במו"מ חדש, ישראל מוכנה שהנושא יידון במו"מ ולכל היותר לשחררם לאחר שיתמלאו כל תנאי העסקה.

– סגן מנהיג חמאס בעזה, ח'ליל אל-חיה: "אני יכול להגיד שהכיבוש הוא זה שמכשיל את המו"מ. הנהגת הכיבוש אינה מוכנה לגבש עסקה אמיתית. אני רק יכול להגיד שהכיבוש עשה טעות בזה שהוא אסר מחדש את המשוחררים"

בבית הלבן מתכוננים לפרסום עסקת המאה כבר בחודש הבא; נתניהו מבקש דחייה מחשש שהתוכנית יפגע בקמפיין הליכוד בבחירות

גורמים בירושלים מדווחים על לחץ אמריקני לפרסום "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, כבר בחודש הבא. ראש הממשלה מנסה לעכב את מועד פרסום תוכנית של הנשיא טראמפ, וזאת מחשש מהדרישות שיופנו לישראל, או מעימות אפשרי עם הנשיא האמריקאי * בסביבת נתניהו יעבירו מסר: הפרסום עכשיו ייפגש בנתניהו במערכת הבחירות (החדשות)

    לראשונה: ארה"ב התנגדה בהצבעה השנתית של האו"ם לגינוי הריבונות הישראלית ברמת הגולן * העצרת הכללית של האו"ם הצביעה בעד ההצעה השנתית לגינוי שליטתה של ישראל ברמת הגולן, ברוב של 151 מדינות מול שתי מתנגדות, ארה"ב וישראל. * עד כה נמנעה ארצות הברית בהצבעה השנתית בנושא, וזוהי הפעם הראשונה שהיא מביעה את עמדתה בנושא באו"ם

חוץ

מחאת "האפודים הצהובים" | צרפת: מאות אלפים הפגינו נגד עליית מחירי הדלק; אשה נהרגה ו-106 נפצעו

כ-2,000 הפגנות בהשתתפות 244 אלף מפגינים התקיימו ברחבי צרפת במחאה על עליית מחירי הדלק ועל התוכנית של הממשלה להמשיך ולהעלות אותם. מארגני ההפגנות קראו לאזרחים ללבוש אפודים זוהרים ולחסום כבישים, או לנהוג לאט בכבישים מהירים במטרה כדי ליצור פקקי תנועה. * העיתון לה מונד דיווח כי רק מאה הפגנות שאורגנו קיבלו אישור מהרשויות * אשה נהרגה בעיירה פונט דה בוויסין בדרום מזרח צרפת מפגיעת מכונית שהאיצה לאחר שכ-40 מפגינים במחסום החלו לתופף על המכונית.

על רקע הסנקציות הכלכליות, הפגנות באיראן: עובדים התבצרו וקראו "מוות לרודנים"

עובדים של חברת סוכר שלא קיבלו משכורות מאז כניסתו לתוקף של גל הסנקציות האמריקאיות האחרון התבצרו במסגד בעיר שוש, סמוך למבנה הנהלת החברה, והפגינו על אי תשלום משכורותיהם תוך שהם קוראים קריאות נגד משטר האייתוללות. על פי עדויות, הם קראו "מוות למדכאים" ו"מצדיעים לפועלים".

בכיר בצבא האיראני: "צוללת ומשחתת חדשות יצטרפו לחיל הים בקרוב"

האדמירל חביבאללה סיארי, ששימש בעבר גם כמפקד חיל הים, התגאה ביכולות ייצור הנשק האיראניות וטען: "הסנקציות האמריקאיות מייצרות הזדמנויות, גבולותיה של איראן בטוחים" (מעריב)

דיווח: ממשל טראמפ צפוי להכריז כי איראן מפרה את אמנת הנשק הכימי

ארה"ב מתכוונת להאשים את איראן כי היא מפרה אמנה משנת 1997 שאוסרת על ייצור ושימוש בנשק כימי. ההאשמה האמריקנית מבוססת על דוחות מודיעין חסויים שגורסים כי בטהרן מחזיקים במתקנים לייצור ואחסון נשק כימי. ההודעה צפוייה בשבוע הקרוב (AP)

טראמפ: השיב בכתב על שאלות התובע בהתערבות הרוסית בבחירות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי סיים לענות בכתב על השאלות שהפנה אליו החוקר המיוחד רוברט מולר, הבודק את מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות בשנת 2016, אך טרם העביר את תשובותיו לאנשיו של מולר. * טראמפ הדגיש כי כתב את תשובותיו בעצמו, ללא עזרת פרקליטיו "מאוד בקלות". לדבריו, "תמיד צריך לנקוט זהירות כשעונים על שאלות של אנשים שסביר שכוונותיהם רעות" * הנשיא לא ציין מתי בכוונתו להעביר למולר את תשובותיו ואמר כי עצם החקירה הוא בזבוז של מיליוני דולרים. "לא היה שום צורך לפתוח בחקירה של מולר", הוסיף, אך הוסיף כי הוא אינו חש כעס בגללה.

דיווח: ה-CIA סבור כי יורש העצר הסעודי הורה על רצח העיתונאי; בריאד ממשיכים להכחיש

הוושינגטון פוסט דיווח כי ה-CIA האמריקני הגיע למסקנה כי יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, הוא זה שהורה לרצוח את העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בחודש שעבר בקונסוליה באיסטנבול. * לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים המעורים בנושא, ה-CIA הגיע למסקנה זו אחרי בחינת מקורות מודיעיניים רבים, כולל שיחת טלפון שעשה אחיו של הנסיך, חאלד בן סלמאן, המשמש שגריר הממלכה בוושינגטון, עם חאשוקג'י במהלכו הורה לו בתיאום עם אחיו יורש העצר, להגיע לקונסוליה באיסטנבול כדי להשלים הליך פרוצדורלי מסויים והבטיח לו כי יהיה זה בטוח עבורו. * דיווח זה, סותר את טענת ממשלת ערב הסעודית כי בן סלמאן אינו מעורב בפרשה.

– ע"פ הפרסום בעיתון הטורקי "ייני סאפאק", צוות החיסול הסעודי הזריק לגופתו של חשוקג'י נוזל קרישת דם, וזאת כדי למנוע דימום ולטשטש ראיות לרצח. לדברי גורמים טורקיים, העיתונאי נרצח באמצעות הזרקת מינון קטלני של סם הרגעה

– השגריר הסעודי בארה"ב הכחיש את הדיווח נמרצות ואמר "מעולם לא דיברתי עמו בטלפון ואני בטח לא המלצתי לו להגיע לטורקיה משום סיבה שהיא". עם זאת, הוא אישר כי נפגש עם ח'אשוקג'י ולאחר מכן השניים החליפו הודעות טקסט

– טראמפ אמר כי הוא ישוחח עם שר החוץ מייק פומפאו, וראש ה-CIA, ג'ינה הספל, על הדיווח בוושינגטון פוסט

– מחלקת המדינה של ארה"ב: "טרם התקבלו מסקנות סופיות בדבר פרשת העיתונאי. שאלות רבות עדיין נותרו ללא מענה"

– נשיא טורקיה ארדואן שוחח בטלפון עם מקבילו האמריקני טראמפ, והשניים הסכימו כי יש לחשוף את כל ההיבטים בפרשת העיתונאי הסעודי. בנוסף, ארדואן הביע בפני טראמפ את תקוותו כי ארה"ב תפסיק את תמיכתה במיליציה הכורדית בסוריה

    טראמפ מכחיש את הדיווחים: לא שוקל להסגיר את איש הדת הטורקי פתהוללה גולן * נשיא ארצות הברית התייחס לפרסום לפיו מדינתו מתכננת לגרש לטורקיה את איש הדת גולן, על מנת לשכנע את אנקרה להקל את הלחץ על סעודיה. "לא שוקלים זאת"

    אפריקה: מפקד בצבא הרפובליקה המרכז-אפריקנית נעצר והוסגר לבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, בגין חשד לרצח ועינויים, והוא צפוי לעמוד למשפט על פשעי מלחמה. בית הדין מעריך כי המפקד, אלפרד יקטום, פיקד על 3,000 לוחמים שביצעו מעשי זוועה בין דצמבר 2013 ואוגוסט 2014 בבירת הרפובליקה בנגי, ובמקומות נוספים * ב-2015 הטילה עליו ארה"ב סנקציות בחשד למתקפות נגד מוסלמים, הרג אזרחים ושימוש ב-153 ילדים למטרות לחימה

    ארגנטינה: שנה אחרי שאבדה: אותרה הצוללת הארגנטינית שטבעה עם 44 אנשי צוות * יומיים אחרי טקס השנה להיעלמותה בעומק של 800 מטר בלב האוקיינוס האטלנטי, אותרה הצוללת "סאן חואן" אותרה 430 קילומטרים הרחק מהמקום ממנו שידרה אות בפעם האחרונה. בשבועיים שלאחר היעלמותה נערך חיפוש בינלאומי רחב היקף, שהצטמצם כשאזל מלאי החמצן המשוער שנותר לאנשי הצוות * היא אותרה על ידי חברה פרטית שנשכרה על ידי ארגנטינה, לאחר שהמבצע הבינלאומי לאתרה נכשל * לאחר שנמצאה הצוללת הודיעה ממשלת ארגנטינה כי אין בידיה את האמצעים להעלות מהמצולות את כלי השיט. ועוררה הממשלה את זעמם של בני המשפחה של 44 אנשי הצוות, שדורשים להשיב את הצוללת

    ארה"ב: אחרי ספירה חוזרת של הקולות: המועמד הדמוקרטי לתפקיד מושל פלורידה בירך את המועמד הרפובליקני על ניצחונו במרוץ

    – נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכחיש את הדיווח בעיתון "הניו יורק טיימס" לפיו תהה האם סגנו, מייק פנס, נאמן לו. במהלך מסיבת עיתונאים שערך דקות ספורות לפני שהמריא מוושינגטון למוקדי השריפה בקליפורניה, אמר: "הוא אדם נהדר, זה פייק ניוז"

    – עלה ל-74 מספר הנספים בשריפות הענק קליפורניה, יותר מ-1,000 בני אדם נעדרים * עלה מספר ההרוגים ל-74. למעלה מאלף בני אדם מוגדרים נעדרים. עם זאת, הרשויות מעריכות כי חלק מהשמות מופיעים מספר פעמים, ומגדירים את הרשימה כ"דינמית" * הרשויות ציינו שרבים שנמלטו בבטחה פשוט לא יודעים שהם מוגדרים נעדרים וקראו לאזרחים לחפש את שמותיהם ברשימות * בחלקים נרחבים בקליפורניה זיהום האוויר כבד יותר מזה ששורר בערי סין והודו – שהזיהום בהן מוגדר בדרך כלל כקשה בעולם.* 25 בני אדם שפונו מבתיהם למקלטים בעקבות השריפות, חלו בנורו וירוס – הגורם להקאות, ואושפזו בבית חולים

    בריטניה: סערת הסכם הברקזיט: חברי מפלגתה השלטון יזמו הצבעת אי-אמון נגד רה"מ * 48 חברי מפלגת השלטון השמרנית בבריטניה פתחו בהליך נגד רה"מ, שההסכם שאליו הגיעה עם האיחוד האירופי זכה להתנגדות מכל הקשת הפוליטית. זאת לאחר התפטרותם של ארבעה שרים מממשלתה * ר"מ בריטניה הכריזה על מינויים במקום השרים שהתפטרו. עם זאת, היא תפקח בעצמה על המו"מ עם האיחוד, בעוד השר החדש לענייני ברקזיט יפעל להבטחת התמיכה בפרלמנט * שר הברקזיט של בריטניה לשעבר, דיוויד דיוויס: "תרזה מיי תהיה חייבת למצוא חלופה לעסקת הברקזיט הנוכחית משום שהיא תדחה על ידי הפרלמנט"

    הודו: לפחות 33 נהרגו בעקבות פגיעת סופת ציקלון בדרום המדינה

    סוריה: 43 הרוגים בהם 17 ילדים בהפצצת כוחות הקואליציה נגד דאעש * 43 בני אדם נהרגו בדיר א-זור שבסוריה כתוצאה מתקיפה שביצעה הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית ביום שישי עם שחר ופגעו בבתים סמוך לכפר חאג'ין הסמוך לגבול עם עיראק, אחד האזורים האחרונים בהם עדיין שולט ארגון הטרור דעא"ש. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בין ההרוגים 17 ילדים * ארה"ב הודתה שהכוחות בהובלתה תקפו באזור אך עמדה על כך שבתקיפה לא נהרגו אזרחים

    פינלנד: השגריר הרוסי בהלסינקי זומן לשיחה עם שר החוץ, מאטי אנטונן, בעקבות טענת פינלנד כי רוסיה שיבשה את מערכות GPS במהלך תרגיל של נאט"ו שהתרחש במדינה

    קוריאה: סוכנות ידיעות קוריאנית דיווחה היום כי אזרח אמריקני נעצר בקוריאה הצפונית לפני חודש, לאחר שנכנס למדינה באופן לא חוקי. על פי גורם אמריקני, האזרח עזב את קוריאה ונמצא כעת בדרכו חזרה לארה"ב. שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הביע את הערכתו לקוריאה הצפונית ולשוודיה, על כך שסייעו בשחרור האזרח

    קמבודיה: שניים מבכירי המשטר הקומוניסטי ששלטה במדינה הורשעו ברצח עם * שני המנהיגים האחרונים שנותרו בחיים משלטון הקמר רוז' ששלט בקמבודיה בשנות ה-70 הורשעו ברצח עם, פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה. כולל השמדת מיעוט מוסלמי ווייטנאמי. המשטר, שנפל ב-1979, אחראי למותה של כרגע מהאוכלוסייה * על השניים, נאון צ'אה, בן 92, שנחשב למוביל האידאולוגי של המשטר והיה גם יד ימינו של המנהיג דאז. וח'יון סמפאן, בן 87, שהיה ראש המדינה בפועל, ותפקידו היה ליצור מצג שווא של ניהול תקין בעוד עושי דברו של המשטר ביצעו פשעים מחרידים נגד העם הקמבודי – הוטלו עונשי מאסר עולם בנוסף לאלו שהם כבר מרצים בגין הרשעה קודמת בקמבודיה אין גזר דין מוות

כלכלה

ארה"ב: "לא נסיר את המכסים שהוטלו על סין, עד שתשנה את מדיניותה"

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמר בוועידה הכלכלית של APEC (הפורום לשיתוף פעולה כלכלי בין אסיה לבין מדינות האוקיינוס השקט) כי ארה"ב לא תסיר את המכסים שהוטלו על סין, עד שתשנה את מדיניותה. "הטלנו מכסים בגובה 250 מיליארד דולר, ואנחנו יכולים להכפיל את המספר הזה"

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן