Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הצהריים – יום רביעי ה-21 בנובמבר 2018

כותרות המהדורה     "נכנסו לבתים של פעילי חמאס, חשפו מרכזיות תקשורת, פתחי מנהרות ומיקומים של משגרי טילים" | גורמים בעזה חושפים פרטים נוספים על תקרית ההיתקלות של הכח המיוחד בעומק עזה (בטחוני)     הגבול הדרומי: ארגוני הטרור בעזה העלו את רמת הכוננות – חוששים ממתקפת פתע ישראלית (בטחוני)     שר המשטרה: לא שוללים לכבוש מחדש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    "נכנסו לבתים של פעילי חמאס, חשפו מרכזיות תקשורת, פתחי מנהרות ומיקומים של משגרי טילים" | גורמים בעזה חושפים פרטים נוספים על תקרית ההיתקלות של הכח המיוחד בעומק עזה (בטחוני)

    הגבול הדרומי: ארגוני הטרור בעזה העלו את רמת הכוננות – חוששים ממתקפת פתע ישראלית (בטחוני)

    שר המשטרה: לא שוללים לכבוש מחדש את רצועת עזה; השר גלנט: זמנו של יחיא סינוואר קצוב (בטחוני)

    המצוד אחר המחבל מברקן נמשך: הצבא הפיץ כרוזים בערים שכם, חברון וטול כרם (בטחוני)

    דיווח: התקדמות בשיחות ההסדרה בין ישראל לחמאס (מדיני)

    קרבות ירושה בסעודיה: עשרות בני מלוכה פועלים למניעת הכתרתו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן למלך (חוץ)

תחזית מזג אוויר

התחזית: ירידה בטמפרטורות; בהמשך השבוע – מזג אוויר גשום; חשש להצפות

היום יהיה מעונן חלקית עד מעונן, הטמפרטורות עתידות לרדת מעט, אך עדיין יהיו גבוהות מהרגיל לעונה, והחל מהלילה יחלו גשמים מלווים בסופות רעמים בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. מחר יירדו גשמים מקומיים ברוב חלקי הארץ. הטמפרטורות צפויות לרדת לאורך הימים הקרובים, ובסוף השבוע קיים חשש חמור להצפות ולשיטפונות

חדשות

עשרות מבני חנויות נהרסו הבוקר בשועפט שבירושלים * בעלי החנויות קיבלו את צווי ההריסה 12שעות לפני המועד להריסה (מגפון ניוז)

    העובדים הסוציאליים הפגינו הבוקר במספר צמתים ברחבי הארץ * מאות עובדים סוציאליים מפגינים הבוקר בכ-40 צמתים ברחבי הארץ, בהם: רכבת השלום בת"א, צומת הכניסה לירושלים, צומת קסטינה, מרכז חורב בחיפה, צומת עד הלום ועוד. העובדים דורשים מהרווחה והאוצר להתערב באופן מיידי ולהגביר את אמצעי הבטיחות במקומות העבודה

    חשד: תושב מזרח ירושלים התחזה לשוטר כדי לגנוב רכבים * המשטרה עצרה תושב מזרח ירושלים בן 19, בחשד שנהג להתחזות עם רכבו לניידת משטרה, בכביש המחבר בין שכונת רמות בירושלים לגבעת זאב, ודרש מנהגים לעצור בצד הדרך במטרה לגנוב את רכבם. ע"פ החשד, הוא הפעיל אורות כחולים מהבהבים תוך כדי נסיעה ברכבו הפרטי וכך שיטה בנהגים תמימים

משטרת ישראל הצליחה לעצור שניים מתוך שלושה קטינים ששדדו מאישה קישה תיק עם כספיה ברחוב אנלביץ' בכפר סבא.  ביום 15.11.18 אחה"צ התקבל במשטרת ישראל דיווח על שוד אישה בשנות ה-70 לחייה ברח' אנילביץ בכפ"ס. מבדיקה ראשונית התברר כי 3 חשודים שדדו את האישה וחטפו ממנה את התיק שהחזיקה.

האישה, תושבת כפ"ס נחבלה בפניה ובידה לאחר שהותקפה ונזרקה לכביש ונגרמו לה שטפי דם רבים. בהמשך אף פונתה לקבלת טיפול רפואי בביה"ח מאיר.

עם קבלת התלונה החלו החוקרים בחיפושים קדחתניים לאיתור החשודים והיום, לפני זמן קצר, אותרו 2 חשודים, בני 16 ו-17 מנתניה והם נעצרו והובאו לחקירה בתחנת המשטרה.משטרת ישראל ממשיכה בחיפושיה אחר החשוד השלישי הנוסף

פוליטי

מבחן משמעותי לקואליציית הצרה: האופוזיציה חותרת להעביר בקריאה טרומית שורה של הצעות חוק לפיזור הכנסת

לאחר שהממשלה כשלה בהצבעות האי-אמון בכנסת שלשום. תנסה היום הקואליציה להדוף שורת הצעות חוק לפיזור הכנסת שהגישו סיעות האופוזיציה. * מרצ, המחנה הציוני ויש עתיד כבר הודיעו על כוונותיהם להעלות את הצעות החוק. וישראל ביתנו המצטרפת החדשה לאופוזיציה תקבל הבוקר החלטה האם להציג הצעת חוק מטעם מפלגתם והאם לתמוך בהצעות האחרות של האופוזיציה. * כל חברי הקואליציה, כולל ראש הממשלה, קיבלו הוראה להישאר בכנסת כמה שיידרש. * בשל סירוב האופוזיציה לקיזוז: בוטלו המשלחות הרשמיות של ח"כ הן בקואליציה והן באופוזיציה מחשש להפלת חוקים. עקב כך, בוטלה המשלחת שהייתה אמורה לצאת מחר לבריסל ובה ארבעה ח"כ מהמחנה הציוני. * ארבעה ח"כים מהקואליציה ששהו בחו"ל נדרשו לחזור לישראל עד היום בשעות הצהריים, כדי שלא יחמיצו את ההצבעה.

יעלון: אתמודד בבחירות הקרובות – "האגו לא משחק אצלי אבל עם כל הצניעות אני לא רואה על המגרש אנשים מנוסים כמוני"

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, התייחס בראיון לחדשות כאן על הבחירות הקרבות והאם יחבור למפלגה: "אני מוכן לבחירות. יהיה צריך לתרגם את התמיכה למנדטים ואני ערוך לזה. כבר הוכחתי שלא האגו משחק אצלי אבל עם כל הצניעות אני לא רואה על המגרש אנשים מנוסים כמוני"

בטחוני

"נכנסו לבתים של פעילי חמאס, חשפו מרכזיות תקשורת, פתחי מנהרות ומיקומים של משגרי טילים" | גורמים בעזה חושפים פרטים נוספים על תקרית ההיתקלות של הכח המיוחד בעומק עזה

מפרטים שפורסמו בתקשורת הערבית ובאמצעי המדיה של ארגונים המתנגדים לחמאס באשר לפעילות הכח המיוחד שנתקל בעומק עזה במחסום חמאס אשר בעקבותיו התנהלו חילופי אש כשבמהלכם נהרג קצין אחד ונוסף נפצע עולה כי לא היה מדובר באירוע נקודתי בלבד כי אם במבצע שנמשך פרק זמן ארוך. מעיקרי הפרטים שפורסמו ב'הבלוג של אבו עלי' עולה כי לכוח הישראלי שנחשף היה מבנה בתוך עזה אותו שכרו יחד עם חלקת אדמה מקצין משטרה עזתי. על האדמה שהושכרה הוקמו אוהלים ומעבדות במסווה של מחסנים לסיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. אנשי הכוח הישראלי הסתובבו בין בתי תושבים ברצועה, נכנסו לתוכם וכך גם הצליחו לבקר כמחלקי סיוע בתוך בתים השייכים לפעילי חמאס. בצהלך ביקוריהם שתלו אמצעי ציתות והצליחו לחשוף מיקומים של מרכזיות תקשורת, פתחי מנהרות ומיקומים של משגרי טילים. * לטענת מקורות אלה, לאחר שהכוח הישראלי נחשף חזרו אנשי הכוח לשטח שהיה בבעלותם, אספו טכנאים וציוד שהיו במקום ואז הצליחו להמלט באמצעות מסוק אפאצ'י שנחת, לראשונה מאז האינתיפאדה השנייה בתוך תחומי הרצועה והמריא ללא פגע.

הגבול הדרומי: ארגוני הטרור בעזה העלו את רמת הכוננות – חוששים ממתקפת פתע ישראלית

העיתון הלבנוני אלאח'באר מדווח כי הזרועות הצבאיות של הארגונים בעזה העלו את רמת הכוננות, מחשש לפעולה צבאית "בוגדנית" של ישראל. בחמאס זוכרים תסריטים קודמים, בהם ישראל יצאה למבצע וחיסלה אנשי חמאס רבים כבר בתחילתו. דיווח נוסף: "ישנה התפתחות חדשה בסוגיית האסירים"

שר המשטרה: לא שוללים לכבוש מחדש את רצועת עזה; השר גלנט: זמנו של יחיא סינוואר קצוב

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בועידה הדיפלומטית של ה"ג'רוזלם פוסט" כי "היום אנחנו קרובים יותר מתמיד לכיבוש והחזקה מחודשת של הרצועה. אם זה מה שיבטיח את ביטחון אזרחינו זה מה שנעשה" * חבר הקבינט השר גלנט אמר בועידה כי "זמנו של יחיא סינוואר קצוב, הוא לא יסיים את חייו בבית זקנים. הוא בצומת דרמטי וחייב לחשב מסלול מחדש – האם הם רוצים להילחם בנו או לשמור על השקט".

הגבול הצפוני: חפץ חשוד תלוי על דגל של חיזבאללה התגלה סמוך למטולה בגבול לבנון

חפץ חשוד התגלה סמוך למטולה בגבול לבנון, כשהוא תלוי על דגל של חיזבאללה. כוחות חבלה פעלו במקום במשך שעות, הזירה נסגרה

המצוד אחר המחבל מברקן נמשך: הצבא הפיץ כרוזים בערים שכם, חברון וטול כרם

בכרוזים שהפיץ הצבא בערים פלסטיניות אודות המחבל שביצע את הרצח בברקן נכתב כי "כל מי שמסייע למבוקש אשרף נעאלווה מסתכן בצעדי ענישה הכוללים מאסר ארוך או הריסת ביתו ללא יכולת לערער. כמו כן, מסתכן בביטול כלל האישורים המיוחדים והיתרי העבודה לו ולמשפחתו בישראל"

    פיגוע דקירה בכניסה להר גילה: הפצוע שוחרר מבית החולים; לאחר מצוד, המחבל הסגיר את עצמו למשטרה * תושב ביתר עילית כבן 30 נפצע אתמול (שלישי) באורח קל בפיגוע דקירה סמוך להתנחלות הר גילה שמדרום לירושלים. הוא פונה בהכרה מלאה ובמצב קל עם פציעה בפנים, ובהמשך שוחרר מבית החולים * בתיעוד של אירוע הדקירה ניתן לראות שבשעה שהנפגע צעד מהמכולת לעבר רכבו, הגיח מאחוריו פלסטיני שהחל לדקור אותו באזורים שונים בגופו תוך שהוא לופת את צווארו. * הפצוע מהדקירה: "אני בטוח שמדובר בפיגוע. יצאתי מהמכולת וערבי התנפל עלי ודקר אותי כמה פעמים. הדפתי אותו וברחתי חזרה למכולת, והוא נמלט" * כמה שעות לאחר התקרית, המפגע – פלסטיני כבן 20 מדהיישה שבאזור בית לחם – הסגיר את עצמו למשטרה.

    בלון שאליו חובר דגל פלשתין אותר במושב ליד עפולה * בלון מחובר לדגל פלסטין אותר ליד מושב מלאה שבעמק יזרעאל. חבלני משטרה שהוזעקו לטפל בבלון טיפלו בחפץ והזימו את החשד שמדובר בבלון תבערה

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש תשעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

במהלך סריקות של לוחמי צה״ל למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בעיר יטא שבמרחב החטיבה המרחבית ״יהודה״, הלוחמים תפסו ארבעה נשקים ותחמושת. הממצאים הועברו לידי כוהב"ט.

מדיני

דיווח: התקדמות בשיחות ההסדרה בין ישראל לחמאס

העיתון "אל-אחבאר" הלבנוני מדווח מפי מקור בפלגים הפלסטיניים כי החמאס והג'יהאד האסלאמי קיבלו הזמנה מהמצרים לשוב לקהיר כדי לדון ברגיעה עם ישראל והפיוס הפנים פלסטיני * מקור בפלגים הפלסטיניים: "יש התפתחויות חדשות בנושא השבויים כחלק מהשלב השני של ההבנות שהושגו"

רוסיה הציעה לישראל וארה"ב: הקלה בסנקציות על איראן תמורת הוצאת הכוחות האיראניים מסוריה

במהלך ישיבה סגורה של ועדת החוץ והביטחון שהתקיימה שלשלום חשף נתניהו כי רוסיה העלתה לאחרונה בפני ישראל וארה"ב רעיון לעסקה שעשויה לפתור את בעיית ההתבססות האיראנית בשכנה מצפון. כך נחשף בחדשות עשר. הרוסים הציעו להקל בסנקציות האמריקניות על איראן בתמורה ליציאה של הכוחות האיראנים מסוריה. נתניהו אמר כי בשלב זה מדובר ברעיון בלבד וישראל עדיין לא החליטה על עמדה בנושא. * זו הפעם הראשונה בה הרוסים מעלים הצעה להוצאה מוחלטת של האיראנים מסוריה וקושרים אותה לסנקציות האמריקניות שהוטלו על איראן מחדש על רקע פרישת ממשל טראמפ מהסכם הגרעין (חדשות10)

    למרות המשבר הדיפלומטי: ירדן מבקשת מישראל מיליוני קוב מים בגלל בצורת * משלחת בכירים מרשות המים הירדנית נפגשה עם מקביליהם הישראלים וביקשו להגדיל את כמות המים שמעבירה ישראל לממלכה בעקבות היובש שעובר במדינה. הבקשה מגיעה בתקופה רגישה בקשר בין המדינות כאשר ירדן החליטה שלא להאריך נספחים מהסכם השלום עם ישראל עליהם חתמו המדינות לפי 25 שנה (החדשות)

    רשמית: ישראל לא תצטרף ליוזמת האו"ם להגנה על זכויות מהגרים * נתניהו הודיע כי ישראל לא תחתום על הסכם ההגירה של האו"ם, שאינו מחייב מבחינה משפטית, לחיזוק מהגרים ולשילובם בחברה. "הוריתי למשרד החוץ להודיע שישראל לא תשתתף ולא תחתום על ההסכם, אנחנו מחויבים לשמור על הגבולות שלנו נגד מסתננים בלתי חוקיים. זה מה שעשינו, וזה מה שנמשיך לעשות" * גם ארה"ב, אוסטרליה, הונגריה ואוסטריה לא יצטרפו

    מכה ל-BDS: ביהמ"ש בצרפת קבע כי אין לסמן מוצרים מיו"ש * בעקבות עתירה של יקב פסגות, הפך בית המשפט הצרפתי את החלטת האיחוד האירופי, וקבע כי סימון מוצרים מיהודה ושומרון מנוגד לחוקה ואף הורה למשרד הכלכלה הצרפתי לא לסמן מוצרים עד להודעה חדשה. * המאבק המשפטי בהחלטת ה-EU נעשה ללא סיוע ממשלתי

    למרות הפסקת התקצוב האמריקני, אונר"א מודיעה: "הגירעון הצטמצם" * הסוכנות לסיוע לפליטים פלסטיניים של האו"ם הודיעה אמש כי הצליחה לצמצם את גירעונה מ-446 מיליון דולרים ל-21 מיליון דולרים בלבד – חרף הקפאת הזרמת התקציבים מארה"ב. וזאת בעקבות כספים שהגיעו מארצות ערב ואירופה (החדשות)

    מצרים מנעה את יציאתו של מנהיג חמאס מעזה לאיראן * גורמים במצרים מנעו הבוקר את יציאתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, לאיראן. * רשת אל-מיאדין דיווחה מפי גורמים בחמאס כי אסמאעיל הנייה יגיע לאיראן בהמשך החודש, כדי להשתתף בוועידה הבין-לאומית לאחדות אסלאמית שתתקיים בטהראן

    מקורות פלסטיניים מדווחים כי מוחמד דאיה, ששימש בעבר כשומר הראש של יאסר ערפאת, נעצר על ידי כוחות הביטחון עם כניסתו לארץ דרך ירדן

חוץ

קרבות ירושה בסעודיה: עשרות בני מלוכה פועלים למניעת הכתרתו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן למלך

עשרות בני מלוכה בסעודיה מעוניינים שסדר הירושה במדינה ישתנה, כך שיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן לא ימונה למלך. זאת בעקבות החשדות למעורבותו בפרשת העיתונאי חאשוקג'י, ופעולות נוסף של יורש העצר הצעיר, שגרמו לקרע במשפחה. * לפי הדיווח ברויטרס הם רוצים לראות בשלטון את אחיו הצעיר של המלך, אחמד בן עבד אל-עזיז בן ה-76. אחד המקורות הבהיר כי אחמד, שהינו האח החי היחיד של המלך שאינו חורג, יזכה לתמיכה מצד בני משפחתו, ממערכת הביטחון ומחלק מהמעצמות המערביות. * בית המלוכה הסעודי כולל מאות נסיכים. בשונה ממונרכיות אירופאיות, הכתר לא עובר דרך קבע לבן הבכור של המלך. במקום זאת הממלכה פועלת לפי מסורות שבטיות, שקובעות כי המלך ובכירים מכל אחד מענפי המשפחה קובעים יחד את זהות יורש העצר.

טראמפ: למרות פרשת העיתונאי, נשמור על הקשרים עם סעודיה

נשיא ארצות הברית התייחס להתפתחויות בחקירת העיתונאי הסעודי וטען שלא יפגע בקשרים הדיפלומטיים עם הסעודים, "ערב הסעודית בעלת ברית חשובה של ארה"ב – ייתכן שבן סלמן ידע על רצח חאשוקג'י וייתכן שלא וייתכן שלא נדע – אבל למרות כל הקריאות של חברי קונגרס, סעודיה היא בעלת ברית חשובה וכך יישאר". * הנשיא הסביר שהדבר עלול לפגוע באינטרסים של ישראל וארה"ב באזור – "לארה"ב יש אינטרסים במזרח התיכון. נמשיך ביחסים האסטרטגיים עם סעודיה כדי להבטיח את האינטרסים הללו" * טראמפ הוסיף כי אין בכוונתו להרוס את הכלכלה העולמית בכך שיפגין קשיחות מול סעודיה "סעודיה סייעה לנו לשמור על מחירי נפט נמוכים. לא נהרוס את כלכלת העולם כדי להקשיח עמדות מול סעודיה"

מנהיגים רפובליקנים ודמוקרטים בוועדת החוץ של הסנאט דורשים מטראמפ לבדוק את אחריות יורש העצר לפרשת העיתונאי

הסנאטור הדמוקרטי בוב מננדז והסנאטור הרפובליקני בוב קורקר שיגרו מכתב לנשיא טראמפ, ובו ביקשו לחייב את הנשיא לחקור את מעורבותו של יורש העצר הסעודי ברצח חשוקג'י. עוד דרשו השניים לבחון אם בוצעה הפרה של זכויות אדם, על ידי אדם שאינו אמריקני

– הסנטור הרפובליקני לינדזי גאהם המקורב לטראמפ מותח ביקורת על החלטת הבית הלבן שלא לנקוט צעדי עונשין נגד סעודיה בשל רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. הסנטור גראהם אמר כי ארצות הברית צריכה להעדיף את הערכים הדמוקרטיים על פני שיקולים אחרים שהפעיל הנשיא טראמפ.

– המוציא לאור של העיתון וושינגטון פוסט מתח ביקורת על החלטת הנשיא טראמפ ואמר כי אי אפשר להתעלם מההערכה של הסי.איי.אי כי יורש העצר הורה על חיסולו של חשוקג'י. לדבריו, אם בידי הנשיא מצוי מידע אחר עליו להבהיר זאת לציבור

ביתו של טראמפ השתמשה בדוא"ל פרטי לשליחת הודעות ממשלתיים; הדמוקרטים מתכוונים לפתוח בחקירה ; טראמפ: "ההודעות לא כללו מידע מסווג ובניגוד לקלינטון אף אחת מההודעות לא נמחקה"

הוושינגטון פוסט חשף כי בתו של נשיא ארצות הברית טראמפ שלחה מאות מיילים ליועצים בבית הלבן, לחברי קבינט ולעוזריה באמצעות כתובת אימייל פרטי תוך הפרה של הכללים הנשיאותיים. עוזריה מסרו כי היא שלחה את ההודעות מכיוון שלא היתה בקיאה בחלק מפרטי החוק

– רשת סקאי דיווחה כי הדמוקרטים מתכוונים לפתוח בחקירה נגד בתו של הנשיא בעקבות הפרשה

– הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הגיב לפרשה: "היא שלחה הודעות דואר אלקטרוני בנושאים שאינם מסווגים לתקופה קצרה, בניגוד להילארי קלינטון שמחקה 33 אלף הודעות. איוונקה לא ביצעה שום פעולה כדי להסתיר את ההודעות האלו"

דיווח: טראמפ רצה להגיש כתב אישום נגד קלינטון וראש ה-FBI לשעבר; יועמ"ש הבית הלבן הניא אותו מהתוכנית

הניו יורק טיימס מדווח כי נשיא ארה"ב טראמפ אמר מוקדם יותר השנה ליועץ המשפטי של הבית הלבן שהוא רוצה להורות למשרד המשפטים להגיש כתב אישום נגד שניים מיריביו הפוליטיים: הילרי קלינטון וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. היועמ"ש השיב שאין לנשיא סמכות להורות להעמיד לדין את השניים, רק לחקור אותם. אך הזהיר כי לרדיפה של יריבים פוליטיים יהיו השלכות חמורות – שעשויות להגיע לידי פתיחת הליכי הדחה נגד טראמפ. * למרות האזהרות, הנשיא המשיך לדון באפשרות עם אנשיו, ואף העלה את הרעיון למנות חוקר מיוחד שני, שיחקור את קלינטון וקומי. * עורך דינו של מקגאן מסר: "מר מקגאן לא יתייחס לעצות שנתן לנשיא. כמו כל לקוח, הנשיא זכאי לחיסיון. מר מקגאן ירצה לציין, עם זאת, שהנשיא מעולם לא הורה לאף אדם לתבוע את הילרי קלינטון או את ג'יימס קומי".

חקירת המעורבות הרוסית: טראמפ הגיש את תשובותיו לשאלות התובע המיוחד בכתב

אחרי מגעים שיועציו ניהלו במשך יותר מחצי שנה: נשיא ארה"ב הגיש תשובות כתובות לשאלות של החוקר רוברט מולר שעסקו בתיאום בין אנשי הקמפיין של טראמפ לבין בכירים ברוסיה. * זו הפעם הראשונה שהנשיא טראמפ משתף פעולה ישירות עם חוקריו של רוברט מולר * עורך דינו: "הנשיא שיתף פעולה באופן חסר תקדים" וציין כי "הגיעה השעה לסכם את החקירה"

במסגרת הפרת המתיחות: קוריאה הצפונית השמידה מוצבים בגבול

במסגרת הסכם בין השכנות שנועד להפיג מהמתיחות לאורך הגבול: קוריאה הצפונית השמידה עשר עמדות שמירה על הגבול עם קוריאה הדרומית, ובהמשך צפויות השכנות לפרק מוקשים בגבול כדי לאתר גופות הרוגים ממלחמת קוריאה * לפי הודעה שנמסרה ממשרד ההגנה בסיאול, פיונגיאנג יידעה את הדרום מראש על הריסת העמדות. כמו כן, הובהר כי העבודות בגבול, באמצעות חומרי נפץ ודחפורים, טרם הושלמו

    שר החוץ האמריקני מייק פומפאו על האמריקנים הכלואים באיראן: "אנו נחושים להחזיר אותם, אך לא נשלם עבורם מחיר. עם זאת, נשתף פעולה עם מי שנכון לסייע בנושא". את הדברים אמר במהלך מסיבת עיתונאים

    האינטרפול מינה דרום קוריאני לראשות הארגון * האינטרפול בחר בקים ג'ונג יאנג מקוריאה הדרומית כנשיא החדש של הארגון, מינויו מגיע לאחר התפטרותו המפתיעה של נשיא הארגון הקודם מנג הסיני, שנעצר על ידי הרשויות בארצו בחשד לשחיתות. הנציג הקוריאני גבר על המועמד הרוסי, שנחשב לבעל סיכויים לנצח, אך הואשם בניצול מערכת צווי המעצר הבינלאומיים של ארגון השיטור * הקרמלין: הצהרת הסנאטורים האמריקנים שלא לבחור במועמד הרוסי לראשות האינטרפול – התערבות פסולה

    ללא קשר להסכם הגרעין: האיחוד האירופי שוקל להטיל סנקציות על איראן * הטלת המגבלות נבחנת כתגובה לחשיפת מזימות איראניות לבצע פיגועים וחיסולים על אדמותיו * שרת החוץ הבהירה שאין קשר בין הפרשה לבין הסכם הגרעין (ישראל היום)

    איראן מאיימת לפרוש מהסכם הגרעין אם צרכיהם הכלכליים לא יענו * שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, מאיים כי איראן תפרוש מהסכם הגרעין: "מדינות האיחוד ושאר המדינות המחויבות להסכם יודעות שאיראן לא תשאר אם צרכיה הכלכליים לא ימולאו"

    רשת חשאית פעלה להעביר דלק וכספים מאיראן למשטר אסד בסוריה; ארה"ב הטילה סנקציות נגד המעורבים * ארצות הברית הודיעה שאיתרה רשת חשאית להעברות דלק וכספים מאיראן למשטר אסד בסוריה, בסיוען של חברות רוסיות. איראן סיפקה מיליוני חביות נפט דרך חברת קש המתחזה לחברת תרופות – וכך הפרה את הסנקציות עליה. בתגובה הוטלו עיצומים על שישה אנשים * שר החוץ האמריקני פומפאו: "הטלנו עיצומים על מעורבים בהעברת דלק וכספים מאיראן למשטר אסד. לא נרשה עסקאות כאלה"

    כחלק מפעילות מודיעין רחבת היקף: שירותי המודיעין של איראן ניסו לגייס את שר הדיג של נורבגיה * שירותי המודיעין של איראן ניסו לגייס את שר הדגה של נורבגיה כחלק מפעילות רחבת היקף שלהם בסקנדינביה. * השר הנורבגי שהתברר שביקר באיראן ללא אישור (ועם הטלפון הממשלתי שלו) נאלץ להתפטר מתפקידו לפני שלשה חודשים (כאן)

    אפגניסטאן: לפחות 50 הרוגים ו-80 פצועים בפיצוץ מחבל מתאבד באולם אירועים בקאבול * לפחות 50 בני אדם נהרגו ו-80 נפצעו בפיצוץ מחבל מתאבד שהתרחש אתמול באולם אירועים בבירת אפגניסטאן. * מחבל מתאבד הפעיל את מטען הנפץ שלו בתוך אולם חתונות ליד נמל התעופה של קאבול, שבו התאספו אנשי דת כדי לציין אירוע מוסלמי

    ארה"ב: כוחות הצבא האמריקני, שהגיעו לגבול עם מקסיקו על מנת למנוע משיירת מהגרים להיכנס למדינה, החלו לעזוב את האזור – חרף העובדה שהשיירה עדיין פעילה

    ·- בית משפט הוציא צו מניעה זמני נגד צו של טראמפ שאסר על מהגרים בלתי-חוקיים לבקש מקלט * בית המשפט בארה"ב חסם זמנית את הגבלות ממשל טראמפ על בקשת מקלט בגבול מקסיקו. השופט האמריקני ג'ון טיגר ביטל באופן זמני צו של הנשיא טראמפ שדרש להגביל את האפשרות להגיש בקשת מקלט עבור מהגרים שלא נכנסו דרך מעבר גבול מסודר. השופט קבע שהחלטתו האחרונה נוגדת חוק של הקונגרס הקובע כי ניתן לבקש מקלט גם בעת חציית הגבול ללא אישור. "סטייה קיצונית מהנוהג הקודם"

    – מניין ההרוגים בשריפות בקליפורניה עלה ל-84; 800 בני אדם עדיין נעדרים * כשבועיים עברו מאז שרפת הענק כילתה את בתיהם של עשרות אלפי מתושבי קליפורניה, וכעת מספר ההרוגים עומד על 84 בני אדם. מעל ל-800 עדיין נחשבים נעדרים ואלפים נוספים נותרו ללא קורת גג

    בריטניה: דובר ראשת הממשלה אומר כי שיחות הברקזיט נמשכות במרץ, ומתרכזות כרגע בעתידו של ההסכם ולא בפרישה ממנו

    – ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ז, אמר כי המדינה תצביע נגד טיוטת הסכם הברקזיט אם לא יובהר מעמדה של מובלעת גיברלטר הגובלת בספרד

    ונצואלה: ארה"ב נערכת להוסיף את ונצואלה לרשימת המדינות המממנות הטרור

    – קולומביה תקטע את היחסים הדיפלומטיים עם ונצואלה בתחילת השנה הבאה

    טורקיה: בית המשפט האירופי לזכויות אדם גינה את הרשויות בטורקיה על הטיפול בחקירה נגד ראש מפלגת האופוזיציה הפרו-כורדית HDP סלהטין דמירטש, שנעצר לפני כשנתיים בגין תמיכה בטרור ונמצא במאסר עד היום

    – שר החוץ הטורקי: רכישת מערכת ההגנה האווירית S-400 מרוסיה היא עסקה מוגמרת, ואינה ניתנת לביטול

    – טורקיה ביקשה מארה"ב להסגיר 84 חשודים במעורבות בניסיון ההפיכה ב-2016 * שר החוץ הטורקי אמר כי לאחר שיחת טלפון בין טראמפ וארדואן, הועברה לארה"ב רשימת אנשים שטורקיה מעוניינת בהסגרתם

    סומליה: 37 פעילי טרור הרוגים בתקיפות אוויריות של צבא ארה"ב * ארה"ב ביצעה שתי תקיפות אוויריות בשיתוף הממשלה הפדראלית במדינה. ההתקפות נועדו לפגוע בארגון הטרור הסומלי אל-שבאב. על פי הדיווחים, 37 מלוחמי הארגון נהרגו

    סין: 9 הרוגים ו-9 פצועים בתאונה בין 28 כלי רכב במחוז הנאן שבמערב המדינה

    עיראק: צבא עיראק: תקפנו מחסן נשק באזור אל-בארוז שבמחוז דיר א-זור שבסוריה. 30 לוחמי דאע"ש נהרגו

    פפואה גינאה: כוחות הביטחון הסתערו על הפרלמנט בדרישה למשכורות * כמאה חיילים, שוטרים וסוהרים פרצו לבית המחוקקים של פפואה גינאה החדשה, שאירחה פורום אזורי גדול, ושברו רהיטים. הם מחו על כך שלא קיבלו את הבונוסים שהובטחו להם בתמורה לאבטחת ועידת APEC היוקרתית – "הממשלה הבטיחה – אבל הוועידה לא עזרה לאדם הפשוט"

כלכלה

    נציג הסחר האמריקני טען כי סין לא דיווחה כראוי על פעולות הסחר שביצעה חודשים האחרונים, שהיו "לא הוגנות, לא הגיוניות ומטעות". כך, לדבריו, עולה מדוח שפורסם בדבר סעיף 301 לחוק הסחר, המתיר לממשל להטיל סנקציות על מדינות שלא מנהלות מסחר הוגן

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן