Skip to content

ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע לראשי הערים החדשים: פעלו בשקיפות מלאה

במכתב לא שגרתי פנתה עו"ד רבקי דב"ש ל 114 ראשי ערים וישובים חדשים והדגישה כי חשיבות פעילות העירייות והמועצות בשקיפות מליאה חיונית, במיוחד בעת הזו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבקשה מיוחדת לראשי ערים וישובים חדשים, על מנת שיפעלו מתחילה בשקיפות מלאה, פנתה אתמול (שלישי) ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע, עו"ד רבקי דב"ש, לכלל ראשי הרשויות החדשים שנכנסו אתמול באופן רשמי לתפקידם וקראה להם לפעול לשקיפות מלאה ברשות אשר בראשה הם עומדים. זאת, בהמשך לדרישה הציבורית שעלתה במהלך מערכת הבחירות לשקיפות ברשויות מקומיות, ועל רקע הבטחות של רבים מהמתמודדים הנוגעות למנהל תקין ברשות והגברת השקיפות.

במכתב כולל שיצא ל- 114 ראשי רשויות חדשים קוראת דב"ש להיענות לדרישת האזרחים לשקיפות בעירייה ולנקוט בשלושה צעדים ראשוניים שיבטיחו את עמידתם ביעד זה:  מינוי ממונה על חופש המידע ברשות המקומית שיהיה מחויב ובעל יכולת להוביל מהלכים לקידום השקיפות ברשות, בניית תכנית עבודה עם יעדים ומדדים ברורים לשיפור רמת השקיפות הקיימת ברשות, ויצירת מחויבות אישית, ולא רק הצהרתית, של ראש הרשות בפני מנהלי ועובדי הרשות

כמו כן הזמינה דב"ש את ראשי הרשויות לאמץ את אמות המידה שהיחידה הובילה בממשלה, כדרך לבסס מדיניות ראויה בתחום חופש המידע

דב"ש: "העובדה שקרוב למחצית מראשי הרשויות הוחלפו, פותחת הזדמנות לקידום נוסף של השקיפות בשלטון המקומי. אני מקווה כי נמצא שותפים שיאמצו כלים שיובילו להגברת השקיפות ככלי שיסייע לשמירה על מנהל תקין".

אנא תפעלו מתחילה בשקיפות מלאה
אנא תפעלו מתחילה בשקיפות מלאה
בוחבוט בעת מסע הבחירות
בוחבוט בעת מסע הבחירות


בנהרייה ובמעלות נפרדו שני ראשי ערים הוותיקים ביותר בצפון. שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא, שנפרד מעובדי העירייה אחרי 42 שנות ותק כראש עירייה, וז'קי סבג שנפרד בזעם אחרי כ-26 שנות שלטון.
בוחבוט פנה במכתב ביום ראשון השבוע לעובדי העירייה וכתב כי איננו מתכון לפעול כחבר מועצה באופוזיציה וכי הוא החליט לפרוש לביתו.

" במשך 42 שנים הציבור בחר בי פעם אחר פעם, ואילו במערכת בחירות זו, הציבור החליט ובחר בהנהגה אחרת. אני מאוד מכבד את רצון הציבור ורוצה מאוד בהמשך הצלחת העיר וקהילתה", כתב בוחבוט, "מתוך אהבה עצומה לעיר, אני מבקש מכם בכל לשון של בקשה לסייע לראש העיר הנבחר ולהנהלה, כדי לשמר את ההישגים ולהוביל להמשך הצלחות והישגים בתחומים אשר יקבעו על ידי ראש העיר והנהלת העיר", הוא כתב ונוסיף כי יעמוד לרשות ראש העירייה הנכנס ארקדי פומרנץ בכל עת. " אני לא אכהן כחבר מועצה, אני יוצא לדרך חדשה ולחיים פרטיים ומבקש להודות אישית לכל אחת ואחד מכם, לכל ההנהלה ולכל העובדות והעובדים המסורים מאוד, כל אחד בתפקידו הוא. היות ואיני מעוניין לפגוע שלא במתכוון באף אחת ואחד מכם שכן הערכתי ותודתי נתונה לכולכם ללא יוצא מן הכלל, אנא ראו זאת כתודה והבעת הערכה כנה ואישית", סיים ראש עיריית מעלות לשעבר את מכתבו.


בנהריה סירב ראש העיריה המפסיד לקבל את ההפסד בכבוד. "הציבור בנהרייה כפוי טובה", אמר כשנודעו תוצאות הבחירות ויצא בזעם לביתו. הוא סירב לבצע חפיפה לראש העירייה הנכנס, רונן מרלי, וכפי שסופר למגפון, אף סירב ללחוץ את ידו כשזה הגיע לעיריית נהרייה כדי לנסות לתאם מועדי חפיפה. עובדי העירייה סיפרו שבימיו האחרונים בעירייה הסתובב סבג, זעם, צעק ורתח כשהעובדים מנסים להסתתר מפני זעמו.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן