Skip to content

הולכים לבחירות – קרע גלוי בין הבית היהודי לנתניהו

לאור תמיכת נפלי בנט בהליכה לבחירות ופיזור ההמשלה, סירב נתניהו הבוקר לאשרר מחדש את מינויו של הרב אלי בן דהן לתפקיד סגן שר הביטחון. הבית היהודי: "ראש הממשלה ואנשיו נוהגים בכוחניות כלפי הבית היהודי, כפי שלא היו עושים מול אף מפלגה אחרת". נתניהו מתכנן מסיבת עיתונאים הערב בשמונה לאחר פגישתו עם שר האוצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, סירב היום (ראשון) להעלות בישיבת הממשלה להצבעה את מינויו מחדש של ח"כ הכנסת אלי בן דהן (הבית היהודי) לתפקיד סגן שר הביטחון. זאת לאחר התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. נתניהו פעל כך לאחר תמיכת שר החינוך נפתלי בנט בהליכת הכנסת לבחירות כלליות למרות שנתניהו איננו רוצה בכף הערב ב-18:30 יפגשו נתניהו ושר האוצר משה כחלון ועל פי אנשי נתניהו הוא שוקל לקיים מסיבת עיתונאים הערב ב 20:00.
מדובר בהליך פשוט שצריך להיות מאושר בישיבת הממשלה ולאחריה במליאת הכנסת בכדי להשאיר את בן דהן בתפקידו. במקביל, לבן דהן שחוזר להיות חבר כנסת סיימו את תפקידו גם שניים מיוצאי לשכתו, ואיתו נותרו רק שלושה מיועציו.

בנט והרב אלי בן דהן (ארכיון מדף הפייסבוק של סגן השר)
בנט והרב אלי בן דהן (ארכיון מדף הפייסבוק של סגן השר)

אלי בן דהן אמר בתגובה לאי מינויו בישיבת הממשלה: "המשבר הפוליטי תפס אותי בעיצומה של עבודה חשובה על פרויקטים רבים, למען משרתי המילואים, נכי צה"ל, תושבי יו"ש ועוד נושאים רבים". הוא התייחס לסיבות אי חידוש משרתו ואמר: "מדובר בחלק מההסכם הקואליציוני, והמשך פעילותי במשרד הביטחון אינו נוגע לעתיד הקואליציה, כפי שאינו נוגע לעבודתם של שאר השרים".
לדבריו ישנה גם אופציה נוספת להשארתו בתפקידו ללא אישור ממשלה ומליאת הכנסת – "ניתן לבצע את התהליך הטכני באמצעות אישור טלפוני בלבד. אני בטוח שהשכל הישר וההגינות יגברו על כל שיקול אחר".
אנשי ראש הממשלה מתעמרים בבית היהודי
תגובת הבית היהודי לפיטורי הרב בן דהן: " בשעות האחרונות פעלנו באינטנסיביות למול אנשי לשכת ראש הממשלה על מנת למנוע את ההחלטה הלא הוגנת של פיטורי סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, שהתקבלה ללא כל סיבה מוצדקת.
לצערנו, ראש הממשלה ואנשי נוהגים בכוחניות כלפי הבית היהודי, כפי שלא היו עושים מול אף מפלגה אחרת. נוצר מצב א-סימטרי, שבו סגן שר הביטחון נאלץ לשלם את המחיר על התפטרותו המבישה של שר הביטחון אשר ברח מאחריות.
אין כל סיבה לפטר צוות שלם של סגן שר ויועציו, ולשלוח מספר משפחות לאבטלה מיידית, בשל גחמה בלתי מוסברת.
לצערנו, למרות בקשות חוזרות ונשנות, אנשי לשכת רוה״מ נותרו בשלהם. אנו לא נאפשר את האבסורד הזה.
לכן, סיעת הבית היהודי לא תצביע עם הקואליציה באף הצבעה עד אשר יחזור בו רוה״מ מהחלטתו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן